Kobra-manööver

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44033
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Kobra-manööver

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Leidke videotelt kaks ühist manöövrit

Su-27
http://uk.youtube.com/watch?v=daOPK07baBw

Saab J35 Draken

http://uk.youtube.com/watch?v=jqiDEcfSnXs

Viimast tüüpi masina kabiinis on võimalus ka sees istuda olnud - seal näiteks on selline pooleldi lamavas asendis isteasend, mida hiljem peeti F-16 puhul kasulikuks kui suurte ülekoormuste leevendamise vahendit.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2294
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Palju sellisest manöövrist tänapäeval tolku ka on?

2MS ajal jah, saan aru oleks lahe niimoodi vaenlase selja taha karata, kui ta selja tagant kuulipritsidega tülitama tuleb.

Aga tänapäeval on raketid, mis vaenlase lõhna järgi üles otsivad, tehku ta mis tahab...
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44033
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Reaalset kasu on sellest 1 vs 1 võitluses, kui vastane on selja taha ilmunud. Tõsi, selleks, et ta hooga mööda paneks, peab ta olema ikka väga ligidal - olukorras, kus lähimaarakettide laskekaugus küünib 20 kilomeetrini, on sellise olukorra teke muidugi vähe võimalik.

Tegemist on venelaste poolt üles tõstetud manöövriga, mille kohta liigub muide ringi selline tõestisündinud jutuke. Kunagi ammu 90ndatel toimusid RAF ja venelaste mingid ühised manöövrid Inglismaa kohal. RAF lendas tollal Tornadodega ja venelased Su-27'tega. Üks Tornado pääseski Su-27 sappa ja Su piloot sooritaski selle manöövri. Sabas olnud Tornado aga mitte ei vuhisenud oodatult mööda, vaid läks vertikaalis üles ja ei sattunud teps mitte vene mehe sihikule. Ja mis veel hullem - saba poolt tuli kaugemal veel üks Tornado, mida venelane ei näinud - selle piloot jõudis enne päästikule vajutamist mõelda, et jõuluvana tuli sel aastal pisut vara.

Ehk Su-27 kulutas selle manöövriga ära kogu oma kineetilise energia ja kui teisest sabas olijast häiresignaal tuli, ei saanud kuskile manööverdada, sest tema lennuk oli muutunud taevas abitult hõljuvaks sihtmärgiks tagumise Tornado sihikul.

Ehk sellel manöövril on kaks otsa. Võidu asemel võib ebapiisava situational awarenessi korral ka iseenese kavaluse ohvriks langeda. Säilitada energiat on õhulahingu reegel nr 1. Seetõttu on need lennundusnäitustel näidatavad suure kohtumisnurgaga (kobra) või post-stall (tailslide) manöövrid tegelikult küsitava kasuteguriga. Pealegi on seerialennukitel peal kohtumisnurga piiraja ja Su-27-l on see piiratud kusagil 25-30 kraadiga. Lennundusnäitustel osalevatel lennukitel, mida juhivad kogenud katselendurid, on need piirajad eemaldatud. Vanematel lennukitüüpidel ka neid piirajaid ei olnud.

Seerialennukitest peaks praegu olema suurima lubatud kohtumisnurgaga masin hoopistükkis F/A-18C, mille pardaarvuti lubatud kohtumisnurk arvatakse olevat 52 kraadi. F-16-l on sama näitaja 25 kraadi.

Tegelikult pole see lubatud kohtumisnurk eesmärk omaette, oluline on manöövri raadius tegelikel lahingus kasutatavatel kiirustel. Seetõttu kuuluvad lennundusnäitustel 250 kmh tehtavad nullilähedase energiavaruga manöövrid minuarust akadeemiliste tarkuste hulka.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Tux
Liige
Postitusi: 1331
Liitunud: 30 Okt, 2005 21:13
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Tux »

Naerukoht seisneb siin selles, et Drakenit hakati 1955 aastal tootma ja SU-27 millega see manööver venelaste väitel esimest korda võimalikuks sai 1989 aastal nägi ilmavalgust alles 1977....
Internet on täis vene patriootide jutte sellel teemal, et kuna SU-d teevad kobrat, siis on nende üleolek kõikidest vastastest 100% garanteeritud.
Tagantjärele tarkus on täppisteadus!
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44033
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

No viimased sõjad NATO või selle liikmete osalusel on näidanud, et tegelikkuses lahendatakse 80% olukordadest praegusel ajal ära ülekaaluka situational awarenessi ja keskmaarakettidega. Ehk venelased võivad oma üleolekut lähimaalahingus claimida, kuid shansid on 80/20, et asi sinnamaani ei jõuagi.

Tegelikult selles nina püsti lühiajalises lendamises midagi väga uut ei ole, selline lüke oli ka üks F-14 lemmikmanöövreid.

See manööver on minuarust ohtlik värk - pole paremat sihtmärki kui nullilähedase energiaga taevas juhitamatult hõljuv sihtmärk, mis energia taastamiseks on just gaasi põhja lükanud ja toodab tohutut infrapunakiirguse kogust.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist