TUVASTADA tükk tehnikat

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kodanik2
Uudistaja
Postitusi: 27
Liitunud: 21 Jaan, 2007 20:36
Kontakt:

Postitus Postitas Kodanik2 »

Korpuse järgi pakuks, et on starter(alalisvoolu mootor). Kuna jõud on ülekantav kahe ülekandega siis võib see olla mingi ajami mootor hoopis. Ei pretendeeri täielikule tõele. Üldjuhul peaks korpusel ka mingeid numbreid, tähiseid olema .
onu juulius
Liige
Postitusi: 434
Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas onu juulius »

Starter (st elektrimootor) ja generaator on põhimõtteliselt sarnase ehitusega ja neid saab ehitada nii, et nad töötavad mõlemat pidi - st kui vool peale anda, siis käib ringi ja kui ringi keerutada, siis toodab voolu. IIMS eelsetel ja -aegsetel autodel oli starteri ja geneka kombo levinud praktika. Lennukimootoreid käivitati minuteada suruõhuga, nii et kui tõesti lennukilt pärit, siis vast jah mõne ajami mootor.
Siiski, lennukimootori genekas võiks ju ka idee poolest olla. Mitte et ma täpselt teaks, kuidas nad välja näevad...
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Alalisvoolumasinad saavad tõesti põhimõtteliselt töötada nii generaatorina kui mootorina. Selle näiteks võiks olla DKW kahetaktilise mootoriga autod, millel oli väntvõlli otsas nii starteri kui generaatorina töötav Dynastart. Selle analoog oli Tuula motorolleritel. Veel on sellised starter/generaatorid kasutusel näiteks turboreaktiivmootoritel.
Võimsal hävituslennuki kolbmootoril, erinevalt Cessnast, tavalist starterit (või starter-generaatorit) ei saa kasutada, kuna see oleks liiga suur ja raske ming nõuaks ka suure ja raske aku kasutamist. Lennuki juures aga on iga grammi arvel. Seetõttu on suurtel lennukimootoritel käivitamine kas suruõhuga (aurumasina põhimõttel, õhk juhitakse järgemööda silindrisse, milles on parajasti töötakt) või energia kogumisega hoorattasse, mis elektrimootori või käsivända abil kiiresti pöörlema pannakse ja vajalike pöörete saavutamisel ülekande abil mootori väntvõlliga ühendatakse.
Teemas "Rahulikult magavatel lennuväljadel" on Nõukogude hävitajate mootorite tüübid ära toodud. Guugeldades leiab nende mootorite pildid või joonised. Nii saadki tuvastada, millise linnu pealt seade on. :wink:
Kasutaja avatar
Seiu
Liige
Postitusi: 223
Liitunud: 08 Sept, 2007 19:04
Asukoht: Ösel
Kontakt:

Postitus Postitas Seiu »

Onu juuliuse jutu kinnitusex võix veel mainida, et juhtusin ise pealt nägema, kuidas veneaegse traktori starter pärast mootori käivitumist millegipärast hambumisse jäi, nii et mootor hakkas starterit kaasa vedama. See tavaline ühesüsteemne starter andis nii võimsat voolu, et kõik juhtmed momentaalselt sulasid :shock:
Kasutaja avatar
janno8
Liige
Postitusi: 450
Liitunud: 09 Nov, 2007 21:04
Kontakt:

Postitus Postitas janno8 »

Mul endal 3 rattaline tuula kaubaveoroller ja ei teadnudki et mul genekas ja starter ka selle süsteemiga, :oops:
joomise maha jätame jätame, selle peale võtame võtame
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Kui suur see junn on? Kas ta mõne lennuki tüüri ajami mootor ei või näiteks olla? Millega lennuki tüüre liigutatakse? Trossidega. Suurtel lennukitel ka? Kindlasti mitte. Millised need mootorid välja näevad, mis telikuid, luuke ja maandumisklappe sissevälja liigutavad?

Ühe keskmise sõjalinnu küljes võiks selliseid junne olla ikka kümneid. Ja starteri jaoks on tal liiga suur ja õrn hammasratas mu meelest.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Immelmann
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 04 Sept, 2005 14:55
Kontakt:

Postitus Postitas Immelmann »

Siinkandis ilmasõja ajal vuranud lennukitest oli vist Pe-2 kõige rohkem elektrimootoreid täis. Enamusel lennuaparaatidest käisid telikud-klapid hüdraulikaga. Tüürid olid sel ajal ikkagi mehaanilise ajamiga (trossid-vardad).
Kui siin väidetakse tegu olevat ühemootorilise hävitajaga, siis võib tegu olla näiteks magneeto või genekaga. Aga mis aparaadi oma, jään praegu vastuse võlgu.
Kõrvaltvaataja
Liige
Postitusi: 236
Liitunud: 23 Okt, 2005 20:43
Kontakt:

Postitus Postitas Kõrvaltvaataja »

Kuna eseme leidja väidab, et asi pärineb Vene hävitajalt, siis pakun, et tegemist on Jak tüüpi hävitaja mootorilt Vk-105 Klimov generaatoriga. Hammasratasajami ratas on pildilt nähtav ja generaatori teisest otsast on maha võetud harjade hoidiku osa ning võlli otsast jahutusventilaator.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Täiesti usutav. Ainult lahti pole seda võetud. Vaadates kõverat ankru võlli ja väändunud polti, saab teha järelduse, et otsakaas harjahoidiku ja ventilaatoriga purunes kui lennuk alla kukkus.
Kõrvaltvaataja
Liige
Postitusi: 236
Liitunud: 23 Okt, 2005 20:43
Kontakt:

Postitus Postitas Kõrvaltvaataja »

"On maha võetud" all mõtlesin, et puuduvad. Tundub küll, et puuduvad osad on eraldunud allakukkumise käigus või mine tea, äkki on maapeal mõni külamees kuvaldaga kaasa aidanud.
Õnnestus leida ka üks pilt, kus Jaki generaator veidi paremas olukorras, kui teema algataja pildil. Tundub küll, et on sarnased.

Pilt:
http://i25.tinypic.com/34igxok.jpg
Kasutaja avatar
arumik1943
Liige
Postitusi: 281
Liitunud: 14 Sept, 2007 11:15
Kontakt:

Postitus Postitas arumik1943 »

On jah sama tüüpi. Hammasratta pool olev alumiinist detail on mul kah olemas
Kasutaja avatar
Panzergrenadier
Liige
Postitusi: 1555
Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
Asukoht: Tartu/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Panzergrenadier »

Pakuks T-55 roomikulüli.
Kasutaja avatar
kike
Uudistaja
Postitusi: 11
Liitunud: 27 Nov, 2007 23:29
Asukoht: Reval.
Kontakt:

Postitus Postitas kike »

Milline see t-55 on huvitav?
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 1 külaline