Tere.
Mul poolsugulane teeb lõputööd lennukoolis. Ja selleks on YAK26P restaureerimine.
Tema kiri mulle oli alljärgnev
"täpsemalt oleks mul vaja Yak-28P tiiva põhitalade neetide tugevust, kuid iga info oleks enam kui teretulnud"
" seda veel, et pole vaja spetsiifiliselt selle lennuki neete, vaid näiteks mis neete venkud tol ajal üldse kasutasid hävitajtel"
Paluks teiepoolset abi
tänud.
Ivari
YAK26P needid
Re: YAK26P needid
Vast ikka Як-28П...Mul poolsugulane teeb lõputööd lennukoolis. Ja selleks on YAK26P restaureerimine.

Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: YAK26P needid
seda ma ei tea kelle juures
-
- Liige
- Postitusi: 312
- Liitunud: 30 Mär, 2005 9:46
- Asukoht: Espoo, Soome
- Kontakt:
Re: YAK26P needid
Tere!
Olen netiavarustes kohanud küll N-Liidu lennukide remontkäsiraamatu aga see oli 2. MS aegne. Selles oli nimekirjad nii ameerika, vene kui saksa metalliliikidest ning needistest. Tugevusest vist ka. Kahjuks aga aadressi pole anda. Viide sellele raamatule tuli siiski kindlasti mingi vene netifoorumi postitusest. Kui vene keele oskus on äkki siis "remont" "lennuk" või "lennundus" ning "käsiraamat" (või mis see nüüd siis on).
Oletan et talade materjaal on selgitatud? Kui selle tugevus vastab näiteks lääne alumiinistandardile 7075 (mitu varianti) võiks ju otsida MIL-standardist sellele sobiva lääne needi. MIL-HDBK'd meil on tööl olemas aga väga tuttav nende ka ei ole. Aga siiski esimeseks sammuks soovitan netiotsinguid vene keeles. Heal juhul sobiv manuaal on kättesaadaval allalaadimise kujul.
See lennuk vist tõesti on Jak-28P seal "põllu peal". Imestasin suvel kui selle kere kõrval vedeles tiiva põhitala keskosa (ilmselt) ja selles oli käsitsi kirjutatud märkusi inglise keeles. Polnud just omane N-Liidu lennukidele?
Jõudu tööle ja otsingudele!
Kari
Olen netiavarustes kohanud küll N-Liidu lennukide remontkäsiraamatu aga see oli 2. MS aegne. Selles oli nimekirjad nii ameerika, vene kui saksa metalliliikidest ning needistest. Tugevusest vist ka. Kahjuks aga aadressi pole anda. Viide sellele raamatule tuli siiski kindlasti mingi vene netifoorumi postitusest. Kui vene keele oskus on äkki siis "remont" "lennuk" või "lennundus" ning "käsiraamat" (või mis see nüüd siis on).
Oletan et talade materjaal on selgitatud? Kui selle tugevus vastab näiteks lääne alumiinistandardile 7075 (mitu varianti) võiks ju otsida MIL-standardist sellele sobiva lääne needi. MIL-HDBK'd meil on tööl olemas aga väga tuttav nende ka ei ole. Aga siiski esimeseks sammuks soovitan netiotsinguid vene keeles. Heal juhul sobiv manuaal on kättesaadaval allalaadimise kujul.
See lennuk vist tõesti on Jak-28P seal "põllu peal". Imestasin suvel kui selle kere kõrval vedeles tiiva põhitala keskosa (ilmselt) ja selles oli käsitsi kirjutatud märkusi inglise keeles. Polnud just omane N-Liidu lennukidele?
Jõudu tööle ja otsingudele!
Kari
Re: YAK26P needid
Tõmba netist venekeelne Aviotehniku Teatmik. http://infanata.ifolder.ru/10705848
Või kui sealt ei leia, siis FAA Advisory Circular AC 43.13-1B http://www.airweb.faa.gov/REGULATORY_AN ... 0structure ˇ1
Selles pole küll Nõukogude standardi järgi.
Või kui sealt ei leia, siis FAA Advisory Circular AC 43.13-1B http://www.airweb.faa.gov/REGULATORY_AN ... 0structure ˇ1
Selles pole küll Nõukogude standardi järgi.

- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44033
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: YAK26P needid
Teema algataja on valinud ikka muljetavaldava lennumasina
. Kas see vähe keeruline pole? Mina vaataks mõne levinuma masina (nt MiG-21 poole), mille kohta liigub ka kirjandust (neetide teemalist pole muidugi otsinud, aga piloodi käsiraamat on mulgi kuskil riiulis).
Või nt mõni teoreetilisem teema, nt "An-2 lennuomadused kriitilistel kohtumisnurkadel" vms
Reegel nr 1: lõputööks vali teema, mille kohta on materjalid kättesaadavad.

Või nt mõni teoreetilisem teema, nt "An-2 lennuomadused kriitilistel kohtumisnurkadel" vms

Reegel nr 1: lõputööks vali teema, mille kohta on materjalid kättesaadavad.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Google [Bot] ja 2 külalist