Mul oli kunagi Sprinteri buss sellesama bensukaga, veidi võimsamas versioonis (143 hj), no maanteel ka alla 15-ne ei saanud, kui normaalselt sõita, ehk 70-ga venides oleks 12 saanud. G-l tulevad veel transmissioonikaod ka otsa.
Selle asja nimi on tehnika vale kasutus. Bensiinimootoritega kaubik on nt linnasisesteks lühikesteks otsteks (tüüpi - üks vedu hommikul ja teine õhtul) täiesti omal kohal. Taolises olukorras on diiselmasin (eriti need tõhusad turbodiislid) täielik tehnika tapmine - pidev külma mootoriga pläristamine ning kabiinis külmetamine (tollal polnud need lisasoojendused kah niiväga moes veel).
Maanteekasutuseks, kus soojenemisstempo pole oluline, kuid õhutakistus, suur on diisel parem. Muidu, minuarust sellest Sprinterist oli alguses olemas ka taksomersu turbota diisliga versioon, usu, see ei liikunud üldse edasi. Kui nt haagiseid vedada, siis need tolle aja "vabalt hingavad" mersu taksodiislid olid ikka täielik ikaldus, 70 pealt paned 5. käigu ja kiiremaks ei lähe isegi allamäge. Linnasõidus, kui vaja veel koormat vedada, täitsa surm - näiteks kaheliitrine mersu turbota diisel sõiduautos jääb kiirenduselt isegi moskvitsidele jalgu.
Kasutatud diisli soetamisel militaarstruktuuridele oleks vabalthingav mootor igati mõttekam turboga jõuallikast.
Noh, pole neid enam võtta kuskilt, isegi 80ndate keskpaiga suuremad lääne veokad kõik turbodega.
Isegi need DAF-id, kuigi seal ei saa kuidagi aru selle turbo otstarbest, sest teist nii tuima veokat annab otsida.
Võibolla probleem selles, et tegemist lihtsalt kaubaga autotootjalt, kes tegi odavaima pakkumise ja seepärast hobujõudusid ei raisata (vähemalt DAFi puhul annab mootori nõrkus maastikul tugevasti tunda, tuleb anda kõvasti pööret, et välja ei sureks).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.