Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamiseks
Lubasin eelmises kirjas lahkelt skaneerida, kuid hetkel tõesti ei jõua. Visiooni sellest, kuidas NATO tahtis 1980. aastatel VPO kolonne peatama hakata, saab kätte ka järgmisest kirjatükist.
Vt pdf ülemise akna järgi tekste, mis algavad lehekülgedel 121 ja 195.
http://govinfo.library.unt.edu/ota/Ota_ ... 7/8718.PDF
Vt pdf ülemise akna järgi tekste, mis algavad lehekülgedel 121 ja 195.
http://govinfo.library.unt.edu/ota/Ota_ ... 7/8718.PDF
siinkohal oli tegu küll tavalise soojusega, mis torus õhu liikuma pani.setu kirjutas:Kusjuures kõige parem "visuaalne" näide oli ka paar kuud tagasi Pealtnägijas - see oli täiesti naljasaade. Lugu oli Piiterist, kus ka üks meie Lasnamäe tädike mingist väga uhke ja pika nimega ( a la "Peterburi Telepaatiline .... Instituut") organisatsioonist tutvustas klaaskolvis paberist spiraali hõljumist. See on täpselt see sama, seal pole mitte midagi maagilist, ega nõiduslikku, ainult, et seda saab ka vähem graatsiliselt ja efektiivsemalt teha.
ma kommenteerin siis ise: mitte lihtne füüsika, vaid lihtsameelsetele inimeste mõeldud lihtne pettus.setu kirjutas:P.S. Võluvesi kaubamärk müüb vett "telepaatilise vee nime all". Pole ise nende tootmist näinud ega oska ka kommenteerida. Kuid lihtne füüsika.
minul on küll vastupidi. ilmselt on tegu linnalegendiga.setu kirjutas:Toon järgmise näite: Jättes jalgratta kaheks nädalaks seisma - lähevad kummid tühjemaks (kusjuures: eeldusel, et kumm ei lase õhku läbi etc). Ja teiseks: Kui sa sõidad sama rattaga iga päev, siis kahe nädala pärast sul on ikka kummid õhku täis.
PS! väike järelemõtlemine tõi meeltesse ühe võimaluse, miks seisva ratta kummid tõepoolest kiiremini tühjeneda võivad kui sõitva kummid. asi seisneb nimelt paljude ventiilide ehituses - rehvi siserõhk surub klapi kinni ja õhk ei pääse välja. pumbaga laksates aga surub pumbast tulev suurem rõhk klapi lahti ja õhk pääseb sisse. kui ma nüüd sadulas istun, on kummis rõhk suurem kui muidu ja ka ventiili klapp on tihedamini kinni. aga see toimub ilmsel sitemate või vanemate ventiilide puhul.
niisiis - tõesti imelihtne füüsika, aga ei midagi sinna poolegi, kuhu sa vihhata tahtsid.
Viimati muutis Satakas, 21 Sept, 2009 14:29, muudetud 1 kord kokku.
Lubasin mõni aeg tagasi üles riputada NATO vs VPO suurtükiväed teksti. Selle lingi alt saab fragmendid raamatust "Field Artillery and Firepower" alla laadida. Läbi lipsavad ka meie relvastuses olevad D-30 ja FH-30.
http://rapidshare.com/files/282999276/N ... y.pdf.html
http://rapidshare.com/files/282999276/N ... y.pdf.html
kodumaise soomustransportööri kontseptsioon

Kontseptsioon järgmine:
Antud soomustransportööri saab võrrelda lennukikandjaga, mille relvastuse kombineerivad meeskonnaliikmed portatiivsete süsteemidega. Relvastuse torni, etc pole. Masina nö "juhi istet" ei ole. Juht võib olla üks meeskonnaliige, ning ta võib valida selleks sobiva koha salongi 18ne istekoha seast (ka komandör). Antud süsteem võimaldab paindlikumat ja kvantitatiivset väljaõpet, ning loob täiesti uue soomuki kategooria. Soomuki juhtimine baseerub elektroonikal ja võimaldab programmeerida ka erinevaid autopiloote etc rakendusi lisaks. Meeskond jälgib eksterjööris toimuvat puutetundlikelt digitaalsetelt ekraanidelt, kuhu saab vajadusel sekkuda, ning kas tähelepanu vms süsteemi käivitada (Vaatlusseadmed suudavad kompaktsemalt edastada ülikvaliteetset vaadet).
Soomuki hind peaks jääma alla ühe miljoni Eesti krooni.
Tehniline külg:
Soomus. üld: kaitseb 7.62mm ja eest tugevdatud kuni 23mm moona vastu; 4x4; mootor: võimsus u. 300 kW; aknaid, etc pilusid avasid ei ole. Taga luuk, mitte ramp. Juhtimine: elektrooniline, digitaalne (juht kasutab mittestatsionäärset laptopi, mis ühendatud konsooli) (loe: rooli, pedaale, kange ega muud pudi padi ei ole). Relvastus: puudub.
tervit,
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Kulla inimene, mis on selle sõiduki otstarve? Kas lihtsalt 18 mehe sõidutamine. Luureks - miks niipalju inimesi. Soomustransportööriks - ilma relvadeta, jama ju.
Mina näen ainult üht otstarvet - surnute äravedu, ja sedagi suurte lahingute piirkonnast.
Täielik mõttetus.
Mina näen ainult üht otstarvet - surnute äravedu, ja sedagi suurte lahingute piirkonnast.
Täielik mõttetus.
Viimati muutis man21, 14 Okt, 2009 18:32, muudetud 1 kord kokku.
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
Kui nüüd soomuki kontseptsiooni veidi debugida, pole vaja ka laternaid... suvalise öönägemistehnoloogiaga mis seal kaamerasilma juures, vaatad teed. Rahuajal mingid tulukesed võivad ju olla, noh, et ARKi nõuetele vastaks või et õppuste ajal külanaised näeksid teelt eest hüpata, kui ringi suhistad sellisega.
Ega see kaamera kinnitus nüüd väga pommikindel välja ei näe...
Ega see kaamera kinnitus nüüd väga pommikindel välja ei näe...
Hmm... Isiklik arvamus (ei pretendeeri absoluutsele tõele):
1. 18 sõdurit on natuke palju ühte APC-sse toppida. Kui pihta saab siis on... Lisaks on neil 18-nel jube nõme sealt tagant välja ronida. Vähemalt mingisugused lisaväljapääsud võiksid olla.
2. Drive-by-wire on katsetamata süsteem.
a) Mis saab siis kui juhtprogramm annab errori keset maanteesõitu 60 km/h juures? Ahelkokkupõrge? (või tegelt ükskõik mis olukorras, sellise aparaadi restart ei käi 5 sekundiga)
b) Juhtprogramm. Millistele läpakatele seda võib paigutada? Ja kes peaks neid siis kaasas kandma?
c) Läpakad.Mil-spec läpakad pole ei kerged ega odavad ja nende hange oleks kahtlemata lisakulu. Kuidas läpakaga juhtida hüplikul maastikul? Läpakaid on ebamugav isegi autos (liikuvas) kasutada rääkimata siis maastikul sõitvast APC-st.
3. Kui pea ükskõik milline jubin läheb katki siis on sõit läbi. XA-200 puhul kurtsid rootslased seda, et ei ole võimalik kergelt parandada. Konkreetsel masinal oleks mured ju hoopis hullemad sel alal.
4. Kuna ühtegi väljavaateava peale ühe periskoobi ei ole siis... Juba kui afgaani poiss viskab kiviga jääb masin seisma.
5. Alla 1 millioni see aparaat küll ei ole. (vähemalt minu arust)
6. Mingisugune enesekaitse oleks abiks. Väike 12 mm kuulipilduja tornis näiteks.
Need on minu arust kõige hullemad probleemid. Ise arvaks, et siiski tuleks naasta rooli ja pedaalide juurde, vähendada sõdurite kohtade arvu ja panna väike tornike katusele.
1. 18 sõdurit on natuke palju ühte APC-sse toppida. Kui pihta saab siis on... Lisaks on neil 18-nel jube nõme sealt tagant välja ronida. Vähemalt mingisugused lisaväljapääsud võiksid olla.
2. Drive-by-wire on katsetamata süsteem.
a) Mis saab siis kui juhtprogramm annab errori keset maanteesõitu 60 km/h juures? Ahelkokkupõrge? (või tegelt ükskõik mis olukorras, sellise aparaadi restart ei käi 5 sekundiga)
b) Juhtprogramm. Millistele läpakatele seda võib paigutada? Ja kes peaks neid siis kaasas kandma?
c) Läpakad.Mil-spec läpakad pole ei kerged ega odavad ja nende hange oleks kahtlemata lisakulu. Kuidas läpakaga juhtida hüplikul maastikul? Läpakaid on ebamugav isegi autos (liikuvas) kasutada rääkimata siis maastikul sõitvast APC-st.
3. Kui pea ükskõik milline jubin läheb katki siis on sõit läbi. XA-200 puhul kurtsid rootslased seda, et ei ole võimalik kergelt parandada. Konkreetsel masinal oleks mured ju hoopis hullemad sel alal.
4. Kuna ühtegi väljavaateava peale ühe periskoobi ei ole siis... Juba kui afgaani poiss viskab kiviga jääb masin seisma.
5. Alla 1 millioni see aparaat küll ei ole. (vähemalt minu arust)
6. Mingisugune enesekaitse oleks abiks. Väike 12 mm kuulipilduja tornis näiteks.
Need on minu arust kõige hullemad probleemid. Ise arvaks, et siiski tuleks naasta rooli ja pedaalide juurde, vähendada sõdurite kohtade arvu ja panna väike tornike katusele.
Ega ma arutluse vastu polegi. Ma ütlesin oma arvamuse selle kohta, ongi kõik, ma ei pretendeeri absoluutsele tõele. Siin juba loetleti nõrku kohti, kuid neid on veel ja ühe miljoniga ei saa neid mingi ime läbi, kui ainult millisest plekist teha - noh vihmakaitse.
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
kodanikud, mõtleme julgemalt!
Lisan:
Iga antud soomuki ratas on sisuliselt mootor (Volvo kontseptsioon heavy lift masinatele (arendatakse juba teist aastat)). (läheb katki, jupsib, lendab õhku - vahetad ära (komplikatsioonidega aga siiski), (nagu ühekordsed õlalt-lastavad). Soomuse all on vaid üks jõujaama kompleks generaatoriga. Antud süsteem peab olema paindlik ja peab olema ka keeruliseim lahendus.
Igasugune juhtarvuti (läptop) võib olla mugavalt seljakotis. Juht ei vaja mitte midagi erilist (loe: ka vaegustega inimesed saavad kõrre abil arvuteid juhtida) - see on telo tehniki ja igas võimalikus asendis.
laternad: niikuinii 99,99 % läheb neid vaja tsiviilis. Kui sinna mahuvad lisaks ka kaugusmõõtjad, tagurdamis, keeramis etc kaamerad turvaklaasi taha seda kompaktsem lahendus mitme eesmärgi saavutamiseks. Komandöri kaamera kompleks (laserid, termo-, etc seadmed - ehita nii kõvasse kesta kui heaks keegi arvab või parem mitu varianti, mida saab vahetada vastavalt missioonile või funktsioonile.
Arvan, et lähitulevik toob kaasa igale IFV-le hiljem ka APC-le drooni, mis (loe paljudest ka teiste rubriikide postitustest: hakkab nokaotsast vajalikku tuld, mitte ainult suunama vaid ka tulejõudu pakkuma). Selle peale võib ka mürki võtta. (soomustehnika pakub vaid drooni juhtimise ja data seadmetele kaitset). Nii-et jätame paar aastakümmet vahele ja räägime tornis asuva 12.7mm (mis sobib vaid ennetavaks plärtsutamiseks) asemel droonist.
tervit,
Lisan:
Iga antud soomuki ratas on sisuliselt mootor (Volvo kontseptsioon heavy lift masinatele (arendatakse juba teist aastat)). (läheb katki, jupsib, lendab õhku - vahetad ära (komplikatsioonidega aga siiski), (nagu ühekordsed õlalt-lastavad). Soomuse all on vaid üks jõujaama kompleks generaatoriga. Antud süsteem peab olema paindlik ja peab olema ka keeruliseim lahendus.
Igasugune juhtarvuti (läptop) võib olla mugavalt seljakotis. Juht ei vaja mitte midagi erilist (loe: ka vaegustega inimesed saavad kõrre abil arvuteid juhtida) - see on telo tehniki ja igas võimalikus asendis.
laternad: niikuinii 99,99 % läheb neid vaja tsiviilis. Kui sinna mahuvad lisaks ka kaugusmõõtjad, tagurdamis, keeramis etc kaamerad turvaklaasi taha seda kompaktsem lahendus mitme eesmärgi saavutamiseks. Komandöri kaamera kompleks (laserid, termo-, etc seadmed - ehita nii kõvasse kesta kui heaks keegi arvab või parem mitu varianti, mida saab vahetada vastavalt missioonile või funktsioonile.
Arvan, et lähitulevik toob kaasa igale IFV-le hiljem ka APC-le drooni, mis (loe paljudest ka teiste rubriikide postitustest: hakkab nokaotsast vajalikku tuld, mitte ainult suunama vaid ka tulejõudu pakkuma). Selle peale võib ka mürki võtta. (soomustehnika pakub vaid drooni juhtimise ja data seadmetele kaitset). Nii-et jätame paar aastakümmet vahele ja räägime tornis asuva 12.7mm (mis sobib vaid ennetavaks plärtsutamiseks) asemel droonist.
tervit,
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Mulle sellised julged ideed meeldivad. Praktikas on nagunii samamoodi kui autonäitustegagi, et seeriatootmisse ultramoodsad asjad ei jõua - liiga kallid ja julged vist.
Ise ilma ühegi aknata konservikarpi ei poeks
- tulevikus pole vaenlasel sellise soomuki rivist väljaviimiseks isegi mingit suuremat relvastust või RPG-d vaja piisab paarist peotäiest porist, millega kaamera-anduri silmad pimestada ja see massin enam ei näe. Pori saab arendada-asendada ka paintball stiilis granaatidega ehk lõhkeb ja katab perimeetri koos soomukiga ühtlase värvikihiga
ja kuna laskeavasid ka ei ole siis saab väljuvad soomuseturistid nagu tiirus maha võtta.
Ise ilma ühegi aknata konservikarpi ei poeks


- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10220
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Muud ei viitsi kommenteerida aga selle lahendusega on nii, et see on järjekordne asi, mille kohta ütleks, et "liiga ilus, et olla tõsi".setu kirjutas:...Iga antud soomuki ratas on sisuliselt mootor (Volvo kontseptsioon heavy lift masinatele (arendatakse juba teist aastat)). (läheb katki, jupsib, lendab õhku - vahetad ära (komplikatsioonidega aga siiski), (nagu ühekordsed õlalt-lastavad). Soomuse all on vaid üks jõujaama kompleks generaatoriga. Antud süsteem peab olema paindlik ja peab olema ka keeruliseim lahendus. ...
1. Hind on kohutav - kujutad sa üldse ette, mis maksab üks 300kw generaator + 4 ca. 90 kw mootorit ratastes? See genekas üksi on kusagil 150-200 000 kandis
2. Lisanduv mass on arvestatav - halveneb läbitavus ja juhitavus
3. Suurte voolude ja pingete korral on väga keeruline (loe: kulukas) nende mootorite piisav isoleerimine, et tagada sõdimisvõime ka vihmase ilmaga (veetakistuste läbimisest ma parem ei hakka rääkimagi)
4. Sedavõrd suurte pingete ja voolutugevuste korral maksab juhtelektroonika umbes sama palju kui generaator ja mootorid kokku
Seega saad sa siit elektriajamist juba sellise kulutüki, et hoia pead kinni. Ja kuidas sa kavatsed kolme rattaga edasi sõita? Kogu see elektriajami värk on selle masina kontekstis täismõttetus.
Iseenesest võiks selliste asjade juures jääda KISS reegli juurde - veoka veermik, elektrooniliselt juhitav torn, maks 12 meest, kellest 1 on juht.
Muide, uus LK soomuk tuleb hoopis klaasplastist kerega. Klaasplast on nimelt ballistika vaatevinklist kilogrammi kohta oluliselt asjalikum materjal kui teras. Samas puuduvad sellel kõrgtugevate alumiiniumsulamite korrosiooniprobleemid.
Muidu välja näeb äge.
Kui sa oskad öelda kuskohast saab 300 kw geneka selle raha eest, siis palun anna teada. Pigem joonista ikka 1 null sinna juurde. On endal sellistega kokkupuude olnud, vist oli 90 kw genekas, kuni 520 volti andis vist maximumi, sagedus 50 hrz. Kaal tonni ringis, hind 120000, 45 kw mootor (ümbermähitud mitte uus), hind 70000, aasta oli küll 2004. Mootor on suht spetsiifiline, midagi oli pistmist pööretega, tõesti peast ei mäleta, lisaks pidi see suuri voolukõikumisi taluma. Ringi ajas seda ca 205 kw scania r6, seal oli küll tõstuk lisaks, aga 160-170 kw ajas seda genekat ringi. Kogu see kupatus veoka raami peal (mis oli poolhaakeks tehtud) ca 25 tonni.Kilo Tango kirjutas:setu kirjutas: Muud ei viitsi kommenteerida aga selle lahendusega on nii, et see on järjekordne asi, mille kohta ütleks, et "liiga ilus, et olla tõsi".
1. Hind on kohutav - kujutad sa üldse ette, mis maksab üks 300kw generaator + 4 ca. 90 kw mootorit ratastes? See genekas üksi on kusagil 150-200 000 kandis
2. Lisanduv mass on arvestatav - halveneb läbitavus ja juhitavus
3. Suurte voolude ja pingete korral on väga keeruline (loe: kulukas) nende mootorite piisav isoleerimine, et tagada sõdimisvõime ka vihmase ilmaga (veetakistuste läbimisest ma parem ei hakka rääkimagi)
4. Sedavõrd suurte pingete ja voolutugevuste korral maksab juhtelektroonika umbes sama palju kui generaator ja mootorid kokku
Seega saad sa siit elektriajamist juba sellise kulutüki, et hoia pead kinni. Ja kuidas sa kavatsed kolme rattaga edasi sõita? Kogu see elektriajami värk on selle masina kontekstis täismõttetus.
Muide, uus LK soomuk tuleb hoopis klaasplastist kerega. Klaasplast on nimelt ballistika vaatevinklist kilogrammi kohta oluliselt asjalikum materjal kui teras. Samas puuduvad sellel kõrgtugevate alumiiniumsulamite korrosiooniprobleemid.
Muidu välja näeb äge.
Kilol õigus, hind meeletu ja kaal samuti.
sitt päev, kellele kurdad
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10220
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Mu eesmärk oli pigem näidata kui pessimistlik on optimistlik stsenaariumjackpuuk kirjutas:Kilo Tango kirjutas:Kui sa oskad öelda kuskohast saab 300 kw geneka selle raha eest, siis palun anna teada. Pigem joonista ikka 1 null sinna juurde. On endal sellistega kokkupuude olnud, vist oli 90 kw genekas, kuni 520 volti andis vist maximumi, sagedus 50 hrz. Kaal tonni ringis, hind 120000, 45 kw mootor (ümbermähitud mitte uus), hind 70000, aasta oli küll 2004. Mootor on suht spetsiifiline, midagi oli pistmist pööretega, tõesti peast ei mäleta, lisaks pidi see suuri voolukõikumisi taluma. Ringi ajas seda ca 205 kw scania r6, seal oli küll tõstuk lisaks, aga 160-170 kw ajas seda genekat ringi. Kogu see kupatus veoka raami peal (mis oli poolhaakeks tehtud) ca 25 tonni.setu kirjutas: Muud ei viitsi kommenteerida aga selle lahendusega on nii, et see on järjekordne asi, mille kohta ütleks, et "liiga ilus, et olla tõsi".
1. Hind on kohutav - kujutad sa üldse ette, mis maksab üks 300kw generaator + 4 ca. 90 kw mootorit ratastes? See genekas üksi on kusagil 150-200 000 kandis
2. Lisanduv mass on arvestatav - halveneb läbitavus ja juhitavus
3. Suurte voolude ja pingete korral on väga keeruline (loe: kulukas) nende mootorite piisav isoleerimine, et tagada sõdimisvõime ka vihmase ilmaga (veetakistuste läbimisest ma parem ei hakka rääkimagi)
4. Sedavõrd suurte pingete ja voolutugevuste korral maksab juhtelektroonika umbes sama palju kui generaator ja mootorid kokku
Seega saad sa siit elektriajamist juba sellise kulutüki, et hoia pead kinni. Ja kuidas sa kavatsed kolme rattaga edasi sõita? Kogu see elektriajami värk on selle masina kontekstis täismõttetus.
Muide, uus LK soomuk tuleb hoopis klaasplastist kerega. Klaasplast on nimelt ballistika vaatevinklist kilogrammi kohta oluliselt asjalikum materjal kui teras. Samas puuduvad sellel kõrgtugevate alumiiniumsulamite korrosiooniprobleemid.
Muidu välja näeb äge.
Kilol õigus, hind meeletu ja kaal samuti.

Nende genekate hinnad kõiguvad üsna tugevasti, kuid rusikareeglina võib arvestada, et 1kw=1000EEK. Sama mootorite puhul.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Soomukeid on vahepeal vaja parandada ja seda ka välioludes. Mismoodi kujutatakse ette klaasplastist või alumiiniumist soomuki korpuse lappimist kuskil Aegviidu võssa rajatud pataljoni remondipunktis?
30 kW elektrigeneraator ja lihtsam 3f elektroodkeevitus ei maksa muide eriti palju. Niiet jääks ikka traditsioonilise lehtterase juurde. Hinnast ei hakka üldse rääkimagi, vaadake vahelduseks, mis maksavad plastist auto keredetailid plekist tehtutega võrreldes.
Kole riskantne busines on võtta endale kaela "innovatsioon", mille käigushoidmiseks välioludes on vajalik USA- malli logistika. Meil pole erilist kontrolli territooriumi üle, rääkimata õhuruumist või merest. Mismoodi need Volvo elektrimootor-ratastega või klaasplastsoomukeid käigus hoitakse? Soomukite kasutamine nõuab aga olulist logistilist pingutust nende käigushoidmiseks. Või teeme nagu võitmatud grusiinid - laseme moona välja, siis tsiviilriided selja ja jehhat?
30 kW elektrigeneraator ja lihtsam 3f elektroodkeevitus ei maksa muide eriti palju. Niiet jääks ikka traditsioonilise lehtterase juurde. Hinnast ei hakka üldse rääkimagi, vaadake vahelduseks, mis maksavad plastist auto keredetailid plekist tehtutega võrreldes.
Kole riskantne busines on võtta endale kaela "innovatsioon", mille käigushoidmiseks välioludes on vajalik USA- malli logistika. Meil pole erilist kontrolli territooriumi üle, rääkimata õhuruumist või merest. Mismoodi need Volvo elektrimootor-ratastega või klaasplastsoomukeid käigus hoitakse? Soomukite kasutamine nõuab aga olulist logistilist pingutust nende käigushoidmiseks. Või teeme nagu võitmatud grusiinid - laseme moona välja, siis tsiviilriided selja ja jehhat?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist