Imho sobiks päris mitmeks logistiliseks otstarbeks. Eriti KL-le. Samuti oleks see alus (tõstetud sildadega (sic!)) hea ka kodumaise luuresõiduki aluseks.
Piltide järgi tundub vähemalt kabiinis olema rohkem ruumi. Ehk siis ta võib olla küll kitsas ja kahekohaline (kui on kahekohaline), aga seljataga on asjade jaoks veits ruumi, mitte nagu Unimogis. Ilmselt jääks kast aga jao jaoks väikeseks. Või vähemalt väiksemaks, kui Unimog.
Huvitav oleks muidugi see hind. Ja see, et kas saaks hinda hoida sama, kui kiskuda välja kõik üleliigne luksus ja asendada see sõjapidamiseks tarvilikuga. Piltlikult öeldes stereosüsteem välja ja relvakinnitused asemele.
Hiljuti oli meie maal ju üks ameerika uus soomuk katsetamiseks. Saaks nüüd sellise masina ka katsetamiseks lubadusega teha kõike mida soovime, oleks päris tore. Võibolla istuks täpselt mõnele relvasüsteemile aluseks. Nagunii meil ju on masinaid juurde vaja???
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
See on prototüüp, mille seeriatootmist teadaolevalt ei plaanita. Klassikalise Jeep Wrangleri mõõtu. Ehk 4,7 meetrit pikk, 1,87 meetrit lai. Umbes 2 meetrit kõrge.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Kuna see ideemasin on Mopari poolt loodud sisuliselt pea 100% tavalise Jeep Wrangleri baasil (suurim erinevus on tõstetud sillad), siis ma kardan, et selle masina kandevõime jääb liiga väikeseks, et luuremasinale vajalikku soomust kanda. Lisame siia juurde veel veidi ehk liiga kõrge silueti, mis ehk luuremasina jaoks jälle ebasobiv (võrdluseks näiteks kui madala siluetiga on sakslaste Fennek).
Teisest küljest on tsiviilmasina põhjal kohandatud militaarsõiduk kindlasti odav osta ja odav remontida: sedamoodi vaadates võiks sellel ideemasina militariseerimisel isegi mingi mõte olla.
Probleem ongi "luuremasinale vajaliku soomuse kandmises".
Ehk kõik sellised aretised on tegelikus elus ühed maastiku tarbeks ülekoormatud sõidukid, millele on kõigile muule träänale veel soomus lisaks selga pandud.
Üsna selge on, et tulemust sellisel lähenemisel olla ei saa. Sellest on mujal maailmas juba ammu aru saadud ja soomustatud dziipe kasutatakse luureks ikka väheintensiivsetes sõdades.
Venemaal leiutati selline masin juba aastakümneid tagasi ja tema nimi oli BRDM.
Lisaks on seal mitmeid soomukeid, mis on saadud rivisoomuki kohandamise teel.
Selle asemel on vaja ju jalgratast leiutada ja lõpuks veenduda, et G-mersu soomustamisega juhtub see, mida mujal maailmas ammu kogetud on.
Et kaalu säästa, peab soomusest olema kohe kandevkere, mitte ei riputata seda kuhugi juurde.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Ma arvan, et see oleks ehk koht ksf Setu nägemusele EstMog-ist. Üldplaan jätta samaks, kere võimalikult kergemaks ja madalamaks ning peaks olema söödav asi.
Good point.
Mida suurema kandejõuga alusplatvorm, seda suurem võimalus, et asjakohase soomustamise järel jääb midagi järgi kasulikust koormast ja läbivusest.
Võibolla ebapatriootlik soovitus, aga sõiduki tüübi valimisel ei maksa mööda vaadata venelastest - kes kõigele vaatamata olid üks juhtivaid soomustehnika tegijaid.
Ka viimased arendused Vodnik ja Tigr on selgelt veoauto-põhised, mitte dziibi põhised.
Miks? Eks nähti ette paratamatust.
Matemaatikat: et peatada kindlalt 7,62 kuuli, peab vertikaalne terassein olema 12 mm paks.
1 ruutmeeter sellist materjali kaalub jämedalt 100 kilo.
Võttes ette sõiduki mingis mastaabis kolmvaate ning tõmmates sinna pliiatsi ja joonlauaga samas mastaabis "ruutmeetrid" saab üsna kiire vastuse asja jätkusuutlikkuse kohta.
Seejuures tuleb arvestada, et kergema 4x4 kabiin, raam vms mudru, mis pole soomukile just eriti vaja originaalist üle võtta, kaalub ise jämedalt tonni. Tonn aga tähendab 10 ruutmeetrit kuulikindlat terasoomust või 10 jalaväelast relvadega. Näiteks dziipide kandevõime ei ole suurt üle tonni, KV-s kasutatud Chevy masinad olid vist "3/4 ton trucks".
Samas on ka peidus põhjus, miks TT/ÕT rakettide ja luure soomusplatvormina oli N armees kasutusel BRDM, mitte soomustatud UAZ ega muu taoline.
Osaliselt soomustatud veoauto, mis omab veel mingit arvestatavat kandevõimet, saab minimaalselt valmistada 6x6 platvormist massiga üle 20 tonni. See pole aga ei oma kaalu ega emissioonidega luureks kõlbulik.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Imho sobiks päris mitmeks logistiliseks otstarbeks. Eriti KL-le.
See oli ikkagi minu esmane vaatevinkel. Point selles, et terve hulk kodanikke ei oma mitte midagi muud kui sõiduauto juhilube. Mistõttu võiks neile olla käepärasem selle masinaga opereerimine selmet üritada Unimogi või Mani väänata.
Samas selle ideemasina aluseks oleva Jeep Wrangler-i kandevõime on ca 550kg. Ning senised Mopari lift-kitid vedrustusele on seda kandevõimet veelgi vähendanud, seega ma ei usu, et siin asjad teisiti on. Kas see napp kandevõime ei muuda seda masinat logistika jaoks juba veidi ebasobivaks?