TUVASTADA tükk tehnikat
-
- Liige
- Postitusi: 434
- Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
- Asukoht: Tallinn
- Kontakt:
Starter (st elektrimootor) ja generaator on põhimõtteliselt sarnase ehitusega ja neid saab ehitada nii, et nad töötavad mõlemat pidi - st kui vool peale anda, siis käib ringi ja kui ringi keerutada, siis toodab voolu. IIMS eelsetel ja -aegsetel autodel oli starteri ja geneka kombo levinud praktika. Lennukimootoreid käivitati minuteada suruõhuga, nii et kui tõesti lennukilt pärit, siis vast jah mõne ajami mootor.
Siiski, lennukimootori genekas võiks ju ka idee poolest olla. Mitte et ma täpselt teaks, kuidas nad välja näevad...
Siiski, lennukimootori genekas võiks ju ka idee poolest olla. Mitte et ma täpselt teaks, kuidas nad välja näevad...
Alalisvoolumasinad saavad tõesti põhimõtteliselt töötada nii generaatorina kui mootorina. Selle näiteks võiks olla DKW kahetaktilise mootoriga autod, millel oli väntvõlli otsas nii starteri kui generaatorina töötav Dynastart. Selle analoog oli Tuula motorolleritel. Veel on sellised starter/generaatorid kasutusel näiteks turboreaktiivmootoritel.
Võimsal hävituslennuki kolbmootoril, erinevalt Cessnast, tavalist starterit (või starter-generaatorit) ei saa kasutada, kuna see oleks liiga suur ja raske ming nõuaks ka suure ja raske aku kasutamist. Lennuki juures aga on iga grammi arvel. Seetõttu on suurtel lennukimootoritel käivitamine kas suruõhuga (aurumasina põhimõttel, õhk juhitakse järgemööda silindrisse, milles on parajasti töötakt) või energia kogumisega hoorattasse, mis elektrimootori või käsivända abil kiiresti pöörlema pannakse ja vajalike pöörete saavutamisel ülekande abil mootori väntvõlliga ühendatakse.
Teemas "Rahulikult magavatel lennuväljadel" on Nõukogude hävitajate mootorite tüübid ära toodud. Guugeldades leiab nende mootorite pildid või joonised. Nii saadki tuvastada, millise linnu pealt seade on.
Võimsal hävituslennuki kolbmootoril, erinevalt Cessnast, tavalist starterit (või starter-generaatorit) ei saa kasutada, kuna see oleks liiga suur ja raske ming nõuaks ka suure ja raske aku kasutamist. Lennuki juures aga on iga grammi arvel. Seetõttu on suurtel lennukimootoritel käivitamine kas suruõhuga (aurumasina põhimõttel, õhk juhitakse järgemööda silindrisse, milles on parajasti töötakt) või energia kogumisega hoorattasse, mis elektrimootori või käsivända abil kiiresti pöörlema pannakse ja vajalike pöörete saavutamisel ülekande abil mootori väntvõlliga ühendatakse.
Teemas "Rahulikult magavatel lennuväljadel" on Nõukogude hävitajate mootorite tüübid ära toodud. Guugeldades leiab nende mootorite pildid või joonised. Nii saadki tuvastada, millise linnu pealt seade on.

Onu juuliuse jutu kinnitusex võix veel mainida, et juhtusin ise pealt nägema, kuidas veneaegse traktori starter pärast mootori käivitumist millegipärast hambumisse jäi, nii et mootor hakkas starterit kaasa vedama. See tavaline ühesüsteemne starter andis nii võimsat voolu, et kõik juhtmed momentaalselt sulasid 

Kui suur see junn on? Kas ta mõne lennuki tüüri ajami mootor ei või näiteks olla? Millega lennuki tüüre liigutatakse? Trossidega. Suurtel lennukitel ka? Kindlasti mitte. Millised need mootorid välja näevad, mis telikuid, luuke ja maandumisklappe sissevälja liigutavad?
Ühe keskmise sõjalinnu küljes võiks selliseid junne olla ikka kümneid. Ja starteri jaoks on tal liiga suur ja õrn hammasratas mu meelest.
Ühe keskmise sõjalinnu küljes võiks selliseid junne olla ikka kümneid. Ja starteri jaoks on tal liiga suur ja õrn hammasratas mu meelest.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Siinkandis ilmasõja ajal vuranud lennukitest oli vist Pe-2 kõige rohkem elektrimootoreid täis. Enamusel lennuaparaatidest käisid telikud-klapid hüdraulikaga. Tüürid olid sel ajal ikkagi mehaanilise ajamiga (trossid-vardad).
Kui siin väidetakse tegu olevat ühemootorilise hävitajaga, siis võib tegu olla näiteks magneeto või genekaga. Aga mis aparaadi oma, jään praegu vastuse võlgu.
Kui siin väidetakse tegu olevat ühemootorilise hävitajaga, siis võib tegu olla näiteks magneeto või genekaga. Aga mis aparaadi oma, jään praegu vastuse võlgu.
-
- Liige
- Postitusi: 236
- Liitunud: 23 Okt, 2005 20:43
- Kontakt:
-
- Liige
- Postitusi: 236
- Liitunud: 23 Okt, 2005 20:43
- Kontakt:
"On maha võetud" all mõtlesin, et puuduvad. Tundub küll, et puuduvad osad on eraldunud allakukkumise käigus või mine tea, äkki on maapeal mõni külamees kuvaldaga kaasa aidanud.
Õnnestus leida ka üks pilt, kus Jaki generaator veidi paremas olukorras, kui teema algataja pildil. Tundub küll, et on sarnased.
Pilt:
http://i25.tinypic.com/34igxok.jpg
Õnnestus leida ka üks pilt, kus Jaki generaator veidi paremas olukorras, kui teema algataja pildil. Tundub küll, et on sarnased.
Pilt:
http://i25.tinypic.com/34igxok.jpg
- arumik1943
- Liige
- Postitusi: 281
- Liitunud: 14 Sept, 2007 11:15
- Kontakt:
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
- Panzergrenadier
- Liige
- Postitusi: 1555
- Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
- Asukoht: Tartu/Tallinn
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 1 külaline