BMP
"Tehnilise" all pidasin silmas neid võimalusi mida pakuvad 21-se sajandi metallitöötlemis masinad, mida 30-nendatel kindlasti kasutada polnud. Kasvõi näit. Autocad. Ka ei ole vaja hakata looma 21-se sajandi mootoreid ja relvi sest neid toodavad niigi sajad tehased. Samuti soomuse kaldenurgad, terase mark ja muud konstruksiooni lahendused on juba teiste poolt ammu välja mõeldud ja ka paljudes lahingutes ära katsetatud. Tuleb vaid "koguda" sobivad lahendused ja need omavahel kokku pookida. Keegi ei saa süüdistada kopeerimises ja ei ole vaja litsense j.n.e. osta.
Väike loovus otsingul ja sellealaseid linke küll ja veel:
http://www.fineststeel.ee/
http://www.elektrometsaue.ee/est/teenused.html
Eestis on aastakümnete (või isegi sadade?) pikkused traditsioonid masinaehituses. Kallis kaasfoorumlane - seda ei pea nüüd sina küll kahtluse alla seadma, et siinsamas Eestis soomusauto väljamõtlemise ja valmissaamisega hakkama ei saada
Autocad - loe CNC - on ikka päris ammu tunda ja teada 
http://www.fineststeel.ee/
http://www.elektrometsaue.ee/est/teenused.html



Eestis on aastakümnete (või isegi sadade?) pikkused traditsioonid masinaehituses. Kallis kaasfoorumlane - seda ei pea nüüd sina küll kahtluse alla seadma, et siinsamas Eestis soomusauto väljamõtlemise ja valmissaamisega hakkama ei saada


Sa ikka tead mis AutoCAD on
Metallitöötlemismasin ta kindlasti ei ole vaid hoopis joonestusprogramm, mis masinaehituse jaoks just kõige sobivam pole.
Sinupoolt toodud firmad pole küll just suured tööstusettevõtted. Enamik Eestis tegutsevaid firmasid on suures mastaabis olematud alltööhankijad kes suurt lisandväärtust ei loo
Soomukite vms. rasketehnika valmistamiseks on peale masinate ka oskusi ja teadmisi vaja, seda aga siit Eestist naljalt ei leia. Küsi endalt, kuhu kadusid kõik need suured tehased mis NL ajal siin olid ja miks pole ka nüüd, Eesti ajal, midagi suurt siia kasvõi välisinvestorite poolt rajatud?. Vaadata võid ka suure naaberriigi sõjatööstust mis sipleb rahahädas+muud probleemid.
Ja muide, seda et siin Eestis soomusauto valmistamisega hakkama ei saada suure punnitamise peale ma kahtluse alla ei seagi. Ma tahaks ainult näha seda meest kes hiljem selle supi ära sööb ja kinni maksab. Viimane kord kui Eestis miinipildujaid üritati teha, suudeti sellisedki suht lihtsad asjad vussi keerata.

Sinupoolt toodud firmad pole küll just suured tööstusettevõtted. Enamik Eestis tegutsevaid firmasid on suures mastaabis olematud alltööhankijad kes suurt lisandväärtust ei loo

Ja muide, seda et siin Eestis soomusauto valmistamisega hakkama ei saada suure punnitamise peale ma kahtluse alla ei seagi. Ma tahaks ainult näha seda meest kes hiljem selle supi ära sööb ja kinni maksab. Viimane kord kui Eestis miinipildujaid üritati teha, suudeti sellisedki suht lihtsad asjad vussi keerata.
Teame küll ,et Autocad on joonestusprogramm. Nii huupi kah nüüd asju ei nimeta ja ta oli nimetatud sel põhjusel, et EW ajal tehti detailide joonised käsitsi paberi-pliiatsiga. Aga kui see ei ole hea joonestusprogramm masinate ehituseks siis ehk nimetad selle "hea" programmi.
Juba ongi virin lahti, et me ei saa j.n.e.
"Kes selle supi pärast sööb?"
Enne "supi"valmimist seda maitstakse kas ikka kõlbab süüa ja vajadusel muudetakse mida vaja. Kui Arsenali tootmissaavutusi vaadata siis seal on maitsmise etapp vahele jäänud ja solk on tootmisse lastud.
Eestis ei ole neid (ühtegi normaalset) asju toodetud just sel samal (sitahädasuse) põhjusel.
Juba ongi virin lahti, et me ei saa j.n.e.
"Kes selle supi pärast sööb?"
Enne "supi"valmimist seda maitstakse kas ikka kõlbab süüa ja vajadusel muudetakse mida vaja. Kui Arsenali tootmissaavutusi vaadata siis seal on maitsmise etapp vahele jäänud ja solk on tootmisse lastud.
Eestis ei ole neid (ühtegi normaalset) asju toodetud just sel samal (sitahädasuse) põhjusel.
Eesti sugusel riigil ei ole mõtet kõike masina osasi ise välja arendada, maru kalliks läheks.
Palju loogilisem oleks osta erinevad sõlmed kogemustega ettevõtetelt ja masinad siis Eestis koostada.
Näiteks võib osta need samased BMP'd, võtta nende veermik, asendada mootor ja käigukast, ning ehitada kvaliteetsest terasest uus korralik kere.Mitte midagi keerulist.Sellist võtet on kasutanud näiteks Iisrael oma T-55 baasil ehitatud soomukitega.Samuti on ka Merkava "kokku klopsitud" erinevate tootjate osadest (suurtükk on Abramsilt, mootor Leopard 2 jne)
Palju loogilisem oleks osta erinevad sõlmed kogemustega ettevõtetelt ja masinad siis Eestis koostada.
Näiteks võib osta need samased BMP'd, võtta nende veermik, asendada mootor ja käigukast, ning ehitada kvaliteetsest terasest uus korralik kere.Mitte midagi keerulist.Sellist võtet on kasutanud näiteks Iisrael oma T-55 baasil ehitatud soomukitega.Samuti on ka Merkava "kokku klopsitud" erinevate tootjate osadest (suurtükk on Abramsilt, mootor Leopard 2 jne)
Kood: Vali kõik
Ja muide, seda et siin Eestis soomusauto valmistamisega hakkama ei saada suure punnitamise peale ma kahtluse alla ei seagi. Ma tahaks ainult näha seda meest kes hiljem selle supi ära sööb ja kinni maksab. Viimane kord kui Eestis miinipildujaid üritati teha, suudeti sellisedki suht lihtsad asjad vussi keerata.

Tean seda asja tiba lähemalt ja võin väita, et tegu polnud mitte meie ettevõtte vussimise, vaid KaMin-i poolt keeratud käkiga, mille tulemuseks oli, et osteti väljamaiseid 10X kallimaid pea-aegu 1:1-le identseid torusid ja - Eesti firma, kes oli KaMini lubadusi ja garantiisid uskunud, läks hingusele. Eesti firma plaanis toota samuti litsensi alusel ja tegi ju näidiseksemplaridki valmis.

Vaat nii olid tookord need asjad. Ja mitte üks hing ei tea senimaani, miks õieti KaMin-i asjamehed tookord selliselt otsustasid. Raisata 10X enam (pea-aegu täpselt nii) riigi raha ja omamaine riigikaitseettevõte põhja lasta.



Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)
Stellung halten und sterben!!
Stellung halten und sterben!!
Ju siis sai(d) mõni(ed) otsustaja(d) ümbriku(d) välismaiselt tootjalt-vahendajalt ja sellega oli asi ühelpoolhillart kirjutas: Vaat nii olid tookord need asjad. Ja mitte üks hing ei tea senimaani, miks õieti KaMin-i asjamehed tookord selliselt otsustasid. Raisata 10X enam (pea-aegu täpselt nii) riigi raha ja omamaine riigikaitseettevõte põhja lasta.![]()
![]()

Lahingumoona, k.a. miine võiks küll hakata kohapeal tootma kui suudetaks sama kvaliteeti pakkuda ning odavamat hinda kui välismaalt ostes. Mõned korralikud arvutijuhitavad treipingid võiks ka olla, millega häda korral oleks võimalik varuosasid teha kui joonised digitaalselt eelnevalt olemas. Täpsus on sellistel treipinkidel ikka väga hea.
Ei saa mitte vaiki olla. Kui rahad taha saada, siis tegelikkuses ei olegi kogu idee utoopiline, kui just mitte tanke ehitama hakata. Need nn. nõukaaja sõjatehased on vähemal ja suuremal määral siiani alles, kuigi võibolla lihtsalt lääne ettevõtte poolt ära ostetud. Näiteks Balti ES Narvas, mis tootis isegi kosmosetehnikat...mehed on enamuses siiani olemas (kodakondsust ja lojaalsuse poolelt ei oska neid kommenteerida, kuid siin nad elavad ning suhelda nendega on täiesti võimalik) ning firma koos sisseseadmetega eksisteerib (vahepeal vaid seadmeid tugevalt uuendatud) - kuigi omanikuks oli kui ma ei eksi nüüd Odensee Laevatehas. Või võtame BLRT - täiesti võimeline tootma laevu (kaatrite osas ei saa kõrvale jätta ka Saaremal asuvat Baltic Workboats - täiesti arvestatav vinge ettevõte PS! Eestlastest omanikega!! Suuremad kaatrid mis sealt välja tulnud olid pikkuses vist isegi 60m ja enamgi!!) Dvigateli senistes ruumides mõllab E-Profiil (omanikud eestlased), kes upub Norra naftatootjate tellimustesse ning tooted, mis sealt teele lähevad on lausa uskumatud. Pigem on kogu asi kinni meie kõrvade vahel ning väheses tahtmises. Teadmised ning vahendid terasest ja alumiiniumist ning tooteks liitmisest on olemas - vaja leida vaid rahad ning insenerid, kes teeksid ära ka elektroonika osa (ka selles osas olen kindel, et meil jätkub teadjaid mehi).
Kokkuvõtteks - tegemist on peamiselt siiski riigi või täpsemalt kamina tegemata tööga. Ei saa nad ju Arsenali haldamisegagi hakkama. Samas, just siin peituks meie üks tugisammas julgeoleku suurendamiseks ning mis seal salata, ka majanduse ning tehnoloogia arenguks.
Kokkuvõtteks - tegemist on peamiselt siiski riigi või täpsemalt kamina tegemata tööga. Ei saa nad ju Arsenali haldamisegagi hakkama. Samas, just siin peituks meie üks tugisammas julgeoleku suurendamiseks ning mis seal salata, ka majanduse ning tehnoloogia arenguks.
Julgen väita, et oman suhteliselt head ülevaadet Eesti ja mõningate mööndustega ka kogu Baltikumi metallitööstusest ning olen aastaid oma töös nendega igapäevaselt kokku puutunud. Eesti tavainimesed üldjuhul ei hooma tegelikult mida kõike meil siin ära ei tehta. Kuid tehakse otsesõnu ikka päris fantastilisi asju. Arvan, et kui kamin suudaks organiseerida koostöökolmnurga TTÜ teadlased, Eesti tööstused ning tagada projekti eestvedamise koos finantseeringutega, siis oleks asjal päris, päris hea jume. PS! Need firmad mida ma eelmises kommentaaris nimetasin olid ühed suuremad ja edukamad, mis koheselt pähe turgatasid. Lisaks on terve rodu päris edukaid keskmisi ja ka väiksemaid ettevõtteid, kes samuti päris nutikate asjadega tegelevad.
Kas teate näiteks, et Eestis toodetakse otsast lõpuni kogu elektroonikaga maailmatasemel konkurentsivõimelisi väiketraktroreid (kusjuures, seda isegi vist kahes erinevas ettevõttes, kui ma ei eksi)?? Asi sealt pole siis mingi hetk sellisel firmal hüpata suuremate traktorite peale ning sealt juba mõndade militaarvaldkonda puudutavate soomukite peale... jne jne
Kas teate näiteks, et Eestis toodetakse otsast lõpuni kogu elektroonikaga maailmatasemel konkurentsivõimelisi väiketraktroreid (kusjuures, seda isegi vist kahes erinevas ettevõttes, kui ma ei eksi)?? Asi sealt pole siis mingi hetk sellisel firmal hüpata suuremate traktorite peale ning sealt juba mõndade militaarvaldkonda puudutavate soomukite peale... jne jne
Kui võimaike tegijate loetelu jätkata, siis näiteks Tallinna külje all olev Finmec - seal toodetakse minu teada Sisule allhanke korras sadamatransportööre jm (- üsna soomusauto mõõtu tööd
). St koostöös soomlastega asjal jumet enam kui küll.
Mõni aasta tagasi lugesin kuskilt (Postimees?) ühest Eesti firmast, kes valmistas metsatehnikat (harvestere). Metsatehnika teadagi keeruline värk: mehhaanika, hüdro, elektroonika. (Artiklis peatuti suht põhjalikult nende masinate ülekannetel - olevat vene päritolu planetaar-ajamid.) Seega ka vajaliku suunaga projekteerimise kogemus olemas.

Mõni aasta tagasi lugesin kuskilt (Postimees?) ühest Eesti firmast, kes valmistas metsatehnikat (harvestere). Metsatehnika teadagi keeruline värk: mehhaanika, hüdro, elektroonika. (Artiklis peatuti suht põhjalikult nende masinate ülekannetel - olevat vene päritolu planetaar-ajamid.) Seega ka vajaliku suunaga projekteerimise kogemus olemas.
Abramsi pearelv pärineb ka muuseas Leopard 2´lt.uusmario kirjutas:Näiteks võib osta need samased BMP'd, võtta nende veermik, asendada mootor ja käigukast, ning ehitada kvaliteetsest terasest uus korralik kere.Mitte midagi keerulist.Sellist võtet on kasutanud näiteks Iisrael oma T-55 baasil ehitatud soomukitega.Samuti on ka Merkava "kokku klopsitud" erinevate tootjate osadest (suurtükk on Abramsilt, mootor Leopard 2 jne)
Aga enne kui hakata soomusmasinaid tootma võiks võtta ette midagi lihtsamat ja ka vajalikumat.
Ehk siis miinid ja soomust läbistavad relvad nagu RPG29. Tehnoloogiliselt ei midagi keerulist aga muret vastasele hoopis rohkem kui suur metall kolakas mida saab ka õhust kahjutuks teha.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline