Militaartehnilised kurioosumid...

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
polzunov
Liige
Postitusi: 89
Liitunud: 11 Juul, 2009 15:09
Kontakt:

Postitus Postitas polzunov »

Jah,Shermanil olid samalaadsed ridakuued pandud tähte,aga ma mötlen just seda varianti ,et kui talumees leiaks tee äärest purukslastud tanki,oleks tal vöimalik sealt mootor väikse modimisega oma auto peale tösta.
Luciano
Liige
Postitusi: 1132
Liitunud: 07 Veebr, 2007 18:21
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Luciano »

gvardimatros kirjutas:Rootsi ja Taani vahel on Øresund-i väin
ja seal asub suurim inimese poolt rajatud
kaitseehitis 8)
1890-1894 rajatud võimas tehissaar

http://maps.google.com/maps?ll=55.72000 ... &t=h&hl=en
saarest natuke kirdesse asub teine sarnane kui pisut väiksem

kas Tallinna lahes ka mitte kunagi tehissaarel patarei ei asunud. Just sama koha peal kuhu nüüd Kalevipoega tahetakse/ei taheta panna. On selle kohta kellelgi enam infot?
Pakkuda võib filateeliat perioodist 1918-1941.
www.aiaimpeerium.ee
Kasutaja avatar
Satakas
Liige
Postitusi: 2366
Liitunud: 21 Jaan, 2005 0:33
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Postitus Postitas Satakas »

Russalkast paarsada meetrit mere poole oli jah mingi pisike, vist kuusnurkne tehissaar, kus umbes peeter I ajal asus süürtükipatarei. Hetkel on selle jäänused mitme meetri sügavusel vee all. sellest oli aastate eest artikkel vist horisondis vmt. ei mäleta enam detaile täpselt.
Kilgore
Liige
Postitusi: 272
Liitunud: 11 Sept, 2007 12:44
Kontakt:

Postitus Postitas Kilgore »

Juhtusin minagi seda Horisondi artiklit lugema: Merekindlus Tallinna lahe põhjas
Veel: Veealused kolossid Paldiski ja Käsmu lahes
toomas tyrk
Site Admin
Postitusi: 5706
Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
Kontakt:

Postitus Postitas toomas tyrk »

Patarei on Tallinna lahes ka kaldale palju lähemal. Kes võtab vaevaks Linnahalli merepoolsele küljele jalutama minna - see kari, mis kohati veel veest välja ulatab ning aeg-ajalt täielikult vee alla jääb pole ka midagi muud kui vana patarei alus.

Siin 1920. a. linnaplaanil on ta veel suuremalt jaolt vee peal olnud.

Pilt
USP
Liige
Postitusi: 725
Liitunud: 23 Okt, 2007 21:19
Kontakt:

Postitus Postitas USP »

xawa
Liige
Postitusi: 380
Liitunud: 30 Okt, 2007 0:42
Kontakt:

Postitus Postitas xawa »

Üks suht omapärane sõjalaev mille ajalugu algas 1871 aastal ning lõppes vahetult enne Esimest Maailmasõda.

Novgorod:

Pilt


http://airlandseaweapons.devhub.com/blo ... -battery-1
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3172
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Troll »

Venelased kutsusid neid laevu admiral Popovi järgi "popovkadeks". Eks ta muidugi äärmiselt ebaõnnestunud projekt oli.
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Mis sellise disaini mõte oli? Et vähem kõiguks ja oleks lihtsam sihtida? Liikumiskiirusele mõjub selline kuju küll fataalselt.
Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
canislupus
Liige
Postitusi: 1044
Liitunud: 14 Veebr, 2005 13:23
Kontakt:

Postitus Postitas canislupus »

No selliseid asju kutsuti monitorideks. Pärit idee ise Ameerika kodusõja aegadest kus olid analoogilised aparaadid mõeldud jõgedel kasutuseks.

Kuju seepärast selline et võimalikult vähem oleks veepeal millele pihta saaks lasta. Paraku lainetus oli sellisele disainile väga ebasõbralik.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10220
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

xawa kirjutas:Üks suht omapärane sõjalaev mille ajalugu algas 1871 aastal ning lõppes vahetult enne Esimest Maailmasõda.
Huvita, kas esimese liikumissuunas tehtud lasuga eemaldati ka vöörireeling?

Muidu kette kujulisi asju on olnud ka teistes transpordiliikides. Nii autode kui ka lennukite hulgas. Viimastest ehk tuntuim on Vought XF5U: Pilt

http://en.wikipedia.org/wiki/Vought_XF5U

... ja selle prototüüp V-173. Mõlema lennumasina suur eelis oli selle varisemiskiirus, mis oli suurte propellerite poolt lennuki alla puhutava õhu tõttu väga väike (40 mph).

Pilt

Videod kah:
V-173: http://www.youtube.com/watch?v=LfpTDOAfj7Y
XF5U: http://www.youtube.com/watch?v=N2yzoMt6etc
Viimati muutis Kilo Tango, 28 Sept, 2009 21:43, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10220
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

canislupus kirjutas:No selliseid asju kutsuti monitorideks. Pärit idee ise Ameerika kodusõja aegadest kus olid analoogilised aparaadid mõeldud jõgedel kasutuseks.

Kuju seepärast selline et võimalikult vähem oleks veepeal millele pihta saaks lasta. Paraku lainetus oli sellisele disainile väga ebasõbralik.
See on küll esimene kettakujuline monitor, mida ma tean, kuid kõik monitorile omased jooned on olemas. Muide. Ka Russalka oli monitor.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Ja väidetavalt om monitori omaduste, s.t. madala parda tõttu põhja läkski.

Aga siit veel mõni pil samast lennukist, kus selle ümarus hästi näha

http://vtol.boom.ru/vtol/xf5u/

Millegi analoogsega eksperimenteerisid ka venelased kolmekümnendate esimeses pooles.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Soobel
Liige
Postitusi: 2292
Liitunud: 30 Dets, 2004 12:19
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Soobel »

Vaid Siil mu kõrval lebas siin. Ta suri ammu.
[img]http://www.soobel.planet.ee/TGMB.gif[/img]
Kasutaja avatar
Troll
Liige
Postitusi: 3172
Liitunud: 08 Okt, 2004 16:59
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Postitus Postitas Troll »

Kilo Tango kirjutas:Muide. Ka Russalka oli monitor.
See pole päris õige. Ta ehitati küll nn "monitoriprogrammi" raames, aga kujutas endast siiski rannakaitse soomuslaeva ("броненосный корабль береговой обороны").
Hea võidab alati kurja - kes võidab, see ongi hea!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist