TUVASTADA lennuk
Jak-3 tootsid paljud tehased. Standard versioonil oli telik tõesti erinev Jak-9U omast. Lemeti fotol on standardversioon kuid mitte originaal mootoriga. Jak-3 VK-107A tootsid Tbilisi (1945) ja Saratovi (1946) tehased, kus juures kasutati palju Jak-9U detaile. Mõlema tehase lennukitel oli välispidiseid erinevusi. Sellest ka teliku sarnasus Jak-9U-le
Anton - horridoo!
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2063
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Peale teliku veel üks Jak-9 tunnus, kabiini tagaosa klaasosa pikem kui Jak-3 oma ehk siis ala Jak-9U/P. Leidsin isegi joonise Jak-9U samasuguse kabiini esiklaasistusega nagu Jak-3.
Sellel fotol isegi nagu oleks sellise kabiini klaasistusega:
http://www.airwar.ru/image/idop/fww2/ya ... 107-c6.jpg
Sellel fotol isegi nagu oleks sellise kabiini klaasistusega:
http://www.airwar.ru/image/idop/fww2/ya ... 107-c6.jpg
Viimati muutis Würger 190G, 03 Juun, 2010 9:13, muudetud 1 kord kokku.
- -=Mortyr=-
- Liige
- Postitusi: 363
- Liitunud: 26 Okt, 2005 13:00
- Kontakt:
Kolasin juba oma poolteist-kaks tundi ringi natiavarustes, aga mitte kuskilt ei leidnud sellist masinat, millel kapotipealne ava oleks eespool ning õhuavad tiibadel oleksid sellised nagu autori piltidel. Tõsi küll tiibadel olevad õhuavad on tüüpilised siiski Yak-9'tele. Würgeri pakutud kuppelklaasistus oli nagu näha ka Yak-9'l kasutusel, kuid ilmselt väga vähe, võib-olla isegi ainult tehasekatsetustel.
Tere!
Teisel pildil on tegu sama lennukiga. See oli tema viimane peatuspaik enne vanarauda jõudmist Viljandis, lauluväljaku kõrval oleva miilitsamaja ees. Hoone nurk paistab taustal.
Minu pilt on tehtud esimeses seisukohas Viljandi raekoja esisel platsil.
Algselt, motoristide kursuste ajal seisis see lennuk Viljandi vana tuletõrjehoone hoovis. Ümbritsevate majade elanike suureks rõõmuks tegeleti aeg-ajalt mootori käivitamise ja tuuritamisega.
Parimat.
A
Teisel pildil on tegu sama lennukiga. See oli tema viimane peatuspaik enne vanarauda jõudmist Viljandis, lauluväljaku kõrval oleva miilitsamaja ees. Hoone nurk paistab taustal.
Minu pilt on tehtud esimeses seisukohas Viljandi raekoja esisel platsil.
Algselt, motoristide kursuste ajal seisis see lennuk Viljandi vana tuletõrjehoone hoovis. Ümbritsevate majade elanike suureks rõõmuks tegeleti aeg-ajalt mootori käivitamise ja tuuritamisega.
Parimat.
A
Vaevu väheke internetis surfama! Fotosid Jak-3 VK-107A peaks olema. Selle lennuki baasmudeliks oligi Jak-9U mistõttu ka tagaklaas pikem kui satndardversioonil.Würger 190G kirjutas:Peale teliku veel üks Jak-9 tunnus, kabiini tagaosa klaasosa pikem kui Jak-3 oma ehk siis ala Jak-9U/P. Leidsin isegi joonise Jak-9U samasuguse kabiini esiklaasistusega nagu Jak-3.
Sellel fotol isegi nagu oleks sellise kabiini klaasistusega:
http://www.airwar.ru/image/idop/fww2/ya ... 107-c6.jpg
Anton - horridoo!
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2063
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Vaevusin. Mina ei leidnud midagi, mis pole muidugi näitaja. Osavam ehk leiab.
Kergema lennuki baasmudeliks raske masin?
Kergema lennuki baasmudeliks raske masin?
Viimati muutis Würger 190G, 03 Juun, 2010 16:09, muudetud 3 korda kokku.
Würgeri osutatud lingil on väidetavalt Jak-9U VK-107A. Pilt on kehva ja kumer esiklaas on vaidlustatav, mina näen seal metallliiste näteks. Ühelgi teisel fotol ega joonisel pole see versioon kumera esklaaasiga. Ei saa välistada, et foto ülesriputaja võis eksida. Nikolai Jakubovitši raamat Jak-9 ei anna ka sellele mudelile ümarat esiklaasi. Mina väidan, sel fotol on tegu Jak-3 VK-107A prototüübiga, mis pandigi kokku Jak-9U detailidest. Jak-9U VK-107A joonis siin: http://www.airwar.ru/enc/fww2/yak9u-107.html ja ei mingit ümarat kuplit! Samuti kõigil teistel joonistel.
Anton - horridoo!
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2063
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Võid ju väita, aga kindlalt sa ka ei tea ja arvestades, et Jak-9 erinevaid modifikatsioone toodeti (ka peale sõja lõppu) siiski rohkem kui Jak-3, siis suurem võimalus, et Eestisse eksis Jak-9U kui Jak-3 VK-107.
Kabiini kuju suhtes sul on tuline õigus.
Hea lugu teemasse:
http://mig3.sovietwarplanes.com/yak3/ya ... vk107.html
Kabiini kuju suhtes sul on tuline õigus.
Hea lugu teemasse:
http://mig3.sovietwarplanes.com/yak3/ya ... vk107.html
Peale sõda toodeti Jak-9U VK-107A ja Jak-9P. Fotod ja joonised näitavad, et kabini esikuppel oli kantis ja metallliistudega. Ja Jak-3 oli Eestis peale sõda piisavalt. Balti laevastiku mitmed polgud kasutasid seda tüüpi masinaid. Baseerusid Tallinnas Lasnamäel, Suurkülas ja Kiltsis (Haapsalu). Nendest polkudest anti vähemalt kolm Jak-3 ALMAVÜ Tallinna Lennuspordi Klubile esialgu pilootide väljaõppeks hiljem tehnikute-mehaanikute väljaõppeks. Mu vanamehe fotoalbumites oli nendest fotosid navalom aga kahjuks juba tükk aega tagasi andsin need muuseumisse. Omal oli kodus see vaidlusalune kumer kabiini esikuppel aga sellegi sokutasin rumala peaga ennem ära kui Tõrs oma muuseumi tegi. Nüüd oleks olnud seal hea eksponaat.
Anton - horridoo!
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2063
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Kahju fotodest, aga küsimus Jak-3 VK-107, mitte massilisest tava Jak-3 (-105PF), mille Eestis olemises ma ei kahtlegi.
Ja sellel lingil kõik VK-107 mootoriga Jak-3ed ikka oma originaal telikuga.
http://mig3.sovietwarplanes.com/yak3/ya ... vk107.html
Ja sellel lingil kõik VK-107 mootoriga Jak-3ed ikka oma originaal telikuga.
http://mig3.sovietwarplanes.com/yak3/ya ... vk107.html
Viimati muutis Würger 190G, 03 Juun, 2010 18:18, muudetud 1 kord kokku.
[/quote]Würger 190G kirjutas:Kahju fotodest, aga küsimus Jak-3 VK-107, mitte massilisest tava Jak-3 (-105PF), mille Eestis olemises ma ei kahtlegi.
Ja sellel lingil kõik VK-107 mootoriga Jak-3ed ikka oma originaal telikuga.
http://mig3.sovietwarplanes.com/yak3/ya ... vk107.html
Not Found
The requested URL /yak3/yak3vk107/yak3vk107.html[/quote] was not found on this server.
Additionally, a 404 Not Found error was encountered while trying to use an ErrorDocument to handle the request.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2063
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Fotodel on prototüübid, seeriamasinda veidi erinesid nendest ja Ka tehaseti erinesid veidi kui tähelepanelikumalt uurid. Tbilisi hakkas VK-107A versioone tootma 1945, Saratov 1946. Arvatavalt vahetati suurelt osalt vanemat tüüpi Jak-id nende vastu välja ning uuemaid mudeleid oli ka Balti laevastikul. KBF 12. IAP piloot V. Tihomirov iseloomustab oma polgu Jak-3 standard versiooni nõrkadena millega üle 3000m polnud mõtet ronida, lasti kohe alla. Kuid kiitis Jak-3 võimsamat versiooni. Seega olid masinad täitsa siin olemas. 12. IAP baseerus Haapsalus, Pärnus ja Saaremaal....
Nüüd mõttearendusena: Jak-9 oli massilisem toodang omasuguste seas. Ühel päeval pandi tootmine seisma ja öeldi, et nüüd teed Jak-3 VK-d. Direkor lõi kulpi ja pani tootmise käima. Kuid mis teha Jak-9 alles jäänud juppidega? Igavene hunnik telikuid järgi aga tagavara osadena ilmselt nii palju vaja ei lähe ja pealegi võetakse 9 teenistusest maha. Direktor on majanusmees ja leaiab, et ära visata ei tohi. Küsib ülemustelt mida teha. Peakonstruktor ütleb paigalda uuele mudelile kuni jätkub neid.
Nüüd mõttearendusena: Jak-9 oli massilisem toodang omasuguste seas. Ühel päeval pandi tootmine seisma ja öeldi, et nüüd teed Jak-3 VK-d. Direkor lõi kulpi ja pani tootmise käima. Kuid mis teha Jak-9 alles jäänud juppidega? Igavene hunnik telikuid järgi aga tagavara osadena ilmselt nii palju vaja ei lähe ja pealegi võetakse 9 teenistusest maha. Direktor on majanusmees ja leaiab, et ära visata ei tohi. Küsib ülemustelt mida teha. Peakonstruktor ütleb paigalda uuele mudelile kuni jätkub neid.

Anton - horridoo!
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline