Lõuna-Eesti metsasügavustest, kus olla väidetavalt mingid voorid liikunud viimase sõja päevil, ilmutasid end sellised veljed. Ehk mõni targem oskab valgust heita millise masina alt pärit võiks olla?
Eks igaühel meist ole oma arvamus. Mina jään oma juurde. Ei ole kuulnud, et Gaz 51'le oleks paigaldatud tehases kolme suure auguga velgesid. Algusaastatel küll kahe suure auguga.
Kahe auguga velg oli puukuudil all, mitte kolmene. Kolmeste valem on ju sama, neid saab isuga igale Gazile (51;52;53;63 ja ilmselt mahuvad ka 66 ja 54 ja selle 54 baasil 4x4 peletise) alla kruttida.
Kolme auguga velgi saab keskava ja poltide poolest küll GAZ-51 alla panna, kuid need on mõeldud rehvidele mõõduga 8,25-20. GAZ-51 rehvimõõt oli 7,50-20.
GAZ-63 rehvid olid 10,00-18 ja GAZ-66 omad 12,00-18. Nende masinate veljed on ka hoopis erineva kujuga.
Jah, ma pidasin silmas seda, et neti piltidelt võib mida iganes alt leida. Rehvimõõdud jäävad kõrvale - tervetest ratastest jutt.
Ja vineerkuudiga 63-l olid all veel 9,5x18 rehvid - ilmselt ka puu-uste ja plekikuudiga autodel veel olid need.
Laiem rehv eeldab reeglina ka laiemat velge ja mäletamist mööda ongi GAZ-53 omad laiemad kui 51-l.
Mis ajal GAZ-63 all 9,5x18 rehve kasutati, ei oska arvata. 1955. aasta käsiraamat annab 9,75-18 või 10,00-18.