ATV-dele väiksemad miinipildujad sedasi hüdraulikaga külge, äge...
Aga siit liikus mõte veel edasi - et ATV-de kohta kurdeti, et lärmakad jne., siis kuidas oleks hobusega? Et kus hobusel hüdraulika? Mingi aja eest toodeti Eestis väikest kraanaga palgiveokäru, mida vedas hobune. Kraana hüdraulikat käitas eraldi väike mootor, nagu muruniitja mootor umbes.
Jaanus2 kirjutas:ATV-dele väiksemad miinipildujad sedasi hüdraulikaga külge, äge...
Aga siit liikus mõte veel edasi - et ATV-de kohta kurdeti, et lärmakad jne., siis kuidas oleks hobusega? Et kus hobusel hüdraulika? Mingi aja eest toodeti Eestis väikest kraanaga palgiveokäru, mida vedas hobune. Kraana hüdraulikat käitas eraldi väike mootor, nagu muruniitja mootor umbes.
See ATV lärmakus - hea tahtmise korral on võimalik iga sisepõlemismootor vaikseks sundida. Ei ole vaja hobusekronu järel läbi metsa lonkida.
Tavamõistus ütleb, et miinipildujad tuleb peale laskimist kokku korjata ja siis edasi viia järgmistele positsioonidele. Eestisse tungiva vastase puhul on sisenemismaršuudid enam-vähem teada. Mida arvata mõttekäigust, et nn sissiüksused saaks oma kätte x koguse juustuks tulistatud Lääne 120mm MP'd (mida kunagi pakkus ka vist Soome Eestile) ja kasutaks nagu Hiina ilutulestiku konteinereid. Lasevad oma x koguse miine taevasse ja jätavad taara platsile vedelema. Ise liiguvad järgmiste torude juurde või vastane liigub ise järgmise VG või sissigrupi tsooni. Positsioonidel olevad MP'd on juba varem sisse tulistatud ja siis ei pea Strixe eraldi programmeerima jne. Las nende platvormidega ja transpordi peavaluga tegeleb ainus brigaad.
... ja see miinipilduja versioon lipsas kunagi ammu läbi. Vt 2. posti kriitikat.
Jaanus2 kirjutas:ATV-dele väiksemad miinipildujad sedasi hüdraulikaga külge, äge...
Aga siit liikus mõte veel edasi - et ATV-de kohta kurdeti, et lärmakad jne., siis kuidas oleks hobusega? Et kus hobusel hüdraulika? Mingi aja eest toodeti Eestis väikest kraanaga palgiveokäru, mida vedas hobune. Kraana hüdraulikat käitas eraldi väike mootor, nagu muruniitja mootor umbes.
See ATV lärmakus - hea tahtmise korral on võimalik iga sisepõlemismootor vaikseks sundida. Ei ole vaja hobusekronu järel läbi metsa lonkida.
Toodetakse praegugi, http://www.kreisi.ee/ , ja tundes selle ürituse eesotsas seisjat juba varajasest noorusest, võin kinnitada, et see seltskond on suuteline sedasorti asju ka EKV huvidest lähtuvalt välja mõtlema. Ja õige lähenemise korral võtaks teema ette ka lihtsalt huvist asja vastu. Eriti kui keegi julgeks kõva häälega arvata, et selline asi pole võimalik ja ega tema sellega kindlasti hakkama ei saaks.
Ütlemine nõuab muidugi võõral omajagu julgust, sest tegu on ikkagi ligi kahe meetrise ja viimastel andmetel pealt 150 kilose härrasmehega. Või kolliga. Kuidas kellelegi
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Ma pole eesti meeste võimekuses kunagi kahelnud. Aga miks siit mitte edasi mõelda - haagis veidi suurem ja sinna peale monteerida, kas 105mm või 122mm toru. Traktor võiks veits suurem olla, sest ATV jääb millegi tõsisema jaoks lahjaks, kuid miinipiljujaga saaks küll hullata.
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
man21 kirjutas:Ma pole eesti meeste võimekuses kunagi kahelnud. Aga miks siit mitte edasi mõelda - haagis veidi suurem ja sinna peale monteerida, kas 105mm või 122mm toru. Traktor võiks veits suurem olla, sest ATV jääb millegi tõsisema jaoks lahjaks, kuid miinipiljujaga saaks küll hullata.
122mm puhul tekib küsimus, et miks teda üldse sealt vankri pealt maha võtta kui kogu selle süsteemi suurim puudus on kohmakus positsiooni võtmisel ja sealt lahkumiseks toru kokku pakkimisel. Mis seal vahet on, kas ta veereb veoka peal või järel. Kui juba ratastele upitada, siis nii, et sealt ka lasta saaks.
Kes ütles, et maha võtta??? Asja mõte see ongi, et ta moobilne oleks. Käpad, mida saaks maha toetada laskmise ajal. Traktor lahti haakida ja varju. Suurtükk keerleks sellisel haagisel 360 kraadi ja võiks ükskõik, mis suunas paugutada. Haagisel võiks ruumi olla ka mingile hulgale mürskudele.
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
Kui veidi hindasid uurida, siis näikse nii, et see stowage-kit kui ka 120mm miinipilduja maksavad kumbki suurusjärgus ca $40 tuhat. Äkki kohapeal tehtuna võiks odavamalt saada. Kui see õnnestuks tavalisse järelkärusse monteerida, siis oleks sel ju ka üksjagu heidutust kui suvalisest kärust võib miinipilduja välja karata. Vaja lisada veel õppinud mehed, kes paari lasuga suudavad kümnesse tabada. Sellise komplekti hajus kasutus ei mahu vist strateegide plaanidesse ja asi jääbki selle taha.
http://www.kreisi.ee/ pildil oleva metsaveo käru hind on edasimüüja käes 118 000 eeku, kandevõime 1500 kilo Arvata on, et sellise miinipilduja käru tükihind 40 000 dollarist kõrgem ei oleks. Sest väga palju see metsaveo kärust töömahukam ei tohiks olla.Kui just ühte-kahte ei tehta.Ja liiati jääks sellisel juhul see raha Eestisse.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...