

K-21 on klaasplastist korpusega, kids peaks olema suht lihtne remontida.Tiam kirjutas:Õnneks CV90 pole ainuke uus IFV, mis oma 4 miljoni € hinnaga turul on saada. Korealastel on 2,3 miljoni € eest saada uus K21 jalaväe lahingmasin. Arvatavasti teeb siin hinna odavaks ühest küljest see, K21 on masstootmises ning teisest küljest see, et erinevalt CV90 ei tooda seda militaartehnikale spetsialiseerunud firma vaid üldse laiemalt raksetehnika tootmisega tegelev konglomeraat Doosan. Seega pea kaks korda madalam hind ei tähenda siin ehk 2x kehvemat kvaliteeti. Igatahes olen näinud paari uudislugu, kus ameeriklased olid sõjaväe ühismanöövritel võrreldes Bradley’ga K21 väga kõrgel hinnanud.
Lisaks on paaris kohas viidatud, et K21 arendamise osas võeti arvesse just seda, et ta oleks efektiivne relv BMP-3 laadsete IFV-e vastu. Arendustöös kasutati ära ka L-Korea enda armees olevate BMP-3 tehtud teste ja võrdlusi. Ütleks, et väga meie oludesse sobiv sünnilugu sellel masinal. Samas mulle on CV90 puhul enam mulje jäänud, et viimased versioonid sellest on enam arendustööd ja panustamist saanud just mõeldes kõrbesõdadele ja mittekonventsionaalsetele konfliktidele.
Sellisest uuest, kallist tilu-lilust ei maksaks eriti unistada, 2,3 miljonit € masina eest on samuti meie jaoks liiga palju. Majanduses saavad asjad minna ainult halvemuse poole ja tõenäoliselt lähevadki ega eurotoetused ning saastekoodid mis moodustavad eelarvest viiendiku ei ole igavesed. Pealegi Lähis-Idas laienev sõjaline konflikt toob varem või hiljem diisli liitri hinna 2 euro ligi. Roomikmasinad on kütte peale ratasmasinatest kordi maiamad. Tanki 1500 hj. mootor tarvitab maastikul 100 km. läbimiseks u. 500 liitrit kütust, see teeb 2 eurose diisli liitri hinna juures u. 1000 eurot. Oleme me ikka nii rikkad , et seda endale lubada?Tiam kirjutas:Korealastel on 2,3 miljoni € eest saada uus K21 jalaväe lahingmasin.
Mina seda juttu ei usu, sellele 1,5x kallimale tuleb liita juurde ka õhuruumi kontrolliks tehtavad kulutused ja see summa ei ole enam väike. Mis kasu on nendest tanki ja lahingmasinate kolonnidest, olgu roomikutel või ratastel, kui vaenlane kontrollib meie õhuruumi täielikult. Kas see ei muuda panustamise soomusesse natuke küsitavaks, kus sinna investeeritud raha ei tarvitse end sõjaolukorras õigustada, kus see soomuse efekt jääb reliseerimata. Õhuruumikontrollita jõuab kähku olukorrani, kus sõdur ei liigu ei soomuse sees ega soomuse peal vaid, ellujäämiseks on kasulikum liikuda ilma soomuseta, ilma märklauata.hummel kirjutas:Varem tehtud arvutused on näidanud ära, et sellesarnase komplekti pidamine ajateenijate väljaõppes on u 1,5 korda kallim, kui patarei FH-70 pidamine. Seega ei midagi katastroofilist. Kui pakkuda, et lahingumasinad Scoutsile, siis see pataljoni jagu on jah pisut võimete piiri kompamine, kusjuures missioonideks tuleks treenida lisaks omakorda ratasmasinatel.
Mina kirjutasin tehnika väljaõppes pidamise kuludest. Selgita nüüd palun, kuidas liituvad tankide väljaõppes pidamisele vältimatult õhuruumi kontrolli kulud?Mina seda juttu ei usu, sellele 1,5x kallimale tuleb liita juurde ka õhuruumi kontrolliks tehtavad kulutused ja see summa ei ole enam väike. Mis kasu on nendest tanki ja lahingmasinate kolonnidest, olgu roomikutel või ratastel, kui vaenlane kontrollib meie õhuruumi täielikult.
Kus kurat sa küll neid hindu võtad.....hummel kirjutas:4 miljonit CV-90 eest on hirmus hind. Usun, et Marderi täiskomplekti (sh varuosahunnik aastateks) hind tuleks alla 1 miljoni. BMP-2 peaks maksma u 1 miljon, BMP-1 0,3. Korralik Leo 2A4 koos täiskomplektiga peaks olema 2 miljonit. 3-4 miljoni eest peaks muidu saama kätte ka PzH 2000.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline