Tere kutid.
Paar kuud on mõõdunud ameerika poolroomiku kallal nokitsedes ja nüüd sai plaaniväliselt soetatud Zvezda Scout. Oli teine juku poes 20% alla hinnatud ja sai siis spontaalselt ära ostetud.
Suured tänud Fossiilile mahuka materjali eest! Muuseas andis ta mulle ka Scouti ligi 400 lk. pikkuse manuaali.
Sealt siis selgub, et algul varustati masinat kas ühe bensiini- või siis kahte tüüpi diiselmootoriga. Minu jaoks oli see uudiseks.
Bensumootor oli tüüpiline kuuesilindriline ridamootor, püstklappide ja ühekambrilise langevvoolukarburaatoriga. Huvipakkuv on töömaht, mida manuaalis pakutakse 330 kuuptolli ehk siis umbes 5,3liitrit. Surveastme juures 5,8 arendab mootor 110 hj. Sugulus hilisema vankade ZIS-151 ja ZIL-157-ga on ilmne.
Poolroomiku mootori töömahuks pakutakse 390 kuuptolli, ehk siis 6,4 liitrit. Mootori ehitus on analoogiline scouti omale, üllatav on see et saavutati surveaste 6,4, mis tõstis mõnevõrra liitervõimsust ja mootor arendas 150 hj. Tegelikult vapustavad andmed, eriti kui meenutada lähiminevikust vankade levinud võrreldamatult noodsamat V8 mootorit ZIL- ide ja LAZ busside peal. mahuga siis 6liitrit ja 150 hj.
Disladega varustati Scoute kuni 41 a. lõpuni. Olid need siis samuti kuuesed ridamootorid, tõsi küll rippklappidega ja 5,5 liitrise töömahu ja 14.5-se surveastme juures arendasid nad 81 või103 hj.
Toitesüsteem oli manuaali järgi Boschi päritolu. Huvitav kas ameeriklased lõpetasid dislade tootmise siis ära, kui sakslastega kaubavahetus katkes?
Mudel näeb Zvezda kvaliteedi kohta täitsa normaalne välja. Plaanis on ta kokku panna otse karbist, ja rõhuda rohkem värvimisele.
Muidugi tuleb asendada tööriistad: originaalis on nad lihtsalt poolteist korda suuremad, kui olema peaksid. Sel põhjusel jääb näiteks kirvevars uksele ette. Tööriistad, nagu ka kuulipritsid saan ma Dragoni poolroomiku karbist. Seal on neid topeltports.
