SFKB Ka-309 Papagal
Ja tegu siis Bulgaaria lennukiga. Algul arvasin, et on originaal disain, aga tegelikult on tegu Caproni 309 arendusega. Litsensi alusel neid tehti ja nimigi viitab sellele. SKFB võiks tähendada u Samoijeta fabrika Kaproni-Bulgarski. Kuigi miks Caproni äkki oma esitähte muudab ma ei tea. Originaal lennukiga on vahet niipalju, et originaali Alfa 115 mootorid vahetati saksa jõulisemate Argus AS 10C vastu. Et jõudlus kasvas u 30% , siis paranesid kohe ka olulised lennuomadused. Bulgaaria versioon sai omale külgedel pikad aknad, õige veidi pikema kere ja muudetud sabaosa. Mitmest materjalist (toruraam, riidekate, puit ja alumiinium) konstruktsioon ja fikseeritud telik jäid samaks. Testlennud algasid novembris 1940 ja kokku toodeti 24tk. Kasutuses oli üle seitsma aasta ja oli leidis tegevust kerge pommitaja, kiirabi, treeninglennukina jm. Papagal, mis tõlkes tähendanb papagoid, jäigi ainukeseks Bulgaarias toodetud kahemootorilisek lennukiks sellel ajajärgul.

Mudel:
Ikka tsehhid ja tootjaks LF-Models. Kui arvestada selle epovalu hinda, mis jääb 40-60 euro kanti ja objekti vähest populaarsust, siis võib arvata, et palju neid just valmis ei tehta. Kuna kuulsuste janu on mulle tundmatu ja usun, et siitki midagi huvitavat tuleb, asungi asja kallale.
Valu on üle keskmise, aga eponduse omapärad täiesti olemas. Veidi praaki on ka sisse juhtund, aga usun, et sellest saame jagu.
Materjal on väga huvitav. Piisavalt pehme, et mõnusalt lõigata, aga samas piisavalt kõva, et ei painduks. Osa karbi sisu näeb välja nii:

Veidi etsi, vacu kuplid ja klaasid, ja üsna hea detailsus. Võib rahule jääda.
Suuremad tükid tüüpiliselt vormistatud, mis nõuab kohati ettevaatlikku vabastamist. Veidi on ka näha praaki tiiva esiservas. Tiivad ise sirged, pind väga hea.

Esimene töö on kerepoolte puhatsamine ja vormi lisade eemaldamine:

Selline pilt esimese proovi juures ei tohiks epo ette võtnut rööpast sugugi välja viia:

Ja nii see asi siis vaikselt edenema hakkab
Kk