Viktoriin
- sammal.habe
- Liige
- Postitusi: 881
- Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
- Asukoht: 58°22'N 26°43'E
- Kontakt:
Kärstna Kabelimägi, kindral Reinhold von Anrepi mälestusmärk. Kunagi käisin seal, ilus koht.
Edit: Valdo Prausti mõisaportaalis on pilt ka sellest http://www.mois.ee/vilj/karstna.shtml
Edit: Valdo Prausti mõisaportaalis on pilt ka sellest http://www.mois.ee/vilj/karstna.shtml
- sammal.habe
- Liige
- Postitusi: 881
- Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
- Asukoht: 58°22'N 26°43'E
- Kontakt:
õige, nii see on.
Austerlitzi lahingust kindralleitnandina väljunud, hiljem 1807.a. Mohringeni lahingus langenud Reinhold von Anrepi mälestusmärk Kärstna Kabelimäel (modelleerinud saksa skulptor Christian Daniel Rauch) on kaunemaid klassitsitlikke kunstiteoseid, mis Eestist leida – hiigelsuurel kivirahnul puhkab malmist lõvi, kohevalakaline pea käppadel. Selle lasi sinna 1844.a. püstitada Anrepi poeg kindralleitnant Joseph von Anrep.
herr PW küsigu.
Austerlitzi lahingust kindralleitnandina väljunud, hiljem 1807.a. Mohringeni lahingus langenud Reinhold von Anrepi mälestusmärk Kärstna Kabelimäel (modelleerinud saksa skulptor Christian Daniel Rauch) on kaunemaid klassitsitlikke kunstiteoseid, mis Eestist leida – hiigelsuurel kivirahnul puhkab malmist lõvi, kohevalakaline pea käppadel. Selle lasi sinna 1844.a. püstitada Anrepi poeg kindralleitnant Joseph von Anrep.
herr PW küsigu.
Täpselt nii.
18.05.1935 kell 12.45 otsustas saatelennuki piloot sooritada rahva rõõmuks "kõrgema pilotaazi" triki, kuid ei saanud sellega hakkama ja rammisis kaheksamootorilise gigandi tiiba. Mõlemad lennukid kukkusid alla ja pardalolnud hukkusid.
"Maksim Gorki" lend oli tolle aja kohta suur sündmus ja eelmistel päevadel levisid Moskvas kuulujutud, et lennuki pardal saavad olema seltsimehed Stalin ja Molotov isiklikult.
Asja vürtsitas ilmselt NKVD poolt fabritseeritud hüvastijätukiri - mille olevat kirjutanud I.Blogoi - tollesama lennuki piloot mis õnnetuse põhjustas.
Asjal lasti paista nii, et Tsaaripolkovniku pojast Blogoi rammis "Maksim Gorkit" sihilikult kavatsusega tappa suur juht ja õpetaja.
(fotol on kujutatud saatuslikku lennurivi 1 mail 1935, 18 päeva enne õnnetust.)
Ja küsimisejärg meie ületamatu laskemoonaspetsialisti käes.
18.05.1935 kell 12.45 otsustas saatelennuki piloot sooritada rahva rõõmuks "kõrgema pilotaazi" triki, kuid ei saanud sellega hakkama ja rammisis kaheksamootorilise gigandi tiiba. Mõlemad lennukid kukkusid alla ja pardalolnud hukkusid.
"Maksim Gorki" lend oli tolle aja kohta suur sündmus ja eelmistel päevadel levisid Moskvas kuulujutud, et lennuki pardal saavad olema seltsimehed Stalin ja Molotov isiklikult.
Asja vürtsitas ilmselt NKVD poolt fabritseeritud hüvastijätukiri - mille olevat kirjutanud I.Blogoi - tollesama lennuki piloot mis õnnetuse põhjustas.
Asjal lasti paista nii, et Tsaaripolkovniku pojast Blogoi rammis "Maksim Gorkit" sihilikult kavatsusega tappa suur juht ja õpetaja.

(fotol on kujutatud saatuslikku lennurivi 1 mail 1935, 18 päeva enne õnnetust.)
Ja küsimisejärg meie ületamatu laskemoonaspetsialisti käes.
Mitte millal vaid miks?
KÕIK KARUKESTEST
KÕIK KARUKESTEST
Kuna ühtegi ületamatut spetsialisti kuskil ei paista, siis küsin ise. Ja jälle õhuavarustest sulpsti vetesügavustesse.
N. Liidus tõlgiti ühe Saksa mereväe võitlusvahendi nime: “Kuninglik piirdeaed” (Korolevski zabor). Koguni selgitus oli välja mõeldud, et sakslased soovisid selle abil Briti saartele “tara ümber ehitada”, kust keegi läbi ei pääse, sellest ka nimi.
Tegelikult oli sel võitlusvahendil ühe väikese linnukese nimi.
Millega tegemist?
N. Liidus tõlgiti ühe Saksa mereväe võitlusvahendi nime: “Kuninglik piirdeaed” (Korolevski zabor). Koguni selgitus oli välja mõeldud, et sakslased soovisid selle abil Briti saartele “tara ümber ehitada”, kust keegi läbi ei pääse, sellest ka nimi.
Tegelikult oli sel võitlusvahendil ühe väikese linnukese nimi.
Millega tegemist?
- sammal.habe
- Liige
- Postitusi: 881
- Liitunud: 30 Apr, 2004 19:49
- Asukoht: 58°22'N 26°43'E
- Kontakt:
selle võitlusvahendi nimi oli Zaunkönig ning tegemist oli akustilise torpeedoga.
pajatab ajakiri Tehnikamaailm:
pajatab ajakiri Tehnikamaailm:
Zaunkönig'iga relvastatud allveelaevast meie vetes kirjutab veel Pekka Erelt:Sakslased võtsid esimestena kasutusele automaatselt sihtmärki otsivad isesuunduvad torpeedod, mis tänapäeval on juba täiesti enesest- või ainumõistetavaks muutunud. T V (Torpedo, 5. mudel) varjunimega Zaunkönig (käblik) oli mõeldud kasutamiseks liitlaste eskortlaevade vastu ja varustatud akustilise juhtmehhanismiga, mis suunas torpeedo sihtmärgi sõukruvide müra suunas. Esimest korda lasti T V käiku septembris 1943, kusjuures sakslaste arvates õnnestus neil esimeses lahingus uputada 24 akustilise torpeedoga 12 laeva ja vigastada kolme. Tegelik tabavusprotsent osutus märksa madalamaks, sest uputati ainult kolm laeva. T V ebaedu põhjustas samuti tema sütik, mis hakkas enamasti tööle alles siis, kui torpeedo oli sihtmärgist möödunud. Lisaks sellele pidi ”käbliku” väljalasknud allveelaev kohe pärast seda vähemalt 60 meetri sügavusele sukelduma, sest vastasel juhul ähvardas oht, et torpeedo hakkab tema enda sõukruvide müra järgi orienteeruma.
kui täkkesse läks, siis minu poolt on küsimisjärg vaba.HAUAD MERES - Teises maailmasõjas hukkus Eesti lähistel kuus Saksa allveelaeva.
...
Uppunud allveelaev tõsteti üles
30. juuli õhtul 1944 leidis Soome lahes otsa Saksa allveelaev U-250. Keskpäeval oli U-250 torpeedoga kergelt põhja lasknud venelaste allveelaevahävitaja MO--105, kuid see sai sakslastele saatuslikuks. Hirmus plahvatus kutsus kohale hulgaliselt Vene laevu, mis asusid allveelaeva otsima.
Õnnelik leidja oli hävitaja MO--103, mille hüdrolokaatori ekraanile U-250 jäi. Esimesed viis süvaveepommi vigastasid allveelaeva kergelt, kuid pärast plahvatusi pinnale kerkinud õhumullid reetsid laeva täpse asukoha.
Järgmised viis süvaveepommi lõpetasid U-250 sõjatee ning 46 sakslase eksistentsi. Kuus meest, nende hulgas ka laeva kapten Werner-Karl Schmidt, pääsesid eluga, kuid langesid venelaste kätte vangi.
Mere põhjas sai U-250 olla kõigest poolteist kuud, sest juba septembris 1944 tõstsid venelased allveelaeva kahe 200tonnise õhureservuaari abil pinnale ja transportisid Kroonlinna. Venelastele oli laev veel selle poolest oluline, et tolle relvastusse kuulusid uued salajased akustilised torpeedod Zaunkönig (Käblik).
Esimene, kes Kroonlinnas U-250 pardale astus, oli endine kapten Schmidt. Nimelt kartsid venelased, et laeva sisemuses võib olla veel lõhkemata laenguid. Pärast remonti oli U-250, uue nimega TS-14, aastapäevad Nõukogude laevastikus.
-
- Liige
- Postitusi: 1483
- Liitunud: 12 Juun, 2005 18:33
- Kontakt:
Skorzeny eriüksuslased. Unternehmen Eiche oli selle mussoliinivarguse koodnimetus, kui Campo Imperatore Hotel'is Gran Sassos kinni peetav duce pihta pandi.
Kas eestlasi oli üldse Skorzeny üksuses? Kahtlane. Küsitav. Ajan kahte jälge, üks seotud Balkani ja sellesama mussoliinivargusega, teine operatsiooniga Greif. Aga enne, kui hakkan millestki pikemalt rääkima, peab asi olema enamvähem kindel.
Kas eestlasi oli üldse Skorzeny üksuses? Kahtlane. Küsitav. Ajan kahte jälge, üks seotud Balkani ja sellesama mussoliinivargusega, teine operatsiooniga Greif. Aga enne, kui hakkan millestki pikemalt rääkima, peab asi olema enamvähem kindel.
Et notre Parole s'appelle Fidélité !
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist