Autotehnikateema

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Tegelane5
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Laks täna hommikul Vabakal Tallinnas

Postitus Postitas Tegelane5 »

mx77 kirjutas:
Kapten Trumm kirjutas: Ja ongi - ja operatsioonid selle turvapadjandusega on ka puhas esinduse bisnes, näiteks mahavõetud roolirattaga kogemata süüde sisse keerates jääb sul turvapadja tuli põlema ja maha võtab selle esindus (muud elektrikud ei saagi) 30 euro eest. Nagu on ka turvavööde kinnitamiseks vajalikud poldid spetsiaalse keermega (et sinna ei topitaks poldipoe omi) jne jne.
See on ju elementaarne, turvavöö poldid on 12.9 klass, kujuta ette mis juhtuks kui keegi sinna 8.8 poldid paneb?
90ndatest pärineval Almeral polnud taguturvavööl 12,9 st või 8,8 st sooja ega külma kuna kinnituskoht oli lihtsalt ära roostetanud ja pingutusrull töllerdas rihma otsas.
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
von manstein
Liige
Postitusi: 1416
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Laks täna hommikul Vabakal Tallinnas

Postitus Postitas von manstein »

Omas mahlas (loe lahjavõitu ettevalmistusega personal, kasutus USAF pommitajate vastu) kasutamiseks oli MiG-15 selgelt parem masin kui F-86, selline resolutsioon võis olla kas Stalini aegse õukonnnakamarilja sünnitis (kus mitte ei võideldnud masinate omadused, vaid sidemed Stalini lähikonnas) või kellelgi lollus (mida korduvalt lennunduse teemal seal esines - meenutame või võidujooksu kiiruse pärast 1940. a paiku).

F-86 paremused nagu radarkaugusmõõtja, täispööratav stabilisaator (hilistel mudelitel), konditsioneeritud kabiin ja suure laskekiirusega kuulipildujarelvastus oli vägev küll air supremacy rollis, kuid hiigelsuurte (ja oma hävitajate lennuraadiusest väljaspool) lendavate B-29'te alla kõmmutamiseks oli MiG-15 rudimentaarne pardaaparatuur ja ülivõimas kahuritest koosnev relvastus täisti adekvaatne kooslus (12,7 kuulipilduja ja üldse kuulipildujate kõlbmatus võitluseks raskepommitajatega selgus juba nii 1942. a paiku).

Täpselt samas kontekstis tuleks ka vaadata paljusid PVO-s kasutust leidnud masinaid, Lähis-Ida dogfight polnud konstruktorite eesmärk, hiigelsuurte ja tohutu soojusfooniga USAF strateegiliste pommitajate vastu kärasid telefoniposti suurused AA raketid väga kenasti ja tollaste lendavate telliskivide manööverdusvõime oli kah täiesti piisav.

MiG-15 allajäämiste põhjust kaotuste mõttes Koreas tasub ikka otsida tihendist istme ja juhtkangi vahelt (aga ka tooli ja staabilaua vahelt), NSVL WWII ässad, kes Koreas käisid, skoorisid ju jänkidest mitte halvemini, kui lihtsalt paisata järjest tulle noortest leitnantidest koosnevaid polkusid ja pärast kojujõudmist nende kogemus 100ks aastaks salastada, siis tulemus ei saagi teistsugune tulla (pilusilmsete pilootide teema isegi kõrvale jättes).

Miskipärast võib vene dokumentaalkaadrites näha, et MiG-15'd lendasid taas kolmestes lülides (no kes see idioot selle välja mõtles - mida ütles juba Pokrõskin selle kohta)?
Uskumatult informatiivne tekst!



Paljulugenud õpetlase väljendus.

Aga pisut offtopic:
Ja veel, ehk juhtud lugema..

Tsiteeri:
Sama Atko Viru ütleb, et aeroobne treening (see mis põletab intensiivset rasva, arendab südant, kopse jne) peaks 30sel inimesel toimuma ca 150 pulsilööki minutis.
Mina nt jalgrattasõidust loobusin ja asendasin selle metsajooksuga, sest jalgrattal tähendas selline pulsisagedus rattateel eluohtlikke kiirusi.



Legaalne sõidukiirus Eesti teedel on 90km tunnis.

Jalgratturi jaoks tähendab see 2-3Kw võimsust püsireziimil.

Inimese jaoks on see võimatu..?

Trumm, oled Sa ikka lihast- luust koosnev olend..

Ehk tulnukas..?
No kui roheline sa tegelikult oled?
Teadupärast on Rein Taaramäe Tour deFrance velotuuril tiba hädas.
Ehk annaks geneetilise sobivuse korral ise võistlust jätata?

Avalikusta ennast, Trumm!

Tuhandepealised kiibitsejad janunevad sensatsiooni..
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Laks täna hommikul Vabakal Tallinnas

Postitus Postitas Lemet »

Tegelikult oli selle idee pooldajaid ka ju lahingukogemustega sõjaväelaste seas, nendest vast tuntuim on kindral-leitnant(hilisem õhujõudude marssal)Savitski. Kes vähemalt kahel korral - 1952 veebruaris ja 1953 aasta aprillis pöördus kirjadega Ministrite Nõukogusse ning avaldas 64-nda hävituslennuväekorpuse lahingukogemuste baasilt muret, et MiG-15 tüüpi lennukid ei suuda väikestel ja keskmistel kõrgustel pidada efektiivselt lahingut F-80 ja F-84 tüüpi hävitajatega ning jäävad neist manööverdusvõimelt tunduvalt maha. Samades kirjades pidas ta väga oluliseks luua väikeste ja keskmiste kõrguste jaoks spetsiaalne lennuk. Väidetavalt olla see omajagu rolli edasistes sündmustes mänginud.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
allatah
Liige
Postitusi: 1068
Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
Kontakt:

Re: Laks täna hommikul Vabakal Tallinnas

Postitus Postitas allatah »

Nõndaks... Vabakal toimunud autoavariist oleme jõudnud Vietnami sõja õhuväetaktika juurde. Hiljemalt järgmise lehe lõpuks arutame ilmselt, millise kahuriga tanki kõlbab Eestile osta ja mis masin peab selle tanki kõrval sõitma.

See mulle selle foorumi juures meeldibki :D
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Kasutaja avatar
wolfgang
Liige
Postitusi: 1042
Liitunud: 28 Dets, 2008 22:44
Kontakt:

Re: Laks täna hommikul Vabakal Tallinnas

Postitus Postitas wolfgang »

von manstein! Rattateel. eluohtlikke kiirusi Kui väheke süvened siis peaksid avastama, et see ei võrdu Eesti maanteedel lubatava legaalse kiirusega.
Laena peene kummiga ratas(pm. nagu Taaramäel) ja vänta(reipas tempos, õhtusel ajal) nt. Stroomi rannast Kakumäele ja sa koged, kui mitte eluohtlike siis vähemalt vigastusohtlike olukordi kindlasti.
Võtmesõnadeks, esimest korda rulluisutajad, koerajalutajad, ohelikuga risti üle tee, aeglasemad ratturid ja muidu jalutajad.
Kuressaares on ka selline tee olemas võid käia vaatamas. Peaks sama pilt olema.
Mulle tundus, et mees seda silmas pidas.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Laks täna hommikul Vabakal Tallinnas

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Tegelikult oli selle idee pooldajaid ka ju lahingukogemustega sõjaväelaste seas, nendest vast tuntuim on kindral-leitnant(hilisem õhujõudude marssal)Savitski. Kes vähemalt kahel korral - 1952 veebruaris ja 1953 aasta aprillis pöördus kirjadega Ministrite Nõukogusse ning avaldas 64-nda hävituslennuväekorpuse lahingukogemuste baasilt muret, et MiG-15 tüüpi lennukid ei suuda väikestel ja keskmistel kõrgustel pidada efektiivselt lahingut F-80 ja F-84 tüüpi hävitajatega ning jäävad neist manööverdusvõimelt tunduvalt maha. Samades kirjades pidas ta väga oluliseks luua väikeste ja keskmiste kõrguste jaoks spetsiaalne lennuk. Väidetavalt olla see omajagu rolli edasistes sündmustes mänginud.
Nii ju pidigi olema.
F-80 ja F-84 on sirgetiivalised masinad, nende (horisontaal)manöövervõime peabki parem olema.
Olid taolised masinad ju ka NSVL-s olemas, ilmselt olnuks vaja nende mootorivõimsust turgutada. Jak-15, Jak-23 jne.
Muidugi suht jämedat MiG-15 tsentrifugaalmootorit nende peenikestesse keredesse ei topi ja piisavalt võimsat telgmootorit (nagu jänkidel) venelastel jällegi polnud.

Kui lugeda saksa WWII ässade meenutusi, siis nende skoorid ju saadigi mitte ohjeldamatu manööverdamisega (mida tolle aja hävitajaga sai pikemat aega teha ainult horisontaaltasapinnas), vaid ikka sellesama "zoom and boom" meetodiga (mille kohta Pokrõskin tegi "valemi" kiirus-kõrgus-manööver-tuli"). Kogu see taktika seisneski kõrguse või kiiruse (energia) eelisega lahingusse sisenemises, kiirrünnakus soovitavalt rünnakut mitteaimava märgi pihta (nt päikese poolt) ja seejärel uuesti "küünlasse" minekuga, kõrguse taastamine ja energiavaruga uue võimaluse passimises.

Vietnamis õpiti ju lõpuks ka F-4ga MiG-17 vastu võitlema, lihtsalt samad Gallandi-Pokrõskini tarkused tuli kasutusele uuesti võtta, mitte üritada pidada lahingut vastase tingimustel :)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Laks täna hommikul Vabakal Tallinnas

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Keda huvitab see horisontaal vs vertikaal teema, siis tasuks vaadata seda videot, nii lihtsasti sinna poole väiksema pöörderingiga MiG-ile sappa istutaksegi.
Küsimus on lihtsalt korrektses taktikas. Seejuures on tegemist lühikese ninaga F-4-ga (millel puuduvad F-4E eestiivad ja võimsamad mootorid), MiG-17 on aga hilisem F-mudel (17F), millel on järelpõletiga mootor (järelikult oluliselt võimsam kui esialgne -17).

http://www.youtube.com/watch?v=WXntQfMexdM

Idarindel 1941-1942 tuli Luftwaffe meestel kokkupuutumist sellise asjaga nagu I-153, mis horisontaalmanöövris ületas Me-109't igas asendis.
Samas messeri mehed ei tikkunud sellega võidu manööverdama ja korrektse taktikaga (vertikaalmanööver ja kiirrünnak tagant) lasti I-153 enamasti alla.
Pealegi selline lahing (nagu ka F-4 vs MiG-17) toimus aeglasema poole halvemuse tähe all, sest kiirem ja suurema vertikaalkiirusega masin võib valida, kas ja millal lahingusse asuda ja sealt väljuda, aeglasem mees pidi selle järgi lihtsalt tegutsema, sest katsel jalga lasta ilmus kiirem ja suurema vertikaalkiirusega masin talle vaevata sappa - põhimõtteliselt saab kiirem sedasi aeglasemat kottida kuni sel kütus lõpeb.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
olef
Liige
Postitusi: 111
Liitunud: 18 Dets, 2009 19:49
Asukoht: harjumaa
Kontakt:

Re: Laks täna hommikul Vabakal Tallinnas

Postitus Postitas olef »

herman30 kirjutas:Mind paneb imestama et post katki ei läinut. On vis mingi super-kange materiaalist.
Jah,see kahte fooridega konsooli kandev umbes 220mm läbimöödu ja 10mm seinapaksusega toru on töesti hääst rauast!
Katkiminekuks vaja suuremat kiirust ja massi - näiteks madallennul Kamazzi.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Laks täna hommikul Vabakal Tallinnas

Postitus Postitas Lemet »

Kuidagi tihedaks kipub neid roolis magamajäämisi...niimoodi võivad ju metalltorud ja majapalgid otsa saama hakata.

Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43808
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Laks täna hommikul Vabakal Tallinnas

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mind paneb aeg ajalt see meedias toimuv rusikavibutamine napsumeeste suunas kulme kergitama.
Karmistada karistusi, piirata alkoholi müüki, tõsta aktsiisi.
On see joomist meil vähendanud? Võistleme seal statistikas endiselt esikolmikus.
MITTE KEEGI peavoolupoliitika autoritest ja elluviijatest ei taha miskipärast rääkida sellest, MIKS inimesed joovad nagu sead.
Ja kui joovad, sõidetakse paratamatult autoga napsusena (on otseses seoses joomise kui sellisega).

Aga teate, MIKS inimesed joovad?
Sellepärast, et see on paljudele mõneks hetkeks põgenemine igapäevaprobleemidest ja stressist.
Ja pole niiväga seda kuskil maha ka laadida, ümberringi sama depressiivne keskkond.
Lähed õhtul rattaga sõitma, passi hoolega peale, et mõni autojuht otsa ei sõida või näed rulluisutajate silmapunnitamist ja rusikavibutamist.
Edasi tasub mõelda, et MIKS ikkagi on inimesed depressioonis, stressis jne.
Ja viinapoe lahtiolekuaegade piiramine või aktsiisitõus ei vähenda joomist mitte üks gramm.
Skandinaavias on see piiratud ja maksustatud mis kole - vaadake, mis sadamas toimub ja mis "pagasiga" enamik laevale läheb.
Kümnete liitrite kaupa joovastavaid jooke on selles "pagasis". Või mis toimus Eesti randades Soome kuiva seaduse ajal 20ndatel.

Kui Eestis tahetakse taolistest lugudest lahti saada, tuleb inimeste stressi ja depressiooni vähendada.
Täpselt analoogne julgeolekugenossede tegevus algab siis, kui mõni ullike on relva kuritarvitanud. Üle maailma.
Mitte keegi ei mõtle sellele, millest need breivikud ja koolitulistamised alguse ikkagi saavad.
Kas põhjuseks ikka on relvade kättesaadavus?

Ja ärme räägi, et põhjused on sel stressamisel rahalised (et saaks taas väita "oleme ju nii noor riik ja me ei saa 20 aastaga samakaugele kui Soome 90ga).
Nn esimese Eesti elurajoone teenindavad perearstid kirjutavad samuti välja Xanaxit ja Viagrat suurtes kogustes.
Kes ei tea, siis Xanax on üks tuntuimaid antidepressante ja Viagrat pole vist meestefoorumis vaja lahti seletada.

:dont_know:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Laks täna hommikul Vabakal Tallinnas

Postitus Postitas Hydrazine »

Lemet kirjutas:Kuidagi tihedaks kipub neid roolis magamajäämisi...niimoodi võivad ju metalltorud ja majapalgid otsa saama hakata.
Mingilt taksojuhilt kuulsin, et Tallinas oli üks mats otse maja keldrisse ka äsja olnud. Ikka päris sisse natuke.... :)
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2180
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Re: Laks täna hommikul Vabakal Tallinnas

Postitus Postitas speedsta »

Juuakse, sest nii on kombeks. Nagu ühes kaasaegses reisikirjelduses Siberist - on kaks varianti meelelahutuseks, juua kodus või juua baaris.
Eks see vaesus ja sellest tulev stress aja kah jooma, aga teisel pool lahte juuakse samuti. Heaolu tase vastavalt 35. ja 7. koht. Ja ega suurema sissetulekud ja parem majandus vähenda joomist. Joobes juhtimine suhtumise küsimus, mõne lihtsalt juhtuvad jääknähud olema, oma viga kui ei kontrolli, teisel täiesti suva, kas joonud või mitte.
tarbimine.jpg
tarbimine.jpg (38.07 KiB) Vaadatud 3527 korda
Kui on probleem, tõmba lõuga
von manstein
Liige
Postitusi: 1416
Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
Asukoht: saaremaa
Kontakt:

Re: Laks täna hommikul Vabakal Tallinnas

Postitus Postitas von manstein »

Kahel käel Trummi mõttearendustega päri.
Lähed õhtul rattaga sõitma, passi hoolega peale, et mõni autojuht otsa ei sõida või näed rulluisutajate silmapunnitamist ja rusikavibutamist.
Nii et jooksurajalt ratta selga tagasi.
Vägagi tervitatav nähe. Tüütute rulluisklejate vältimiseks soovitaks ikka trassile siirduda.
Saab arendada mõistlikke kiirusi, ilma et pulsisagedus langeks alla aeroobset kasvukõverat kindlustavat piiri.

Omalt poolt soovitaks vältida veokate tuuletaskuid. On küll mugav kulgeda aga treeningu kasutegurit ei järgne.

lkka suund sisse ja mööda..

Ja pulss puha punases :evil: Mida veel hing igatseks..
Tegelane5
Liige
Postitusi: 883
Liitunud: 07 Veebr, 2009 12:28
Kontakt:

Re: Laks täna hommikul Vabakal Tallinnas

Postitus Postitas Tegelane5 »

Selles võib ka asi olla, et unisena sõitma minnes pole erilisi sanktsioone karta. Mingit testi ju pole, ka mitte USA stiilis joontmööda kõndimist. Kuna trahve ju teha ei saa pole politseil mõtet ka nendega tegeleda. Ühe õlle joonuna oled vaat et kriminaal, ühe jutiga 1000 km sõitnud zombina "head teed" :arrow:
[i]“It is difficult to get a man to understand something, when his salary depends on his not understanding it.” [/i]
Kasutaja avatar
speedsta
Liige
Postitusi: 2180
Liitunud: 22 Veebr, 2005 12:20
Asukoht: Dorpat
Kontakt:

Re: Laks täna hommikul Vabakal Tallinnas

Postitus Postitas speedsta »

Kas pole mitte võimalik liiklusõnnetuse põhjustamise eest trahv teha?
Kui on probleem, tõmba lõuga
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist