Sedapuhku on Trummil täiesti õigus. Kui vaatad näiteks veduki ja poolhaagise vahel olevaid õhuvoolikuid, siis näed, et neid on kaks - punane ja kollane. Pidurite rakendumisel "lahkub õhk" ainult ühest kontuurist.mx77 kirjutas:Misasja, eks see õhk sealt rekka pidurisüsteemist lahkubki, kui kässar peale "tõmmata". Eks uuesti rõhu üles ajamine võtab ikka natuke aega. Päris uutel rekkadel on elektrilised seisupidurid aga millal need tulid.Kapten Trumm kirjutas: Seda on tegelikult näha, kus mõni salanda öö läbi pargib ja hommik algab 20 min pläristamisega kohapeal (tavaliselt suure sinise pilve sees), siis selle põhjuseks on piduritest lahkunud õhk ning vedruakude poolt peale lükatud pidurid.
Sa pidid ju vägev spetsialist olema???
Kaitseliidu sõidukid
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Miks terve süsteemi, aga tagapiduri vedruaku kambrid lastakse ju tühjaks? Või mitte?Lemet kirjutas:'Misasja, eks see õhk sealt rekka pidurisüsteemist lahkubki, kui kässar peale "tõmmata". Eks uuesti rõhu üles ajamine võtab ikka natuke aega.
![]()
![]()
![]()
mnjaaa....et siis seisupiduri kasutamine laseb rekkal terve süsteemi tühjaks. See vist miski hoopis uutmoodi lähenemine asjale...sihuke kõrgetasemeline, millest tavaprofaanid aru eriti ei kipu saama.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Pidurikambri keskmisest osast ja vedru pressib klotsi kinni. Lased hoova kabiinis lahti ja ka pidur on maas. Nii et "rõhu uuesti ülesajamise" jutt näitab...noh, ütleme siis, et üpris suurt asjatundmatust. Milles lugupeetav täiesti asjatult sedapuhku Trummi süüdistab. Kui süsteem on korras ja tihe, siis tasakaalustub rõhk momentaalselt ja pidur on maas. Mingit pikka tuksumist kohal pole vaja.
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Ok, see on siis sellisel juhul, kui resiiverid 100% rõhku peavad.Lemet kirjutas:Pidurikambri keskmisest osast ja vedru pressib klotsi kinni. Lased hoova kabiinis lahti ja ka pidur on maas. Nii et "rõhu uuesti ülesajamise" jutt näitab...noh, ütleme siis, et üpris suurt asjatundmatust. Milles lugupeetav täiesti asjatult sedapuhku Trummi süüdistab. Kui süsteem on korras ja tihe, siis tasakaalustub rõhk momentaalselt ja pidur on maas. Mingit pikka tuksumist kohal pole vaja.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Äkki tunnistad üks kord, et panid puusalt?
Või eliitkooli ilmeksimatus ei luba seda?

Või eliitkooli ilmeksimatus ei luba seda?
Minu juhtimisõiguse saamise juurde kuulus ühe detailina ka Kamaz-740 pneumaatilise pidurisüsteemi töö selgeks tegemine ja hindele vastamine, sestap arvan, et sinusugusest lahmivast tainast tean ma seda asja natuke pareminiSa pidid ju vägev spetsialist olema???

Viimati muutis Kapten Trumm, 12 Dets, 2013 10:35, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Ei. Aga vast Kapten Trumm viitsib Sulle pikemalt seletada, tema teab seda asja minust paremini...
Lihtsalt mõtle selle peale, et liikluses ei ole kuskil näha sõidukeid, mis peale paariminutilist seisupiduri kasutamist peaksid paar minutit süsteemi täis pumpama. Nagu lugupeetava arvamus näikse olevat.

Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
http://www.e-ope.ee/_download/euni_repo ... amber.html
Et kohapeal pläristades saada autot liikuma tuleb, sellest, et kogu pidurisüsteem on õhust tühi või on surve liiga madal.
Käsipiduri hoova liigutamisest pole abi, sest seisupiduri vabastab suruõhk. Enne kui piisavat rõhku.
Pneumaatilisse pidurissüsteemi on sisse ehitatud selline failsafe, et kui süsteemist õhk kaob, siis rattad pidurduvad (tavaliselt tagarattad).
Neid vabastada saab rõhuga või siis mutrivõtmega.
Seisupiduri kasutamisel lastakse õhk välja ainult pidurikambritest ja torustikust nendeni.
Seisupiduri vabastamisel täitub süsteem momentaalselt balloonidest ja kompressorist tuleva suruõhuga (täpsemalt kompressor pumpab balloonidesse).
Õhuvaru on seal ikka nii 10 pidurduse jagu ja rohkemgi, korras autol aktiivse käsipiduri kasutamisega ei juhtu midagi, pidurid vabanevad momentaalselt.
Et kohapeal pläristades saada autot liikuma tuleb, sellest, et kogu pidurisüsteem on õhust tühi või on surve liiga madal.
Käsipiduri hoova liigutamisest pole abi, sest seisupiduri vabastab suruõhk. Enne kui piisavat rõhku.
Pneumaatilisse pidurissüsteemi on sisse ehitatud selline failsafe, et kui süsteemist õhk kaob, siis rattad pidurduvad (tavaliselt tagarattad).
Neid vabastada saab rõhuga või siis mutrivõtmega.
Seisupiduri kasutamisel lastakse õhk välja ainult pidurikambritest ja torustikust nendeni.
Seisupiduri vabastamisel täitub süsteem momentaalselt balloonidest ja kompressorist tuleva suruõhuga (täpsemalt kompressor pumpab balloonidesse).
Õhuvaru on seal ikka nii 10 pidurduse jagu ja rohkemgi, korras autol aktiivse käsipiduri kasutamisega ei juhtu midagi, pidurid vabanevad momentaalselt.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Just. Ja sestap paneb mind alati muigama see märulifilmides toimuv rabelemine veoka kabiini taga püüdmaks kabiini pääseda ja kurikaelad kinni pidada. Selmet voolik lahti ja õhk maha lasta.Pneumaatilisse pidurissüsteemi on sisse ehitatud selline failsafe, et kui süsteemist õhk kaob, siis rattad pidurduvad (tavaliselt tagarattad).
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Jah, tunnistan, et lasin poolpuusalt. Elik siis arvasin, et need tagaratta vedruakupakid on suurema mahutavusega, mida ressiverist kohe ei täida.Kapten Trumm kirjutas:Äkki tunnistad üks kord, et panid puusalt?
Või eliitkooli ilmeksimatus ei luba seda?
Minu juhtimisõiguse saamise juurde kuulus ühe detailina ka Kamaz-740 pneumaatilise pidurisüsteemi töö selgeks tegemine ja hindele vastamine, sestap arvan, et sinusugusest lahmivast tainast tean ma seda asja natuke pareminiSa pidid ju vägev spetsialist olema???
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43807
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Nendel politsei korraldatavatel veoautode rappimistel ei ole see väga märkimisväärne sündmus, et kaalumise-kontrollimise tõttu kohapeal pool tundi pläristanud auto ei suuda liikuma hakata, sest tühikäigul käies või seistes on õhusurve nii palju langenud, et pidurid on peale läinud
Tegelt soovitaks soojalt mõnda sellist üritust jälgida, siis saab üsna hästi aru, milline vene rulett Eesti teedel käimas on raha nimel ja milliseid riske võetakse täiesti tuima näoga vähemkaitstud liiklejatele

Tegelt soovitaks soojalt mõnda sellist üritust jälgida, siis saab üsna hästi aru, milline vene rulett Eesti teedel käimas on raha nimel ja milliseid riske võetakse täiesti tuima näoga vähemkaitstud liiklejatele

/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Siis on aparaat ikka päris kohvi..Seda on tegelikult näha, kus mõni salanda öö läbi pargib ja hommik algab 20 min pläristamisega kohapeal (tavaliselt suure sinise pilve sees), siis selle põhjuseks on piduritest lahkunud õhk ning vedruakude poolt peale lükatud pidurid.
Teadmata küll, kas õhu pihkumise või kompressori seisukorra pärast. Ja kas sinine suitsupilv on kunstiline liialdus..

Sai korraldatud eksperiment.
Omaenda töövahend, juba tuttav kaudselt tsiteeritud töövahend Volvo FH 12 sai peale neljatunnist seisakut käivitatud.
Suruõhk algseisus mõlemas kontuuris 4,5 atti.
Mootorit ei paarutanud, lastud tühikäigul loksuda 600 pm.
55 sekundi pärast surve 6,5 atti ja hoiatuspiiks vait.
Kolme minuti pärast ka õhkpatjade surve norm (10 atti)..
Kusjuures auto 12 aastat vana ja aktiivkasutuses koos kõigi vanusest tingitud "susinatega".
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Ei pruugi nii väga olla, isegi öö otsa tiksunud kamsa annab hommikuse pedaalivajutuse peale sellise õhureostuse välja, et ümbruskonnas peavad kõik udukad sisse lülitama. Kusjuures seda suht uue auto puhul. Lihtsalt Kamazi omapära...Ja kas sinine suitsupilv on kunstiline liialdus..
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Ja nii ongi..isegi öö otsa tiksunud kamsa annab hommikuse pedaalivajutuse peale sellise õhureostuse välja, et ümbruskonnas peavad kõik udukad sisse lülitama. Kusjuures seda suht uue auto puhul. Lihtsalt Kamazi omapära...
Tegelikult ei jõua tehnilisi parameetreid ära imestada. 9liitrine V8 mootor üüratu 3000 pm kanti maksimumpööretega arendab törts üle kahesaja hobujõu.
Nagu 6liitrine Volvo..
Ja tekibki tohutu õhureostus.. Toitesüsteemi omapära..
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Jällegi kord pean lgp. kaasfoorumlasele pettumuse valmistama.Lemet kirjutas: ...Just. Ja sestap paneb mind alati muigama see märulifilmides toimuv rabelemine veoka kabiini taga püüdmaks kabiini pääseda ja kurikaelad kinni pidada. Selmet voolik lahti ja õhk maha lasta.
Nimelt on seal sistem nõnda kavalalt ja lollkindlalt ehitatud, et paljalt vooliku lahtiühendamisest ei piisa. Ühendustes (nii skndinaavia, kui € standard) on sisse ehitatud klapid, mis peatavad õhu voolikut lahti ühendades. Nii võib lihtne poolhaage kallakule parkides ja haagise enda käsipidurit unustades vabalt jooksu panna, kui voolikud lahti ühendatud (järele proovitud

Kurikaelte pidamiseks on vaja kabiini taga emb-kumb voolik läbi lõigata, misjärel toimub küll kiire peatumine. Jällegi järele proovitud, kui kabiini taga voolikud sassis ja sadula vahel...
Koha peal loksumisest. Suitsevad nad raisad paljud kui pikemalt käima jätta, eriti kuulsad on Volvo FH seeria veokid, on miskine loll eripära. Külmas kliimas mõni tund tiksudes on esimese pedaalivajutusega võimalik päästeamet kohale saada.
Ja ei pea need uued masinad ka eriti õhku, on häid ja on halbu isendeid. Nii mõnelgi paari aasta vanusel masinal kaob rõhk süsteemist, firma service laiutab vaid käsi. Märksõnadeks kulude optimeerimine...
Ulan-Ude40, 75274
-
- Liige
- Postitusi: 1416
- Liitunud: 25 Mär, 2008 13:16
- Asukoht: saaremaa
- Kontakt:
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Mis jutt, kässar on peale voolikute lahtiühendamist peal mis peal. Juhul muidugi kui haakel on vähemalt üks telg vedruakukambritega..Jällegi kord pean lgp. kaasfoorumlasele pettumuse valmistama.
Nimelt on seal sistem nõnda kavalalt ja lollkindlalt ehitatud, et paljalt vooliku lahtiühendamisest ei piisa. Ühendustes (nii skndinaavia, kui € standard) on sisse ehitatud klapid, mis peatavad õhu voolikut lahti ühendades. Nii võib lihtne poolhaage kallakule parkides ja haagise enda käsipidurit unustades vabalt jooksu panna, kui voolikud lahti ühendatud (järele proovitud ).
Skeemi leiab Trummi toodud viitelt. Jooniselt kolm..
http://www.e-ope.ee/_download/euni_repo ... amber.html
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline