
Sa oled ikka sündinud demagoog. Jätame Trummi ka rahule..?
Kui rattaga sõites säherduste isendite tuuletaskusse satud, kima lennult mööda. On ohutum..Ma ennist jätsin mainimata, et on õnnestunud osaleda paaril politseireidil, kus põhirõhk oli veokide ja juhtide seisukord.
Peale neid valgustavaid nägemusi mulle enam jutte 100 euroga poolaasta kohta korras hoitavatest millise läbisõiduga FH12-dest maha ei müü mingit moodi. Liiga ehmatav oli see reaalsus. Mõistagi oli neil katkiste vedrude, raamide, mittefunkavate rattapiduritega jne rontidel kehtiv ülevaatus olemas (isegi mitte "korduv", vaid läbitud esimese korraga)
Nii, sai nädalavaetusel oma veoauto remondifirma omanikust tuttavaga kohtutud, tema hinnang Trummi toodud remondi kirjeldusele ol ca 600 EUR pluss-miinus 10%.Lemet kirjutas:Tõepoolest, isand Trumm võiks siia üles panna tehtud tööde loetelu ja mx võiks siis samuti üles panna saadud hinnapakkumise. Ning mina võtaks siis veel ühest kohast samade tööde hinnapakkumise. Ja olekski selge, kes topski ja kes asjaga kursis.
Huupi loobid sina ju. Kui sa oleks esimese postiga pannud tehtud tööde loetelu, poleks kellelgi küsimust olnud. Aga kui sa kirjuatad: õlid, tosool, pidurid (selle all eeldaks tavalist katete vahetust, 95 autol ei pruugi voolikud ja torud veel läbi olla) ja nipet näpet ja paned numbri 40 kilo, no mida sa tahad siis saada vastuseks? Kusjuures ei olnud su postistki juttu platsil seisnud autost vaid võis aru saada, et ikka pidevalt sõitev auto, millel pisivead jooksvalt kõrvaldatakse.Kapten Trumm kirjutas:600 euri kehtib siis, kui tööd piirduvad max poole tööpäevaga.
Veoautokeskuses on praegu FL6 mootori õlivahetus (odava poolsünteetilise õliga), mootori filtrid, koodilugemine (suht lihtne töö) ja jooksuosa kontroll ca 200 eurot.
St kehtiv korrashoitud, hooldusajalooga autole.
Analoogselt võib kasutatud, hooldusajalooga sõiduautoga ja ostmisjärgne hooldus olla nii 200 kui 1500 eurot.
Näiteks Audil sõltub sellest, millal viimati 120 000 järgne hooldus oli (sisse kuulub mootori hammasrihma vahetus, pea päev tööd).
Kui tööde sisse kuuluvad juba piduritorustike vahetused, katete vahetused, pidurimansetid, elektrisüsteemi korrastamine - ühesõnaga tööd, et sõita järgmine aasta remontimata, tuleb ainuüksi tööraha 500 eurot (2 päeva tööd, 30 euri tund). Aga ja nt uued akud, hüdrusüsteemi õlivahetus (samuti kümned liitrid+filtrid).
Kodune ülesanne - leida FL6 automaatkasti õlimaht ja selle maksumus (min Dex II).![]()
Teine asi on materjalid, võib ju panna turbodiislisse sisse Lukoili 15W-40 mineraalõli solki (seda kasutasid agaralt taksojuhid oma vanades mersu laipades) ja petta ennast.
Ei ole mõtet loopia huupi numbreid ja koostada mingeid võrreldamatuid konstruktsioone - antud teemal nt perioodiliselt hooldatud auto hoolduse maksumus vs teadmata ajalooga, 10 a müügiplatsil seisnud asi (paljud asjad vananevad seismisest).
Need 30 aastat vanad seismisest hapuks läinud DAF-id kuuluvad justnimelt sinna kategooriasse (et teemaga seos oleks), mille kordategemine vähemalt hindadele "hea", maksab Eesti tööhindades suurusklassis paar tuhat eurot. Igast võimalikust kohast susisevad pidurid, mootori vanaks läinud tihendid, viimase vindi peal akud, sada elektrisüsteemi viga (juhtmete isolatsioon meenutab tooreid makarone) jne jne. Saksamaa hindades võib nende 1017 mersude ülesputitamine makstagi 10 000 eurot.
need 230 GE-d on bensukad, suht kreisi bensukulu täiesti jõuetu minekuga.mb kirjutas:Kunagi oli kuulda ,et KL tahab Šveitsist MB G hankida nüüd oleks hea võimalus http://www.auto24.ee/uudised/uudised.php?uid=16932 autod küll vanad aga meile käivad veel küll.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline