Viktoriin

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Hydrazine »

Ei.
lamjak
Liige
Postitusi: 490
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas lamjak »

Ega mul uut küsimust pakkuda niikuinii poleks, aga arvata on teinekord lahe. Ehk on tähist Su-17 esimesena kandnud lennuk? Sellega läks vähe kehvasti ja pärast lasti nimi ka korduvkasutusse.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Hydrazine »

Naah. Arendusbüroo on vale.
lamjak
Liige
Postitusi: 490
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas lamjak »

Väike tutvumine kirjandusega andis veel ühe variandi: Jak-1000. Muidu igatpidi hea lennuk, ainult otse sõitmine ei tulnud välja.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Hydrazine »

Pihtas põhjas! Jak-1000 oli küsitu.

Lemet võiks endale iseloomuliku põhjaliku ülevaate teha, oleks kindlasti põnev lugemine.
lamjak
Liige
Postitusi: 490
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas lamjak »

Pilt
Jätkates samal lainel - mis lennuk on pildil?
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Hydrazine »

Lennukit ei tea esimese hooga, aga mind köidavad need tiiva all olevad "kompud" :)

Aga ma olen parem vait, las teised ka proovivad :)
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Lennukikandjal kasutamiseks mõeldud pikeeriv pommitaja ja torpedokandja Ty-91 "Бычок" 50-ndate algusest. Lennukil kasutati "Airacobraga" sarnast mootoripaigutust- jõuallikas asus pilootide selja taga, kust läbi kabiini läks võll propelleritesse. Lennuk ehitati katsemasinana, seerisse ei läinud. Küll aga eksitati sellega (koos Il-54 ja "91"ga) 1956 aastal USA lennundusdelegatsiooni.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
lamjak
Liige
Postitusi: 490
Liitunud: 27 Mär, 2006 13:52
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas lamjak »

Nii ta on.
Saatuslikuks olla saanud asjaolu, et Hruštšovile polevat selline lennuk meeldinud.

Eelmainitud Jak-1000 kohta ka üks pikem jutuke.
http://www.airwar.ru/enc/xplane/yak1000.html
Viimati muutis lamjak, 31 Juul, 2012 14:01, muudetud 1 kord kokku.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Hydrazine »

Lemet, kas sa neid kompusid ka seal tiibade all tead?
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Mittejuhitavate rakettide e NURSide konteinerid.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Ikka ja jälle nõukogude lennundus. Peaks olema lihtne kah, puha guugli teema. Aasta 1934. Itaallasest konstruktor Bartini loodud hävitaja, millel kasutati kahte tolle aja kohta küllaltki ebatraditsionaalset lahendust. Üks nendest oli tandemtelik (kui ma nüüd ei eksi, siis lisaks kõigele oli tegu ka esimese sissetõmmatava telikuga NSVL-us) . Aga teine?
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Veeauru kondenseerimist kasutav jahutussüsteem, kus jahutuselement oli lennuki tiiva keskosa?
Projekt ei leidnud rakendust süsteemi kehva töökindluse pärast.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Sedapuhku tuli õige vastus oodatult kiiresti. Tegu oli siis tõepoolest pea olematu ettevaatega Stal-6 ja selle edasiarenduse Stal-8.ga. Üldise silmaringi avardamiseks paneme pildi koos skeemiga ka juurde.

Pilt

Pilt

Küll oli omas ajas tegu üpris heade näitajatega masinatega, Stal-6 saavutas 3000 m kõrgusel kiiruseks 420 km/h, kusjuures katselennu sooritanud Stefanovski avaldas arvamust, et masinas on peidus varu veel vähemalt 30 km/h. 200 hj võrra võimsa mootoriga oli arvestuslikuks kiiruseks kirja pandud kogunisti 640 km/h. Küsimisjärg siis KT-le.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Selle suurepärase reaktiivhävitaja lahinguline karjäär oleks alanud Gary Powersi juhtid U-2 rammimisega, kuid asjaolude halva kokkulangevuse tõttu ei õnnestunud maapealsetel operaatoritel kuidagi vektordada masinat U-2-ga kollisioonikursile ja dünaamilise lennulae tippu tõusnud masin suutis püsida seal vaid väga piiratud aja.

Mis lennukiga tegemist? Lemetile oleks see liiga lihtne vastus.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist