
II m.s-i võimsaim/parim tank
Vabandan jah - isegi jutus tuli välja et see on panter mark 5 ja linn on Cologne saksamaal - lisan lingi ja seal paistab sama kirik pildil, kes tahab võib ka karnevalist osa võtta
http://www.germany-travel.org.uk/carnival.htm

Paljud tahavad, et tõde oleks nende poolel, kuid ise ei taha olla tõe poolel.
-
- Liige
- Postitusi: 1483
- Liitunud: 12 Juun, 2005 18:33
- Kontakt:
eau de Cologne
Tähenärimine küll, aga Saksamaal ei ole Cologne't vaid on Köln, Austrias pole Vienna't , küll aga Wien. See inglisepära trügib uksest ja aknast sisse, koolilaps ka juba kõneleb Preisi kuningast William Fredericist ja Frankfurti hääldab fränkfööt....kurjam küll!!!
-
- Site Admin
- Postitusi: 5706
- Liitunud: 16 Dets, 2003 11:32
- Kontakt:
Lihtsalt huvilistele üks Mausi mastaapides venelaste projekt 1940. aastast.
http://www.bronetehnika.narod.ru/heavy_proekt/vl.html
Et teil arvamust ei tekiks, et venelased tanke ehitada ei osanud.
Ning eriti väärib tähelepanu see asjaolu, et venelased ei pidanud ühtegi sellist monstrumi valmis ehitama, et aru saada - lahinguväljale see ei sobi
http://www.bronetehnika.narod.ru/heavy_proekt/vl.html
Et teil arvamust ei tekiks, et venelased tanke ehitada ei osanud.

Ning eriti väärib tähelepanu see asjaolu, et venelased ei pidanud ühtegi sellist monstrumi valmis ehitama, et aru saada - lahinguväljale see ei sobi

Tervist!
Ning eriti väärib tähelepanu see asjaolu, et venelased ei pidanud ühtegi sellist monstrumi valmis ehitama, et aru saada - lahinguväljale see ei sobi
[/quote]
Arvan et väide on veidi ekslik - mida muud kui monstrumit kujutas endast siis 5 torniga T-35? Ja aru need venelased kah ei saanud, et puusse panid - vorpisid lausa 51 massinat valmis ja ega nad ei saanud siis ka veel pihta - niisugused projektid nagu KV-220 ja osaliselt ka KV-3 ehitati ju valmis. Ja kui Aadu poleks 41 aastal Joosepile esimest matsu andnud, siis oleks ka KV-5 taoline hiiglane valmis ehitatud - tööde alustamiseks oli käskkirigi alla kirjutatud. Ning kui Soome sõda meelde tuletada, siis seal katsetati ju samuti "kuivamaa ristlejaid" nagu T-100 ja SMK, viimasest aretatigi ju hiljem KV.
Ning eriti väärib tähelepanu see asjaolu, et venelased ei pidanud ühtegi sellist monstrumi valmis ehitama, et aru saada - lahinguväljale see ei sobi

Arvan et väide on veidi ekslik - mida muud kui monstrumit kujutas endast siis 5 torniga T-35? Ja aru need venelased kah ei saanud, et puusse panid - vorpisid lausa 51 massinat valmis ja ega nad ei saanud siis ka veel pihta - niisugused projektid nagu KV-220 ja osaliselt ka KV-3 ehitati ju valmis. Ja kui Aadu poleks 41 aastal Joosepile esimest matsu andnud, siis oleks ka KV-5 taoline hiiglane valmis ehitatud - tööde alustamiseks oli käskkirigi alla kirjutatud. Ning kui Soome sõda meelde tuletada, siis seal katsetati ju samuti "kuivamaa ristlejaid" nagu T-100 ja SMK, viimasest aretatigi ju hiljem KV.
- ugandiklubi
- Liige
- Postitusi: 1156
- Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
- Asukoht: Tartu või Sinimäe
- Kontakt:
Ega siis T-35 polnud ainuke monstrum venelastel , palju arvukam on T-28. Seda toodeti 1933-40.a 504 masinat . See oli tüüpiline tolle ajastu looming ,millel oli kolm torni ja peatornis paiknes 76mm(KT-28 ) ja kahes väikses tornis kuulpildujad . Soomus oli algul kuni 60mm paks, viimasel mudelil ja täiendatud mudelitel kuni 80mm .(soomuse paksust suurentati peale talvesõda ) Ega see masin polnud ka venelaste välja mõeldud vaid maha viksitud inglaste Vikers-Amstrongi 16-tonnise tanki pealt 

- ugandiklubi
- Liige
- Postitusi: 1156
- Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
- Asukoht: Tartu või Sinimäe
- Kontakt:
Ja mis puutub T-35 siis ka selle tegid ju venelased maha inglaste Vikers " Independent" tanki pealt ( seda masinat tehti vaid 2 tükki ) Ka prantslased ja saklased katsetasid palju tornilisi tanke ju . Oma ajast kohta oli tegemist korraliku tankiga (seda nii kuni 1940 aastani ) Aga lahingus kasutati neid masinad kõige rohkem juunis -juulis 1941 ,ning enamus masinaid kas lagunes (kuna olid saanud täientavat soomust peale ja käiguosa ei pidanud enam vastu ) vöi tegid saksa lennukid neile lõppu peale , otsesse lahingusse jõudsid vaid vähesed 

- ugandiklubi
- Liige
- Postitusi: 1156
- Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
- Asukoht: Tartu või Sinimäe
- Kontakt:
Mõned T-35 satusid ka Talvesõtta, mina olen aru saanud, et liiga aeglased ja kohmakad. Kas mitte üks neist ei jäänud tervena isegi soomlaste kätte. Venelased üritasid sedavalvata, tule all hoida, kuid sommidel õnnestus see ikkagi sealt ära tuua.
Meie võitluslipp sini-must-valge
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
- ugandiklubi
- Liige
- Postitusi: 1156
- Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
- Asukoht: Tartu või Sinimäe
- Kontakt:
Ei ütleks ,et nad võrreldes teiste sama aegsete masinatega eriti aeglased oleksid olnud ( Oma 45tonni juures max kiirus 30km/H , seda muidugi enne kui suurentati soomuse paksust ,pärastine kaal oli 50tonni ) Seda kas T-35 ka talvesõjas oli ei oska nagu kohe üelda peab natu uurima , aga selle sõja mõjul suurenti soomuse paksust ,kinndlasti kasutati soomlaste vastu T-28 ja ka katse masinat СМК . 

See on nüüd väike eksitus, T-35 Talvesõjast osa ei võtnud, mulje on ilmselt jäänud nendesamade SMK ja T-100 kasutamisest, mida juba korra mainisin. Üks nendest jäi jah tükiks ajaks soome poolele, kuna oli vist miini otsa põrutanud, kuid pärastpoole tõid venelased selle siiski ära.
Aga T-28 ei saa eriliseks monstrumiks pidada - vaatamata hirmsale välimusele - ikkagi kolm torni ju!! - kaalu ja muude näitajate poolest täiesti keskmisel tasemel. Arvata võib, et kui vene pool ei oleks kavandanud hoopis teistsugust sõda, kui tegelikult välja kukkus, siis oleks sakslased T-28-te vastu sõdimiseks kõvasti pingutama pidanud.
Aga T-28 ei saa eriliseks monstrumiks pidada - vaatamata hirmsale välimusele - ikkagi kolm torni ju!! - kaalu ja muude näitajate poolest täiesti keskmisel tasemel. Arvata võib, et kui vene pool ei oleks kavandanud hoopis teistsugust sõda, kui tegelikult välja kukkus, siis oleks sakslased T-28-te vastu sõdimiseks kõvasti pingutama pidanud.
Jahah, Moskva kaitsel osales kaks T-35, aga toodetud masinate arvuga panime mõlemad veits puusse: neid tehti kokku 61. Võtsin ja lappasin huvi pärast T-35 kohta käivat kirjandust (seda ikka on ka veidi: 95 a. ilmus T-35 kohta "Bronekollektsija" ja 2000 -dal aastal "Frontovaja Illustratsija") ja üht teist huvitavat leidsin - ringtule tihedus võis teoreetiliselt küll hea olla, aga tulejuhtimisega olid suured probleemid, kuna komandöri ülesanded seda lihtsalt ei võimaldanud. Asi selles, et 36 aastal välja antud dokumentatsioon meeskonnaliikmete kohustuste kohta näeb komandöri ülesannetena ette kõigepealt tulistamist kahuri kõrval asetsevast kuulipildujast, samuti kahuri laadimist radisti abiga ja alles seejärel tankimeeskonnale käskude jagamist. Võimalik et tekstist tuleks kuidagi teisiti aru saada, kuid ülesanded on kirjas just sellises järjekorras.
Ja ega tal ei olnudki suurt midagi kamandada - nähtavus on siiski esmane kriteerium, mis määrab ära komandöri tegevuse efektiivsuse - ümbruse jälgimiseks oli komandöril periskoop ja torni paremas küljes vaateava, hiljem klassikaliseks muutunud komandotornist ei osanud ta undki näha.
Kui lisada veel, et tanki eri osad olid üksteisest eraldatud umbsete vaheseintega, siis jah, ega see käskluste andmine lihtne ei olnud.
Negatiivseid külgi oli sellel monstrumil üldse paljuvõitu - parda kõrgus oli kahe meetri ringis aga tankistideks valiti eelistatavalt kusagil 1,6 meetrise kasvuga mehed, kujutan ette milliseks sebimiseks läks, kui kogu 11 liikmeline meeskond häire korral ühekorraga masinasse tormata üritas
, ja ega dessantluugi/luukide puudumine kah meeskonna moraalile hästi mõjunud - pihtasaamise korral tuli masinast lahkuda tornide luukide kaudu, kusjuures keskmise torni luugid asusid maapinnast keskeltläbi 3,5 meetri kõrgusel - ja seda oleks tulnud teha vaenlase tule all
Tehnilistest vajakajäämistest ei hakka parem kirjutamagi - kisubki juba tüütavalt pikaks - mainiks vaid T-35 komandöride kaebust, et masin ei suuda ületada 17 kraadi ületavaid tõuse....
Ja ega tal ei olnudki suurt midagi kamandada - nähtavus on siiski esmane kriteerium, mis määrab ära komandöri tegevuse efektiivsuse - ümbruse jälgimiseks oli komandöril periskoop ja torni paremas küljes vaateava, hiljem klassikaliseks muutunud komandotornist ei osanud ta undki näha.
Kui lisada veel, et tanki eri osad olid üksteisest eraldatud umbsete vaheseintega, siis jah, ega see käskluste andmine lihtne ei olnud.
Negatiivseid külgi oli sellel monstrumil üldse paljuvõitu - parda kõrgus oli kahe meetri ringis aga tankistideks valiti eelistatavalt kusagil 1,6 meetrise kasvuga mehed, kujutan ette milliseks sebimiseks läks, kui kogu 11 liikmeline meeskond häire korral ühekorraga masinasse tormata üritas


Tehnilistest vajakajäämistest ei hakka parem kirjutamagi - kisubki juba tüütavalt pikaks - mainiks vaid T-35 komandöride kaebust, et masin ei suuda ületada 17 kraadi ületavaid tõuse....
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist