Ehitis Rohukülas
rohuküla veehoidla
Tegemist on 1915-17 aastal rajatud monoliitbetoonist veehoidlaga-reservuaariga. Teenis, või õigemini oleks hakanud teenima, Peeter-Suure merekindluse miinilaevastiku baasi Rohuküla sadamas.villy.64 kirjutas:hm,aurulaevade veemahuti? aga sellegipoolest aitäh, indrek1:))
L-kujulise põhiplaaniga, edela-loode suunalise pikiorientatsiooniga rajatis. Kagukülje kõrgus maapinnast ca 3 m. Raudbetoonist lame katuslagi. Pindala u 922 m², kirdekülg 43 m, kagukülg 28 m, edelakülg 28 m +13m, loodekülg 18 m. Rauast sarrustega monoliitne betoonvalu : sise- ja välisseinad, katuslagi, põrand, vundament, katuslage kandvad postid, katusel tuulutuskorstnad.Veereservuaar on sees jagatud betoonist vaheseintega mitmeks osaks. Rohuküla veehoidlal on ehedalt säilinud raudbetoonist seenlagi- katusekandekonstruktsioon. 3. Oma aja novaatorlik insener-tehniline rajatis; varajane raubetoontarind; esimesi seenlagi- katusekandekonstruktsioone maailmas. Praegu on külgseina lõigatud suur ava, nii et kogu konstruktsiooni ilu on vaadeldav. Kas midagi sellist on veel kuskil Eestis nähtud?
Re: rohuküla veehoidla
Praeguseks on selle ava ette tekkinud garaažiuks ja rajatis ilmselt sellena kasutusel. Kas ta mitte kaitse all ei peaks olema kui tõesti tsaariaegse ehitisega tegu?MO kirjutas:Praegu on külgseina lõigatud suur ava, nii et kogu konstruktsiooni ilu on vaadeldav. Kas midagi sellist on veel kuskil Eestis nähtud?villy.64 kirjutas:hm,aurulaevade veemahuti? aga sellegipoolest aitäh, indrek1:))
Nagu ütles selle peale vahva sõdur Švejk: "P...e on küll vägev argument aga viisakas inimene nii ei räägi"Arnold kirjutas:Kodanikud! Visake pilk Kultuurimälestiste riiklikusse registrisse! Otsing maakondade ja mälestise liikide järgi. Tasub vaadata arhitektuuri või ajaloomälestiste rea pealt. Kui ei ole, siis võiksite esitada! Esitada võib igaüks. Nagu ka persse sõita...
Re: rohuküla veehoidla
Siis on asjad väga kiiresti edasi arenenud, sest oktoobris veel ust ei olnud! Reservuaari põrand on tugevalt allpool maapinda ning ei usu, et asi garaažina kasutuses on- see eeldaks lihtsalt korralikku ehitustööd juba (kaldtee). Põrandal oli ka meetrijagu vett.Kurjam kirjutas:Praeguseks on selle ava ette tekkinud garaažiuks ja rajatis ilmselt sellena kasutusel. Kas ta mitte kaitse all ei peaks olema kui tõesti tsaariaegse ehitisega tegu?MO kirjutas:Praegu on külgseina lõigatud suur ava, nii et kogu konstruktsiooni ilu on vaadeldav. Kas midagi sellist on veel kuskil Eestis nähtud?villy.64 kirjutas:hm,aurulaevade veemahuti? aga sellegipoolest aitäh, indrek1:))
Koordinaadid on x=6529945,3 y=467005,1
Tegu on täiesti unikaalse ehitisega, sest selline seenlagi oli 20.saj teisel kümnendil täielik uudis. Seenvahelae leiutas insener Robert Maillard, kes oli muideks just 1912.-17. aastal tegevuses Venemaal, projekteerides seal vabrikute ja ladude suuri hooneid (Krakov, Riia, Peterburg). Nimetatud maailmakuulus insener on vägagi tõenäoliselt antud objektiga kaudselt või isegi otseselt seotud.
See seik vajaks uurimist!
Reservuaar ise on vahva, hästi sälilinud ja nagu lähiajalugu näitab- nokitseb omanik juba julgelt ta kallal. Reservuaal ei ole muinsuskaitse all.
Ikka vaata ja imesta misasjad selles riigis toimuvad
. Selline unikaalne ja hästisäilinud objekt on kaitseta ja pooletoobistele lagastamiseks jäetud
(huvitav palju nendest sisekonstruktsioonidest veel selle garaažiehituse käigus alles on jäänud). Näiteks Tallinnas on kaitse all isegi Nõmme-Väike raudteejaama betoonist prügikast! Aga loomulikult pole meie tulihingelistel muinsuskaitsjatel aega mingi vana punkriga jännata - peaasi on nendest neetud detektoristidest jagu saada.


Rohuküla veehoidlat on muinsuskaitse märganud. Aga mis puutub Nõmme-Väike jaama ehk praeguse Vääna tänava betoonist jäätmekasti ja välikemmergut, siis on need juba ammu maamuna pealt kadunud. Kompleksist on alles poolpehkinud jaamahoone (praegu mitmepere elamu) ja munakivisillutis, ... üks kuur ja üks sisselangenud katusega abihoone ka.Kurjam kirjutas:Ikka vaata ja imesta misasjad selles riigis toimuvad. Selline unikaalne ja hästisäilinud objekt on kaitseta ja pooletoobistele lagastamiseks jäetud
(huvitav palju nendest sisekonstruktsioonidest veel selle garaažiehituse käigus alles on jäänud). Näiteks Tallinnas on kaitse all isegi Nõmme-Väike raudteejaama betoonist prügikast! Aga loomulikult pole meie tulihingelistel muinsuskaitsjatel aega mingi vana punkriga jännata - peaasi on nendest neetud detektoristidest jagu saada.
NB! Erialauurijate käest on saabunud uus info, et Rohuküla veehoidla algne projekt asub Ajalooarhiivis ja projektile on alla kirjutanud insener Sven Schultz, kes oli tegev taani raudbetoonehitiste firmas Christian & Nielsen (Tallinna vesilennukite angaari ja mitme muu objekti projekteerija). Seega otsest seost härra Maillardiga ei ole, kuid see ei kahanda rajatise väärtust, sest C&N looming koosneb vast eranditult žedöövritest. Seda kindlasti rahvusvahelises, mitte ainult kohalikus, mastaabis.
http://www.ekspress.ee/news/paevauudise ... d=42250149MO kirjutas: NB! Erialauurijate käest on saabunud uus info, et Rohuküla veehoidla algne projekt asub Ajalooarhiivis ja projektile on alla kirjutanud insener Sven Schultz, kes oli tegev taani raudbetoonehitiste firmas Christian & Nielsen (Tallinna vesilennukite angaari ja mitme muu objekti projekteerija). Seega otsest seost härra Maillardiga ei ole, kuid see ei kahanda rajatise väärtust, sest C&N looming koosneb vast eranditult žedöövritest. Seda kindlasti rahvusvahelises, mitte ainult kohalikus, mastaabis.
Kui on probleem, tõmba lõuga
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline