Kaitseliidu sõidukid
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Tühikäigul või väiksel koormusel ei taha vanemat tüüpi diisel praktikas siiski eriti soojaks minna või soe püsida, isegi radika kinnikatmine ei pruugi aidata. Uuematega seda probleemi pole, aga seal tekivad teised mured- pikalt tühikäigul tiksuv mootor saastab masendavalt õli ja kui vahetust teha tavapärase 15-20 000 km järel(nagu seda tavapäraselt eriti firmaautodega teha tavatsetakse) võivad õlikanalid peagi umbes olla ja mootor remonti vajada.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Kurat. Isegi 5.gen Patrol (need piirikate omad) ei püsi talvel tühikäigul soojad. Auto seisma jääb, siis päris kiirelt langeb nii mootori ja eriti veel salongi temp. No ei ole ju eriti vanakooli mootor.Lemet kirjutas:Tühikäigul või väiksel koormusel ei taha vanemat tüüpi diisel praktikas siiski eriti soojaks minna või soe püsida, isegi radika kinnikatmine ei pruugi aidata. Uuematega seda probleemi pole, aga seal tekivad teised mured- pikalt tühikäigul tiksuv mootor saastab masendavalt õli ja kui vahetust teha tavapärase 15-20 000 km järel(nagu seda tavapäraselt eriti firmaautodega teha tavatsetakse) võivad õlikanalid peagi umbes olla ja mootor remonti vajada.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Nissanite osas sõna ei võta, puuduvad isiklikud kogemused. Küll aga võin kinnitada, et kuskil alates 2002 aastast alates käest läbi käinud diiselautodel pole ei soojenemise ega tühikäigul sooja hoidmisega probleeme olnud. Tegu on siis olnud 2,2 ja 2,8 liitriste diislitega Jumperitega, 2,2 liitriste MB Sprinterite ning 1,6 liitrise Berlingoga. Kõigil neil hoidis ka tühikäigul niipalju sooja, et kannatas vajadusel kuskil miinus kümne kraadi juures autos magada. Ilma kerota.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Kui väeosa ei suuda autot korras hoida, siis sohver a) peaks seda püüdma ise teha b) kerima end kell 11 sooja telki magama ja jätma auto kõiksevägevama hooleks?Erik kirjutas:Kas ainult? Kaua sa kaitseväes sohver oled olnud lgp.kaasfoorumlane?
Olen seda meelt (vanakooli värk vist), et kui Gaz-66 juht ei suuda metsas elektrilambi valgel teha karbussi puhastamist või jagaja kontaktivahe reguleerimist (probleemid seal on enimlevinud kävitusraskuste põhjused), siis ta ei kvalifitseeru autojuhina, veelvähem sõjaväeauto juhina, kellel päris elus on loota vaid iseenda peale. Õnneks või õnnetuseks olen rohkem olnud selles rollis, kellel lahinguplaani tegemisel tuleb ikka tund aega ajavaru igaks juhuks arvestada, sest kui mõni ront tõrke tekitab, siis lendab kõik uppi ja usu, neid juhuseid on piisavalt. Asi ei puuduta ainult üldist töötamist, vaid ka üldisemaid, rahuaja mõistes pisiprobleeme nagu nt tüüpiline häda ebatiheda õhusüsteemiga. Kuskil vaikses metsas on sul aega peale auto käivitamist võibolla 2 minutit uttu tõmmata, enne kui miinipilduja miinid sadama hakkavad ja siis pole enam võimalik 10 minutit kohapeal paarutada, et mõni humanitaarabi ront oma pidurid vabaks laseks ja sõita saaks. Seega autojuht, kellel selline auto satub, langeb lihtsalt loodusliku valiku alla.
USA WWII aegsetest taktikamanuaalidest (FM-....) olen lugenud, et edukas rünnak algab edukast rännakust lähtealale

Muide, seesama Gaz-66 korralikult korrasolevana on märksa operatiivsem kui need vanad diiselrondid, käima läheb iga ilmaga ja hüdraulilised pidurid mingit pläristamist ei vaja (et ei järgneks teemaarnedust nende korrashoiu mõttetusest).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1068
- Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
- Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Eee... Ei oskagi seda kuidagi kommenteerida. Loomulikult püüab autojuht ise autot korras hoida, aga karbussi puhastada? Ma küll enam nii täpselt kõike ei mäleta, aga ehk keegi kes asjast rohkem teab oskab öelda mitu tundi (või minutit) anti KV-s autode remondialast koolitust?Kui väeosa ei suuda autot korras hoida, siis sohver a) peaks seda püüdma ise teha b) kerima end kell 11 sooja telki magama ja jätma auto kõiksevägevama hooleks?
Oleksin hakanud juba lahmima, et null tundi, aga siis meenus, et ühe ettevõtliku seeru töö tulemusena lasti meie rühm paariks tunniks unimogi kallale, kus saime kõik kokku ühe ratta ära vahetada, esitules pirni vahetada, õhufiltrit lahti võtta ja vast miskit nipet-näpet veel. Hiljem pidime ka õlisid ja filtreid vahetama, aga seda tegid vaid pädevamad ning juhend oli selline: Minge sinna angaari, küsige laost materjalid ja tehke töö ära.
See tüübikoolitus (mis justkui et lubas selle autoga sõita, aga millest eriti kinni ei peetud) kestis meil iga masina puhul mingi 15 minutit ja see hõlmas seda, et üks instruktor seletas ÜHELE RÜHMALE ÜKS KORD kõik selle auto omapärad ära. Sealhulgas kabiinis olevad nupud ja muud trikid. Lisaks veel tiir ümber auto, mille käigus näidati ära paakide ja mõõdukite asukohad. Tsiteerin klassikuid: "Küll te siis õpite, kui autoga sõitma hakkate!"
Ma ei pea ennast autode alal üldse pädevaks inimeseks-kui kapott avada, tunnen karbussi küll ära, aga miskit sellega teha ma ei oska. Aga kahest rühmast olin ma vast ehk nii top 15 auto asjatundja seas.
Mingit toimivat autode hoolduse süsteemi 2010/2011 meil ei eksisteerinud!
Oletame nüüd veel, et ma olen ettevõtlik ajateenija, kes hakkab ise oma vabast ajast autot remontima. Oletame, et miskit läheb tuksi (ikka ju juhtub), kas Kapten Trumm kah aimab, mitu aastat see õnnetu ajateenija peab toenglamanguid tegema? Miks peaks sellega üldse riskima? Seega palju kergem on sõita niikaua, kuni auto sõidab ja seejärel viia ta remondirivvi ning võtta senikauaks tervete autode rivist uus auto. "Nagunii mul koidab kahe kuu pärast reserv ja miks ma peaks üksinda tehnikapargis jändama, kui teised saavad olla soojas kasarmus ning juttu ajada?"
Ma ei tea, mis süsteemiga või kuidas see masinate remont praegu käib või peaks käima, aga võibolla aitaks asjale kaasa kompanii, pataljoni või brigaadi ülemale tehtav teenistusalane noomitus, kui tema üksuse masinatest näiteks x% ei suuda öösel kell kaks 15 minutiga välja sõita. Kui peaks mingi kontroll tulema ja avastab, et pooltel relvadel on lukud puudu või vigased, siis saaks ju küll ülemused karistada, aga kas autodega kah nii on?
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Kapten Trumm nöuab mingitelt poisikesenolkidelt vöimatut! Ise öppisin 3 aastat igasugustel ratastel elukaid!
Koolile veel teine 3 aastat (igapäevast) praktikat otsa, alles siis hakkab midagi koitma!
Kahjuks elu ei ole nii mustvalge, et autojuht teeb-oleb !
Kui ikka mootor on höre, pihustid tilguvad ja akud on ka nii nagu nad on!
Öpetada oleks vaja mehi, kuidas saaks nende "omadustega" autod käigus hoitud!
Kaitseväes on hilja seda koolitust jagada! Riigil peaks kodutöö juba ammu tehtud olema!
Koolile veel teine 3 aastat (igapäevast) praktikat otsa, alles siis hakkab midagi koitma!
Kahjuks elu ei ole nii mustvalge, et autojuht teeb-oleb !
Kui ikka mootor on höre, pihustid tilguvad ja akud on ka nii nagu nad on!
Öpetada oleks vaja mehi, kuidas saaks nende "omadustega" autod käigus hoitud!
Kaitseväes on hilja seda koolitust jagada! Riigil peaks kodutöö juba ammu tehtud olema!
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Tase peaks jöudma sinnakanti, et hoolduseks pole mingit öpetajat vaja, aitab paljast manuaali lugemisest ja selle pöhjal hooldustööde tegemisest.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Vot selles see probleem ongi, et pole vanakooli mootor ! Valged inimesed ostavad/tellivad autodele pöhjamaade jaoks Webastod/Eberid juurde ! Seda enam, kui auto patrullis olles niisama sooja saamiseks löksima pannakse! Elektroonika hoiab ise nii salongi, kui ka mootori soojana! Ja seda köike ainult 1000 euro eest!taara kirjutas:Kurat. Isegi 5.gen Patrol (need piirikate omad) ei püsi talvel tühikäigul soojad. Auto seisma jääb, siis päris kiirelt langeb nii mootori ja eriti veel salongi temp. No ei ole ju eriti vanakooli mootor.Lemet kirjutas:Tühikäigul või väiksel koormusel ei taha vanemat tüüpi diisel praktikas siiski eriti soojaks minna või soe püsida, isegi radika kinnikatmine ei pruugi aidata. Uuematega seda probleemi pole, aga seal tekivad teised mured- pikalt tühikäigul tiksuv mootor saastab masendavalt õli ja kui vahetust teha tavapärase 15-20 000 km järel(nagu seda tavapäraselt eriti firmaautodega teha tavatsetakse) võivad õlikanalid peagi umbes olla ja mootor remonti vajada.
Kahjuks säästab PPA valest otsast!
-
- Liige
- Postitusi: 1904
- Liitunud: 02 Dets, 2012 12:44
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Klapib praktiliselt täielikult minu kogemusega samast ajast, meil seda ettevõtlikku seerut küll ei olnud.allatah kirjutas:Eee... Ei oskagi seda kuidagi kommenteerida. Loomulikult püüab autojuht ise autot korras hoida, aga karbussi puhastada? Ma küll enam nii täpselt kõike ei mäleta, aga ehk keegi kes asjast rohkem teab oskab öelda mitu tundi (või minutit) anti KV-s autode remondialast koolitust?Kui väeosa ei suuda autot korras hoida, siis sohver a) peaks seda püüdma ise teha b) kerima end kell 11 sooja telki magama ja jätma auto kõiksevägevama hooleks?
Oleksin hakanud juba lahmima, et null tundi, aga siis meenus, et ühe ettevõtliku seeru töö tulemusena lasti meie rühm paariks tunniks unimogi kallale, kus saime kõik kokku ühe ratta ära vahetada, esitules pirni vahetada, õhufiltrit lahti võtta ja vast miskit nipet-näpet veel. Hiljem pidime ka õlisid ja filtreid vahetama, aga seda tegid vaid pädevamad ning juhend oli selline: Minge sinna angaari, küsige laost materjalid ja tehke töö ära.
See tüübikoolitus (mis justkui et lubas selle autoga sõita, aga millest eriti kinni ei peetud) kestis meil iga masina puhul mingi 15 minutit ja see hõlmas seda, et üks instruktor seletas ÜHELE RÜHMALE ÜKS KORD kõik selle auto omapärad ära. Sealhulgas kabiinis olevad nupud ja muud trikid. Lisaks veel tiir ümber auto, mille käigus näidati ära paakide ja mõõdukite asukohad. Tsiteerin klassikuid: "Küll te siis õpite, kui autoga sõitma hakkate!"
Ma ei pea ennast autode alal üldse pädevaks inimeseks-kui kapott avada, tunnen karbussi küll ära, aga miskit sellega teha ma ei oska. Aga kahest rühmast olin ma vast ehk nii top 15 auto asjatundja seas.
Mingit toimivat autode hoolduse süsteemi 2010/2011 meil ei eksisteerinud!
Oletame nüüd veel, et ma olen ettevõtlik ajateenija, kes hakkab ise oma vabast ajast autot remontima. Oletame, et miskit läheb tuksi (ikka ju juhtub), kas Kapten Trumm kah aimab, mitu aastat see õnnetu ajateenija peab toenglamanguid tegema? Miks peaks sellega üldse riskima? Seega palju kergem on sõita niikaua, kuni auto sõidab ja seejärel viia ta remondirivvi ning võtta senikauaks tervete autode rivist uus auto. "Nagunii mul koidab kahe kuu pärast reserv ja miks ma peaks üksinda tehnikapargis jändama, kui teised saavad olla soojas kasarmus ning juttu ajada?"
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Siin ongi EKV tehnika-teemaline arusaam kokku võetuna. See arusaam ei tule ainult ajateenijast, vaid ka ülalpoolt, kus nad tehnikaühiku tasemel kohtuvad. Kahjuks läbi aastate pole näha olnud muud paranemist kui see, et "uusi" kasutatud" autosid on hakatud doonorriigis enne üleandmist remontima (mis pole just odav nali), kuid enne auto loovutamist tehtav "hooldus" jääb oma kvaliteedi osas alati omama teatud küsimärke (ega endale ju ei tehta). Selliselt lähtepositsioonilt ei hakka meil eales ka mingit arvestatavat soomusarmeed olema, sest arvukat tehnikat erafirmades parandada on lihtsalt liiga kallis.See tüübikoolitus (mis justkui et lubas selle autoga sõita, aga millest eriti kinni ei peetud) kestis meil iga masina puhul mingi 15 minutit ja see hõlmas seda, et üks instruktor seletas ÜHELE RÜHMALE ÜKS KORD kõik selle auto omapärad ära. Sealhulgas kabiinis olevad nupud ja muud trikid. Lisaks veel tiir ümber auto, mille käigus näidati ära paakide ja mõõdukite asukohad. Tsiteerin klassikuid: "Küll te siis õpite, kui autoga sõitma hakkate!"Ma ei pea ennast autode alal üldse pädevaks inimeseks-kui kapott avada, tunnen karbussi küll ära, aga miskit sellega teha ma ei oska. Aga kahest rühmast olin ma vast ehk nii top 15 auto asjatundja seas.
Mingit toimivat autode hoolduse süsteemi 2010/2011 meil ei eksisteerinud!
Oletame nüüd veel, et ma olen ettevõtlik ajateenija, kes hakkab ise oma vabast ajast autot remontima. Oletame, et miskit läheb tuksi (ikka ju juhtub), kas Kapten Trumm kah aimab, mitu aastat see õnnetu ajateenija peab toenglamanguid tegema? Miks peaks sellega üldse riskima? Seega palju kergem on sõita niikaua, kuni auto sõidab ja seejärel viia ta remondirivvi ning võtta senikauaks tervete autode rivist uus auto. "Nagunii mul koidab kahe kuu pärast reserv ja miks ma peaks üksinda tehnikapargis jändama, kui teised saavad olla soojas kasarmus ning juttu ajada?"
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Kas mitte kaitsejöud ei tambi igal paraadil rusikaga rinnale ja ei kiida, kuidas nemad autojuhte koolitavad?
Tuleb siis meiesugused RÖK-lt autosid hooldama saata ja need "omad megajuhid" meie asemel pörkamisele saata!
Tuleb siis meiesugused RÖK-lt autosid hooldama saata ja need "omad megajuhid" meie asemel pörkamisele saata!
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Oma kogemused paljude lääne vanemate (alla 2000 a) kaubiku ja maasturi diiselmootoritega. Erinevates autodes on erinevatel aastaaegadel veedetud kokku mõnisada ööd.
-10 kannatab töötava mootoriga autos magada küll. Piir jookseb kusagil -15 juurest. Tühikäigul kulutab 2-3l töömahuga diiselmootor kütust kusagil 1-1,5l/h, arvutage ise, palju sellest sooja saab. Palju kasu on sellest, kui sohver taipab salongisoojenduse siseringi peale keerata (soojendus hakkab õhku salongist võtma), ebameeldiv tagajärg on udused aknad. Aga alla -20 ilma lisasoojenduseta või korraliku magamiskotita õigest magamisest enam juttu ei ole, salongisoojendus jahutab mootori maha.
-10 kannatab töötava mootoriga autos magada küll. Piir jookseb kusagil -15 juurest. Tühikäigul kulutab 2-3l töömahuga diiselmootor kütust kusagil 1-1,5l/h, arvutage ise, palju sellest sooja saab. Palju kasu on sellest, kui sohver taipab salongisoojenduse siseringi peale keerata (soojendus hakkab õhku salongist võtma), ebameeldiv tagajärg on udused aknad. Aga alla -20 ilma lisasoojenduseta või korraliku magamiskotita õigest magamisest enam juttu ei ole, salongisoojendus jahutab mootori maha.
Kui Teile paistab, et see on nii, siis see ongi nii - Teile paistab.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Märg gero ja suletekk on sellisel juhul lahendus. Jope vms. tuleb jalgadele lisaks visata.
Huvitun maisest rasketehnikast.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Miks just märg???plekkpea kirjutas:Märg gero ja suletekk on sellisel juhul lahendus. Jope vms. tuleb jalgadele lisaks visata.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Ilmselt seetõttu, et see hoiab ka mootori sooja... 

Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline