Leo Kunnas: ohvitserist poliitikuks

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
ants431
Liige
Postitusi: 729
Liitunud: 30 Jaan, 2007 21:54
Kontakt:

Postitus Postitas ants431 »

wudu kirjutas: Miks julmast? No, et see üks seal eesotsas ei läheks segi on mitmeid võimalusi selle kotrollimiseks. Ning neid saaks paraleelselt isegi rakendada.
No teha uus põhiseadus.

Ants: Mille poolest see uus vanast erineks?

Siis valida juhuslikult mingi kogus kodanike. No kas või loto põhimõttel. Kes siis kontrollivad, et see üks seal eesotsas ei mängiks omadele poistele kasulike mänge

Ants; Arvan samuti, et on kontrolli vaja. Ainult seda kontrollijate punti täiesti juhuslikult valides sattub sinna palju lorusid sekka keda halval juhil kerge ümber sõrme mässida. Minu ettepanek on, et valida see kontrollide hulk targemate seast, samuti mitte valida neid keda on kerge ära osta. Ainult need keda enamus peab piisavalt targaks ja ausaks.



(kuid sellised mängud on erakondades vägagi levinud, sest kes maksab, see tellib ka muusika.), ei tegeleks teisitimõtlejate jälitamise ja tapmise ja üldsed sellise jamaga. Ja kui see üks tegeleb jamaga, siis see juhuslikult valitud kodanikest kogu ajutiselt kõrvaldab selle ühe sealt eesotsast ja paneb orraldab avaliku refferendumi, et kas see üks peaks jätkama või panna Raekoja platsi giljotiin üles. Aga kui see üks keeldub selle kogu otsusele allumast, siis lähevad paar ohvitseri selle ühe juurde ja viivad ta kohe Raekojaplatsile, giljotiini alla. :D
Ants : Kas giljotiini mõtled tõsiselt? Ehk piisab ametist vabastamisest. Oletame, et ta tahtis kõige paremat aga kukkus välja kehvemalt.
Aga kas üldiselt oleme samal meelel?
ants431
Liige
Postitusi: 729
Liitunud: 30 Jaan, 2007 21:54
Kontakt:

Postitus Postitas ants431 »

corvus kirjutas:
Hetkel räägin mina aiast, sina aiaaugust. Loe veelkord läbi, mida ja kuidas ma kirjutasin. Pööra tähelepanu ka jutumärkidele sõna "protestima" puhul.
Ants: Selgita siis veel täpsemalt, kus on aed ja kus on aia auk. Ehk näeme lihtsalt elevanti erinevate nurkade alt? Või peame oluliseks erinevaid asju?
corvus kirjutas: taaskord, mulle tundub et sa räägid aiaaugust ja mina aiast. Mina räägin kodanikuühiskonnast, sina aga ajad teatavat valvejama demokraatia diktaadist...

Ants: Ah, et kodaniku ühiskonnast on jutt. Mille olulise poolest see erineb demokraatia üldpõhimõtetest? Need, kellelt seni on õnnestunud küsida, ei ole selget vastust andnud. Ajavad demagoogiat ja sõnade vahtu. Aga kes rääkis valgustatud diktaatorist? Muuseas, valvejama demokraatiast tuleb täita kui on jutt tõelisest demokraatiast. See ei ole demokraatia kui ainult nimetus on demokraatia. Vaja ongi parteid sellistest inimestest kestäidavad demokraatia reegleid.
corvus kirjutas: oskaksid sa ehk tuua välja selle lõigu, mis kõlab minu mingis eelnevas tekstis virisemisena? Mina olen apoliitilne, selles mõttes et ei kuulu ühtegi parteisse, samuti puudub mul juba ammu konkreetne parteiline eelistus elik oma valikuid teen teiste kriteeriumite alusel.

Ants: Ebamäärane kriitika, et kõik parteid on võrdsed ja halvad, on üks stamp virisemise näide minu arvates.
corvos kirjutas: Aga mis puutub parandusse, siis juhul kui sa osutad teenust EL väljaspool asuvale residendile (sealhulgas ELi läbiva või väljaspool EL osutatud teenuse eest), siis ei pea sa täna maksma käibemaksu või lisama seda oma arvele.
KM seaduse algses verisoonis (kehtis sisuliselt üle poole aasta) oleks me pidanud hakkama näiteks Venemaa või USA kliendile esitama arveid...käibemaksuga. Mis sa arvad, millise konkurentsieelise me oleks sellega "saanud"?

Ants: Sellele seadusele vastu ei vaidle. Võiksid aga lähemalt valgustada, kes siis konkreetselt olid vastu ja kes olid poolt? Kas vastu olijad põhjendasid oma arvamust?
Larry
Liige
Postitusi: 1029
Liitunud: 31 Dets, 2005 16:39
Kontakt:

Postitus Postitas Larry »

Kuulge "poliitikud", las see teema jääda siiski Kunnase- keskseks, vastavalt pealkirjale. Muude asjade arutamiseks võiks tõesti keskkonda vahetada, nagu siin juba korraks mõte välgatas.
Kasutaja avatar
wudu
Liige
Postitusi: 852
Liitunud: 05 Nov, 2005 21:47
Asukoht: Rakvere, Kondivalu
Kontakt:

Postitus Postitas wudu »

Aga Ants, mis erakonda sa kuulud või mis erakonda sa toetad?
Kesikud need ei saa olla, sest Kunnast nende valihjad suure tõenäosusega ei vali.
Jääb siis mingi paremerakond, IRL või Reform ja sellest selline üleolev suhtumine üksikkadidaati?

Muide, kes see riigimees oli, kes ütles, et demokraatia on halb valitsemis vorm aga paremat kah hetkel võtta ei ole?
ants431
Liige
Postitusi: 729
Liitunud: 30 Jaan, 2007 21:54
Kontakt:

Postitus Postitas ants431 »

Larry kirjutas:Kuulge "poliitikud", las see teema jääda siiski Kunnase- keskseks, vastavalt pealkirjale. Muude asjade arutamiseks võiks tõesti keskkonda vahetada, nagu siin juba korraks mõte välgatas.
Kui leidub mõni hea südamega inimene kes on nõus mind poliitiliselt valgustama, siis nimetage list või foorum kus kohtume.
Mina pakun välja hobi.asjalikud@lists.ut.ee kui suhteliselt mõnusa keskkonna. Olen seal liige aga listis pole tükil ajal ühtegi kirja olnud.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Kunnas: Meie maksame, teie surete.

http://www.epl.ee/artikkel/589927
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
ants431
Liige
Postitusi: 729
Liitunud: 30 Jaan, 2007 21:54
Kontakt:

Postitus Postitas ants431 »

Lemet kirjutas:Kunnas: Meie maksame, teie surete.

http://www.epl.ee/artikkel/589927
Arukas jutt Kunnase poolt sõjamehe mätta otsast nähtuna.
Ainult vallutajad üldiselt eelistavad rünnata mitte sealt kus oodatakse vaid ikka selja tagant, sealt kus kaitse nõrgem. Eestlaste kaitse tundub olema kõige nõrgem just poliitika ja demagoogia suhtes. Sellel teemal ei taheta isegi rääkida. Loodetakse vist Issanda või Allahi peale.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tegelt väga asjalik artikkel, välja arvatud see kulunud plaat kaitsekulude % ja palgaarmee seosest lõunanaabrite juures - hea tahtmise juures kergesti rünnatav koht.....

Ehk Läti kaitse-eelaarve marginaliseerumise ja palgaarmee vahel pole otsest seost, selle allakäigu põhjus on nõrk majandusseis ja kärpimine igalt poolt. Meil õnneks nii palju polnud vaja, kuigi mõned sajad miljonid läksid ka meilt.

Samuti võiks loosungite asemel analüüsida natuke seda, MIKS meil on personalikulud 32% ja hulka suuremate palkadega Soomes ca 20%, mitu % on kummaski riigis palgakulust seotud otsese produkti tootmisega ja mitu % on niisama mitteproduktiivsed. Usun, et Kunnasel peaks olema tuttavaid piisavalt ka sealpool lahte, et vastavaid andmeid saada. Sellistel kuludel on komme koos eelarve kasvuga taas mäkke söösta ja uskuge, põhjuseid selleks leiab väga mõjuvaid, alates tööturu olukorrast kuni sotsiaalsete tagatisteni. Ja väga tõenäoliselt on ka küsijal õigus.

Ehk ei piisa ainult ajateenistuse trummi tagumisest, vaja on ka olulist struktuurset muudatust, 10% säästu 5 miljardiliselt eelarvelt tähendab nii 500 miljonit, selle raha eest võiks igal aastal osta nt 2 suurtükiväepataljoni tehnika komplekti ning sinna inimesed välja koolitada. Miks peab nt KL maleval, mitte suutlikkus on 1 kompanii, olema staap 20 inimesega (seejuures kaadrit nendes üksustes praktiliselt pole)? Kompaniil on ju muidu KÜ, KÜA ja kompanii veebel. Ja kogu lugu. Või miks peab KL-l, kelle operatiivne suutlikkus on ehk 1-2 logisevat pataljoni, olema staap, mis on suurem kui suurriikide diviisi staap?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
A4
Liige
Postitusi: 1887
Liitunud: 13 Juun, 2005 23:55
Kontakt:

Postitus Postitas A4 »

Kapten Trumm kirjutas:
Samuti võiks loosungite asemel analüüsida natuke seda, MIKS meil on personalikulud 32% ja hulka suuremate palkadega Soomes ca 20%, mitu % on kummaski riigis palgakulust seotud otsese produkti tootmisega ja mitu % on niisama mitteproduktiivsed. Usun, et Kunnasel peaks olema tuttavaid piisavalt ka sealpool lahte, et vastavaid andmeid saada. Sellistel kuludel on komme koos eelarve kasvuga taas mäkke söösta ja uskuge, põhjuseid selleks leiab väga mõjuvaid, alates tööturu olukorrast kuni sotsiaalsete tagatisteni. Ja väga tõenäoliselt on ka küsijal õigus.

Ehk ei piisa ainult ajateenistuse trummi tagumisest, vaja on ka olulist struktuurset muudatust, 10% säästu 5 miljardiliselt eelarvelt tähendab nii 500 miljonit, selle raha eest võiks igal aastal osta nt 2 suurtükiväepataljoni tehnika komplekti ning sinna inimesed välja koolitada. Miks peab nt KL maleval, mitte suutlikkus on 1 kompanii, olema staap 20 inimesega (seejuures kaadrit nendes üksustes praktiliselt pole)? Kompaniil on ju muidu KÜ, KÜA ja kompanii veebel. Ja kogu lugu. Või miks peab KL-l, kelle operatiivne suutlikkus on ehk 1-2 logisevat pataljoni, olema staap, mis on suurem kui suurriikide diviisi staap?
Kust pärineb väide, et Soomes moodustavad palgakulud kaitse-eelarvest vaid 20%? Kui vaadata soomlaste ametlikku statistikat (http://www.defmin.fi/index.phtml?l=en&s=120), siis on nende personalikulud meiega võrreldes täiesti samas suurusjärgus ehk 28-29%.

Seejuures on Soome KV tegelik palgakulu tunduvalt suurem, sest välismissioonidel osalevate kaitseväelaste palgafond on miskipärast Välisministeeriumi eelarves. Vastasel korral ületaksid soomlaste palgakulud kaitse-eelarvest kindlasti 30 või isegi 32% piiri (ja sellise „talupojatarkuse“ üle ei maksa eriti rõõmu tunda, sest samas rahastatakse Soome kaitse-eelarvest kohati asju, millel on reaalsete kaitsekuludega ehk vähemgi pistmist, kui Välisministeeriumil missioonisõduri palgatšekiga – nt 2009. aastal võeti Soome kaitse-eelarvest ligi 200 miljonit eurot teiste riigiasutuste salastatud andmesidesüsteemi hankimiseks).

Teine oluline, samuti selles võrdluses Eesti kasuks rääkiv näitaja on see, et kuigi meil on palgakulud viimasel aastal kerkinud üle 30% piiri kaitse-eelarvest, on kõikide Kaitseministeeriumi allasutuste palgafond tegelikult absoluutnumbrites pidevalt vähenenud (soomlastel aga palgafond absoluutnumbrites kasvab vaikselt), st on teadlikult kärbitud palku ning Kaitseministeeriumis ja KRA-s ka koondatud pea iga kümnes töötaja. Protsentuaalselt on palgakulud kerkinud eelkõige eelarve enda vähenemise tõttu ning põhjusel, et hangeteks ja investeeringuteks ettenähtud summad on samuti vähenenud. Kuna aga kaitse-eelarve on meil fikseeritud 1,9% SKP-st (ja peatselt loodetavasti 2%-le), siis on loodetavasti tegemist ajutise nähtusega.

Palgafondi suurusest mitmes mõttes olulisem näitaja on aga hangeteks kulutatav protsent kaitse-eelarvest, mis meil on isegi kärbete tingimustes 26-28% (2007. aastal isegi 32%) ning soomlastel 25-26%. Ühesõnaga – kõikide meie KV igapäeva hädade ja puudujääkide kõrval on Eesti kaitse-eelarve üks Euroopa ja NATO jätkusuutlikumaid – personalikulud on protsentuaalselt endiselt ühed väiksemad, hangete-eelarve aga üks suurimaid.

See aga ei tähenda, et meil ei peaks olema põhjust muretsemiseks ja tõsiseks kaalumiseks, kuidas kaitsekulude jaotusega tulevikus edasi liikuda. Ühest küljest on meil igasuguseid staape tõepoolest väikse riigi kohta väga palju tekkinud, teisalt on neid staabikesi sõja korral taas vaja territoriaalkaitse teostamiseks, st siis, kui mobilisatsiooniga hakkab kaitsevägi paisuma ja „luudele liha kasvatama“. Samuti nõuavad kaitseväe uued võimearendusprogrammid paratamatult täiendavat inimressurssi, olenemata sellest, kas see tuleb uute inimeste värbamise läbi või staapide sulgemise-kärpimise arvelt. Üldjoontes ei tohiks see aga tõsiseks probleemiks saada seni, kuni kaitsekulude protsent SKP-st tõuseb ning SKP ise samuti – see peaks iseenesest igal aastal kaitse-eelarvet tervikuna pidevalt suurendama.

Soomlastel on aga muretsemiseks põhjust rohkem. Nende kaitsekulud on täna sisuliselt fikseeritud 1,3% peale SKP-st ning mingit tõusulootust neil pole. Personali- ja tegevuskulud näitavad aga pidevalt ja väikest tõusutrendi ning seeläbi väheneb aga vahendid relvastus- ja varustushangete tegemiseks. Seejuures seisab Soomel aga lähidekaadil ees mitu suurt ja kulukat ümberrelvastusmisprogrammi – uute õhuseireradarite hange, uue keskmaa õhutõrjesüsteemi hange, uute miinijahtijate hange Mereväele (milleks küll need „tobedad plastpaadid“?!?), Hornetitele õhk-maa võime arendamine ning 2020. aastate keskel ka kogu hävitajatepargi väljavahetamine (millest kujuneb ilmselt Soome ajaloo kalleim relvahange). Seejuures ei saa nende relvasüsteemide puhul enam toetuda teiste riikide odavale second-hand tehnikale või idanaabri bartertehingutele (nagu BUK-1-te puhul), aga kaasaegse ja uue sõjatehnika turuhind kerkib soomlaste endi arvestuste juures 7-8% aastas. Seetõttu räägivad Soome kindralid ja ametnikud täiesti avalikult, et ainukene koht lisaraha hankimiseks (või õigemini praeguse investeerimisvõime säilitamiseks) on vähendada palga- ja tegevuskulusid ehk teisisõnu koondada personali, sulgeda mõned väeosad ning vähendada SA koosseisu 100 000 võrra.
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Postitus Postitas Tiam »

Minu hinnangul ongi selle eesti stiilis demokraatia kõige suurem probleem erakonnastumine ja võimumonopoli koondumine sinna. Hindan, et Kunnas sedasi talitades kaudselt ka selle vastu protesteerib. On ju see Edgargate ja selle aasta jooksul kuuldud Jüri Pihli süüdistused näiteks sellest, kuhu selline võimumonopoli minek erakonna bürokraatia kätte viib.

Erakondi ma kaotada ei taha AGA valimissüsteem tuleks kiiretsi kiiresti ümber muuta selles suunas, et Riigikogu koostataks vastavalt Isikumandaatidele. Igale valimispiirkonnale kindel arv kohti ja edetabeli tipud saavad sisse. Kui kohast loobud saab sisse pingereas järgmine ehk kui kandideerid siis avaldad sellega ka soovi valituks saada ja seda kohust riigi eest kanda, mitte olla häältetoojaks mõnele ise mittemõtlevale parteisõdurile. Kui ikka nimi ja mandaat kokku käivad siis on riigimehel ka suurem vastutus oma valijate eesvõi teda lihtsalt ei valita järgmiseks 4a.

Samas siin võib olla tegemist varjatud kaitsega vene mõjutusega inimeste pääsemisega riigikokku nende rahvusliku esindatuse proportsiooni ulatuses. Arvatavasti venelastega enam asustatud piirkondadest saaks need mandaadid siis ka vastavalt venelased. Seni on just see parteipõhine valimisnimekirja järjestus vene kandidaadid eemal hoidnud. AGA ükskord tuleb ka meil need inimesed lõplikult ühiskonda integreerida. Ning eks siin aita see kodakondsuse ja passi mitteomajate % ka veidi seda minu pakutud ohupunkti taandada.
ants431
Liige
Postitusi: 729
Liitunud: 30 Jaan, 2007 21:54
Kontakt:

Postitus Postitas ants431 »

Tiam kirjutas:Minu hinnangul ongi selle eesti stiilis demokraatia kõige suurem probleem erakonnastumine ja võimumonopoli koondumine sinna. Hindan, et Kunnas sedasi talitades kaudselt ka selle vastu protesteerib. On ju see Edgargate ja selle aasta jooksul kuuldud Jüri Pihli süüdistused näiteks sellest, kuhu selline võimumonopoli minek erakonna bürokraatia kätte viib.

Erakondi ma kaotada ei taha AGA valimissüsteem tuleks kiiretsi kiiresti ümber muuta selles suunas, et Riigikogu koostataks vastavalt Isikumandaatidele. Igale valimispiirkonnale kindel arv kohti ja edetabeli tipud saavad sisse. Kui kohast loobud saab sisse pingereas järgmine ehk kui kandideerid siis avaldad sellega ka soovi valituks saada ja seda kohust riigi eest kanda, mitte olla häältetoojaks mõnele ise mittemõtlevale parteisõdurile. Kui ikka nimi ja mandaat kokku käivad siis on riigimehel ka suurem vastutus oma valijate eesvõi teda lihtsalt ei valita järgmiseks 4a.

Samas siin võib olla tegemist varjatud kaitsega vene mõjutusega inimeste pääsemisega riigikokku nende rahvusliku esindatuse proportsiooni ulatuses. Arvatavasti venelastega enam asustatud piirkondadest saaks need mandaadid siis ka vastavalt venelased. Seni on just see parteipõhine valimisnimekirja järjestus vene kandidaadid eemal hoidnud. AGA ükskord tuleb ka meil need inimesed lõplikult ühiskonda integreerida. Ning eks siin aita see kodakondsuse ja passi mitteomajate % ka veidi seda minu pakutud ohupunkti taandada.
Kas saan Sinu ideest õieti aru? Parteisid eraldi ei ole. Riigikogusse pääsevad häälte hulga järjekorras,

Oletama, et kohti oli ringkonnas 4. Tubli sai 1000 häält. Kaabakas 100 häält, kaabaka sõbrad 95, 90, 85 häält. Tubli sõbrad aga ainult 80, 75, 70 häält.
Riigikokku pääseb selle reegli järgi Tubli ja Kaabakas oma 2 sõbraga. Tubli sõbrad ei pääse, sest hääled anti kõik Tublile.

Aga see teema ei ole eriti härra Kunnasega seotud. Miks Sa ei taha seda kirjutada poliitikute listis?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Postitus Postitas Kapten Trumm »

A4 kirjutas:Ühesõnaga – kõikide meie KV igapäeva hädade ja puudujääkide kõrval on Eesti kaitse-eelarve üks Euroopa ja NATO jätkusuutlikumaid – personalikulud on protsentuaalselt endiselt ühed väiksemad, hangete-eelarve aga üks suurimaid.
Ei ole jätkusuutlik, sest meil on täna tegemist sisuliselt kergjalaväe pataljoni tasemel armeega, kus puuduvad suure kaadri nõudlusega ja kohati väga suurte palkadega tehnilised väeliigid. Ehk kui me täna oleme jalaväearmeega juba teistega samas tempos, siis mingit tehnikaarmeed ei saagi kunagi olema, sest tehniliste vägede teke toob kaasa niigi kõrge palgafondi baastasemelt kaasa vinge palgakulude kasvu, mis sööb lihtsalt suure osa rahast ära. Teiste Euroopa riikidega pole meid täna väga mõtet võrrelda, sest nendel on selja taga korraliku rahastusega külma sõja periood, kus enamus kalleid investeeringuid tehti. Mis tähendab, et mõni % suurem investeeringute osakaal pole mingi jätkusuutlikkuse näitaja. Seda on ka tegelikut täna näha just raskerelvastuse puudulikust arvust isegi hetke SA armeed arvestades (rääkimata selle 2 kordsest kasvust), põhjuseks ikkagi vana hea "ei ole raha".
See aga ei tähenda, et meil ei peaks olema põhjust muretsemiseks ja tõsiseks kaalumiseks, kuidas kaitsekulude jaotusega tulevikus edasi liikuda.
Just nimelt, hetke jaotus on murettekitavalt kiivas "ära söömise" ehk püsikulude suunas.

Ikka vana asi, võta jaga vastavalt Eesti ja Soome kaitse-eelarved ära produkti, ehk SA armee suuruse peale. Sellesse arvu ongi maetud meie riigikaitse rahastamise peamine probleem. Meie väljund on liiga kallis ja seejuures ei ole tegemist mingi eriti kõrgetasemelise väljundiga. Ei maksa unustada, et Soome eelarves sisalduvad ka väga kulukad tehnilised väeliigid, mida meil ei ole. Ehk ilma sisuliste struktuursete muudatusteta (reservkomponendi osakaalu suurendamine) on EKV määratudki jääma käputäie tehnikaga ja piiratud võitlusvõimega pisiarmeeks.
Ühest küljest on meil igasuguseid staape tõepoolest väikse riigi kohta väga palju tekkinud, teisalt on neid staabikesi sõja korral taas vaja territoriaalkaitse teostamiseks, st siis, kui mobilisatsiooniga hakkab kaitsevägi paisuma ja „luudele liha kasvatama“.
Kaitseväe SA koosseis paisub 2018. aastaks ca 30 000 meheni. Kas tõesti on selle "liha" jaoks vaja:

-kaitseministeerium
-KRA
-KJ peastaap
-Maaväe staap
-Mereväe staap
-Õhuväe staap
-kaheksa VÕK-ide (pataljoni) (enamikus 1-2 kompaniid) staapi
-üks brigaadi staap
-neli KRK staapi
-KL peastaap
- 14 maleva (igaüks kompanii opvõimekusega) staapi

Kokku 32 (!) staapi, üks keskasutus ja üks amet. Kuidagi paljuvõitu selle nadi produkti kohta. Seejuures enamus neist oli olemas juba aastaid tagasi, kui 2018 plaanidest ei teatud suurt midagi. Staapide arvu järgi peaks meil armee olema mõõdetav diviisides.

Kordan: võimekus 16 000 meheline opstruktuur, mis koosneb enamasti kergjalaväest ning 32 staapi :shock:

Kui Soome ehitaks SA armeed samasuguse piduliku kaarega nagu Eesti, oleks Soome riigikaitse ammu pankrotis. Tuletan meelde, et Soomel on ka sadakond tanki, 700+ suurtükisüsteemi, 2000 miinipildujat, 60 hävituslennukit, mingi kogus reaktiivtreeninglennukeid, keskmaa õhutõrje, arvestatav rannakaitse ja merevägi. Mida meil ei ole ja suurt osa ei tulegi.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
metsaline
Liige
Postitusi: 247
Liitunud: 23 Dets, 2008 20:14
Kontakt:

Postitus Postitas metsaline »

Ühe sõnaga - nagu meie riigil tervikuna - sama häda - liiga palju bürokraatiat ja ülemusi, jube vähe käsutäitjaid ja tegijaid... Maksumaksja aga maksab... Tühja...
A4
Liige
Postitusi: 1887
Liitunud: 13 Juun, 2005 23:55
Kontakt:

Postitus Postitas A4 »

Vaidlen vastu jutule, et meie kaitse-eelarve ei ole jätkusuutlik. Olukorras, kus:
1. Erinevalt enamikest Euroopa riikidest läheneb meie kaitse-eelarve osakaal SKP-st 2%-ile;
2. SKP ise kasvab vaikselt aga pidevalt;
3. Hangete osakaal kaitse-eelarvest on pidevalt 30% ligi, samas, kui mujal Euroopas on see protsent keskmiselt 10-15% kanti,
ON meie kaitse-eelarve ilmselgelt jätkusuutlik ning annab piisavalt raha tõsisemate relvastus- ja varustushangete tegemiseks. Jutt selles, et keerukamad ja tehnilisemad relvaliigid söövad ära kogu palgaraha, ei ole tõsiseltvõetav. Kallimad relvaliigid neelavad pigem iga-aastaseid ülalpidamis- ja tegevuskulusid, aga kuidagimoodi on needsamad soomlased saanud hakkama nii kallimate relvasüsteemide hankimise kui ka ülalpidamisega olukorras, kus nende kaitsekulutused pole kunagi ületanud 1,3% SKP-st ega tee seda ka nähtavas tulevikus.

Üleüldse tuleks Soome relvajõududest rääkides silmas pidada, et mitte alati pole sealmail tegemist olnud suure-arvulise reservarmeega, mis samas oleks laialdaselt varustatud kaasaegsemate relvasüsteemidega nagu Hornetid, Leopard 2-d, CV90-d, MLRS-id jms. Olukorrani, kus enam-vähem kaasaegse varustuse ja relvastusega oli kaetud kogu SA operatiivstruktuur, jõuti tegelikult alles 1980. aastate teisel poolel – 1990. aastate esimesel poolel. Enne seda aega oli Soome kaitsevägi tegelikult „vaese mehe armee“, kus moodne relvastus oli olemas ainult üsna piiratud arvul rahuaegsetel üksustel. Teise ilmasõja aegsed poltlukuga vintpüssid ja Suomi-püstolkuulipildujad olid standarrelvadeks RA üksustes kuni 1960. aastateni ning SA-üksusteks kuni 1980. aastateni. Suurtükivägi hakkas suuremal arvul moodsat varustust saama samuti 1980. aastatel kodumaistest tehastest ning 1990. aastatel Ida-Saksa monilisatsioonivarudest. SA-üksuste mobiilsuse tagamisel toetuti kuni 1980. aastateni suuresti tsiviil- ja põllumajandussektorist mobiliseeritavale kraamile jne. Kogu riigikaitsevaldkond oli kuni 1970. aastateni tugevalt alarahastatud. See kõik peegeldus ka rahva kaitsetahtes. Tänaseks kogu Soome ühiskonnas juurdunud „Talvesõja vaim“ ja „sisu“ juurdusid alles 1980. aastatel ja hiljem. 1970. aastatel läbi viidud avaliku arvamuse uuringutes oli elanikkonna kaitsetahe kummalisel kombel madalam Eesti tänasest tasemest ning see tulenes suuresti sellest, et ühiskond tajus (suuresti läbi ajateenistuse läbinute kogemusele), kui kehv on armee materiaalne tase.

Soome kaitseväe tänase tugevuse põhjus seisneb eelkõige selles, et kaitsekulud saavutasid 1980. aastateks teatud stabiilsuse. Suurenes riigi SKP ja seeläbi ka kaitsekulud – 1940. ja 1950. aastate suhteliselt vaesest agraarmaast sai kaasaegne, tööstuse ja teadus-arendustegevusega tegelev heaoluühiskond. See kõik lubas alates 1980. aastatest hankida Soome kaitseväele suhteliselt kaaseagset kodumaist või Ida-Saksa tehnikat ning varustada sellega mitte ainult väike arv RA üksusi, vaid suurem osa SA struktuurist.

Kogu selle jutu iva on selles, et soomlastel kulus kokkuvõttes 90 aastat, et jõuda sinna, kus nad täna on. Oleks palju loota, et meie suudaksime vaid 20 aastaga jõuda sama kõrge tehnilise tasemeni.
Kasutaja avatar
hillart
Liige
Postitusi: 3288
Liitunud: 07 Jaan, 2005 15:02
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Postitus Postitas hillart »

Oleks palju loota, et meie suudaksime vaid 20 aastaga jõuda sama kõrge tehnilise tasemeni.
Hm-mm. :roll:
Kas ikka on nii?
Saksamaa lõi omal ajal 6-7 aastaga relvajõud, millistega Euroopale vastu saadi. Ja vähe veel! Vallutati praktiliselt terve Euroopa.
Iisrael jõudis arvestatava enesekaitsevõimekuseni samuti tunduvalt lühema ajaga, kui eelpool mainitud "vaid 20 aastaga".

Ega ikka ei ole normaalne küll, kui 19 aastat pärast Eesti Kaitseväe taasloomist räägitakse ikka veel, et kui lapsekingades me veel oleme, jne., jne.
Aga muidugi on see vaid minu isiklik arvamus. Lihtsalt ma väikse muigega mõtlen sellele, et taolist üliaeglast aretamist arvestades oleks huvitav teada, et millal siis lõpuks selle vana (juba 2 aastakümmet vana) plaadi leierdamine ära lõpetatakse. 10, 20, 50, 100 aasta pärast? Või ei lõpetatagi? :roll:

P.S.
Paraku pean omalt poolt siiski kommenteerima, et esmane igasugu aretamise juures on siiski kindla ja toimiva struktuuri ülesehitus. Ja alles seejärel tuleksid selle tugevdamine materjalidega, erinevate hangetega jne., jne.
Meil on need prioriteedid täna paraku vastupidises tähtsusejärjekorras ja sellest tingituna ka igapäevaselt nähtav suutmatus selle või teise asjaga hakkama saada. Mida tahtagi struktuurilt, kus alluvussuhted, ametikohad, ametikohtade auastmed ja nimetused, üksuste koosseisu- ja varustustabelid, erinevad normatiivdokumendid, nn. pikaaja plaanid, arengukontseptsioonid, ametijuhendid jne. muutuvad iga-aastaselt (või isegi sagedamini).
Kas on ikka sellisesse baasstruktuuri õige miljarditesse ulatuvaid investeeringuid teha, või pigem investeerida kõigepealt sellesse struktuuri endasse ja alles seejärel ...? :roll:
(Retooriline küsimus, sest tegelikult on vastus eelnevas jutus juba üheselt sees.)
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)

Stellung halten und sterben!!
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot] ja 2 külalist