Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamiseks

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kilgore kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas: Need laevade radarid on ju kahedimensioonilised, nad leiavad märkide x-y koordinaate üksnes laevaga samas tasapinnas ehk lennumasinat näevad need siis, kui see veepinna kõrgusele laskub. Õhuvaatluseks, isegi paarisaja m kõrguselt on ikka 3D radarit tarvis.
Ok, ma saan muidugi aru, et kui sellist lahendust keegi ei kasuta siis on selleks hea põhjus (=asi praktikas ei tööta), aga lihtsalt mõttearenduse eesmärgil - Kilo Tango (tänud!) antud radari-link väidab, et:
Air-Defense Radars are usually divided into two categories, based on the amount of position information supplied. Radar sets that provide only range and bearing information are referred to as two-dimensional, or 2D, radars. Radar sets that supply range, bearing, and height are called three-dimensional, or 3D, radars.

Simrad BR24 spetsist:
Antenna Beam Width Horizontal 5.2°+/-10% (-3dB width)
Antenna Beam Width Vertical 30°+/-20% (-3dB width)

Niiet midagi ülespoole ta ju ikka näeb? Iseasi muidugi et "kiir" võib küll 30 kraadi üles vaadata, aga kas võimalikud tagasipeegeldused vastu võetaks on iseasi.
Pagana kahju, et ühtegi väga head tuttavat laevniku pole :wink:
Üldiselt on ikka asjadega sedaviisi, et raha näitab nende väärtust päris hästi. Sõjanduses mängivad rolli ka igsugused muud asjaolud. Näiteks kui idanaaber teab, et kasutatakse nimetet odavat laiatarberadarit, segatakse need ära ja asi vask. Sõjaväele mõeldud radaritega nii lihtsalt ei saa.

Ma ei tunne seda radarite värki nii palju aga arvan, et nii lihtne see ikka ei ole, et võtame laiatarbeseadme ja ongi probleem lahendatud. Walkie-talkied on kah odavad aga keegi ei tule selle peale, et neid sõjaajal põhilise sidepidamisvahendina kasutada.
vk1
Liige
Postitusi: 1669
Liitunud: 02 Juul, 2007 22:18
Asukoht: tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas vk1 »

samas viimased sõjad on näidanud, et põhitegijateks on seal just mobiiltelefonid, garaažiukse puldid jne., nii et seda odava radari mõtet täiesti maha matta ei maksa.
Vähemalt mõttelõng jookseb küll minu arust õiges suunas. Nagu KiloTango ja Trumm on juba öelnud, ei saa neid kasutada väga laialdaselt, kuid teatud tingimustes , nagu näit. Putkineni-tüüpi õhutõrje seirevõrguna - eriti rannikul, Peipsil - võib-olla mingil ´maskeeritud´ kujul.
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6601
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Postitus Postitas kaur3 »

Tegemist ei ole küll innovatsiooniga, kuid low techiga. Koormakärud.

http://images.google.com/imgres?imgurl= ... N%26um%3D1
Faust
Liige
Postitusi: 1743
Liitunud: 27 Dets, 2004 10:01
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Faust »

Kärude saksa variant. vedamiseks inimeste, hobuste ja ka koerte järel.

http://infanteriekarren.if8.eu/doku.php
Jumal lõi inimese aga mr. Colt tegi nad kõik võrdseks:
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

D-30 upitamine upitajale

Postitus Postitas setu »

Pilt

D-30 UPITAJA

Elik 122mm haubitsa transportöör. Upitaja eeskujulik manööverdamisvõime ja väike muie siinkohal haubitsa ja sõidusuuna vahel (vähikäik) oleks Eesti kaitseagenda rakendusliku poole pealt siiski kõnekas lähenemine.

tervit,
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Luciano
Liige
Postitusi: 1132
Liitunud: 07 Veebr, 2007 18:21
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Luciano »

kui see 122mm paugu lajatab kas siis Upitaja algosadeks ei lagune?
Pakkuda võib filateeliat perioodist 1918-1941.
www.aiaimpeerium.ee
Larry
Liige
Postitusi: 1029
Liitunud: 31 Dets, 2005 16:39
Kontakt:

Postitus Postitas Larry »

Setu areta ka üks pilt sellest riistast lahingasendis. Mulle tundub, et lasu ajal rauast väljapaiskuvad gaasid pühiksid juhikabiini minema. Ehk annab seda tugevdada metallist "ribikardinate" ja soomusklaasiga?
Ohvitser
Liige
Postitusi: 83
Liitunud: 15 Apr, 2006 12:00
Kontakt:

Postitus Postitas Ohvitser »

8)
Viimati muutis Ohvitser, 08 Apr, 2013 19:01, muudetud 1 kord kokku.
maanus
Liige
Postitusi: 231
Liitunud: 21 Mai, 2008 16:08
Asukoht: Sääse
Kontakt:

Postitus Postitas maanus »

Ei usu,et ta laskmisel laiali peaks lagunema kui käpad maas kenasti. Kannatavad need Manitoud füüsilist vägivalda päris edukalt. Meil oli tööjuures 3,5t.-ne millega tassiti koguaeg 5t.+ pakke väga närakal asfaldil ja paari aastajooksul ta küll erilisi lagunemse märke ei ilmutanud.

Minumeelest esimene õnnestunud lahendus Setu poolt.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Postitus Postitas Kilo Tango »

Huvitav idee, aga kuidas see suurtükk suunda pööratakse?
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

D-30 upitaja

Postitus Postitas setu »

Pilt

pilt tellijate soovil...

Kabiinis raal sarnaselt soomlaste 155 K98 vms koos GPSi ja sidega.
Moona kandmine (vt eespool komment) ei sobi antud kontseptsiooniga, ikka meeskonnad tulevad ja lähevad erinevate veokitega vastavalt nende söögiaegade, uue moona, kütuse vms (magamise) eesmärgil. See masin teeks väljal nö 7/11.

tervit,
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Kasutaja avatar
Gfreak
Liige
Postitusi: 562
Liitunud: 11 Jaan, 2007 18:05
Kontakt:

Postitus Postitas Gfreak »

Kui kiire oleks oletatav laskeasendisse seadmine ja sealt väljumine?
Kasutaja avatar
Qtec
Liige
Postitusi: 666
Liitunud: 08 Veebr, 2008 10:34
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas Qtec »

Sellisel asjal annab laskeasendisse seadmist ning kodinate kokku korjamiseks erineval tasemel automatiseerida ning lõppkokkuvõtteks võiks saavutada tulemusi, mida mõõdetakse sekundites, mitte minutites.

Kuid nagu Kilo Tango juba küsis, kuidas suunda muudetakse? Kabiin paistab segavat ning ka toetusjalad ei luba väga palju esialgsest suunast kõrvale keerata (kui toetusjalad panna kõikidesse 4-ja nurka, siis saaks vist selle probleemi lahendatud) Aga muidu päris vaimukas lahendus - pole midagi öelda.
kert122
Liige
Postitusi: 624
Liitunud: 27 Juun, 2007 21:22
Kontakt:

Postitus Postitas kert122 »

relva toru ei liigu, tagasiliikuv raud ilmselt viimase laenguga peksab kui mitte kabiini sodiks siis arvutid seal sees küll. Samuti nn.lafeti nurk ei anna relvale sellist stabiilsust nagu tal vaja oleks.
laadimine, moona järelvedu,meeskonna transport tuleb ka lahendada, kõige lollikindlam on tavaline traktor kuhu on 120 MP peale timmitud, jaksab kanda, käru taha ja saavad mehed ka sisse, asi jonksus.
paraadil näeme, raisk
mutionu
Liige
Postitusi: 1468
Liitunud: 08 Nov, 2005 15:52
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Postitus Postitas mutionu »

Isiklikult mulle on selliste asjade kohalt jäänud mulje, et kui neid oleks lihtne teha siis oleks neid ka tehtud. Ilmas on vaeseid riike peale meie täiesti piisavalt, kuid kõik nad kipuvad ostma valmislahendusi. Ma arvan, et sellise käitumise taga on, vähemalt enamasti, siiski arvestus, mitte onupojapoliitika.
Võimalik, et ma eksin.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist