Kaitseliidu sõidukid
Sisu + 81 mm MP sobiks vaid A-stani teatrisse
A-stan ja Scouts mul peast läbi just käis seda välja pakkudes.Nemad meil ju soomukeid kasutavad ja oleks ka MP mobiilselt kaasas ja koheselt tule avamiseks valmis.Muidugi oleks parem kui saaks sellises varjandis kasutada 120 MP aga kas Pasi seda välja kannatab,mujal maailmas on selleks kasutatud 4 teljelist soomukit.
A-stan ja Scouts mul peast läbi just käis seda välja pakkudes.Nemad meil ju soomukeid kasutavad ja oleks ka MP mobiilselt kaasas ja koheselt tule avamiseks valmis.Muidugi oleks parem kui saaks sellises varjandis kasutada 120 MP aga kas Pasi seda välja kannatab,mujal maailmas on selleks kasutatud 4 teljelist soomukit.
Sai kunagi tehtud Metsise variant, kuid allolev oleks tsiviilveokile ühe 120 mm MP kasutamise alternatiivvariant, juhul kui on olemas paljulaidetud kraana, mis vajadusel tõstab moona, jne. ning ühildub MPga, toetades tagasilööki, st jäävad ära pinnasetööd. Moon ja meeskkond mahuvad konteinerisse. Kraana asetab MP otse positsioonile ja tõstab tagasi.

tervit,

tervit,
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
exmiinipildurina arvan et viimased variandid pole väga paha mõte. odavus ja lihtsus, eks näis kuidas see elus välja tuleb, kas keegi proovinud on?
https://www.youtube.com/@Rihosk76 Üks vähestest Eesti mudelikanalitest Youtubes 

Ei ole.calico kirjutas:exmiinipildurina arvan et viimased variandid pole väga paha mõte. odavus ja lihtsus, eks näis kuidas see elus välja tuleb, kas keegi proovinud on?
Mida oleks vaja eelnevalt ülaltoodud mobiilse miinipildujapatarei loomiseks:
3x120 mm MP (ühes konteineris)
- teraskonstruktsioon standardkonteinerile fikseerimis kinnitustega, konstruktsioon omab kolme ringrelssi (ruumi kokkuhoiu mõttes näevad nad pealtvaates nagu Audi logo) pluss tagasilööki jaotav konstruktsioon. Relssidel/siinidel miinipilduja tarbeks veel rullikud ja ringrelsside/siinide keskel pesad miinipilduja tarbeks.
Konstruktsiooni hinnanguline maksumus 5000 eurot. Sobib väikese erinevusega konteineritele. Nüüd patarei vajab nelja sellist konstruktsiooni.
- 12 ühikut MPd (sobib Surplus, annetused jne)
- 8 ühikut tsiviilveokeid konteineritega (õppustele rentida) Multiliftiga. (neli relvadele, neli moonale ja meeskondadele
- igal konstruktsioonil võiks olla kahe MG (Ksp) liigendtoe kinnitused st võimalus kinnitada ekstra tugijalgu (toodud eespool Hiluxi variandil).
- väljaõpet ja moona ning pealehakkamist.
St KLi malev saab 4 konstruktsiooni, väljaõppe ja relvad+moona, tsiviilettevõttest rendib õppustele veokid. Ja harjutamise tulemusena on tõsiseltvõetav patarei, millega toetada oma üksuste ja teiste tegevust. Olles peajagu igast Kaitseväe MP patareist mobiilsem, kiirem, muutlikus lahingutegevuses jätkusuutlikum, kiiremini reageerivam tervikuna, väiksema "jäljega" ja arvan, et kokkuvõttes isegi usaldusväärsem.
Tegemist oleks soomustamata MP patareiga, nagu on ka kõik ülejäänud EKJ miinipilduja patareid.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
- Kilo Tango
- Liige
- Postitusi: 10269
- Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
- Kontakt:
One way transport. 120mm-st minu teada käsitsi sealt maha ei tõsta. Mis tähendab seda, et lasta tuleb Toyotsi kastist.vetewana kirjutas:Pole selle 120 mm ahjutoru jaoks vaja mingit forwarderit, harvesterit ega hüdrotõstukiga 4 sillalist MB actros veokit. Tõsta see ahjutoru omal parem Toyota Hiluxi kasti ja näed kus T-I-B-L-A-D värisevad.

Me võime ju need miinipildujad ja haubitsad jne tõsta samamoodi autokastidesse ning kuhu iganes, aga meie maastik ju erineb tohutult kõvast kõrbepinnast, see mis on neil võiamli, on meil mõeldamatud?
Küsimus siis selline, et kui palju on võimalik tegelikult ära teha oma normaalkaalust tunuduvalt raskemate pickup'ide ning veoautodega? Ega need esimese teelt kõrvalepõikega kohe kinni ei jää?
Küsimus siis selline, et kui palju on võimalik tegelikult ära teha oma normaalkaalust tunuduvalt raskemate pickup'ide ning veoautodega? Ega need esimese teelt kõrvalepõikega kohe kinni ei jää?
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44028
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
120 kannatab lasta veoauto pealt. Selle peal hakkab vedrustus mängima, efekt umbes sama, kui alusplaat panna näiteks sambla peale.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.

pakun, et pool päeva oli sisustatud.
Kas toimub mõni õppus ka kus reaalselt maskeerimistega ja asukohavalikuga vaeva nähakse?
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Kaitseliit sai veokitele täiendust
http://www.delfi.ee/news/paevauudised/e ... d=65874076
Täna Delfis selline uudis, muidu positiivne, aga Mersud ju logistilised, mitte taktikalised. Uuemad Unimogid vist oleks liiga kalliks osutunud ja mõni targem võiks öelda, kas DAF polnud enam saada või on nende kasutamisel kogemused negatiivsemat laadi, et just need Mersud võeti.
Muide ka Leedu hankis endale hunniku DAF-e ca 100 tükki, kui mälu ei peta.
Täna Delfis selline uudis, muidu positiivne, aga Mersud ju logistilised, mitte taktikalised. Uuemad Unimogid vist oleks liiga kalliks osutunud ja mõni targem võiks öelda, kas DAF polnud enam saada või on nende kasutamisel kogemused negatiivsemat laadi, et just need Mersud võeti.
Muide ka Leedu hankis endale hunniku DAF-e ca 100 tükki, kui mälu ei peta.
Unforeseen consequences
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Kuna EKV kasutab antud masinaid juba pikemat aega, siis ka meile anti need rühma varustuse jms vedamiseks. Sai ka teede pealt metsa keeratud ning probleeme küll ei esinenud. Pealtnäha tagasihoidlik, kuid tegelikkuses üsna suutlik masin ka metsavahel kärutamiseks. Pigem tundub mõistlikum kui senised KL 4x4 DAF'd.
Minu arvates igati väärt kraam sellise raha eest.
Minu arvates igati väärt kraam sellise raha eest.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline