Jutt ei käi ju mingitest 60ndate lennukitest, vaid 4. generatsioonist, millel on 150 km tegevuskaugusega radarid, andmevahetuse lingid ja korralikud RWR-id vastase õigeaegseks avastamiseks. Ja ehk ka ECM vahendid. Ja lennuki ninaradarit juba radaritõrje raketiga ära ei kustuta.nublu kirjutas:No see jutt on juba veidi selgemKõik on alati suhteline
Vahe on lihtsalt selles, et kustutades ära maapealsed radarid, ei muutu lennuvägi kasutuks, vaid mõnevõrra vähem efektiivsemaks, kuna puudub "üldine pilt". Backup modes töötavate ÕT süsteemide tegevus on kõikides senistes sõdades osutunud vähetõhusaks.
Kustutates ära maapeased radarid muutuvad raketikompleksid praktiliselt kasutuks.
Vahe on ka selles, et metsavahelt kuskilt juhtimispunktist ei näe sa mitte mõmmigi, kuhu oma rakette saatma hakata, kes on lennukiga Eesti kohal lennanud (mina olen), siis 10 000 meetri kõrguselt on selge ilmaga Eesti õhuruum palja silmaga nähtav otsast otsani. Väga hästi on muide valgete pilvede taustal näha venelaste reaktiivmootorite tahmajorud. Vietnami sõjas näiteks avastati NVAF pilootide poolt tossavaid F-4'sid ca 100 km kauguselt visuaalselt. MiG-29 järel käib forsaazist allapoole ikka mõnus tahamajoru järgi.
Päris hea näide oli venelaste ja juutide vahel toimunud õhulahing Suessi kohal 1970, kus venelased, olles tuntavas ülekaalus ja maapealse GCI juhtimisega said haledalt tappa vähemuses olnud juutidelt, kellel polnud mingit juhtimist ja kes lootsid lennukite radarile, koostööle ja iseenda silmadele. Venelased on muidugi tüüpiliselt süüdistanud juute, kes korjasid kokku parimad lendurid, aga ega vast Egiptuse sõtta NSVL kah lennukoolide esimese kursuse kursante saatnud
