"Tankid EKV-le"
Seda oleks huvitav teada jah, eriti hiljaaegu läbilipsanud uudise valguses, et kolme-nelja aasta pärast saabuvatele helikopteritele hakkab pilootide koolitamine kohe-kohe peale. Ja ei usu, et tänapäevane tank ja sellega tegelemine helikopterist niipalju lihtsam oleks, et ühe puhul läheb neli aastat ja teise puhul nädalaga väljaõppinud spets olemas
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Tegelikult ikka alles paar päeva tagasi...kala kirjutas:Nendest pilootide koolitamistest oli juttu ikka juba paar aastat tagasi. Enne arengukava valmimistki vist, seoses NATO helikopteri initsiatiivi programmiga.

http://www.epl.ee/artikkel/579389
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Ei ole see tanki juhtimine ega teenindamine mingi raketiteadus. Usun, et paari kuuga on asi tehniliselt täitsa selge. Küsimus on muidugi kogemustes, milleks kulub aastaksest 2-3 ikka. Et kuidas mingied rikkeid paremini kõrvaldada, süsteeme regullida vms.
Remontnike väljaõpe saab keerukam olema.
Tankijuhile peaks piisama C-katist ja otseloomulikult erikoolitus.
Tankikomandöri koht on üldiselt jaoülema koht. Kui läheb ajateenijate kätte, siis ilmselt n-srs on päälik ja kpr sihtur. Ei tea, mitu masinat rühma pannakse. Kui 3, siis ühe torni läheb ltn/asp ja seal võib sihtur olla juba ka srs.
Minuarust ei tohi me midagi otse üle kopida. Nende kopimistega astub tavaliselt pisut ämbrisse ka. Ja tuleks kastetada rahulikult esialgu väljaõpet, hoolet jne vanema-odavama-lihtsama tehnikaga. Aga seda vist keegi teha ei taha. Kõik vist niigi targad valmis.
Selle hr Strandbergi artikli kohta ütleks, et kui läbi ei loe, siis millestki nagu ilma ka ei jää.
Remontnike väljaõpe saab keerukam olema.
Tankijuhile peaks piisama C-katist ja otseloomulikult erikoolitus.
Tankikomandöri koht on üldiselt jaoülema koht. Kui läheb ajateenijate kätte, siis ilmselt n-srs on päälik ja kpr sihtur. Ei tea, mitu masinat rühma pannakse. Kui 3, siis ühe torni läheb ltn/asp ja seal võib sihtur olla juba ka srs.
Minuarust ei tohi me midagi otse üle kopida. Nende kopimistega astub tavaliselt pisut ämbrisse ka. Ja tuleks kastetada rahulikult esialgu väljaõpet, hoolet jne vanema-odavama-lihtsama tehnikaga. Aga seda vist keegi teha ei taha. Kõik vist niigi targad valmis.
Selle hr Strandbergi artikli kohta ütleks, et kui läbi ei loe, siis millestki nagu ilma ka ei jää.
Palun kola veidi postimehes näiteks ringi ja küll leiad artikleid aastast 2008.Lemet kirjutas:Tegelikult ikka alles paar päeva tagasi...kala kirjutas:Nendest pilootide koolitamistest oli juttu ikka juba paar aastat tagasi. Enne arengukava valmimistki vist, seoses NATO helikopteri initsiatiivi programmiga.![]()
http://www.epl.ee/artikkel/579389
Edit: Üks selline 11.11.2008 http://www.postimees.ee/?id=47885
Veel üks: 02.10.2008 http://www.postimees.ee/?id=37909Nagu märkis eile ELi kaitseministrite kohtumisel osalenud Jaak Aaviksoo, on kopteriprobleemi lahendamiseks tehtud juba mitu algatust. «Eesti on NATO raames Briti-Prantsuse initsiatiiviga liitunud ning ilmselt saavad meie piloodid peagi suurte helikopterite peal ettevalmistuse ka selleks, et kui Eestile omad helikopterid tulevad, siis meil on mehed juba eest võtta, kes on väga hea väljaõppe saanud,» rääkis ta.
Viimati muutis kala, 04 Juul, 2010 16:44, muudetud 1 kord kokku.
Strandbergi jutt on võhiku jutt. Kahur ratastel veereb kohale, paneb paugu ja kaob ning meeskonnas on kaks meest? Ma olen kah toetanud seda mõtet, et 122mm-seid võiks osa ratastele panna, kuid alla nelja mehe meeskonnas ei mängi kuidagi välja. Huupi laskmisest pole ju mingit kasu, aga seda ta ju soovitab tegelikult.
Sõjarobot? Millest ta räägib? Ma võin ju sellist asjandust ette kujutatada, aga selle loomine on keerukam kui uue moblavidina loomine. See võtab aastaid, saab alguses olema kuradima kallis ja ka omajagu lagunev. Miks siis? Tank saab ka ilma lennukiteta opereerida, nii kaitses kui ka ründes.
Sõjarobot? Millest ta räägib? Ma võin ju sellist asjandust ette kujutatada, aga selle loomine on keerukam kui uue moblavidina loomine. See võtab aastaid, saab alguses olema kuradima kallis ja ka omajagu lagunev. Miks siis? Tank saab ka ilma lennukiteta opereerida, nii kaitses kui ka ründes.
Viimati muutis man21, 04 Juul, 2010 18:44, muudetud 1 kord kokku.
Ela täiel rinnal ja kui kord kooled, siis ära kahetse elatud elu!
Rääkisime teineteisest mööda ja ma väljendasin end ka ilmselt valesti. Paar päeva tagasi teatati esimese astme koolituse lõppemisest, plaane on tõepoolest varemgi peetud. Tegelikult on siis kopterite jaoks spetsialistide ettevalmistamisega tegeletud juba 2008 aastast, elik ligi viis-kuus aastat enne asjade planeeritavat soetamist. Samas tahaks ka veidi lugupeetud kaasfoorumlasele Hummelile oponeerida- pole see helikopteril lendaminegi mingi eriline raketiteadus, baasväljaõppeks ja erapiloodi litsentsi saamine võtab
Aga näe, ei põlga Kaitseministeerium mitte asjaga juba kuuendat aastat tegeleda ega piloote kogemuste saamiseks välja koolitada. Kas sama ka soomusvägede spetside väljaõppeks ei peaks juba tegema? Just nimelt kogemuste saamise huvides saatma mõned inimesed aastaks mõne sõbraliku riigi soomusvägedesse praktikale. Et masinate saabumisel oleks kümmekond inimest võtta, kel vähe helgem silmavaade ja võimekus nendesamade kogemuste baasil siia maale sobiv süsteem valutumalt välja töötada. Juba eelnevalt, mitte siis, kui esimesed tankid kohal on.[/quote]Getting a private helicopter license takes about 55 hours of in-air training, which translates to at least 30 days of hard work, usually spread out over at least 60 to 90 calendar days.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Isand Strandberg on ilmselt vaadanud videot http://www.youtube.com/watch?v=4CHnEuiv ... re=related Discoverist ja võtnud selle baasil oma kompetentsust demonstreerida. Analoogselt telekaamerate terase tähelepanu all jäätunud prügimäel kühvelabidaga termomeetrile auku kaevates...man21 kirjutas:Strandbergi jutt on võhiku jutt. Kahur ratastel veereb kohale, paneb paugu ja kaob ning meeskonnas on kaks meest? Ma olen kah toetanud seda mõtet, et 122mm-seid võiks osa ratastele panna, kuid alla nelja mehe meeskonnas ei mängi kuidagi välja. Huupi laskmisest pole ju mingit kasu, aga seda ta ju soovitab tehelikult.
Sõjarobot? Millest ta räägib? Ma võin ju sellist asjandust ette kujutatada, aga selle loomine on keerukam kui uue moblavidina loomine. See võtab aastaid, saab alguses olema kuradima kallis ja ka omajagu lagunev. Miks siis? Tank saab ka ilma lennukiteta opereerida, nii kaitses kui ka ründes.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Strandberg.
Kopterid on hea näide võimekuse loomisest. Polnud raha, et lennukeid osta, siis võeti kingitud Robinsonid. Nüüd on inimesed Robinsonidest välja kasvanud ja tahaks midagi paremat. Istutakse kataloogid peos ja otsitakse taskukohaseid lahendusi. Nii areneb iga väeliik ja nendele alluvad üksused igaüks omas tempos ja omasoodu. Lõpuks ongi valmis selline suure armee miniversioon.
Edasi hakkab ta rääkima NLOS-Cannon edasijõudnud versioonist, mille loomine peaks tema teksti järgi olema selline mõttetalgute korras läbiviidud projekt. Jänkid on vist arengupeetusega, et neil isegi esialgset versiooni pole õnnestunud vägedesse viia. Vaatamata üsna kopsakatele kuludele. Praegusel relval oleksid ju samasugused puudused nagu ka tankil. Sama hästi võiks tankist kõmmutada NLOS Lahat'itega ning kohti vahetada.Mida aga tähendab, kui öelda välja sõna TANK? See tähendab ka õhuväge, lennukeid, koptereid, lennuvahendeile viidud radareid ja muud sellist, mis on sõjapidamiseks väga vajalik. Ostes tankid, on järgnev juba möödapääsmatu. Sest ilma laiema toeta ja tervikliku süsteemita on kaasaegne tank üsna pime ja abitu.
Kopterid on hea näide võimekuse loomisest. Polnud raha, et lennukeid osta, siis võeti kingitud Robinsonid. Nüüd on inimesed Robinsonidest välja kasvanud ja tahaks midagi paremat. Istutakse kataloogid peos ja otsitakse taskukohaseid lahendusi. Nii areneb iga väeliik ja nendele alluvad üksused igaüks omas tempos ja omasoodu. Lõpuks ongi valmis selline suure armee miniversioon.
Lemet, minu arust ei ole praegu see piloodi koolituse teema väga võrreldav tanki omaga.
Kopteri piloodi teema tekkis enne arengukava üles ikkagi selle tõttu, et saaks eelmainitud initsiatiivi programmi panustada ja lisa kasuks hea koolitusega piloodid. Tankid polnud veel päevakordagi tekkinud tol hetkel, küll aga on olnud siin vahepealgi juba plaane paar kopterit osta lihtsalt SARiks, nüüd aga plaanis natuke suuremal ja laiemal kujul asja arenada.
Kui kopteripiloodi koolituse mõtetest/jutust kulus sisuliselt paar aastat, et asja saaks. Siis soomuse rahva koolitusest on hakatud mõtlema/rääkima selle aasta algusest, jumal teab kaua läheb enne kui asja saab...
Kopteri piloodi teema tekkis enne arengukava üles ikkagi selle tõttu, et saaks eelmainitud initsiatiivi programmi panustada ja lisa kasuks hea koolitusega piloodid. Tankid polnud veel päevakordagi tekkinud tol hetkel, küll aga on olnud siin vahepealgi juba plaane paar kopterit osta lihtsalt SARiks, nüüd aga plaanis natuke suuremal ja laiemal kujul asja arenada.
Kui kopteripiloodi koolituse mõtetest/jutust kulus sisuliselt paar aastat, et asja saaks. Siis soomuse rahva koolitusest on hakatud mõtlema/rääkima selle aasta algusest, jumal teab kaua läheb enne kui asja saab...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Strandbergil on isegi omades teadusringkondades "mullipuhuja" imago. Ei maksa erutuda, tema fantaasiad ei ulatu isegi TTÜ uksest välja. Ja teadmisi asendab sel mehel osav demagoogia.
Standberg pakkus vähemalt mõni aeg tagasi müüa ekstensiivsete heitveepuhastite lahendusi (loe solgitiigid), unustades näiteks tõsiasja, et kui taimedel pole vegetatsiooniperiood (Eestis enamik aastast), siis selline lahendus reoaineid ei tarbi ja solki ei puhasta. Kahjuks puuduvad Eestis ka igihaljad taimed (kui kuusk, mänd, elupuu ja kadakas välja arvata).
Samasse kategooriasse käivad ta targutused teemal "tuuleenergia kui tuumaenergia alternatiiv" jne jne jne.
Standberg pakkus vähemalt mõni aeg tagasi müüa ekstensiivsete heitveepuhastite lahendusi (loe solgitiigid), unustades näiteks tõsiasja, et kui taimedel pole vegetatsiooniperiood (Eestis enamik aastast), siis selline lahendus reoaineid ei tarbi ja solki ei puhasta. Kahjuks puuduvad Eestis ka igihaljad taimed (kui kuusk, mänd, elupuu ja kadakas välja arvata).
Samasse kategooriasse käivad ta targutused teemal "tuuleenergia kui tuumaenergia alternatiiv" jne jne jne.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Õppisin samas asutuses perioodil, mil asjalikud õppejõud hakkasid välja vahetuma just selliste mullitajatega. Asjalikke on seal siiamaani, kuid vähemuses, ning nendegi käed on seotud tänu ressursside või tutvuste puudumisele. Asjalikud TUDENGID leiavad endale tulevase töökoha juba õppimise käigus ning kuna KV tehnikapargis ei saa praktikat teha, siis tulevasi unimoogi- / tankimehaanikuid pole lihtsalt tulemas.Kapten Trumm kirjutas:Strandbergil on isegi omades teadusringkondades "mullipuhuja" imago. Ei maksa erutuda, tema fantaasiad ei ulatu isegi TTÜ uksest välja. Ja teadmisi asendab sel mehel osav demagoogia.
Strandberg võiks transistori tööpõhimõtte enne selgeks õppida, kui robotitest rääkima hakkab. Vat selline on mo kogemus kokkupuutest selle mehikesega.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline