Poolakad plaanivad osa oma MiG-29 upgreidida. Lennuki peale kulutatakse ligi 3 miljonit dollarit ja perspektiivis ei välistata veel ühte uuenduskuuri. Vahepeal plaaniti kogunisti nii kõva moderniseerimist, et lõpptulemusena pidanuks MiG-29 olema suutelised kasutama samu relvi mis poolakate kasutatavad F-16ned. Modifitseerimisele lähevad pooled Poola MiG-29satest, 32 lennukist 16, ülejäänud lähevad viie aasta jooksul kõige liha teed. Põhjus, miks võeti ette vene päritolu masinaid ajakohastada, mitte aga lääne masinate pargi täiendamine, on üpriski proosaline- raha. Seda vaatamata sellele, et riigi sõjaline eelarve on sel aastal 8,9 miljardit dollarit, mis on 7,1 % enam kui eelmisel aastal.
http://www.strategypage.com/htmw/htairf ... 10924.aspx
Poola ja MiG-29
Poola ja MiG-29
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44020
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Poola ja MiG-29
3M USD per lennuk ja F-16 võimekused....metstat ne vredno.
Selline upgrade pakett, mis Euroopla MLU-dele tehti, maksab turul tellides praegu kuskil 10 miljoni dollari ringis. Seejuures elektroonika mõttes oli kõige kallim tükk ehk radar suht labase protsessori upgradega (midagi suuremat ei tehtud). See siis ei sisalda JHMCS+AIM-9X.
Laias laastus maksab airframe 1/3, jõudseade 1/3 ja elektroonika 1/3 uue korrespondeeruva lennuki hinnast. Ma ise arvan, et elektroonika upgrade MLU puhul võiks sellest 10st maksta võibola mingi 6-7 miljonit. Teise küse on nende plaanerite seisukord, vene lennukitele ei praktiseeritud mingeid struktuurilisi remonte ja MiG-29 eriti pikaaealine masin küll pole. Kui seda 9g-ga väänatud omajagu on, siis 2500 tunniga läheb vanarauda nagu nalja. Näib asi ajakirjandusliku mullina.

Selline upgrade pakett, mis Euroopla MLU-dele tehti, maksab turul tellides praegu kuskil 10 miljoni dollari ringis. Seejuures elektroonika mõttes oli kõige kallim tükk ehk radar suht labase protsessori upgradega (midagi suuremat ei tehtud). See siis ei sisalda JHMCS+AIM-9X.
Laias laastus maksab airframe 1/3, jõudseade 1/3 ja elektroonika 1/3 uue korrespondeeruva lennuki hinnast. Ma ise arvan, et elektroonika upgrade MLU puhul võiks sellest 10st maksta võibola mingi 6-7 miljonit. Teise küse on nende plaanerite seisukord, vene lennukitele ei praktiseeritud mingeid struktuurilisi remonte ja MiG-29 eriti pikaaealine masin küll pole. Kui seda 9g-ga väänatud omajagu on, siis 2500 tunniga läheb vanarauda nagu nalja. Näib asi ajakirjandusliku mullina.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Poola ja MiG-29
Selline plaan (F-16 relvastuse kasutamine) oli neil vahepeal, kui plaaniti suuremahulisemat moderniseerimist, tänaseks on sellest loobutud ja jäädud 3 milj. dollari juurde. Elik minimaalse moderniseerimisplaani juurde. Uued elektroonikaseadmed, segamiskindlad kepsud ja uued tulejuhtimisseadmed.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44020
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Poola ja MiG-29
Tõenäoliselt on siis umbes sama käik nagu Rumeenia MiG-21 air combat variandi puhul. Selle hinna puhul saab jutt olla juutide ELTA säästuradarist. Mingeid uusi AN/APG-sid selle raha sisse minuarust ei mahu. Nendel oleva MiG-29 esimese mudeli radar kõlbab tänapäeval rohkem eksinud reisilennukite tagaajamiseks, tehniliselt on see tasemel, mis vastab Vietnami sõja aegsetele F-4 "dopleritele". Sakslased kasutasid mingil ajal MiG-29 ja F-4F ICE segarivistusi, kus F-4 oli nagu AWACSi rollis (kuigi kasutusel olev F/A-18A-lt pärinev AN/APG-65 on tegelikult üks kerge klassi hävitaja kompaktradar ja mingiks grupi liidriks polnud see eales mõeldud).
Kui vaadata õhuturbe aegseid pilte, siis tundub, et poolakatel on R-73 ja R-27 varud kas ammendunud või pole neid kunagi olnudki, lennukid olid piltidel relvastatud R-60 rakettidega, mille tehnilised andmed kisuvad paremate uuemate MANPADSidega samasse klassi (3 kg lõhkepea ja 8 km laskekaugus). Sellise loadouti kõlbmatus tõsiseks õhusõjaks tuvastati juba 1982 Bekaa orus. Võrdluseks: AIM-9 lõhkepea on ca 9 kg ja laskekaugus 20+ km.
Kui vaadata õhuturbe aegseid pilte, siis tundub, et poolakatel on R-73 ja R-27 varud kas ammendunud või pole neid kunagi olnudki, lennukid olid piltidel relvastatud R-60 rakettidega, mille tehnilised andmed kisuvad paremate uuemate MANPADSidega samasse klassi (3 kg lõhkepea ja 8 km laskekaugus). Sellise loadouti kõlbmatus tõsiseks õhusõjaks tuvastati juba 1982 Bekaa orus. Võrdluseks: AIM-9 lõhkepea on ca 9 kg ja laskekaugus 20+ km.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist