Vahepeal on ikka palju vett merre voolanud...
Siin toodud võrdlused ei kannata ju mingit kriitikat kuna neil puudub vähemalt üks ühinegi väärtus mille alusel saab võrrelda. Me võime korraks rääkida HPdest või NMist ning siis veel töömahtu ja mida kõike veel. ning lõpptervik muutub häguseks!
Isiklikult oleks kõige õigem luua olukord kus meil on näiteks 30tonnine militaar elukas ning sinna on vaja ütleme 500HPst mootorit.
Võtame arveks fakti: Kui 500HPd saavutab kõrgema kasuteguriga mootor(nagu seda on diisel) siis võib jahutussüsteemi projekteerida väiksemana kuna eralduvat soojust on vähem.
Kõrgem kasutegur tähendab ka vajaliku võimsusega "töötamiseks" väiksemat kütusekulu ning isegi kui d.mootor peab olema suurema töömahuga siis extra kütus mida peaks b.mootoriga kaasa vedama võtab kindlasti rohkem ruumi!
Suurem töömaht lubab rohkem laveerida ning kasutada igat marki kütuseid,mis on VÄGA tähtus sõjamasina puhul.
--------------------------------
Üldiselt näitab maksimaalne N*M graafikus mootori KÕIGE ökonoomsemat tööreziimi. HP ja kütuse kulu suhe on kõige parem.
Vastavalt surveastmele jäi see diislitel alates 1400-1800 ning turbodiislitel 2150 pööret ja bensukatel on 2200-2600. See oleneb surveastmest ja suurem töömaht toob seda optimaalset piirkonda allapoole.
--------------------------------
To Von Manstein
Kui su Golf lükkab tagant tossu välja siis on ju selleks miljon põhjust,peale pihusti.
Nimelt:
* Kas turbo annab piisavalt õhku ja rõhku?
* Kas pihusti avaneb õigel rõhul ning sulgeb korralikut?
* Kas kõrgsurve pump annab ikka ühtlase koguse igasse silindrisse?
* Kas ehituslikult on kütuse etteanne manuaalselt gaasipedaaliga või juba ECUga ehk siis arvestatakse ka silindrisse mineva õhu kogust?
* Kas nukkvõll,kõrgsurvepump on õige ajastusega?
* Vb proovid teisest tanklast kütust võtta.
* Kas temperatuuri andur ning külmkäivitus "rikasti" töötab korrektselt?
* Ecu puhul ega chipitud pole?
Siia võiks veel mõned asjad kirjutada aga kardan,et neid Golf3me vanustel autodel nagunii pole...
Üldiselt on vanematel diislitel täiesti normaalne kui järsul kiirendamisel viskab natukene musta
Vanasid Mosselugusid on tore kuulata aga räägime vb nendest kordadest ka kui vajutasid liiga palju gaasipedaali ning kiirenduspump ujutas üle?
Pealegu võib karburaatori ja sisselaske kollektorrise tekkida jääd kondensist ning seeläbi on bensiiniaurude liiklus väga häiritud. Diislile kui just päris umbes pole ei mõju see üldse.
Vältimaks mõtetut targutamist sinu poolt siis ütlen praegu ära,et vahet pole mis mootor on aga kui ta ikka tehniliselt korras pole siis ei käivitu nagunii...
----------------------------
Üldiselt vihkan aasta 2000+ diiselautosid kuna neil on saavutamaks võimalikult suur Kw ning NM number ja suur ökonoomsus eriti kitsas sõidetava pöörete vahemik ning kohalt võtt eeldab mõnusalt gaasivajutamist. Väljasuretamine ennem turbo tööle hakkamist(kuskil 1500-1700) on kuratlikult kerge ja nii kui juba hoog sees siis pead kohe käiku vahetama.
Jõudu neil on aga mootoripööretest on vähe,et tagada soliidne ning pikk kiirendus.
Soetamise ja pidamiskuludest ärme parem räägi kui võrdleme neid ehtsate "traktoritega" nagu BMW 2.4TD,2.5TDS jne. Isiklikult on need ühed parimad turbodiislid kuna jõudu on laialt nagu bensiinimootoril ning vähene liitervõimsus tähendab head vastupidavust ja head pöördesse minekut. Ükski möödasõit pole kunagi tegemata jäänud!
----------------------
Pmts Gaz 53 kaalub koos 6 tonnise koormaga umbes 9500kg ja omab 89Kwist mootorit.
FL 7me kaal täislaadituna on jah 20 tonni ringis ning mootor 169kw.
Kaalu ja HP suhe on Gaz53mel parem ,lisaks diiselmootoril koos pööretega tunduvalt enam langeb võimsus kui bensiinil nii ,et miskit imepärast küll sinu lool pole.
Pealegi arvan ,et sa viisid 10tonni kaupa väiksema või sama kütuse kogusega kui Gaz53 6 tonni .