Kui konnatiigi pilgust natuke suuremalt vaadata, siis ainuke mis silma paistis, et relvajõudude ülem tegeleb aktiivse poliitikaga. Reeglina on kaitsepoliitika ja välispoliitika poliitikute pärusmaa. Samas võib arvata, et selline avaldus ei olnud juhuslik, ei olnud Makarovi idee, initsiatiiv ega tahe, kuigi teksti rohmakust arvestades võis avalduse autor olla vabalt Makarov, nagu koolikirjandi autor, kus teema antakse ette ja tuleb lehekülg täis kirjutada

Võimalik, et Venemaa poolelt käituti diplomaatiliselt targasti. Venemaal oli vaja Soomele (ka Soome avalikkusele, kes natostumise mõttega ehk viimastel aastatel flirtima on hakanud) edastada kindel sõnum. Kui sõnumi viinuks kohale Putin, Medvedev, välisminister või keegi teine valitsusest-poliitikutest, teinuks see Soome-Venemaa suhted poliitilisel tasandil keeruliseks. Kui sõnumi viis kohale Markov on välditud otsest poliitilist (ka poliitikute vahelist) konflikti aga samas on Soomele ühene sõnum edastatud.
Mõjusfääride üle halamine on nagu on, olgem ausad, kõigil suurriikidel on omad mõjusfäärid. Kui homme üritaks mõni läänevaenulik arvestatav sõjaline võim end USA külje alla kinnitada, kuuleksime sellist kisa ja avastaksime, et on teistelgi riikidel mõjusfäär ja mõnel kipub see mõjusfäär olema ümber maakera

Meenutame või Kuuba kriisi, kus Kuuba osutus USA mõjusfääris olevaks

Mõjusfäärid on reaalsed ja on reaalsed ka teistel riikidel - seega pelgalt mõjusfääre pahaks panna on natuke mõttetu.
Kas ja miks Venemaa kardab NATO-t, ei ta ei karda NATO-t, kardab USA, sest USA tegelikkuses ongi NATO. Soome natostumine, tähendaks, USA sõjaliste piiride nihutamist ka Venemaa piirile Soomega. Võta NATO-st USA ära, ei ole see NATO ka enam ohuks Venemaale. Venemaa ei tee rohkemat ega vähemat, kui kaitseb oma strateegilist julgeoleku huvi. Oleks ülimalt imelik, kui Venemaa kõrvad lontis, laseks jänkid läbi järjekordse riigi oma piirdele.
Soome jaoks võib NATO olla nagu paljude teiste jaoks, odavaim-kuluefektiivseim kindlustuspoliis. "Turvafirma palkamine" on soodsam ja mugavam, kui ise pidada üleval kogu kodukootud turvateenust, ehitada ise tarasid, pidada koera. Juba turvafirma kleeps uksel-aknal paneb enamuse pätte otsima muid rünnakuobjekte.
- NATO, nagu kindlustusfirma ikka, võtab kindlustuskahju juhtumi puhul hinnata, kas käivitada kindlustusteenus või on kindlustusvõtja ise süüdi, või on mingiu x force majeure juhtum, kus kindlustusfirma sekkumine põhjustaks suuremat kahju kui juba tekkinud kahju-kliendi mahakandmine.
- kui kukub mistahes põhjusel USA (näiteks siseriiklikud rahutused, majanduskriis vms), siis kukub ära ka NATO võimekus.
- NATO-t ei ole reaalselt suuremas sõjalises ega poliitilises konfliktis testitud. Lõppeks võib ka NATO heidutus taanduda tuumaheidutuseks - senikaua kui teoreetilisteks otsesteks vastaspoolteks on tuumariigid, on konflikti oht vähetõenäoline. Seda ei tasuks, segi ajada, et ka Eestil NATO liikmena oleks nagu tuumarelv - tuumaheidutus on siiski vaid neil, kellel kasutada tuumanupp.
- Keerulistel aegadel (nagu suur sõda) kipuvad seni kehtinud lepingud, mittekallaletungi paktid või tulised liitlassuhted kergesti muutuma, tihti muutuma ka päris vastupidiseks kokkulepitule.