Teeolud
Elva-Pärnu, pool teed lausa põrgu. Kuhu oli jõutud soola virutada, seal oli ehtne pa*a kiht, pidamine olematu, kiiruselt 40km. tunnis panin tiiru peale, nii et arugi ei jõudnud saada(uued naelkummid all). Kus oli lihtsalt tõugatud, alates mulgimaa piirist Pärnu poole, seal pidamine väga luks, 90-ga kannatas rahulikult sõita. 35km enne Pärnut oli rekka kääris-kraavis, värske laks, politsei viibutas valgustatud sauadega ja kamandas liiklust.
sitt päev, kellele kurdad
Kuule delfi kui poleks sahka olnud, poleks mul pühapäeval Võrust Viljandisse asja olnud. Persse ei kavatse sinu käsust hoolimata minna.
Ilmselt sinu noorus välistab ka lume nägemise. Lund on ka enne sadanud. Ja teeolud on ka hullemad olnud kui praegu.
Mis ei tähenda, et ei saaks paremini kui nüüd tehti.
Kui põhjani aus olla, oleks tahtnud sahaga ise pühapäev esmaspäev ringi lasta.
Ilmselt sinu noorus välistab ka lume nägemise. Lund on ka enne sadanud. Ja teeolud on ka hullemad olnud kui praegu.
Mis ei tähenda, et ei saaks paremini kui nüüd tehti.
Kui põhjani aus olla, oleks tahtnud sahaga ise pühapäev esmaspäev ringi lasta.
Evolutsiooni kõrvalmõju, intelligentsus
Tapper'iga täiesti nõus, elasin 2,5a. Lõuna-Rootsis, sai ka seal korduvalt lumevangis istutud, näitab see siis lätlaste-leedukate üleolekut teede puhastamises rootslastest? Arvestades seda, et mehed olid 24h väljas kahes vahetuses, siis oleksin isegi vabatahtlikuks läinud, kui oleks selline variant välja pakutud. Kes on pimedas ja lumemöllus paarsada km. maha sõitnud, see teab, kui läbi võisid vennikesed olla, kui selline möll kestab 3-4 päeva. Aga nemad peavad jälgima lisaks sõitmisele täpselt teekontuuri ja tööelementide asendit + seda, et keegi ei ukerda autoga lumehanges, mida ta plaanib teelt minema pühkida. Ainuke etteheide oleks , et teades sellise möllu tulekust ja kestvusest poleks vaja olnud soola maha virutada, see tegi olukorra ainult hullemaks. Kõikidele vingujatele, see möll ei jää tõenäoliselt viimaseks, ajudega inimene investeerib korralikesse talverehvidesse, enda ja teiste tervise huvides. Rekkamehed ja bussijuhid tunduvad end kah jumalateks pidavat, aga maailmaparandamine on nagunii tänamatu töö, laske käia aga 
sitt päev, kellele kurdad
Vaata, ma pean ka aeg-ajalt 40-tonnise autorongiga sõitma (viimati just esmaspäeval ja teisipäeval), seetõttu saan rekkamehe seisukohast vastata. Asi selles, et lummetuisanud teel tuleb iga hinna eest masin liikumas hoida. Nii kui peatud, vajuvad rattad kasvõi mõne millimeetri võrra kinnisõidetud lumme. Seega moodustub iga ratta ees ja taga nagu väike tõkisking ja uuesti paigalt saada on raske või võimatu. Hakkab masin veel kaldus teel libisema, on ta põiki teel ja kogu liiklus seisab. Mäo ristis just oli Tallinna poolt tuleval suunal läbimatu lumevall. Ainult üks teepool sõidetav ja pimeda kurvi tagant tuleb teine auto vastu... Napilt õnnestus kitsa koha läbimine ajastada. Jumala tunnet nüüd küll vist polnud kui takkajärgi meenutada.jackpuuk kirjutas:Rekkamehed ja bussijuhid tunduvad end kah jumalateks pidavat, aga maailmaparandamine on nagunii tänamatu töö, laske käia aga
Sellist ilma pole üle pika aja olnud. Maasturiost tasub end endiselt ja pole midagi imestada, et eestlastel on niipalju maastureid (mul kah), et isegi poliitikud kadedaks kipuvad saama ja näevad rahaallikat.
Olen kuulnud, et kaitseväelased meedia sõnutsi (ise pole näinud telekast) omajagu küll aitasid lumetormi ajal, kuid ma arvan, et abistamispotensiaal oleks olemasolevate ajateenijate ja rohke tehnika näol olnud palju palju suurem, kui vaid seda oleks suudetud/tahetud korraldada. Kaitseväes puudub ju igasugune lahinguvalmidus, millest üks osa oleks ka valmidus aidata tsiviilstruktuure loodusjamade jms puhul. Samuti puudub järelikult valmidus reageerida militaarkriisi korral. Väeosad jääksid lihtsalt koos varaga täpselt samamoodi laokile, kui Gruusias.
Meie näiteks panime allüksusest omal inistiatiivil veerandtunnisesse valmisolekusse 24h 3 evakueerimismeeskonda koos taktikaliste vintsiga veokitega, kuid hoolimata asjaolust, et ümber linna autod teede servades kinni ja upakil olid, kaitseväelaste-ajateenijate abi praktiliselt ei vajatud. Ise ju ka ei saa lihtsalt välja sõita.
Missugust profiiti oleks aga saanud kaitsevägi+ajateenistus antud õhtul lõigata ja palju abi anda!
Lugesin kusagilt, et kiirabibrigaadid jõudsid suurte raskustega abivajajateni. Sageli sumati kanderaamidega pikki maid jala. Ka siin oleks kaitsevägi saanud operatiivselt aidata, kui vaid oleks süsteem korraldatud ja mingiski valmisolekus.
Lisaks ma kuulsin, et üks KL üksus oli nädalavahetusel polügoonil ja sealt enam pühapäeval tulema ei saanud, sest väljasõiduteed muutusid läbimatuteks.
Olen kuulnud, et kaitseväelased meedia sõnutsi (ise pole näinud telekast) omajagu küll aitasid lumetormi ajal, kuid ma arvan, et abistamispotensiaal oleks olemasolevate ajateenijate ja rohke tehnika näol olnud palju palju suurem, kui vaid seda oleks suudetud/tahetud korraldada. Kaitseväes puudub ju igasugune lahinguvalmidus, millest üks osa oleks ka valmidus aidata tsiviilstruktuure loodusjamade jms puhul. Samuti puudub järelikult valmidus reageerida militaarkriisi korral. Väeosad jääksid lihtsalt koos varaga täpselt samamoodi laokile, kui Gruusias.
Meie näiteks panime allüksusest omal inistiatiivil veerandtunnisesse valmisolekusse 24h 3 evakueerimismeeskonda koos taktikaliste vintsiga veokitega, kuid hoolimata asjaolust, et ümber linna autod teede servades kinni ja upakil olid, kaitseväelaste-ajateenijate abi praktiliselt ei vajatud. Ise ju ka ei saa lihtsalt välja sõita.
Missugust profiiti oleks aga saanud kaitsevägi+ajateenistus antud õhtul lõigata ja palju abi anda!
Lugesin kusagilt, et kiirabibrigaadid jõudsid suurte raskustega abivajajateni. Sageli sumati kanderaamidega pikki maid jala. Ka siin oleks kaitsevägi saanud operatiivselt aidata, kui vaid oleks süsteem korraldatud ja mingiski valmisolekus.
Lisaks ma kuulsin, et üks KL üksus oli nädalavahetusel polügoonil ja sealt enam pühapäeval tulema ei saanud, sest väljasõiduteed muutusid läbimatuteks.
Kas siin ei tule mängu teatud hirm, et sellises purgaas oleks mõni ajateenija kuhugile vahele/alla jäänud ja seda pasundamist siis kuni Euroopa kohtuni!? Nende ajateenijatega on ju sama lugu nagu lasteaia kasvandikega - vastutus vanemate ees.kuid ma arvan, et abistamispotensiaal oleks olemasolevate ajateenijate ja rohke tehnika näol olnud palju palju suurem, kui vaid seda oleks suudetud/tahetud korraldada.
See nüüd küll vast mingi mure ei ole. Pigem ikka üldine süsteemi korraldamatus ja juhtide huvipuudus, nagu tavaliselt.
Ajateenija on inimene nagu iga teinegi ja vajadusel ta isegi riskib teatud määral. Pigem sõdur on ise huvitatud, et tema teenistus oleks aktiivne ja mingil määral ekstreemne ning et ta saaks olla natuke ühiskonnale kasulik. See tõstab eneseuhkust ja motivatsiooni. Noored inimesed on sageli täis teotahet ja pigem nad ootaksid ajateenistusest rohkem reaalsust ja põnevust, kui lihtsalt 8-17 õppetunnid ja harjutused ning heietused reservväest tulevikus.
Ajateenijaid jääb pm iga päev "kuhugi vahele" teenistuse käigus, ehk väiksemaid traumasid on praktiliselt vähemalt iga nädal, mis on ka arusaadav, sest tehakse füüsilist tööd ja trenni.
Lumepurgaadega seonduvalt nüüd küll midagi eriti ohtlikku ei näe võrreldes muuga.
Ajateenija on inimene nagu iga teinegi ja vajadusel ta isegi riskib teatud määral. Pigem sõdur on ise huvitatud, et tema teenistus oleks aktiivne ja mingil määral ekstreemne ning et ta saaks olla natuke ühiskonnale kasulik. See tõstab eneseuhkust ja motivatsiooni. Noored inimesed on sageli täis teotahet ja pigem nad ootaksid ajateenistusest rohkem reaalsust ja põnevust, kui lihtsalt 8-17 õppetunnid ja harjutused ning heietused reservväest tulevikus.
Ajateenijaid jääb pm iga päev "kuhugi vahele" teenistuse käigus, ehk väiksemaid traumasid on praktiliselt vähemalt iga nädal, mis on ka arusaadav, sest tehakse füüsilist tööd ja trenni.
Lumepurgaadega seonduvalt nüüd küll midagi eriti ohtlikku ei näe võrreldes muuga.
EOD, olen ise metsarekka peal sõitnud, pole vaja seletada, aga kui ma ikka ei jõua rekka või bussi eest minema(eriti Taisto), siis on midagi mäda, seda näitab ka rekkade ja busside arv, mis olid teepealt eemaldunud
Ise koristasin ennast hullumeelsete eest kõrvale, kui vähegi oli kohta, kuhu tõmmata ja nägin, et tagantulev asi liigub kiiremini. Ja palve KÕIGILE, tuletage endale ja omakstele-tuttavatele meelde, et ei töllerdaks pimedas vihma-lumesajuga ilma helkurita ringi, seda ka linnas! Siiber on zombidest, kui keegi veel ehmatab mind konkreetselt, siis saab tõenäoliselt vastu mälumisorganit.
sitt päev, kellele kurdad
Hummelile
Vast polnud olukord ikka nii jube, et oleks pidanud väeosade kaupa ajateenijaid pöördesse ajama. Pealegi arvan, et vähemalt pühapäev oli paljudel ajateenijatel endil tegemist, et tagasi teenistusse jõuda.
Teine asi on selles, et abi saada, selleks peaks ju omavalitsuste kriiskikomisjonid ja muud sellised seda küsima. Ju siis ei küsitud.
Vast polnud olukord ikka nii jube, et oleks pidanud väeosade kaupa ajateenijaid pöördesse ajama. Pealegi arvan, et vähemalt pühapäev oli paljudel ajateenijatel endil tegemist, et tagasi teenistusse jõuda.
Teine asi on selles, et abi saada, selleks peaks ju omavalitsuste kriiskikomisjonid ja muud sellised seda küsima. Ju siis ei küsitud.
EKP tolleaegsel juhil oli selleks hoobasid, et olukord veel samal päeval leevenduks.--------------------------------------------------------------------------------
1975 a. detsembri algus käis Eestist üle samasugune lumemöll. Tallinn-Narva maanteel olid 2. meetri kõrgused hanged ja liiklus seisis. Siis anti korraldus ülaltpoolt Tapa sapööriõppeväeosale. Sealt saadeti suured sahad välja ja olukord lahenes.
Arf, äkki sul on infot, kuidas selline pöördumine käiks, mul kuri kahtlus, et omavalitsused ei oma vähimatki ettekujutust, kuidas kasvõi kohapeal asetsevaid väeosasid appi paluda saaks. See oleks muidugi riiklik jama juba, aga usun, et 90% hetkel ajateenistuses viibijatest oleks toimiva side ja vahetuste korral ka vabatahtlikena appi läinud. KUP Võru vahele appi, mitte lund kühveldama, aga inimesi liikuma aitama. Andke teismelistele ülesanne, kus nad saavad ennast välja elada ja tähtsana tunda, siis on ka tankiarmeel nende peatamisega raskusiArf kirjutas:Hummelile
Vast polnud olukord ikka nii jube, et oleks pidanud väeosade kaupa ajateenijaid pöördesse ajama. Pealegi arvan, et vähemalt pühapäev oli paljudel ajateenijatel endil tegemist, et tagasi teenistusse jõuda.
Teine asi on selles, et abi saada, selleks peaks ju omavalitsuste kriiskikomisjonid ja muud sellised seda küsima. Ju siis ei küsitud.
sitt päev, kellele kurdad
Maavanemad (kes juhivad maakondade kriisikomisjone) teavad küll, kus nende maakonnas väeosad on. Samuti teavad nad ka seda, kes üksust juhib ja kuidas temaga kontakti saada.
Ise arvan siiski, et olukord polnud nii metsik, et oleks pidanud kv välja ajama. Olgu, good publicity küll, aga reaalne vajadus mitte. Kui meil nüüd oli juba pepu majas, mis siis kui tuleb tõsine 35+ tuulega lumetorm ja mitu päeva ning infra on ikka tõsiselt rivist väljas, haiglad ilma elektrita ja genekad annavad otsad. Vat see on vast koht, kus erinevad jõustruktuurid peaksid koostööd tegema.
Ise arvan siiski, et olukord polnud nii metsik, et oleks pidanud kv välja ajama. Olgu, good publicity küll, aga reaalne vajadus mitte. Kui meil nüüd oli juba pepu majas, mis siis kui tuleb tõsine 35+ tuulega lumetorm ja mitu päeva ning infra on ikka tõsiselt rivist väljas, haiglad ilma elektrita ja genekad annavad otsad. Vat see on vast koht, kus erinevad jõustruktuurid peaksid koostööd tegema.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 2 külalist