See Ukraina ime kasutab vast ikka mingit tüüpilist (533 mm?) vene tüüptorpeedot, milliseid jäi peale NSVL lagunemist tuhandetena vedelema.
Lembitul olid eestlaste soovil laevatehases valmis tehtud spetsiaalsed vahetükid, mille abil sai laev kasutada Soomel olemas olnud "peenemaid" torpeedosid.
Torpeedoaparaat on ju elementaarne suruõhusilinder, mille mõõdud määravad ära suurima kaliibri ja torpeedo pikkuse.
Kas sülitada sealt välja meremiine, sukeldujaid (ilma õhuta mõistagi), tiibraketti konteineris või torpeedot, pole oluline.
Põhimõtteliselt võib sobivas mõõdus torpeedoaparaadist lasta ka tiibrakette nagu tänapäeva laevad teevad.
Ja ega miinidki laiatrbekaup polnud. Wiki pajatab nende kohta nii:
Maitjassevits (Lembitu sõjaaegne komandär) kirjutab, et probleemiks oli isegi 40 mm õhutõrjekahuri vintraud, mis suudeti lõhki ajada-et kaaluti isegi vene 45 mm poolautomaadi paigaldamist. Olevat saadud varuosa kuskilt Kannaselt trofeena.
Laev on mürarikas, mõeldud PEAMISELT vee peal sõitmiseks koos võimega vajadusel sukelduda. Sukeldumise aeg on lühike
Lembit kuulus omal ajal nn suure mere allveelaevade hulka, kuskil Tallinna lahe ja saarte piirkonnas toimetamiseks piisab tema akudest kenasti. Liiatigi on akutehnoloogia vahepeal tublisti edasi arenenud. Suurele merele ma ei läheks muidugi.
Mis müra puudutab, siis "all silent" mode's teeb Lembit ilmselt pika kaarega igale kaasaegsele tuumaallveelaevale.
Asi on lihtsalt selles, et diiselallveelaev on võimalik teha täiesti käratuks, tal ei pea ükski agregaat töötama.
Lembitu-masti laevade vee all püsimise määras ära laevakeres olev õhuvaru, mis ühel hetkel lihtsalt muutus mittehingatavaks.
See probleem on nendelsamadel vene post WWII laevadel ammuilma lahendatud, seejuures nii, et müra ei teki.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.