IL-2M

Militaartehnika mudelitest. Tehnoloogiad ning mõõtkavad ei ole piiratud.
andrusan
Liige
Postitusi: 499
Liitunud: 16 Nov, 2006 21:48
Kontakt:

Postitus Postitas andrusan »

Würger 190G kirjutas:Näeb lahe välja, aga üks küsimus. Tiivad, kuidagi sirged, et ehk siis nagu ühekohaline Il-2. Vene mudelifoorumites väidavad, et võeti ühekohline ja aretati 2-kohalise kabiin peale,unustades tiivad. Et siis kas sellised Il-2 olid reaalselt olemas? Il-2M kui mudelitähistust vene uuem lennundusalane kirjandus ei tunnista. Vanasti oli kahekohalise Il-2 mudeliteähis Il-2M3, mis on nüüdseks kadunud.
Olen ise ka internetiavarustes tuhninud, erinevaid pilte uurinud ja ega mingit selget sotti küll pole saanud. Ehk on siin foorumis teadjamaid?
fossiil
Liige
Postitusi: 3637
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas fossiil »

Nonii, kõigepealt pean vabandama, et lendurite kapsaaeda ronin, aga selline vastuseta jäänud küsimus hakkas huvitama, tuustisin veidi kirjanduses ja leidsin üht teist: jääb mulje, et need vanad nõukaaegsed tähistused on pärit tolleaegsest historiograafiast ja ei ole reaalsusega seotud. Selline IL-2, mis kujutab endast kahekohaliseks muudetud endist ühekohalist masinat, ei olevat saanud uut tehasetähist, ega ka mingit lisandit sinna juurde, muutunud olevat vaid seerianumber. Kuid kuna nad on juba n.ö. "sisse kulunud", nagu näiteks tolle Eduardi karbi peal - IL-2M - , siis peaks selline markeering tähistamagi sirge tiivaga, aga juba kaheistmelist varianti, mis, nagu aru võib saada, karbis ongi. Suurendatud noolekujuga tiivaga IL-2 tootmine olevat alanud alles kusagil 1944 aastal ja ka selle tähistus ei olevat kunagi olnud IL-2M3, mis olla samuti jutupaunikute väljamõeldis, kuna ametlikku tüübitähist ei muudetud, muutus jällegi vaid seerianumber.

Urmas.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist