Vastus on jah õige - tegemist oli Itaalias toodetud MAS-tüüpi torpeedokaatritega, mida kasutati nii Soome lahel kui Laadogal ning mida kasutas ka Soome.
See glisseeriv disain, mis küll lubas vaikses vees arendada sama mootorivõimsuse juures suuremaid kiirusi (nt G-5 viimaste seeriate kiirused küündisid 60 sõlme kanti), muutis nende laevukeste tarvitamise lainetavas meres kahtlaseks. Mis tõi kaasa selle, et nt NSVL-s loobuti taolisest lamedast, redaaniga põhjast (G-5 iseärasus) tavalise, sügava V-kujulise põhja kasuks juba sõja ajal. V-kujulisel põhjal on suurem nn märgav pind ja sellest tulenevalt suurem hüdrodünaamiline takistus, kuid kiirel sõidul lainetavas meres paremad sõiduomadused.
Märkida tasub veel, et ei inglased ega ameeriklased näinud tol perioodil enam vaeva ka glisseerivate kaatritega (sõltumata siis põhja tüübist), vaid kõik need arvutud Vosperid ja PT-d olid tegelikkuses poolglisseerivad, 25-meetrine PT-kaater hakkab glisseerima kiirusel ca 100 kmh alles ja tolle aja mootorite võimaluste juures suudeti glisseerima kaatreid panna ainult lameda ja redaaniga põhjaga).
Kui vaadata G-5 ja MAS-i põhja, siis on nad väga sarnased.
Pakun suht lampi et, Itaalia? Kuskilt mälusopist nagu kumaks läbi, et soomlased hankisid või plaanisid hankida mõned itaalia päritolu torpeedokaatrid.
Soomlaste kaatriflotillid koosnesidki enamvähem Itaalia kaatritest, lisaks Laadogal pruugitute äraostmisele telliti ka uusi ja need olla veetud Itaaliast Tallinna autodega.

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.