Uued tuuled idarindel: Tiger I, Leningradi all 1942 sügis
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Ei jah, väga korrektselt teostatud vaheetapp.
Kõik edasine sõltub autori nägemusest ja kunstnikuvõimetest.
Pisidetailid on juba praegu väga ilmekad, eriti puitosad. Vapustavalt ehtsad.
Kuna Vaoinas on pedant detailsust taga ajama, oleks paslik küsida, kuidas reaalsel masinal ka hobuseraud kinnitatud oli? Pakuks välja, et pisikse sirtsaka keevisõmbluse abil.
Kõik edasine sõltub autori nägemusest ja kunstnikuvõimetest.
Pisidetailid on juba praegu väga ilmekad, eriti puitosad. Vapustavalt ehtsad.
Kuna Vaoinas on pedant detailsust taga ajama, oleks paslik küsida, kuidas reaalsel masinal ka hobuseraud kinnitatud oli? Pakuks välja, et pisikse sirtsaka keevisõmbluse abil.
Ei, hetkel on siiski mul Urmase valmistet Klismograaf abiks.kas mäletan õigesti, et Sa olid see õnnetu masohhist, kes värvib pintsliga ?
Meenutan, et tegu on vaheetapiga. Kulutama pole veel hakanud.sul on torni vasak taarakast mõlkis. mõlk saab ju tekkida millegi raskega kokkupuutudes. Aga kuidas siis "100" nii ilus peale sellist hõõrdumist on?
Olen selle peale palju mõelnud. Välismaises kirjanduses kinnitatakse, kui ühest suust, et see oli kinni keevitatud (welded). Samas on Gorki pargis sellest üsna suuri plaane võetud, kus mingeid värvikahjustusi, või tumedamaks põlenud rante ümber hobuseraua ei esine.kuidas reaalsel masinal ka hobuseraud kinnitatud oli? Pakuks välja, et pisikse sirtsaka keevisõmbluse abil.
See on mind pannud juurdlema, et kuna tegu oli ühe esimese Tiigriga, mis tehaseväravast välja sõitis, siis on võimalik, et hobuseraud kinnitati sinna juba tehases enne värvi alla minemist - noh, et mitte ainult konkreetse isendi, vaid terve tankiperekonna hea õnne märgiks. Eks näis, kuidas ma selle detaili lahendan.
Kristjan
-
- Liige
- Postitusi: 176
- Liitunud: 11 Nov, 2008 11:49
- Asukoht: Tartu
- Kontakt:
Terv
Kuna Tiigri enda toonimine saab tagasilööke, siis sisustasin järjekordse lakikihi kuivamise aega roomikute viimistlemisega. Viimaste mudelite friulid on mind üsna ära hellitanud ja seetõttu on plastikroomikutega mässamine harjumatult tülikas. Kuidagi sain siiski hakkama - välimise poolega olen üsna rahul, roomiku siseküljega veidi vähem. Samas jääb sisekülg valdavalt rataste taha, seetõttu pole vist suuremaks muretsemiseks põhjust.

Ja siin on varuroomik ka pildile saanud:

Loodetavasti saan ma mingiks hetkeks tankist ka jagu ja siis peaks asjad jälle hoogsamalt hakkama edasi minema.
Kristjan
Värviks on Modelmasteri Panzer grau. algul sellise tooniga, nagu purgist tuleb ja hiljem pealmised osad tugevasti valgega heledamaks segatud.Mis värvi tankihallina kasutasid?
Kuna Tiigri enda toonimine saab tagasilööke, siis sisustasin järjekordse lakikihi kuivamise aega roomikute viimistlemisega. Viimaste mudelite friulid on mind üsna ära hellitanud ja seetõttu on plastikroomikutega mässamine harjumatult tülikas. Kuidagi sain siiski hakkama - välimise poolega olen üsna rahul, roomiku siseküljega veidi vähem. Samas jääb sisekülg valdavalt rataste taha, seetõttu pole vist suuremaks muretsemiseks põhjust.

Ja siin on varuroomik ka pildile saanud:

Loodetavasti saan ma mingiks hetkeks tankist ka jagu ja siis peaks asjad jälle hoogsamalt hakkama edasi minema.
Kristjan
Saadan pildi hetkeseisust:

Kindlasti tahab uudishimulik lugeja nüüd teada, mis juhtus.
Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada lahustist, millega ma seekord tavapärase lakibensiini asemel lakki lahustasin. Nimelt, sedakorda proovisin Testorsi kiireltkuivava laki juurde spetsiaalset testorsi lahustit. Lakikiht aga jäi sellega sedavõrd nõrk, et õlivärvi-lakibensiini pesu sulatas mitu päeva kuivanud laki pea koheselt üles. Peale esimest pesukorda arvasin, et probleem on lahendatav uuesti üle lakkides - seekord tavapärast lakibensiini-laki kooslust kasutades - tulemus jäi samaks. Täna hommikul õlivärvi-täpimeetodil kulutamine lõppes Tiigri jaoks laki- ja värvikihi rikkumisega.
Asusin asja päästma ja kogu värvi tiigrilt eemaldama. Tavapäraselt pidurivedelikku viskamisega asja päästa ei saanud - See oleks värvi maha võtnud ka seestpoolt Tiigrit, kust aga enam värvida ei ole võimalik (kinniste luukidega Tiiger aga ei tule mingil juhul päevakorda). Sestap leotasin teda ohtra lakibensiiniga. Tulemuseks oli see, et värvi ei olnud võimalik täielikult eemaldada (loe: pindadelt, kust värv maha võetud, jäi ikkagi arvestatav pasakord peale), Sees olev värvikiht hakkas sellegipoolest sinna pääsenud lahusti mõjul eemalduma ja lõpuks hakkas lahusti teatud määral ka plasti rikkuma. Lisaks veel purunenud luugihinged ja pisidetailid.
Et aga show peab edasi minema ja päev mässamist veenis, et sitast saia siiski ei saa, siis otsustasin pöörduda tagasi lähteruutu ja tellisin mõned minutid tagasi luckymodelist uue karbi Tiigrit. Vanalt Tiigrilt tõstan metallosad uuele üle - lisaks veel mõned detailid, nagu suitsugranaadid, mootoriluuk, tööriistad jm. nipet-näpet. Rataste käes ei pea samuti vaevlema, sest nendega on mul praegu kõik hästi. peale selle on võimalus parandada uue Tiigri juures detaile, mis praegu niikuinii pinnuks silmas olid (liialt logisevad luugihinged - avatuna pisut viltu jääv laaduriluuk jmt.
Lõpuks saab uus Tiiger parem, kui praegune oleks tulnud:)
Kristjan

Kindlasti tahab uudishimulik lugeja nüüd teada, mis juhtus.
Et kõik ausalt ära rääkida, tuleb alustada lahustist, millega ma seekord tavapärase lakibensiini asemel lakki lahustasin. Nimelt, sedakorda proovisin Testorsi kiireltkuivava laki juurde spetsiaalset testorsi lahustit. Lakikiht aga jäi sellega sedavõrd nõrk, et õlivärvi-lakibensiini pesu sulatas mitu päeva kuivanud laki pea koheselt üles. Peale esimest pesukorda arvasin, et probleem on lahendatav uuesti üle lakkides - seekord tavapärast lakibensiini-laki kooslust kasutades - tulemus jäi samaks. Täna hommikul õlivärvi-täpimeetodil kulutamine lõppes Tiigri jaoks laki- ja värvikihi rikkumisega.
Asusin asja päästma ja kogu värvi tiigrilt eemaldama. Tavapäraselt pidurivedelikku viskamisega asja päästa ei saanud - See oleks värvi maha võtnud ka seestpoolt Tiigrit, kust aga enam värvida ei ole võimalik (kinniste luukidega Tiiger aga ei tule mingil juhul päevakorda). Sestap leotasin teda ohtra lakibensiiniga. Tulemuseks oli see, et värvi ei olnud võimalik täielikult eemaldada (loe: pindadelt, kust värv maha võetud, jäi ikkagi arvestatav pasakord peale), Sees olev värvikiht hakkas sellegipoolest sinna pääsenud lahusti mõjul eemalduma ja lõpuks hakkas lahusti teatud määral ka plasti rikkuma. Lisaks veel purunenud luugihinged ja pisidetailid.
Et aga show peab edasi minema ja päev mässamist veenis, et sitast saia siiski ei saa, siis otsustasin pöörduda tagasi lähteruutu ja tellisin mõned minutid tagasi luckymodelist uue karbi Tiigrit. Vanalt Tiigrilt tõstan metallosad uuele üle - lisaks veel mõned detailid, nagu suitsugranaadid, mootoriluuk, tööriistad jm. nipet-näpet. Rataste käes ei pea samuti vaevlema, sest nendega on mul praegu kõik hästi. peale selle on võimalus parandada uue Tiigri juures detaile, mis praegu niikuinii pinnuks silmas olid (liialt logisevad luugihinged - avatuna pisut viltu jääv laaduriluuk jmt.
Lõpuks saab uus Tiiger parem, kui praegune oleks tulnud:)
Kristjan
Kuramuse kahju.
Ma tean, mida sa tunned...
Mul oli Modelmasteri laki ja hilisema pesuga kogu aeg sama jama. Seepärast hakkasingi vahaga katsetama ja tundub, et sellega asi lihtsam.
Esiteks ei reageeris ta nii hullusti tärpentiniga ja teine hea asi on see, et kui midagi lähep p...e, siis nühid piiritusega vahakihi maha ja teed uuesti.
Ma tean, mida sa tunned...

Mul oli Modelmasteri laki ja hilisema pesuga kogu aeg sama jama. Seepärast hakkasingi vahaga katsetama ja tundub, et sellega asi lihtsam.
Esiteks ei reageeris ta nii hullusti tärpentiniga ja teine hea asi on see, et kui midagi lähep p...e, siis nühid piiritusega vahakihi maha ja teed uuesti.
Tervitused
OH ISSAND!
aga minu soovitus - viska need modelasteri lakid nahui. kasuta vallejo akrüüllakke. lahjenduvad vee/viinaga. kuivavad 10 minutiga. kannatavad kõikvõimalikke tärpentini- ja muid manipulatsioone. isegi kui värvin emailidega, lakkimisel kasutan alati vallejosid - ei kurda...
kurb et tiigriga nii läks. see oli suur töö ja kõva tegemine. a mis ei tapa, teeb tugevaks...
aga minu soovitus - viska need modelasteri lakid nahui. kasuta vallejo akrüüllakke. lahjenduvad vee/viinaga. kuivavad 10 minutiga. kannatavad kõikvõimalikke tärpentini- ja muid manipulatsioone. isegi kui värvin emailidega, lakkimisel kasutan alati vallejosid - ei kurda...
kurb et tiigriga nii läks. see oli suur töö ja kõva tegemine. a mis ei tapa, teeb tugevaks...

https://www.facebook.com/panzerwerke
Bitte kommen sie in nach käsikaudu, aber vorsicht: esikus on dunkel ja tulistatakse !
Avaldan kaastunnet!
Sellise välisilme ja pisivigastustega sobiks ta ideaalselt dioraami nimetusega "Tiiger I Punaarmee trofeede näitusel" - kuhu ta jõudis tõenäoliselt mitte sugugi paremas konsistentsis... Võid ju mõelda selle peale, pilte näituselt leidub netis küllaga.
terv
o
Sellise välisilme ja pisivigastustega sobiks ta ideaalselt dioraami nimetusega "Tiiger I Punaarmee trofeede näitusel" - kuhu ta jõudis tõenäoliselt mitte sugugi paremas konsistentsis... Võid ju mõelda selle peale, pilte näituselt leidub netis küllaga.
terv
o
Viimati muutis oleeg, 30 Jaan, 2011 23:53, muudetud 1 kord kokku.
-
- Liige
- Postitusi: 2087
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Modelmasteri lakk on minu arust kogu aeg s.... olnud, lakkimiseks on mustmiljon paremat ja pesukestvamat võimalust. Kasvõi humbroli paljukirutud lakk, mis olenevat partiist kuivab teinekord päevi (ja mõni ei kuivagi)
Kahju et sul nii läks, aga harjutamine pidavat meistriks tegema nii et ei oska kujutadagi mis imeloom see uus ja parandatud variant veel tuleb
Kahju et sul nii läks, aga harjutamine pidavat meistriks tegema nii et ei oska kujutadagi mis imeloom see uus ja parandatud variant veel tuleb

-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Sügav kaastunne ka von mansteinilt.
Kui ka edaspidi on plaan MM emailidega värvida, siis soovitaks lahustina nitrot. Idee on pärit fossiililt ja on täiesti toimiv. Ka lakk, olgu siis Humbroli või MM oma, kuivab nitrolahusti abil maksimum tunniga ja jääb stabiilseks.
Kuna teine Tiiger on tulemas, toetaks samuti oleegi kahe masina ideed.
Kui ka edaspidi on plaan MM emailidega värvida, siis soovitaks lahustina nitrot. Idee on pärit fossiililt ja on täiesti toimiv. Ka lakk, olgu siis Humbroli või MM oma, kuivab nitrolahusti abil maksimum tunniga ja jääb stabiilseks.
Kuna teine Tiiger on tulemas, toetaks samuti oleegi kahe masina ideed.
-
- Liige
- Postitusi: 2087
- Liitunud: 23 Aug, 2005 9:34
- Kontakt:
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 10 külalist