Amiot 351 lugu

Militaartehnika mudelitest. Tehnoloogiad ning mõõtkavad ei ole piiratud.
Kasutaja avatar
kalle
Moderaator
Postitusi: 1255
Liitunud: 17 Aug, 2005 21:23
Kontakt:

Amiot 351 lugu

Postitus Postitas kalle »

Suvine aeg on põhjustanud pika vahe, aga päris seisma pole tehas siiski jäänud.. siit üks lugu jällegi.

Amoit 351/354

Välja kasvanud kiire kaugpostilennuki Amiot 341 projektist, sai 350 seeria lennukitest täiesti uus lehekülg Prantsuse pommilennukite ajaloos. See kesktiivaline ülimalt puhta ja sujuva joonega lennuk nägi välja tõeliselt kiire ja tõhus. Ja eriti suur paistab vahe ja edasiminek, kui võrrelda seda varem domineerinud justkui tiibadel kastidega, mida Amiot seni pommilennukitena tootis.

Paberil ja plaanides oli 350 seerias mitmeid variante, aga reaalselt valmis neist ainult mudelid 351 ja 354, mis erinesid üksteiset vaid sabakiilu poolest. Esimene toodetud mudel 351 tegi esmalennu suvel 1939, mitmeid kuid planeeritust hiljem. Kuigi need lennukid olid igati paljulubavad ja tellimusi näis tulevat, saatsid kogu 350 seeria lugu pidev ebaedu.
Peamisteks raskustesks olidki pidevad hilinemised nii mudelite välja töötamisel kui tootmises. Samale ajale langes ka Prantsmaal läbi viidud lennukitööstuse riigistamine, mis põhjalikult muutis kogu tööstust. Ja kuigi Amiot oli tehas mis elas muutused üle, tulid need halvimal võimalikul ajal silmas pidadaes ühe uue mudeli valmimist. Prantslased üritasid leida võimalusi toota 350 seeria mudeleid ka USAs kuid ka see plaan ei õnnestunud, ameeriklaste huvi puudumise tõttu.
Viivitusi tingisd ka mõned tehnilised probleemid, nagu mootorite jahutus ja nõrgad telikud.

1940 aasta maiks oli 351/354 mudelitega varustatud vaid kaks pommitajate gruppi ja kuigi tehases oli valmimas 200 lennuki ümber, oli lennuvalmis vaid 35 eksemplari.
Enamus valmis lennukitest taandati peagi peale tungivate Saksa vägede eest Põhja-Aafrikasse, kust need sooritasid mõningaid lahinglende Sitsiilia ja muu Põhja-Itaalia osas. Peale alistumist toodi järele jäänud lennukid Prantsusmaale tagasi, kus neid kasutasid nii sakslased kui ka Air France. Seejuures mõned neist leidsid kasutust ka postilennukitena, seega tagasi juurte juurde.

Lõpetuseks võiks õelda, et kuigi Amiot 350 seeria puhul oli tegu vägagi paljulubavate lennukitega, tingisid mitmete asjade kokkulangemine ja ebaeffektiivne juhtimine selle, et suurtest plaanidest hoolimata valmis kokku vaid 65 lennukit. Ja ka nendest hävitati paljud maapinnal, enne kui need suudeti varustada lahingvarustusega. Seega võib vaid oletada, millist rolli oleks see lennuk mänginud, kui seda oleks suudetud toota vajalikes kogustes.

Amiot 351/354 andmed

Mõõdud:
Tiibade siruulatus 22.83 m, pikkus 14.50 m, kõrgus 4.08 m

Kaal:
Tühimass 4725 kg, maksimaalne strdikaal 11300 kg.


Mootorid:
Kaks 1,060 hp (790 kW) Gnome-Rhône 14N 48/49 tähtmootorit.

Kiirus:
Maksimum kiirus 480 km/h @ 4000m, kruisi kiirus 350 km/h, lagi 10000 m.

Lennukaugus:
2500km sisemiste paakidega



Mudel:

Siiani ainus tootja, kelle toodanguna seda lennukit saada, on prantsalste Mach 2. Kuna on kuulda, et see võib muutuda, otsutasingi oma kogus oleva eksemplari valmis teha, et ei peaks hiljem vaevlema kiusatuse käes see parema vastu vahetada.

Mach 2 puhul on tegu tootjaga, kelle toodangut esimesteks töödeks soovitada ei saa. Tõsine short run mudel ja seda raskemast otsast-seega tööd jagub. Kui võrrelda, siis pean ütlema,. et tegu on isegi lihtsama variandiga Mach 2 mudelite hulgas, kui silmas pidada lisatööd, mida tuleb teha enne, kui mingi osa on kokku panemiseks valmis. Siit üks väike näide osadest restil enne vabastamist.

http://www.emmk.ee/kalle/models/amiot351/PAM0025.jpg


Algus sujus siiski kiirelt ja kabiini sisu ja kere said peagi kokku. Siin mõned hetked kabiini ehitamisest:

http://www.emmk.ee/kalle/models/amiot351/PAM0004.jpg

http://www.emmk.ee/kalle/models/amiot351/PAM0007.jpg

Peale seda kui tiivad sobitatud, tuli kord mootorite kätte. Kuna karbis olnud mootorid mind pehmelt öeldes ei rahuldanud, tuli leida võimalus nende asendamiseks. Piisavalt hea võimaluse andis Me-323 karbist võetud mootorite kloonimine (tänud taaskord Urmasele vormi eest). Siin siis hetkeks pilt, kus kõrvuti Italeri ja Mach2 mootorid, enne Italeride kloonimist.

http://www.emmk.ee/kalle/models/amiot351/PAM0027.jpg

ja miskit valmimas:

http://www.emmk.ee/kalle/models/amiot351/PAM0037.jpg

Kõvasti sobitamamist, lihvimist ja kõike muud vajalikku hiljem sai värvimisele mõtlema hakata. Krundiks kasutasin seekord alumiiniumit, peale mille esimest kihti ja veel viimistlust ja kihti tekkis ootamatu probleem. Nimelt polnud kuskilt saada kahte tooni prantsalste halli. Model Masteri koodi sain hõlpsasti netist kätte, aga meie müügivõrk ei tunnitanud kummagi koodi olemasolu üldse. Kuna netiavarustest leidusid ka värvid, otsustasin seekord ise mitte segama hakata ja kasutada saabumise aega muude nokitsemiste peale. Siit siis see seis kuhu töö saabuvaid värve ootama jäi

http://www.emmk.ee/kalle/models/amiot351/PAM0020.jpg

http://www.emmk.ee/kalle/models/amiot351/PAM0023.jpg

Tööd jätkub veel küllaga..
tänud vaatamast,
Kk
fossiil
Liige
Postitusi: 3637
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas fossiil »

No vägev, vääägeev! Sain teksti lugedes lennuki kohta üsna hea ülevaate, mudeli kallal tehtud töö on samuti selline, et silmad lähevad järjekordelt punni... :shock:
Nii et jõudu ja postituvile lennukiirust - ootan millal värvid kohale jõuavad...

Urmas.
Joss Metsast
Liige
Postitusi: 2087
Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
Kontakt:

Postitus Postitas Joss Metsast »

Uhke värk. Küsin ka millega sa nö alusvarjutuse jooned tegid? Aerograafiga ja värviga?
Loodetavasti saad värvid varsti kätte ja siis näeb uhket linnukest

Levar
Kasutaja avatar
kalle
Moderaator
Postitusi: 1255
Liitunud: 17 Aug, 2005 21:23
Kontakt:

Postitus Postitas kalle »

Tänudtänud:)
Aga jooned tegin seekord jälle markeriga. Veidi peab ikka joonima, et sisse läheks. Enamus ülejääke kaob nö krundi lihvimsel 1500 paberiga.

Kk
Kasutaja avatar
Parovoz
Liige
Postitusi: 985
Liitunud: 20 Aug, 2005 20:30
Asukoht: Lasnogorsk, Balti mere ääres
Kontakt:

Postitus Postitas Parovoz »

Tere-tere!
Bravo!...N.ö tõstan kaabu sellise töö puhul. Ja huvitav lugeda...
Ootan huviga kamo pilti...
Lugupidamisega
Taara avitab! ...
Immelmann
Liige
Postitusi: 343
Liitunud: 04 Sept, 2005 14:55
Kontakt:

Postitus Postitas Immelmann »

Patsutan ka virtuaalselt õlale. Ilusa figuuriga linnuke on. Eriti kui mõni neist kandilistest prantslastest kõrvale panna...
Kasutaja avatar
kalle
Moderaator
Postitusi: 1255
Liitunud: 17 Aug, 2005 21:23
Kontakt:

Postitus Postitas kalle »

Kõrvuti panna on hea mõte..siit üks hea näide mu meelest

Amiot 143 oli vist just see lennuk mille välja vahetamist 350 seeria omade vastu rohkem kui hea meelega oleks oodatud:)

http://www.the-blueprints.com/index.php ... amiot_143/

kõrvale siis 351 kujutis

http://www.the-blueprints.com/index.php ... amiot_351/

Amiot 143 mudeline muidugi ka järge ootamas:)

Kk
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2313
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Postitus Postitas vaoinas »

Minu lugupidamine mehele, kes jätkuvalt selliseid reste viitsib puhastada.

Prantsuse lennukid näevad üldiselt kõik väga head välja, too Amiot 351 on aga kuju poolest eriti kaunis. jään samuti pilte ootama, kus lennuk oma põhivärvi peale on saanud.

Jõudu tiivulistega mässamisel!
Kristjan
asjaajaja
Liige
Postitusi: 835
Liitunud: 07 Dets, 2004 16:03
Asukoht: Kuressaare
Kontakt:

Postitus Postitas asjaajaja »

Kui keegi peaks minu käest küsima, et kas s...st saab saia teha, siis vastan nähtavasti: "Jah! Kalle saab kindlasti hakkama!" :twisted:
Kõik, mis toimub praegu, on minuti pärast juba ajalugu
andrusan
Liige
Postitusi: 499
Liitunud: 16 Nov, 2006 21:48
Kontakt:

Postitus Postitas andrusan »

Sellise kujuga lennukid kuuluvad minu lemmikute hulka. Endal 1/48 Me Bf110 kapi otsas ootamas...
Ilus lennuk, korralik töö - ei muud, kui ootan järge.
Tervitused
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2313
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Postitus Postitas vaoinas »

Vanarahvatarkus muidugi räägib, et s...ast saia kohe kuidagi ei saa, aga kui kõvasti jahu panna, siis sepiku pidada saama. Kalle ilmselt lükkab oma hirmsatest restidest selliste silmapaistvalt heade lennukite tegemisega selle muistse üteluse ümber.
Kasutaja avatar
Panzergrenadier
Liige
Postitusi: 1555
Liitunud: 02 Apr, 2005 22:12
Asukoht: Tartu/Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Panzergrenadier »

Järjekordne imetegu Kalle poolt.

Äkki peaks foorumisisese annetuskampaania korraldama, et Kalle saaks ka lõpuks korralikke mudeleid kokku panema hakata. :) Selline enesepiinamine.... :wink:
Kasutaja avatar
kalle
Moderaator
Postitusi: 1255
Liitunud: 17 Aug, 2005 21:23
Kontakt:

Postitus Postitas kalle »

Mul on ikka nö korralikke mudeleid ka;) Aga tegelikult olen viimasel ajal soetanud mõned uued asjad, millest vastavas foorumi osas pole julgenud juttu teha..äkki saadavad ikka tõesti auto järgi. Tõsist vanakooli vacut jm maitsvat kraami:)
Ja täna saabus üks selline epost asi, mille taset (saia tegemise osas) on vist võimatu väga ületada...masohissmi üks viimseid tasemeid igatahes! Kui pildid tehtud saan, siis selle panen küll üles, et oleks aimu kui erinevad asju mudelite maailmas (avalikult raha eest) müüakse! :))

Aga tegelikult on see konkreetne Mach 2, mis praegu käsil ikka täiesti tehtav asi. Peale seda kui jupp on vabastatud, vormitud, veidi painutatud ja kananahk maha hõõrutud läks kõik see üllatavlt hästi kokku 8siis arvestades millega tegu) ja pahtlit läks palju vähem kui algselt võiks arvata.
Ja veel.. kui hinnast rääkida, siis nt see pood siin müüb seda mudelit keskmisest veidi odavamalt:
http://www.modelhobbies.co.uk/shop/mach ... -4808.html

Aga teie hoolitsus ja osavõtlikus on muidugi meeliülendav!:)

ps. järgmine töö, mis plaanis peaks olema suht piinavaba;)

Kk
Kasutaja avatar
kalle
Moderaator
Postitusi: 1255
Liitunud: 17 Aug, 2005 21:23
Kontakt:

Postitus Postitas kalle »

On toimunud mõningaid arenguid ja kuna on tuntud huvi kamo kohta, siis siin mõned pildid.

Siin hetk värvimise käigust. Kasutasin plastiliinist vorstikesi esimest korda üldse, enne olin ikka ilma tegutsenud. Siin siis miskit tööhoos:

http://www.emmk.ee/kalle/models/amiot351/PAM0074.jpg

ja siin värving ise. Selline värske ja töötlust vajav, aga annab aimu.

http://www.emmk.ee/kalle/models/amiot351/PAM0078.jpg

niisiis vaikselt edasi.

Kk
fossiil
Liige
Postitusi: 3637
Liitunud: 18 Aug, 2005 11:18
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas fossiil »

Igatahes äge tegemine - kuidas see vorstikeste värk ka istus? Et kasutad mõni teine kord jälle või jääbki ühekordseks eksperimendiks? Ja kas vorstikesed tegid plastiliinist(rasvane ju?), mitte sellest kontoritatist?

Urmas.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 9 külalist