krj kirjutas:Ei tea, kas see on just õige teema selle jaoks, aga mulle torkas pähe:
Võitleva üksuse taga on päris suur logistikasaba. Veoautode funktsioon on tuvastatav neile otsa vaadates, st juba üsna kaugelt on võimailik tuvastada kütuseveokeid, kuna nende tsistern paistab välja. Seisvad sõidukid on küll maskeeritud, aga liikuvaid kolonne võrgu alla peita ju ei saa.
Mulle tundub, et hea oleks katta ka kütuse ja vee veokite tsisternid samasuguse tendiga, nagu ülejäänud veokitel. See muudaks vähemalt eemalt erinevate veokite otstarbe tuvastamise vastase luure jaoks keerukamaks ja annaks talle seeläbi meie poole plaanidest vähem infot, vastasele lisanduks veel üks tundmatu.
Ajateenistuses ja hilisematel kordusõppustel nähtud tankurautode toimimist minu mälu järgi tent tsisterni kohal ei segaks (pead ma selle peale panti ei paneks, sest ise ma kütust ei vedanud, vaid laskemoona ja langenuid).
Toormaterjali selliseks maskeerimiseks peaks ikka leidma ja see ei tohiks olla väga aja- ega ressursimahukas. Kas see tasuks ära?
mis lati alt läbijooksmine? väga pädev ettepanek, tehtav ka kohapealsete vahenditega. igasugune maskeering peaks olema meil ju üks põhilisi asju, millele toetuda.
juba Teise Maailmasõja ajal oli brittide 3-tonnisel Bedfordil säärane kate paakautodel peal.
raketiheitja oli LAV-i Valkiri. selline suht-odav ja praktiline maskeering on minu arust ülikasulik.
p.s. meil siin mitu korda räägitud raketiheitjad/laevatõrjeraketid jne jne. - miks peaks neid üldse värvima oliivroheliseks/laiguliseks? kui masinat kasututakse näit. kuskil asustuse läheduses, värvi siniseks või mustaks või mis värvi parajasti vaja on. kui tal on EKJ numbrimärk ja nt. uksel kiri EKJ/EKV/KL/jne.jne on ta ju juriidiliselt ´tuvastatav´ ja ´kannab vormi´.
oleks ju päris lahe Saku Õlletehase veoki sarnase välimusega veok, mis puistab kuskile miine . totaalkaitse vimus oleks muidugi võtta päris Saku õlletehase auto ja tagaluugist loopida tühja taarat teele, et tekitada kildudega mingitki takistust pealetungijatele.