erakonnad,rahastamine,suurused-tekkinud julgeolekuohud
-
kaugeltuuriv
- Liige
- Postitusi: 7883
- Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
- Kontakt:
erakonnad,rahastamine,suurused-tekkinud julgeolekuohud
Väidan,et erakondade praegune rahastamine,erakondade suurused ja kehtivad reeglid on tekitanud julgeolekuriske Eestile.
1.Korruptsiooni suurenemine,rahapesu võimaluste avardumine.
Töötab otseselt monopolide ja allilma huvides.
Jätab teiste riikide luureteenistustele kompra ära kasutamiseks ja oma huvide peale surumiseks.
2.Erakonna suurus on pilet võimu juurde,mis lahja valiku juures toob võimule ebaadekvaatsed isiksused.
Soov saada erakonna liikmeks saamine on tekitanud isikute hulga,kes näevad selles vaid enda võimu kasutamisel tekkinud privileegide numbreid.
3.Igasuguste noormalevate tekkimine.
Noortekogud on kujunenud inkubaatoriteks,kus noored ajud pestakse ja tekitatakse endale ustavad jüngrid-oht otseselt sisejulgeolekule.
1.Korruptsiooni suurenemine,rahapesu võimaluste avardumine.
Töötab otseselt monopolide ja allilma huvides.
Jätab teiste riikide luureteenistustele kompra ära kasutamiseks ja oma huvide peale surumiseks.
2.Erakonna suurus on pilet võimu juurde,mis lahja valiku juures toob võimule ebaadekvaatsed isiksused.
Soov saada erakonna liikmeks saamine on tekitanud isikute hulga,kes näevad selles vaid enda võimu kasutamisel tekkinud privileegide numbreid.
3.Igasuguste noormalevate tekkimine.
Noortekogud on kujunenud inkubaatoriteks,kus noored ajud pestakse ja tekitatakse endale ustavad jüngrid-oht otseselt sisejulgeolekule.
-
allatah
- Liige
- Postitusi: 1068
- Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
- Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
- Kontakt:
Re: erakonnad,rahastamine,suurused-tekkinud julgeolekuohud
Aga kui ma väidan, et erakondade rahastamine, kus osa rahast tuleb riigilt ja osa annetustest on kõige parem variant? Riigilt tulev osa annab erakonnale kindluse, et suudetakse samas vaimus jätkata ning annetuste kokkukukkumisel ei pea erakond muutuma mingiks kellegi korteris toimivaks organisatsiooniks. Annetused annavad võimaluse teha kampaaniat, et valitud maailmavaade saaks riigis/KOVis veel laiema mandaadi.
Ma saan täitsa aru nendest ohtudest, aga mis see parem variant on? Kas erakondasid peaks rahastama ainult riik või ainult annetajad? ja mis põhjusel?
Ma saan täitsa aru nendest ohtudest, aga mis see parem variant on? Kas erakondasid peaks rahastama ainult riik või ainult annetajad? ja mis põhjusel?
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
Re: erakonnad,rahastamine,suurused-tekkinud julgeolekuohud
Huvitav ja arusaamatu, et keegi pole veel märganud küsida- KUST, MILLISTEST ALLIKATEST ON SEE SULARAHA PÄRIT!!?? Sellise koguse rahapaberite liigutamisest peaks ju tänasel päeval vaatamata kõigele siiski jälg maha jääma.
Olgugi suurettevõtted ja ärimehed, aga sellise koguse sulaaraha tekitamine jääb mulle pisut müstiliseks. Ainus aus versioon, et dividentidena välja võetud. Sel juhul- on maksud makstud? Samas- tegu pole ju ei kümnete ega ka sadade tuhandetega, vaid ikka tunduvalt suuremate rahadega. Näiteks olla ju ainuüksi papa ja tütar Mustad oma tagasihoidlikest säästudest kumbki erakonda miljoniga toetanud. Huvitav, millisest ettevõtlusest kumbki oma tulu on saanud ja kuidas on selle pealt maksude maksmisega olnud? Eriti panevad sellisel taustal kukalt sügama MTA viimase aja peadpööritavad kavad üle 1000 euroste tehingute jälitamisest ja ettevõttega seotud transpordivahendite maksustamismuudatustest. Tsiteerides vene satiirikuid- "...делают дикии вид озабоченности, как все, которые никому не нужны..."
Olgugi suurettevõtted ja ärimehed, aga sellise koguse sulaaraha tekitamine jääb mulle pisut müstiliseks. Ainus aus versioon, et dividentidena välja võetud. Sel juhul- on maksud makstud? Samas- tegu pole ju ei kümnete ega ka sadade tuhandetega, vaid ikka tunduvalt suuremate rahadega. Näiteks olla ju ainuüksi papa ja tütar Mustad oma tagasihoidlikest säästudest kumbki erakonda miljoniga toetanud. Huvitav, millisest ettevõtlusest kumbki oma tulu on saanud ja kuidas on selle pealt maksude maksmisega olnud? Eriti panevad sellisel taustal kukalt sügama MTA viimase aja peadpööritavad kavad üle 1000 euroste tehingute jälitamisest ja ettevõttega seotud transpordivahendite maksustamismuudatustest. Tsiteerides vene satiirikuid- "...делают дикии вид озабоченности, как все, которые никому не нужны..."
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
kaugeltuuriv
- Liige
- Postitusi: 7883
- Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
- Kontakt:
Re: erakonnad,rahastamine,suurused-tekkinud julgeolekuohud
Kui tegemist oleks ainult riigi poolt finantseeritavaga,siis peaks see olema vaid kindel summa,mis ei tohiks olla seotud isikute arvuga erakonnas.Isiklikult pooldan seda varianti.
Kui annetustega,siis peaks olema kõik annetajad avalikustatud,näiteks erakonna registri järgi ning parteidele peaks olema kinnistatud rahaline limiit.Mõte oleks selles,et vältida USA toimuvat rahastamist,kus raha kvantiteet tapab poliitilise debati.
Praegune variant on minu arvates kõige halvem.
Kui annetustega,siis peaks olema kõik annetajad avalikustatud,näiteks erakonna registri järgi ning parteidele peaks olema kinnistatud rahaline limiit.Mõte oleks selles,et vältida USA toimuvat rahastamist,kus raha kvantiteet tapab poliitilise debati.
Praegune variant on minu arvates kõige halvem.
-
kaugeltuuriv
- Liige
- Postitusi: 7883
- Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
- Kontakt:
Re: erakonnad,rahastamine,suurused-tekkinud julgeolekuohud
Puudutamatta jäi ka erakonna liikmelisus.Arvan,et peaks olema reguleeritud parteimaksed-kui erakonna liige ei tasu makseid,siis peaks olema võimalus liige erakonna nimekirjast kustutada ka riigi poolt.Väidan,et osa liikmeskonnast on balast ja lihtsalt sealt omakasust,mitte maailmavaatest.Või siduda maksu maksmine riigi toetustega.
-
allatah
- Liige
- Postitusi: 1068
- Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
- Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
- Kontakt:
Re: erakonnad,rahastamine,suurused-tekkinud julgeolekuohud
Kuskil nii 6min 50seki peal hakatakse selgitama, miks mingit jälge rahast ei jää.Huvitav ja arusaamatu, et keegi pole veel märganud küsida- KUST, MILLISTEST ALLIKATEST ON SEE SULARAHA PÄRIT!!?? Sellise koguse rahapaberite liigutamisest peaks ju tänasel päeval vaatamata kõigele siiski jälg maha jääma.
http://www.youtube.com/watch?v=ocPA_tsOwP8
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
-
kaugeltuuriv
- Liige
- Postitusi: 7883
- Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
- Kontakt:
Re: erakonnad,rahastamine,suurused-tekkinud julgeolekuohud
Väga õpetlik,see dokumentaal-kõik osad tuleks Riikliku TV kavva lülitada:)saaks alles nalja
-
kaugeltuuriv
- Liige
- Postitusi: 7883
- Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
- Kontakt:
Re: erakonnad,rahastamine,suurused-tekkinud julgeolekuohud
Eriti hea on järgmine osa,kus õpetatakse raha küsimist-altkäemaksu võtmist seaduslikult:)
Re: erakonnad,rahastamine,suurused-tekkinud julgeolekuohud
Mujal maailmas käibki suures osas arveldamine ikka veel sularahas.
-
allatah
- Liige
- Postitusi: 1068
- Liitunud: 15 Veebr, 2006 17:04
- Asukoht: Tallinn/Tartu/Võrumaa
- Kontakt:
Re: erakonnad,rahastamine,suurused-tekkinud julgeolekuohud
Paar aastat tagasi see seriaal jooksiski ETV-s
Tänases olukorras, kus arvatavasti saab raha eest mõjuvõimu osta, tekib ilmselt kõigil normaalsetel inimestel soov asju piirata. Nii ka minul. Sellest hoolimata peaksime me alati vaatama asju selle nurga alt, et üks võiteine seadus võib meile kunagi hiljem ebasobivaks muutuda.
Näiteks riigi poolne võimalus inimesi erakondadest välja visata. Mõte on huvitav. Kui rakendada seda näiteks nii, et politsei hakkaks iga üksikjuhtumit uurima ja kui selgub, et inimene on mingil ebaseaduslikul/ebamoraalsel alusel erakonda vastu võetud, et ta seal midagi ebademokraatlikku teeks, siis saaks ta välja visata. Kui avalike hääletusandmete põhjal selguks, et tema hääl võis mõnda tulemust muuta, tuleks see otsus riigi poolt kehtetuks muuta. NÄITEKS.
Samas võib juhtuda, et sellise seaduse toimides on jällegi oht, et mõni võimule saav autoritaarne erakond saab hakata kuidagimoodi mõndasid inimesi poliitikast eemale tõrjuma.
Rahastamise ülempiir. Kardan, et kui seda on ka praegu ARVATAVASTI pidevalt rikutud, siis küll leitakse lahendused ka tulevikus.
Kui määratakse erakonnale ülempiir, siis tellib erakond firmalt x väga odava hinna eest reklaami ning erakonna liikmega seotud firma y tellib jällegi firmalt x väga kalli hinna eest reklaami.
Kui määrata ülempiir ühe liikme kohta võiks effekt olla natuke suurem, sest tõenäoliselt on valdav osa erakonna lihtliikmetest ikkagi ausad, kes võõrast raha ei anneta. Samas lahenduse leiab alati, kasvõi eelnenud näidet vaadates.
Võiks veel teha mingisuguse reeglistiku, et ei saa niisama ühest erakonnast teise joosta vms, et vältida poliitprostitutsiooni, aga kas see ei või tekitada ehk seda, et püütakse veelgi enam kümne küünega oma erakonnast kinni hoida, sest teatakse, et kui erakond peaks hakkama allapoole veerema, on nende tippudega kõik.
Et ma ainult ei vinguks vaid pakuks ka mõne lahenduse välja siis ehk oleks kasu viimasel ajal mõnes riigi ametkonnas kasutatavast süstemist, kus üks inimene ei või oma ametikohal liiga kaua olla ja liiga sõbralike sidemete vältimiseks toimub rotatsioon.
Ma leian, et militaarfoorum võiks olla sama apoliitiline, kui näiteks KL, aga paratamatult oleme me selle teemani jõudnud seega lähen edasi.
Nii mõni linnapea, kui ka vallavanem on olnud ametis omajagu aega. Nagu ka Putin. Kas tõesti arvavad Venemaa elanikud või meie näitel meie linnade/valdade elanikud, et nemad ongi ainuõiged inimesed selle koha peale. Ehk peaks olema niimoodi, et üks poliitik ei või olla ametikohal kauem, kui näiteks kaks ametiaega. Peale seda on tal õigus samale kohale kandideerida teises omavalitsuses või siis samas omavalitsuses olla vähemalt üks või pigem kaks astet teises ametikohas. Nagunii tekib inimesel ühel ametikohal mingil hetkel mugavustsoon, kus välditakse liigselt uudseid ideid ning püütakse vaikselt edasi tiksuda. See on halb Eesti arengule.
Niivõrd, kui me ka ei tahaks piirata ametisoleku aega tuleb siiski arvestada seda, et mõndadel poliitikutel võib olla keeruline avatud tööjõuturul sarnaseid töötingimusi saada ja see on juba inimlik, et oma kohast iga hinna eest kinni hoitakse. Selles ei pea ilmtingimata isegi korruptsiooni nägema.
Tänases olukorras, kus arvatavasti saab raha eest mõjuvõimu osta, tekib ilmselt kõigil normaalsetel inimestel soov asju piirata. Nii ka minul. Sellest hoolimata peaksime me alati vaatama asju selle nurga alt, et üks võiteine seadus võib meile kunagi hiljem ebasobivaks muutuda.
Näiteks riigi poolne võimalus inimesi erakondadest välja visata. Mõte on huvitav. Kui rakendada seda näiteks nii, et politsei hakkaks iga üksikjuhtumit uurima ja kui selgub, et inimene on mingil ebaseaduslikul/ebamoraalsel alusel erakonda vastu võetud, et ta seal midagi ebademokraatlikku teeks, siis saaks ta välja visata. Kui avalike hääletusandmete põhjal selguks, et tema hääl võis mõnda tulemust muuta, tuleks see otsus riigi poolt kehtetuks muuta. NÄITEKS.
Samas võib juhtuda, et sellise seaduse toimides on jällegi oht, et mõni võimule saav autoritaarne erakond saab hakata kuidagimoodi mõndasid inimesi poliitikast eemale tõrjuma.
Rahastamise ülempiir. Kardan, et kui seda on ka praegu ARVATAVASTI pidevalt rikutud, siis küll leitakse lahendused ka tulevikus.
Kui määratakse erakonnale ülempiir, siis tellib erakond firmalt x väga odava hinna eest reklaami ning erakonna liikmega seotud firma y tellib jällegi firmalt x väga kalli hinna eest reklaami.
Kui määrata ülempiir ühe liikme kohta võiks effekt olla natuke suurem, sest tõenäoliselt on valdav osa erakonna lihtliikmetest ikkagi ausad, kes võõrast raha ei anneta. Samas lahenduse leiab alati, kasvõi eelnenud näidet vaadates.
Võiks veel teha mingisuguse reeglistiku, et ei saa niisama ühest erakonnast teise joosta vms, et vältida poliitprostitutsiooni, aga kas see ei või tekitada ehk seda, et püütakse veelgi enam kümne küünega oma erakonnast kinni hoida, sest teatakse, et kui erakond peaks hakkama allapoole veerema, on nende tippudega kõik.
Et ma ainult ei vinguks vaid pakuks ka mõne lahenduse välja siis ehk oleks kasu viimasel ajal mõnes riigi ametkonnas kasutatavast süstemist, kus üks inimene ei või oma ametikohal liiga kaua olla ja liiga sõbralike sidemete vältimiseks toimub rotatsioon.
Ma leian, et militaarfoorum võiks olla sama apoliitiline, kui näiteks KL, aga paratamatult oleme me selle teemani jõudnud seega lähen edasi.
Nii mõni linnapea, kui ka vallavanem on olnud ametis omajagu aega. Nagu ka Putin. Kas tõesti arvavad Venemaa elanikud või meie näitel meie linnade/valdade elanikud, et nemad ongi ainuõiged inimesed selle koha peale. Ehk peaks olema niimoodi, et üks poliitik ei või olla ametikohal kauem, kui näiteks kaks ametiaega. Peale seda on tal õigus samale kohale kandideerida teises omavalitsuses või siis samas omavalitsuses olla vähemalt üks või pigem kaks astet teises ametikohas. Nagunii tekib inimesel ühel ametikohal mingil hetkel mugavustsoon, kus välditakse liigselt uudseid ideid ning püütakse vaikselt edasi tiksuda. See on halb Eesti arengule.
Niivõrd, kui me ka ei tahaks piirata ametisoleku aega tuleb siiski arvestada seda, et mõndadel poliitikutel võib olla keeruline avatud tööjõuturul sarnaseid töötingimusi saada ja see on juba inimlik, et oma kohast iga hinna eest kinni hoitakse. Selles ei pea ilmtingimata isegi korruptsiooni nägema.
Riigi kaitse on liiga tähtis asi, et seda teistele usaldada.
-
Poti soldat
- Liige
- Postitusi: 1907
- Liitunud: 02 Dets, 2012 12:44
- Kontakt:
Re: erakonnad,rahastamine,suurused-tekkinud julgeolekuohud
Kogu see annetuste süsteem on minu meelest täiega p****e kukkunud ja seda muidugi täiesti tahtlikult. Idaraha skandaali puhul räägiti kõva häälega kuidas "iga teene eeldab vastuteenetet jne", aga keegi tõsiselt arvab et "kodumaise" rahaga see asi toimib teisiti? Kui kilekotiraha skandaal hoos oli, siis Olari Taal kirjutas väga ilusti ühes artiklis kuidas tuuleenergia toetusi üksmeelselt tõsteti peale seda kui kõigiline parlamendiparteidele saabus õige "annetus".
Oleks minu teha siis parlamendiparteidele oleks annetused täiesti keelatud. Kogu rahastamine peaks olema riigieelarvest + liikmemaksud ning muidugi liikmemaksud peaks olema ka normaalselt reguleeritud, mitte et suurärimehed maksavad 10000 EUR kuus liikmemaksu vms. Annetusi lubaks ainult parlamendivälistele parteidele ning ka neile paneks ülempiiri. Muidugi kõiki skeeme see ära ei likvideeriks, säiliksid ikka võimalused osta reklaami ja rentida ruume õigetelt inimestelt + ka poliitikutelele üksikisikuliselt nutsu peo peale laduda, aga vähemalt raskendaks see seaduste ostmist omajagu.
Oleks minu teha siis parlamendiparteidele oleks annetused täiesti keelatud. Kogu rahastamine peaks olema riigieelarvest + liikmemaksud ning muidugi liikmemaksud peaks olema ka normaalselt reguleeritud, mitte et suurärimehed maksavad 10000 EUR kuus liikmemaksu vms. Annetusi lubaks ainult parlamendivälistele parteidele ning ka neile paneks ülempiiri. Muidugi kõiki skeeme see ära ei likvideeriks, säiliksid ikka võimalused osta reklaami ja rentida ruume õigetelt inimestelt + ka poliitikutelele üksikisikuliselt nutsu peo peale laduda, aga vähemalt raskendaks see seaduste ostmist omajagu.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 44063
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: erakonnad,rahastamine,suurused-tekkinud julgeolekuohud
Selliseid sigadusi saab teha siis, kui valijad sellest numbrit ei tee ja võim tsementeerunud liigselt on.
Mõned RE juhtfiguurid (aga ka KE Tallinnas) on selle elav näide - MEILE alternatiivi pole....
Ja kuna tegu militaarfoorumiga, siis võiks igaüks endalt küsida, kumb on tegelikult suurem simlus, kas piltlikult öeldes KV sokivarude ja sõjaväeluure hoone plaanide (meedias on nii räägitud) lekitamine GRU-le või lihtsalt probleemide ignoreerimine ja mugavusreziimis tiksumine.
Mõned RE juhtfiguurid (aga ka KE Tallinnas) on selle elav näide - MEILE alternatiivi pole....
Ja kuna tegu militaarfoorumiga, siis võiks igaüks endalt küsida, kumb on tegelikult suurem simlus, kas piltlikult öeldes KV sokivarude ja sõjaväeluure hoone plaanide (meedias on nii räägitud) lekitamine GRU-le või lihtsalt probleemide ignoreerimine ja mugavusreziimis tiksumine.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
kaugeltuuriv
- Liige
- Postitusi: 7883
- Liitunud: 13 Sept, 2011 17:35
- Kontakt:
Re: erakonnad,rahastamine,suurused-tekkinud julgeolekuohud
Rotatsiooni idee on väga mõistlik,kindlasti aitaks see juurida korruptsooni.
Olen ka Trummiga nõus,selline sussi vussitamine,mugavustsoonis istumine lõpetab ükskord kodanike aktiivsuse ja siis oleme tagasi seal punktis,kus oli esimene vabariik enne suurt sõda.
Olen ka Trummiga nõus,selline sussi vussitamine,mugavustsoonis istumine lõpetab ükskord kodanike aktiivsuse ja siis oleme tagasi seal punktis,kus oli esimene vabariik enne suurt sõda.
- gnadenlose
- Liige
- Postitusi: 2160
- Liitunud: 02 Mär, 2004 13:18
- Asukoht: Kilulinn/Kardulavabariik
- Kontakt:
Re: erakonnad,rahastamine,suurused-tekkinud julgeolekuohud
Üldiselt jääb üle õnnitleda 21. sajandil jalgratta leiutajatele. Kui veel keegi religioonide närususe paljastaks ja sellest näiteid tuues loengut peaks...
Гив Ми Мани
Re: erakonnad,rahastamine,suurused-tekkinud julgeolekuohud
Samas on see süsteem, et raha tuleb erakondadele riigilt ikka väga vale. Raha antakse vastavalt sellel mitu kohta on erakonnal riigikogus. Seega puudub praktilselt võimalus, et tekiks mõni uus erakond või politiitiline jõud. Ning enamuses olev erakond saab kõige rohkem raha ja sellega saab ennast veel rohkem kindlustada ja konkurente tõrjuda.
Võimatu on mõnel uuel erakonnal leida need miljonid eurod, et võistelda erakondadega kes saavad selle raha riigilt.
Võimatu on mõnel uuel erakonnal leida need miljonid eurod, et võistelda erakondadega kes saavad selle raha riigilt.
Tänane kord sisuliselt tähendab seda, et riik võib otsustada, et kõik elanikkonnast peavad tõestama, et nad ei ole rasedad ja rasedustest selleks ei kõlba, samas kõlbab ostutsekk 5 kuud tagasi ostetud kondoomile.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Madis Reivik ja 3 külalist