Sherman

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Kasutaja avatar
Satakas
Liige
Postitusi: 2366
Liitunud: 21 Jaan, 2005 0:33
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Re: Sherman

Postitus Postitas Satakas »

Würger 190G kirjutas:Ja see kõrguste vahe oli ikka väga oluline näitaja, eriti kui neid 3 eestvaadet vaadata!?
aga ongi. kui ehk märkad, on shermani siluett kõige suurema pindalaga ristlõikega. kui jutt käib sõjast, kus iga olulise sihtmärgi suunas lendleb kümneid...sadu igast mõeldavast kaliibrist lastud kuule ja mürske, muutub isegi kümneprotsendine ristlõikepindala erinevus täiest oluliseks strateegiliseks plussiks või miinuseks. antud juhul siis miinuseks.
Kasutaja avatar
Satakas
Liige
Postitusi: 2366
Liitunud: 21 Jaan, 2005 0:33
Asukoht: Vantaa
Kontakt:

Re: Sherman

Postitus Postitas Satakas »

Kapten Trumm kirjutas:Eks see Sherman oli oma kvaliteedilt ikka T-34-st üle.
ma ei teagi kuidas n-liitlastel see tootmise lugu orgunnitud oli aga väidetavalt oli shermani tähtis eelis vähemalt saksmanni riistapuude ees mitte sõõmuse jämeduses ja toru paksuses vaid hoopis tootmise standardiseerimises. see tähendab, et esmakordselt ajaloos (??) võis detroidi tehases toodetud tanki ilma mingi probleemita remontida suvalistes chicago tehastes toodetud sama tanki juppidega. saksmannil olevat olnud just see häda, et tanke toodeti eri tehastes eri jooniste järgi - skeemid olnud vaid põhijoontes sarnased, see, kuidas täpselt iga üksikdetail on välja töötatud, olnud iga tehase oma suva, mistõttu mõnikord ei klappinud nuutide hulk, teinekord hammasrataste hammaste samm, siis jälle kruvimulkude asukoht jnejne.

kahjuks ei tea, kas venemannid kah standardiseerimises edusamme tegid...
Lemet
Liige
Postitusi: 20815
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Sherman

Postitus Postitas Lemet »

Oli see ikka nii? Pisut kahtlane, eriti kui vaadata näiteks seda, milliste mootoritega seda tanki toodeti.

M4 и M4A1 — звездообразный авиационный двигатель Continental R975 C1, 350 л. с. при 3500 об/мин.
M4A2 — спарка шестицилиндровых дизелей GM 6046, 375 л. с. при 2100 об/мин.
M4A3 — специально разработанный бензиновый V8 Ford GAA, 500 л. с.
M4A4 — 30-цилиндровая силовая установка Chrysler Multibank A57, состоящая из пяти автомобильных бензиновых двигателей L6.
M4A6 — дизель Caterpillar RD1820.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44033
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Sherman

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Venelaste tanki mootori võimsusesse tasub (vene elu natuke teades) suhtuda teatud reservatsiooniga.
Igasugustes aruteludes vehitakse jubedasti selle "võimsa moodsa diiselmootoriga".
Ma arvan, et kui seeriamootorid reaalselt arendasid 2/3 lubatud võimsusest, oli asi juba täitsa rahuldav.

Siin oli mingi eraldi teema - "T-34 kui hea ta siis tegelikult oli".
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Laiakas
Liige
Postitusi: 305
Liitunud: 22 Sept, 2011 10:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Sherman

Postitus Postitas Laiakas »

Korea sõda oli koht kus T-34 ja Sherman kohtuda sai, kas nad seal ka reaalselt üksteist mulgustasid, ei tea. Moment pole aega otsida ka. Põhja-Koreal pidavat siiamaani T-34´d platsil seisma.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 44033
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Sherman

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Sherman kohtus T-34ga viimati 1967. a Kuuepäevases sõjas, olles vahepeal saanud 105 mm kahuri.
http://en.wikipedia.org/wiki/Battle_of_ ... ila_(1967)

T-55 vastu võideldi viimati 1973 Yom Kippuri sõjas.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
ugandiklubi
Liige
Postitusi: 1156
Liitunud: 10 Juun, 2004 15:02
Asukoht: Tartu või Sinimäe
Kontakt:

Re: Sherman

Postitus Postitas ugandiklubi »

saksmannil olevat olnud just see häda, et tanke toodeti eri tehastes eri jooniste järgi - skeemid olnud vaid põhijoontes sarnased, see, kuidas täpselt iga üksikdetail on välja töötatud, olnud iga tehase oma suva, mistõttu mõnikord ei klappinud nuutide hulk, teinekord hammasrataste hammaste samm, siis jälle kruvimulkude asukoht jnejne.

Jutt käib mis mudeli saksa tankist ?? ja mis osad ei sobinud ?? ehk oskad viitata kus selline info pärit on ??
onu juulius
Liige
Postitusi: 434
Liitunud: 25 Jaan, 2005 21:35
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Sherman

Postitus Postitas onu juulius »

Shermani juppide standardiseerituse jutt kõlab usutavalt - eks ta oli USA autotööstuse laps ja seeriatootmine käis samade reeglite järgi. Mitmeid eri mootoreid paigaldati pigem olude sunnil, kuna sobivaid võimsaid mootoreid ei jätkunud. Venemaale saadetud masinad olid diiselmootoriga (vähemal osad), samas kui usakate oma armee tellis varustuse lihtsuse mõttes ainult bensiinimootoriga tanke.
Eri tehastes toodetud T34-del olid sõja algupoolel samuti ühilduvusprobleemid (näiteks mitu eri tüüpi roomikulülisid, mis omavahel ei sobinud), aga mingil hetkel siiski toimus mingil tasemel unifitseerimine.
Kasutaja avatar
kangelaspioneer
Liige
Postitusi: 1065
Liitunud: 30 Dets, 2004 13:13
Asukoht: Tallinn/Tapa
Kontakt:

Re: Sherman

Postitus Postitas kangelaspioneer »

Ma põrutan nüüd aiaaugu juurde ja küsin, et kuidas olid tankide T-60 ja T-70 lahingulised omadused?
Kas mootorite võimsus oli piisav (samale veermikule konstrueeriti SU-76, sellele olla lahjaks jäänud), kas mootoritel oli mingeid tüüpvigasid (nagu T-34'l õhufilter), kas sidurid ja käigukast üldiselt toimisid või oli tegemist "ühekäigulisega", nagu T-34? Kas kahe mootori sünkroniseerimine oli üldse praktikas võimalik või oli lihtsam üks lahti ühendada ja maha tõsta?

Tegemist oli ikkagi üsna suurel arvul toodetud masinaga, mis enne liikursuurtükkide ilmumist 1943 oli tankibrigaadides T-34 kõrval põhiliseks soomusmasinaks.
Kasutaja avatar
Würger 190G
Liige
Postitusi: 2063
Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
Asukoht: Harjumaa
Kontakt:

Re: Sherman

Postitus Postitas Würger 190G »

kangelaspioneer kirjutas:Ma põrutan nüüd aiaaugu juurde ja küsin, et kuidas olid tankide T-60 ja T-70 lahingulised omadused?
Kas mootorite võimsus oli piisav (samale veermikule konstrueeriti SU-76, sellele olla lahjaks jäänud), kas mootoritel oli mingeid tüüpvigasid (nagu T-34'l õhufilter), kas sidurid ja käigukast üldiselt toimisid või oli tegemist "ühekäigulisega", nagu T-34? Kas kahe mootori sünkroniseerimine oli üldse praktikas võimalik või oli lihtsam üks lahti ühendada ja maha tõsta?

Tegemist oli ikkagi üsna suurel arvul toodetud masinaga, mis enne liikursuurtükkide ilmumist 1943 oli tankibrigaadides T-34 kõrval põhiliseks soomusmasinaks.
Ja seos teemaga--- Sherman?
Viimati muutis Würger 190G, 09 Veebr, 2012 22:43, muudetud 1 kord kokku.
Lemet
Liige
Postitusi: 20815
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Sherman

Postitus Postitas Lemet »

Mõned allikad väidavad, et seoses mootorite puudusega pandi T-60-le ka 40 hj. Gaz-AA mootoreid. Gaz-51 mootoritega varustet BTR-60-ga sõitnuna võin ainult tankistide suurt ja siirast rõõmu ette kujutada, kui ligi kuuetonnise masina liikumasaamiseks oli neil "tervelt" 40 obest. Kusjuures seda jama tuli ju vändast käivitada- starteriga käivitus olla olnud lubatud vaid lahinguolukorras ja sedagi eelsoendatud mootoritega...Kõige selle taustal oli Sherman ju tõepoolest üits nigel rauatükk... :wink:
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Laiakas
Liige
Postitusi: 305
Liitunud: 22 Sept, 2011 10:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Sherman

Postitus Postitas Laiakas »

Lemet, kas BTR-60 oli see kirst kus taga otsas kaks GAZ´i mootorit sünkroonis käisid? Sõjaväes sai sellises kuudis oldud ja päris imelik apastraat oli. Ees kaks plekkistet, kogu kardaanindus ja sisikond jookseb mööda "salongi" tahaotsa mootoriteni, mis samuti on lahtiselt sõitjatele imetlemisex. Ei mingit katet, kõik heliefektid meeskonnaga samas ruumis... Olid ajad :D
Lemet
Liige
Postitusi: 20815
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Sherman

Postitus Postitas Lemet »

Sihuke oli see nõukogude insenööride saavutis...
http://www.fas.org/man/dod-101/sys/land/row/btr-60.htm
ja sõna "sünkroniseeritud" ma selle kaadervärgi kohta küll ep tarvitaks. Sry OT pärast.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Laiakas
Liige
Postitusi: 305
Liitunud: 22 Sept, 2011 10:00
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Sherman

Postitus Postitas Laiakas »

:D
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline