
Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamiseks
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Re: soomusbuss
Probleem, mida RWS peaks lahendama seisneb selles, et olemasolev kuuliprits jätab väga suure osa tagumisest otsast katmata. Tõsi, seda probleemi saab lahendada ka muul moel.setu kirjutas:- transpordikopteritäis isikkooseisule oleks samas suurusjärgus "kabelimats". Lisaks tasub meenutada ka trende: nimelt NRFi "standardeid" arvutatakse NH90-te kaupa, mis on täis missimehi.
- Üks estomog võib tulla kolme-nelja MAN 8x8 soomusbussi hinnaga. Seega sõidke kasvõi pooltühjalt. Sihtmärgina pole ta "mega nähtavam".
- RWSi asemel oleks korralik barracuda moonduskate soojus-ja öövaatlus seadmetele raskemini nähtavaks muutmisel palju kaalukam argument.
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
sisukas või sisu arvelt
Olemegi ülearendamise juurde jõudnud...
Tõsi. Tuleksin korraks tagasi võrdluste juurde. Nii Soomusbussi kui estomogi hange oleks Eesti sisese hankena majanduslikult, propaganda kui ka kaitseressursside tegeliku võimekuse kasvatamise võtmes vajalikud otsused. Olen natuke tagasihoidlikum kuid soomukite pardarelvastuses Eestis ei ole hetkel alust rääkida võimalikust arengust. Seega tõstatades pilku ka väärtustele, milleks on soojusjälje kahandamine ja logistika kolonnsõidu "saba" lühendamine tegelikkuses, väga selged eesmärgid. Neid esmapilgul nähtamatuid tegelikke väärtusi nimetada on vajalik.
Tõsi. Tuleksin korraks tagasi võrdluste juurde. Nii Soomusbussi kui estomogi hange oleks Eesti sisese hankena majanduslikult, propaganda kui ka kaitseressursside tegeliku võimekuse kasvatamise võtmes vajalikud otsused. Olen natuke tagasihoidlikum kuid soomukite pardarelvastuses Eestis ei ole hetkel alust rääkida võimalikust arengust. Seega tõstatades pilku ka väärtustele, milleks on soojusjälje kahandamine ja logistika kolonnsõidu "saba" lühendamine tegelikkuses, väga selged eesmärgid. Neid esmapilgul nähtamatuid tegelikke väärtusi nimetada on vajalik.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Kusjuures viimases Autolehes oli juttu karakatitsatest jällegi, üks neist on kolme sillaga (kõik vist veavad) ja mahutab 10 kalurit... Alumine pilt siin: http://peipsiturism.ee/karakatitsa/galerii.html
Peipsiäärsed tegelased pole vist kuulnud et Eestis nii keerulisi ümberehitusi teha ei saa?
Peipsiäärsed tegelased pole vist kuulnud et Eestis nii keerulisi ümberehitusi teha ei saa?

- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10218
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
Seda on üritatud moodsate masinate juures kah. Kas mitte rotsad oma IFV/APC (erines veermiku ja kaitstuse poolest) projekti juures mingit sarnast skeemi ei kasutanud. Kusjuures miski maa sai sõita veel aku pealt n.ö. hiilides.Kruuda kirjutas:Milleks jamada igasuguste ülekannetega kui Porsche juba oma 2MS aegsel tankil neist loobus. Masinas sees on generaator ja igas rattas oma elektrimootor. Peaks ka vedrustuse lahendamiseks jätma palju vabamad käed.
Esialgu progressiivsena tunduv "kogu soomuki elekrifitseerimine" tähendab seda, et kui enne said osta kolm soomukit, siis nüüd ühe. Generaatorid on kallid, elektrimootorid on kallid (mõlemad laias laastus 1000 kr/kw), tüüritav jõuelektroonika on väga kallis. Osa seadmeid tuleb dubleerida, varjestada, kaitsta niiskuse, vee ja väliste vigastuste eest.
Vahelduseks raketiteadusele midagi tõeliselt low-techi ehk siis DIY vaese mehe drop-pouch. Võtad vanad BDU püksid, lõikad säärel nii 25 cm altosa ära. Pöörad pahumpidi. Alumisse äärde õmbled "tunneli" nööri jaoks (kui seda juba pole), ülemise ehk siis selle otsa kust just säär kääridega eraldatud sai, õmbled kinni. Nöör sisse, otsad kiirklambrist läbi ja sõlme, tugevamast nöörist/lindist kaks aasa tekkinud koti külge õmmelda, kinnitada vastavalt fantaasiale (näit. karabiinidega) vesti/rakmete/vöörihma külge. Ja kui kott liiva/mulda täis toppida saab seda edukalt relvatoena kasutada.
http://uudised.ekspressauto.ee/news/aut ... d=29495329
Sellele asjandusele annaks nii mõnegi relva külge monteerida. Vahva riist.
Sellele asjandusele annaks nii mõnegi relva külge monteerida. Vahva riist.
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
Kui RPG-st pauk panna, siis hakkab tagurpidi lendama?man21 kirjutas:http://uudised.ekspressauto.ee/news/aut ... d=29495329
Sellele asjandusele annaks nii mõnegi relva külge monteerida. Vahva riist.

Re: Estomog
Estomogi projekti võimalikust toetamisest saab rääkida kaasa OST-MÜÜK alafoorumis rubriigis Estomog.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist