Pärast Gruusiat. Kas ongi uue Külma sõja algus?
-
- Site Admin
- Postitusi: 5706
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Venemaa ei ole veel külmaks sõjaks valmis.
Venemaa lubab Baltimaades kaasmaalaste kaitseks jõudu veel mitte kasutada
http://www.postimees.ee/?id=32786
Putin: me ei taha rajada impeeriumit
http://gruusia.postimees.ee/?id=32784
Venemaa tõstab kaitsekulutused rekordilisele tasemele
http://www.postimees.ee/?id=32794
Venemaa lubab Baltimaades kaasmaalaste kaitseks jõudu veel mitte kasutada
http://www.postimees.ee/?id=32786
Putin: me ei taha rajada impeeriumit
http://gruusia.postimees.ee/?id=32784
Venemaa tõstab kaitsekulutused rekordilisele tasemele
http://www.postimees.ee/?id=32794
Siin ei saa muidugi ka tormakaid järeldusi teha.Venelased on lihtsalt sunnitud kaitseeelarvet üle 20% tõstma kuna inflatsioon sel maal sööb need suured numbrid lihtsalt ära. Saab näha, kas reaalne panus jääb selle aastaga võrreldavaks või isegi väheneb...toomas tyrk kirjutas:Venemaa tõstab kaitsekulutused rekordilisele tasemele
Venemaa on tõepoolest viimase 3-4 päeva jooksul teinud ridamisi avaldusi, et ikka ei kavatseta annekteerida ja Baltikumi ei ohustata jne. Taustal toimub vaikne vägede liigutamine separatistlikele Gruusia aladele tagasi.
Venemaa ei tee selliseid asju kunagi omal initsiatiivil nö tagasihoidlikkusest. Kõige tõenäolisem on see, et pärast hetkeks lootusetu hullumeelse mulje omandanud vene üritab kiirelt tagasi saada "täiesti tavalise ja võib olla isegi tsiviliseeritud olla tahtva Vene" näo säilitades separatistlike alade okupatsiooni osas status quo.
Kui see nüüd kiiresti teha, siis 2 kuu pärast on kogu Läänemaailm unustanud, et neil on tegemist täielikust pätist partneriga ja kogu gaasi halleluuja läheb rahulikult edasi kuni selle hetkeni kui on tõsiselt vaja vaipa tõmmata. Ühesõnaga kiire räige sigadus aga kuna kõik on suutnud harjuda sigadusejärgse olukorraga, siis keegi enam ei mäleta, et enne sigadust oli teine olukord ja too olukord oli ka sitt olukord. Varsti ei mäleta ka enam keegi, et Venemaa on madalate imperialistlike kavatsustega paariariik.
Venemaa ei tee selliseid asju kunagi omal initsiatiivil nö tagasihoidlikkusest. Kõige tõenäolisem on see, et pärast hetkeks lootusetu hullumeelse mulje omandanud vene üritab kiirelt tagasi saada "täiesti tavalise ja võib olla isegi tsiviliseeritud olla tahtva Vene" näo säilitades separatistlike alade okupatsiooni osas status quo.
Kui see nüüd kiiresti teha, siis 2 kuu pärast on kogu Läänemaailm unustanud, et neil on tegemist täielikust pätist partneriga ja kogu gaasi halleluuja läheb rahulikult edasi kuni selle hetkeni kui on tõsiselt vaja vaipa tõmmata. Ühesõnaga kiire räige sigadus aga kuna kõik on suutnud harjuda sigadusejärgse olukorraga, siis keegi enam ei mäleta, et enne sigadust oli teine olukord ja too olukord oli ka sitt olukord. Varsti ei mäleta ka enam keegi, et Venemaa on madalate imperialistlike kavatsustega paariariik.
-
- Liige
- Postitusi: 1483
- Liitunud: 12 Juun, 2005 18:33
- Kontakt:
Kes ei juhtunud kuulama, soovitan "Kukus" " Nädala tegijat" herr Krossiga. Minu jaoks sai mõnigi asi vähe selgemaks seoses Gruusia armee vastupanuvõimega.
http://podcast.kuku.ee/saated/nadala-tegija/
http://podcast.kuku.ee/saated/nadala-tegija/
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Arkadi Ostrovski kirjutas
Tänane Venemaa ei ole totalitaarne ega ka sotsialistlik riik. Kuid omamaise liberaalse ideoloogia puudumisel on vene ühiskonnas kõige enam võimust võtnud vanamoeline natsionalism neostalinistlikus kuues. Just selle tiivul sisenesid Venemaa tankid Gruusiasse ja just see hirmutab enamikku Venemaa naabreid. «Restaureerimisega» ei ole Venemaa naasnud nõukogude minevikku, vaid jõudnud uude sõlmjaama, mis ennustab halba nii tema naabritele kui ka oma kodanikele.
Arkadi Ostrovski on ajakirja The Economist Moskva büroo juht. Käesoleva artikli originaal ilmus ajakirja Prospect septembrinumbris.
Tervist, kuna tegelen asjadega, kus saan pikalt omaette olla ja rahus mõelda, siis tekkisid sellised mõtted. Kas on meil foorumis mõni juristiharidusega liige? Kusagilt on silma jäänud, et riikide tavapraktika on mittekodanike riigivastase, või kriminaalkuriteo sooritamise järel väljasaatmine, peale karistuse kandmist. Nagu näha oli, pronksimässu järel seda ei rakendatud pmst. Mis väljavaated omab Eesti sel teemal, tahaks teiste arvamusi kuulda, miks ei rakendatud ja kas oleks võimalik seda teha, arvestades meie hallipassi omanikke, kes peaksid kuuluma Venemaa kodanike hulka, kuna see nimetas end NL õiguslikuks järglaseks. Selline teguviis vabastaks Eesti korraga 2 probleemist: riigivastased mõjutatud lollpead ja kriminogeenne element, mille metsik hulk pole meie majandust ja igaühe heaolu arvestades mitte vähetähtis. Siin on muidugi palju aspekte, näiteks Venemaa võib keelduda neid vastu võtmast(pole tõestatult endise NL kodanikud jne.), alaealised jobud(keda kahjuks kasvatatakse suurrahva vaimus). Ei hakanud uut teemat tegema, nagunii see jookseb siit läbi kogu aeg, suur pluss selle asja juures oleks nende krdima provokatsioonide vältimise võimalus, selleks aga peaksid meie välispoliitikud ja vastavad ametkonnad tegema kõva eeltööd, et Eesti jälle lolliks ei jääks. Kui nüüd külma sõjateemast väga mööda ei läinud, siis palun andke oma mõtetest sel teemal teada.
sitt päev, kellele kurdad
Kõik oleks lihtne kui väljasaatmine nii lihtne oleks. Lühidalt öeldes, teostatavad lahendused ei ole lihtsad, seetõttu pole nendele ka väga panustatud.
Pikemalt öeldes:
- naturalisatsiooni korras kodakondsuse saanud isikult saab tehniliselt kodakondsuse ära võtta, milleks on vaja tõendada nö riigivastane tegevus, konkreetselt siis silmas peetud kehtiva seadusliku riigivõimu vastane tegevus. Seda paraku ei ole a) räigetes värvides väljaütlemised vaenuliku naaberriigi pressis b) vaenu õhutamine tsiviilgarnisoni hulgas c) massiliste korratusteni viinud registreerimata avaliku ürituse korraldamine;
- määratlemata kodakondsusega isikult saab elamisloa ära võtta sarnastel alustel eelmisega;
- Eesti seadusandlus ei määratle piisavalt nö riigivastasust. Sel teemal annaks kahtlemata midagi aretada aga tegelikkuses näeb see paraku välja USA 9/11 järgse ajastu praktikaga - töövõitude hulka üksjagu põhjendamatuid arreteerimisi ja mitteametlikke repressioone;
- Oletame, et meil on siis punt äravõetud kodakondsusega isikuid ning määratlemata kodakondsusega isikuid. Parim mis me nendega teha saame on paigutada nad elupäevade lõpuni väljasaatmislaagritesse (sajad? tuhanded?). Probleem lihtne - pole kuhugi saata. NLiidu kodakondsus = tänapäeval kodakondusetuseta isik. VF ei ole tava-arusaama mõistes NL-i õigusjärglane. Pikk ja keeruline lugu aga kusagilt ei tulene, et VF-il oleks _kohustus_ NL endisi kodanikke või nende järeltulijaid vastu võtta. Tagasi saata saab riiki kust on tuldud. Enamus siinolijatest pole tulnud vaid on olnud Eestis siis kui riigipiir nende jalge all nihkus. Minnes veel tagasi sundmigratsiooni teemade juurde jõuame seni veel kvalifitseerimata nõukogude võimu kuriteoni nimega IV Genfi konventsiooni rikkumine, mis hakkas kehtima alles 1950, kusjuures oluline osa migratsiooni toimus juba enne seda jne
Ühesõnaga, iseenesest on lihtsamaid, kuid siiski mitte kergeid meetodeid kuidas probleemiga tegeleda. Samas, midagi senisest erinevat saab ette võtta juhul kui selleks luua seaduslik alus.
Pikemalt öeldes:
- naturalisatsiooni korras kodakondsuse saanud isikult saab tehniliselt kodakondsuse ära võtta, milleks on vaja tõendada nö riigivastane tegevus, konkreetselt siis silmas peetud kehtiva seadusliku riigivõimu vastane tegevus. Seda paraku ei ole a) räigetes värvides väljaütlemised vaenuliku naaberriigi pressis b) vaenu õhutamine tsiviilgarnisoni hulgas c) massiliste korratusteni viinud registreerimata avaliku ürituse korraldamine;
- määratlemata kodakondsusega isikult saab elamisloa ära võtta sarnastel alustel eelmisega;
- Eesti seadusandlus ei määratle piisavalt nö riigivastasust. Sel teemal annaks kahtlemata midagi aretada aga tegelikkuses näeb see paraku välja USA 9/11 järgse ajastu praktikaga - töövõitude hulka üksjagu põhjendamatuid arreteerimisi ja mitteametlikke repressioone;
- Oletame, et meil on siis punt äravõetud kodakondsusega isikuid ning määratlemata kodakondsusega isikuid. Parim mis me nendega teha saame on paigutada nad elupäevade lõpuni väljasaatmislaagritesse (sajad? tuhanded?). Probleem lihtne - pole kuhugi saata. NLiidu kodakondsus = tänapäeval kodakondusetuseta isik. VF ei ole tava-arusaama mõistes NL-i õigusjärglane. Pikk ja keeruline lugu aga kusagilt ei tulene, et VF-il oleks _kohustus_ NL endisi kodanikke või nende järeltulijaid vastu võtta. Tagasi saata saab riiki kust on tuldud. Enamus siinolijatest pole tulnud vaid on olnud Eestis siis kui riigipiir nende jalge all nihkus. Minnes veel tagasi sundmigratsiooni teemade juurde jõuame seni veel kvalifitseerimata nõukogude võimu kuriteoni nimega IV Genfi konventsiooni rikkumine, mis hakkas kehtima alles 1950, kusjuures oluline osa migratsiooni toimus juba enne seda jne
Ühesõnaga, iseenesest on lihtsamaid, kuid siiski mitte kergeid meetodeid kuidas probleemiga tegeleda. Samas, midagi senisest erinevat saab ette võtta juhul kui selleks luua seaduslik alus.
Kui need tegelinskid oleksid sündinud v siis kasvanud mõne aja Vm-l, eksisteeriks veel õhkõrn võimalus, aga praegusel kujul ... ei kujuta hästi ette.jackpuuk kirjutas: Mis väljavaated omab Eesti sel teemal, tahaks teiste arvamusi kuulda, miks ei rakendatud ja kas oleks võimalik seda teha, arvestades meie hallipassi omanikke, kes peaksid kuuluma Venemaa kodanike hulka, kuna see nimetas end NL õiguslikuks järglaseks.
VF peaks nad siis ametlikus korras üle võtma ja kuhugi paigutama.
Küs: millisel alusel toimuks ülevõtmine-andmine?
Pole minuteada sellist seadustki rahvusvah-s juriidikas.

Teine küs: kuhu nad paigutataks?
Moskva - Peterburg?
Need niigi üleküllastunud ja kõrvuni hädas arvukate võõrtöölistega.
Mõni muu läänepoolne piirkond?
Voova Voovapoeg on juba mitu aastat tagasi päevselgelt väljendanud, et 'kaasmaalasi' oodatakse tagasi nimelt idaregioonidesse, kuhu meie pronkssangarid aga ka vägisi ajades ei läheks.
Päälegi, Voovapojake kutsus tagasi, koju, haritlasi, arendamaks emakese-Vasjalandi majandust ja kultuurielu.
Mida need vorstinahad sääl aga arendaksid...?
TÕDEONAJATÜTAR
Tagasivõtt toimub tavaliselt tagasivõtulepingu alusel. Eesti ja Vene vahel tagasivõtu lepingut ei saanudki sõlmitud. Hetkel reguleerib Eesti Vene tagasivõtusuhteid üsna hiljuti Vene-EL vahel sõlmitud tagasivõtu leping. See aga nagu eelpool kirjeldatud puudutab valdavalt ebaseaduslikult EL-i tulnud isikute tagasisaatmist. Ei tule vist täpsustada, et lepingu kehtivuse ajal. Ja kaasmaalaste tagasikutsumise kampaania on tõesti selline, et et Eestis "lääne elu" maitsta saanud venelane ei lähe iial vaesesse mõttetusse Vene provintsi "tagasi".
Kui keegi mingit trikki või nahaalsust välja ei mõtle, siis on korrektsed tagasisaatmise meetodid üsna piiratud ja vaevalised.
Kui keegi mingit trikki või nahaalsust välja ei mõtle, siis on korrektsed tagasisaatmise meetodid üsna piiratud ja vaevalised.
Olen sel teemal materjali kuhjanud ühes teises seltskonnas. Materjal mahukas, et siis lingid
http://rahvuslikliikumine.ee/foorum/vie ... 682#p33682
http://rahvuslikliikumine.ee/foorum/vie ... 673#p33673
Venemaa ei ole ennast NL õigusjärglaseks kuulutanud. Lihtsas keeles siis nii, et õigusjärglus ehk kõigi õiguste ja kohustuste üleminekut NL-ilt VF-ile ei toimunud ja see ei peagi nii olema. VF ise ei ole ennast täiemahuliseks õigusjärglaseks tunnistanud olgugi, et selliseid eelnõusid on Duumasse sokutatud. Ise räägivad nad jätkaja olemisest vms, mis on keerutamisest hoolimata isegi täpsem termin.
Segaduste alguspunkt on NL-i ärakadumine ehk siis laialisaatmine. Paljud juristid peavad NL laialisaatmise otsust mittelegitiimseks. Vastav otsus on isegi Duumas tühistatud/mitteratifitseeritud. Oletame, et siis saadeti laiali.
Sealt tulenevalt jagati ära mõned kohustused, s.h. välislaenud ja nii VF kui ka endised liiduvabariigid tunnistasid teatud hulka välislaene. Pariisi klubi jms.
Teine konkreetne pretsedent oli välissaatkondade varade enda omaks tunnistamine ja välislepingutest ja rahvusvahelistes organisatsioonidest osalemisest tulenevate kohustuste ja õiguste tunnistamine.
Kolmas, vast kõige olulisem oli strateegilise tuumarelvastuse piiramise lepingust tulenevate kohustuste ülevõtmine.
Teine ja kolmas punkt kokku andisid tulemuseks koha ÜRO Julgeoekunõukogus. Enamus neid järglusi on toimunud vormis, et Venemaa kas teatab, et nemad täidavad X kohustusi või teatab, et nemad võtavad õiguse omada mingeid varasid või õigusi. Ülejäänud riigid on vaikides noogutanud ja enamasti ka kergendusega ohanud.
Kui õigusjärglusest räägime siis selektiivsest õigusjärglusest ja järglusest, mille on määranud Venemaa ise. Sellele segasele vundamendile toetub ka kogu kodanike/mittekodanike ja väljasaatmise temaatika.
Sealjuures ärge mõistke probleemi sedapidi, et keegi üritab tõestada, et ei saa midagi ette võtta või on vaja hirmsasti väidelda, et kas on või ei ole õigusjärglane. Kui juba maailmakaliibriga juristid ei ole suutnud seda ära tõendada, siis ammugi siis meie siin. Aga kõigest hoolimata - lahenduse leiab alati.
http://rahvuslikliikumine.ee/foorum/vie ... 682#p33682
http://rahvuslikliikumine.ee/foorum/vie ... 673#p33673
Venemaa ei ole ennast NL õigusjärglaseks kuulutanud. Lihtsas keeles siis nii, et õigusjärglus ehk kõigi õiguste ja kohustuste üleminekut NL-ilt VF-ile ei toimunud ja see ei peagi nii olema. VF ise ei ole ennast täiemahuliseks õigusjärglaseks tunnistanud olgugi, et selliseid eelnõusid on Duumasse sokutatud. Ise räägivad nad jätkaja olemisest vms, mis on keerutamisest hoolimata isegi täpsem termin.
Segaduste alguspunkt on NL-i ärakadumine ehk siis laialisaatmine. Paljud juristid peavad NL laialisaatmise otsust mittelegitiimseks. Vastav otsus on isegi Duumas tühistatud/mitteratifitseeritud. Oletame, et siis saadeti laiali.
Sealt tulenevalt jagati ära mõned kohustused, s.h. välislaenud ja nii VF kui ka endised liiduvabariigid tunnistasid teatud hulka välislaene. Pariisi klubi jms.
Teine konkreetne pretsedent oli välissaatkondade varade enda omaks tunnistamine ja välislepingutest ja rahvusvahelistes organisatsioonidest osalemisest tulenevate kohustuste ja õiguste tunnistamine.
Kolmas, vast kõige olulisem oli strateegilise tuumarelvastuse piiramise lepingust tulenevate kohustuste ülevõtmine.
Teine ja kolmas punkt kokku andisid tulemuseks koha ÜRO Julgeoekunõukogus. Enamus neid järglusi on toimunud vormis, et Venemaa kas teatab, et nemad täidavad X kohustusi või teatab, et nemad võtavad õiguse omada mingeid varasid või õigusi. Ülejäänud riigid on vaikides noogutanud ja enamasti ka kergendusega ohanud.
Kui õigusjärglusest räägime siis selektiivsest õigusjärglusest ja järglusest, mille on määranud Venemaa ise. Sellele segasele vundamendile toetub ka kogu kodanike/mittekodanike ja väljasaatmise temaatika.
Sealjuures ärge mõistke probleemi sedapidi, et keegi üritab tõestada, et ei saa midagi ette võtta või on vaja hirmsasti väidelda, et kas on või ei ole õigusjärglane. Kui juba maailmakaliibriga juristid ei ole suutnud seda ära tõendada, siis ammugi siis meie siin. Aga kõigest hoolimata - lahenduse leiab alati.
Neid laisku, kes pole viitsinud endale Vene passi võtta, ei saa kindlasti kuhugi saata. Igavesti tegemist on isegi Vene kodanike väljasaatmisega, kui neil dokumente pole (on kadunud). Oli üks sõjaväelane, oli võtnud vastu ameerika raha ja pidi minema Venemaale. Aga ei läinud, Eestis niigi hea, rahaga veel parem. Taheti välja saata, dokumente pole, Vene saatkonnaga koostööd sel teemal teha ei taha, saatkond ise ka ei taha. Istus juurikas väljasaatmiskeskuses ja võibolla istub siiamaani, ei mäleta, mis tast sai.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 1 külaline