Low-End innovatsioon taktikaliste eesmärkide saavutamiseks

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
setu
Liige
Postitusi: 1108
Liitunud: 11 Mär, 2009 10:32
Kontakt:

Postitus Postitas setu »

...vanad kuldsed sõnad: "ära räägi - näita!"
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Postitus Postitas Tiam »

ribikardin kirjutas: Ükskõik milline toodang algab fantaasiast. Sealt edasi otsitakse erinevaid lahendusi ja selguse huvides ikka skitseeritakse midagi. Kui sa seni ei ole asjale pihta saanud, siis tea et need mida sa siin näed on ka skitseeringud, kontseptsioonid. Kui need on valmis, siis hakatakse alles mõtlema, kuidas asja teha saaks, seal arvutatakse.
+1 minu poolt, oman sama suhtumist- siin foorumis ei saa ega peagi jõudma tootmise tehniliste joonisteni. Foorum ongi diskussiooni koht ideede jaoks.

Samas on ka kasutaja andrusel õigus oma arvamusele, sest viimase setu idee puhul on selgelt näha, et selline tsiviil SUV (BMW X6 näitel) ei suudaks kaalult ZU23-2 sarnast relva ja selle tagasilööki kanda + idee, et seda relva saaks efektiivselt kasutada statsionaarselt sisult 0 kraadise tulesektoriga. AGA seda kriitikat võiks avaldada kaasfoorumlase suhtes austavamas ja viisakamas vormis- sellisel moel ütleb see sõimule kalduv arvamusavaldus enam ütleja enda kohta, mitte aga kasutaja setu kohta. Seega setu jätka aga julgelt oma ideede postitamist ja teised kasutajad võiksid pakkuda konstruktiivset ja viisakas vormis tagasisidet- nii need parimad lahendused sünnivad.
Kasutaja avatar
kangelaspioneer
Liige
Postitusi: 1065
Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Postitus Postitas kangelaspioneer »

Liibüas sõidavad need 23-2'd ringi Toyota pikapite kastis, tuld antakse sealt samast. Venelaste tavapärane komme on neid BTR-D katusele siduda, millega tegelikult masina kandevõime ületatakse. Seega, lafetti lihtsustades peaks selle asja kaal jääma mõnesaja kilo juurde, mis isegi pargimaasturit väga kiiresti ära ei tapa. Iseasi on tagasilöögi sumbumine vedrustuse kaudu, mis tabamistäpsusele kasuks ei tule.
tommy
Liige
Postitusi: 3643
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas tommy »

kangelaspioneer kirjutas:Liibüas sõidavad need 23-2'd ringi Toyota pikapite kastis, tuld antakse sealt samast. Venelaste tavapärane komme on neid BTR-D katusele siduda, millega tegelikult masina kandevõime ületatakse. Seega, lafetti lihtsustades peaks selle asja kaal jääma mõnesaja kilo juurde, mis isegi pargimaasturit väga kiiresti ära ei tapa. Iseasi on tagasilöögi sumbumine vedrustuse kaudu, mis tabamistäpsusele kasuks ei tule.
Ei ole juhtunud nägema pilti, kus 23-2 oleks pikapi kastis tuld andnud...(kui on, oleks huvitatud)
Kõik on ikkagi siiani olnud kas 14,5-mm. ZPU ühe või kaheraudne versioon või 12,7-mm. DshK....
Olles "Sergei" laskmist lähedalt näinud, ei usuks, et see toimiks..
Aga jah, 3D-versioonis on muidugi kõik võimalik..
Kasutaja avatar
kaur3
Liige
Postitusi: 6602
Liitunud: 26 Juul, 2005 12:09
Kontakt:

Postitus Postitas kaur3 »

Hiinlased on endale jeebile suure toru peale istutanud. Seal paistavad mingid tugijalad juures olevat.

Pilt

http://replay.waybackmachine.org/200803 ... lmr-3.html
tommy
Liige
Postitusi: 3643
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas tommy »

kaur3 kirjutas:Hiinlased on endale jeebile suure toru peale istutanud. Seal paistavad mingid tugijalad juures olevat.
Tundub küll "Sergei" olevat...(või mingi sarnane Hiina koopia)
Muidugi pole tegu ka tavalise pikapiga, vaid selleks spetsiaalselt konstrueeritud/ehitatud platformiga..
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Zahhari, Urali ja Stari kastis on igal juhul toimetatud...

Pilt
Pilt
Pilt

Isegi 66 kastis, ja see on juba üpris samasse auku suurema pick-upiga.

Pilt

Ja ega seegi masin teab mis suur ei ole.
Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
John
Liige
Postitusi: 506
Liitunud: 17 Juun, 2006 19:57
Kontakt:

Postitus Postitas John »

Pilt

Pole küll Sergei vaid ZPU aga siiski hea foto tuleandmisest.

Liibanoni kodusõjast:
http://www.militaryphotos.net/forums/sh ... 1990/page3
Viimati muutis John, 10 Apr, 2011 21:50, muudetud 1 kord kokku.
Inter arma enim silent leges (sõja aegadel on seadused vaiksed) Cicero
tommy
Liige
Postitusi: 3643
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas tommy »

John kirjutas:Täiesti tehtav:
Tegemist sellesama 14,5-mm. ZPU-ga
vetewana
Liige
Postitusi: 373
Liitunud: 31 Juul, 2008 11:57
Kontakt:

Postitus Postitas vetewana »

Liibüa näitel võib järjekordselt järeldada, et Toyota Hilux on relvaplatvormina palju universaalsem masin kui Porsche Cayenne või ükskõik milline Lux SUV. See, et Araabia šeigid oma haubitsatele 40 tollised valuveljed alla keeravad ei näita veel mingit ülemaailmset trendi. Me oleks võinud oma Mistrali samuti pick-up´i kasti panna, palju mobiilsem ja vajadusel kergemini maskeeritav jne. kui see MB Unimog.

107mm. Type-63
Pilt
12.7mm. DšK
Pilt
122mm. Grad-P
Pilt
105mm. M-40
Pilt
SA-24
Pilt
14.5mm. ZPU-1
Pilt
14.5mm. ZPU-2
Pilt
23mm. ZU23-2
Pilt
57mm. UB16-57
Pilt
57mm. UB32A57
Pilt
Viimati muutis vetewana, 10 Apr, 2011 23:14, muudetud 3 korda kokku.
John
Liige
Postitusi: 506
Liitunud: 17 Juun, 2006 19:57
Kontakt:

Postitus Postitas John »

Tegemist sellesama 14,5-mm. ZPU-ga
Panin ise ka seda lõpuks tähele. :oops:
Inter arma enim silent leges (sõja aegadel on seadused vaiksed) Cicero
tommy
Liige
Postitusi: 3643
Liitunud: 02 Veebr, 2005 20:50
Asukoht: Eesti
Kontakt:

Postitus Postitas tommy »

Lemet kirjutas:Zahhari, Urali ja Stari kastis on igal juhul toimetatud...
Üks video..
http://www.youtube.com/watch?v=e7QUyXCxpsg

Jälgige, kuidas 7-tonnine MAN laskude ajal hüppab...
Seda isegi kasti ehitatud tagasilöögi/tasakaalustus süsteemi olemasolul...
Oleks kahur veel jäigalt kinnitatud...

Aga jah, veoauto kastist ta lasta loomulikult võib...Iseasi, kas ka täpselt...
Kahtlen vaid, et see oleks reaalne tavalise keskmise tsiviilpikapi pealt...
No proovida muidugi hullud seal ju võivad.
Ise arvan, et tsiviilpikap paiskuks ümber.
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Postitus Postitas Tiam »

No eelmised fotolaviinid pigem ju tõestavad seda tommy väidet, et ZU23-2 (mis meil olemas on) naljalt B-kategooria piiresse jääva kandevkerele ehitatud 4x4 kasti ei istuta. See vajab ikka raamile ehitatud veoautot, mis on juba hoopis teine tase.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Postitus Postitas Lemet »

Või siis üle suure lombi pärit algupärast pick-upi. Need on nii välismõõtudelt kui kaalult 66ga võrreldavalt ning peaksid samuti raamil olema.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Tiam
Liige
Postitusi: 489
Liitunud: 31 Aug, 2008 3:25
Kontakt:

Postitus Postitas Tiam »

Lemet kirjutas:Või siis üle suure lombi pärit algupärast pick-upi. Need on nii välismõõtudelt kui kaalult 66ga võrreldavalt ning peaksid samuti raamil olema.
Selles suhtes jah, aga see rikuks ju kogu asja idee ära, milleks on konflikti korral kasutada tsiviilis laias käibes olevaid masinaid, et sõjavägi ja veid raskemad relvad mobiilseks muuta. Need rebelid seal Liibüas kasutavad seda Hilux + ÕT kahur ju selletõttu, et Hilux on nende ainuke suures mahus kättesaadav transpordivahend, mitte aga selle pärast, et see oleks oma tehnilistelt näitajatelt kuidagi väga silmapaistev.

Meie oludes jääb 99% tsiviilkäibe 4x4 sõidukite max seoseks ZU23-2ga seda ehk slepis vedada, mis ei olegi nii paha. Liibüa puhul saan ma aru, miks on vaja ÕT kahur Hiluxi kasti toppida- kõrbes lageda vaatevälja puhul oleneb edu sihtmärgi vaatevälja ilmumise korral suuresti selle suunas avatava tule kiiruses, sest varjuda ei ole kusagile. Eesti maastik on aga tunduvalt kinnisem ning märgid lihtsalt ei tekki horisondile, seega saab siin ÕT kahurit edukalt ka tulepositsioonile vedada ja sealt samamoodi eemalduda.
Viimati muutis Tiam, 10 Apr, 2011 22:48, muudetud 3 korda kokku.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 5 külalist