Dogfights of Desert Storm

Korea, Vietnam, Lähis-Ida, Afganistan. Kõik konfliktid. Kui seal on olnud eestlasi, siis seda enam.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44051
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Dogfights of Desert Storm

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Populaarteaduslikud animatsioonid Lahesõja paremate õhulahingute teemal

http://uk.youtube.com/watch?v=6ZmnVqkKapI
http://uk.youtube.com/watch?v=T5AbpZ3tcLg
http://uk.youtube.com/watch?v=WgQHS2hsx ... re=related
http://uk.youtube.com/watch?v=44oaapoAq ... re=related
http://uk.youtube.com/watch?v=qw6lF-i6a ... re=related

Mulle meeldis eriti 2. osas F-15 piloodi kommentaar, et sellel kiirusel on MiG-25 pöördering Texase osariigi suurune, tema F-15 keerab 3300 jalaga ringi :lol:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Dogfights of Desert Storm

Postitus Postitas EOD »

Kapten Trumm kirjutas: Mulle meeldis eriti 2. osas F-15 piloodi kommentaar, et sellel kiirusel on MiG-25 pöördering Texase osariigi suurune, tema F-15 keerab 3300 jalaga ringi :lol:
Nojah, ega null pole number. Seda pulli tahaks küll näha, kuidas F-15 täiskiirusel poolekilomeetrilise raadiusega viiranguid teeb. :wink:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44051
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ok ok, piloot ütles, et tüüpilisel lahingukiirusel 400 sõlme kandis on pöörderaadius 3300 jalga

täiskiirusel lahingut ei peeta
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Kapten Trumm kirjutas:ok ok, piloot ütles, et tüüpilisel lahingukiirusel 400 sõlme kandis on pöörderaadius 3300 jalga

täiskiirusel lahingut ei peeta
Õigus. Oma lennuki raadiuse andis kiirusel 400 sõlme. Samas Migi raadiuse andis ta kiirusel 700 sõlme. Teatavasti on pööramisel vaja ületada inerts, mille suurus sõltub kiiruse ruudust. Võrreldes 400 sõlmega on kiirusel 700 sõlme inerts üle kolme korra suurem.
Lennukite manööverdusvõimet saab võrrelda vaid samal kiirusel. Kiirema lennuki pööranguraadius on alati suurem.

Migi piloot jättis kasutamata üleoleku kiiruses ja asus manööverdama, võimaldades F-15 piloodil end talle "sappa seada". Antud juhul oleks Migi piloot saanud lahingut pidada just täiskiirusel, rebides end jälitajast lahti ja rünnates seejärel sobival momendil uuesti.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44051
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Olenemata, millistel kiirustel pööret kahel lennukil võrrelda, pöörab F-15 ikkagi paremini. Juba sellepärast, et F-15 g-tolerants on vähemalt 9G-d, MiG-il on see nii 5G-d. Kuna G sõltub pöörde raadiusest ja kiirusest, siis samal kiirusel teeb F-15 väiksema ringi. Ma ei ole selles üldsegi kindel, et Mig-25 on üldse suuteline 400 sõlmelise kiirusega tegema 360 kraadise sügava viraazi.

Ma ei oleks nii kindel, et sellel kõrgusel, kus kõnealune encounter aset leidis, MiG-25'l mingit reaalset kiiruse eelist on. Et realiseerida oma Mach 2.8 kiirust (mis on saavutatav ainult ilma tiivaaluse koormata), pidanuks lahing aset leidma 20 km kõrgusel. Madallennul aga ei ole MiG-25-l mingit kiiruse eelist.

Kolmas aspekt, mida antud olukorras ei saa eirata on situational awareness, mis MiG-25 jaoks ainuvõimaliku taktikalise variandi ehk kiirrünnakute puhul on väga kriitiline. Võib arvata, et maapealsed juhtimissüsteemid enam ei töötanud ja lennukid lendasid hea õnne peale.
Väljavaade MiG-25 kabiinist on olematu - võrreldes F-15 kabiinist avaneva kuningliku 360 kraadise vaatega. Teoreetiliselt edukat kiirrünnakut on võimalik teha sedasi, et sattuda F-15 "kella kuute" ja võib arvata, et F-15 piloot seda ootama ei hakka. Võtmesõna ongi "sobiv moment", mida saadaoleva situational awarenessi puhul on MiG-25 piloodil väga raske - kui mitte võimatu saavutada.

Niiet ma vaidlen vastu nii pöördenäitajate kui ka kiiruse osas. Lahingu saatus oli nagunii ette teada. Kasvõi juba sellega, on jänkide taktikaline ettevalmistus oli selgelt parem.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Juhtisin tähelepanu vaid sellele, et pole võimalik võrrelda 400 sõlmelise ja 700 sõlmelise kiirusega lendava lennuki pööranguraadiust.
Lennukite muud omadused ja taktika on omaette teema.
Võtame sellise võrdluse: Kui 700 km/h lendavate Bf 109 piloodid oleks hakanud I-153 taoliste 400 km/h lendavate masinatega horisontaalset "dogfighti" harrastama, poleks Luftwaffe üle mõne nädala või kuu eksisteerinud. :wink:
Ameeriklane ju tunnistab videos samuti, et Migil oli võimalus forssaažirežiimil lahingust väljuda, kuid selle asemel alustas ta lootusetut horisontaalset manöövrit. Hulljulge mees, kes oma elust hoolimata oli mures vaid selle pärast, et jänkid võivad käest lipsata. Samas lahingust väljudes oleks tal ehk teinekord soodsam võimalus olnud. Julge hundi rind on haavleid täis, kuid ara koera nahk on terve. :lol:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44051
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

EOD kirjutas:Juhtisin tähelepanu vaid sellele, et pole võimalik võrrelda 400 sõlmelise ja 700 sõlmelise kiirusega lendava lennuki pööranguraadiust.
MiG-25 lendas 700 sõlmega ja manöövrist väljunud F-15 400ga, mis seal keerulist on?
Ameeriklane ju tunnistab videos samuti, et Migil oli võimalus forssaažirežiimil lahingust väljuda, kuid selle asemel alustas ta lootusetut horisontaalset manöövrit. Hulljulge mees, kes oma elust hoolimata oli mures vaid selle pärast, et jänkid võivad käest lipsata. Samas lahingust väljudes oleks tal ehk teinekord soodsam võimalus olnud. Julge hundi rind on haavleid täis, kuid ara koera nahk on terve. :lol:
Mitte ameeriklane (F-15 piloot) ei tunnista, vaid seda teeb võhikust kommentaatori hääl (kes ühes klipis ütleb ka MIG-23 kohta "twin engine fighter"). Muide sellel kõrgusel, kus antud tegevus aset leidis, on F-15 kiirem kui MiG-25 (kiirused vastavalt 1480 kmh ja 1200 kmh). Samuti on F-15 kiirendus parem. Piltlikult öeldes on MiG-25 mõne tuhande meetri kõrgusel lendav telliskivi. Ega iraaklasel valikut eriti polnud, jänkile hammaste vahele jäänuks ta mõlemal juhul. Niiet on julge väide "oleks lahingust väljunud". See "oleks eest ära põgenenud" oli lihtsalt kommentaator võhiklik väide, mis põrub esimesel raamatute uurimisel, 700 sõlme oli juba üsna maksimaalkiiruse lähedane kiirus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas EOD »

Kapten Trumm kirjutas:
EOD kirjutas:Juhtisin tähelepanu vaid sellele, et pole võimalik võrrelda 400 sõlmelise ja 700 sõlmelise kiirusega lendava lennuki pööranguraadiust.
MiG-25 lendas 700 sõlmega ja manöövrist väljunud F-15 400ga, mis seal keerulist on?
Keerulist polegi midagi. Vastupidi, on elementaarne, et 700 sõlme puhul on pöörangu raadius paratamatult suurem kui 400 sõlme puhul. Pealegi märkisid ise, et Mig-i lubatud ülekoormus on väiksem.
Järelikult oli Mig-i ainus lootus pääsemiseks kasutada oma algselt suuremat kiirust ja püüda lahingust väljuda. Minimaalsel kõrgusel oleks ehk õnnestunud ka radar "ära petta". Lahinguks horisontaalsete manöövritega pole Mig-25 mõeldudki. Et see masin on kõrgel lendavale sihtmärgile kiireks järelejõudmiseks, see pole uudis.
Tulen veel alguse juurde tagasi. Ei ole võimalik võrrelda püssikuuli ja oma saba taga ajava koera trajektoori. Samuti pole mõtet võrrelda 700 sõlmega lendava lennuki pöörangu raadiust 400 sõlmega lendava lennuki omaga. "Mulle meeldis eriti 2. osas F-15 piloodi kommentaar, et sellel kiirusel on MiG-25 pöördering Texase osariigi suurune, tema F-15 keerab 3300 jalaga ringi Laughing" Justkui oleks mõlemad lennukid lennanud sama kiirusega.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline