Ja nii ongi..
Tegelikult ei jõua tehnilisi parameetreid ära imestada. 9liitrine V8 mootor üüratu 3000 pm kanti maksimumpööretega arendab törts üle kahesaja hobujõu.
Nagu 6liitrine Volvo..
Ja tekibki tohutu õhureostus.. Toitesüsteemi omapära..
Kamazi mootor on 10,85 liitrit.
Sellest võiks muidugi autodest sõna võttes ikka aru saada, et Kamazil oli ilma turbota diisel.
Turbota diislid ongi taoliste näitajatega. Näiteks Chevrolet 6.2 V8 diisel on vaid 130 hobujõudu.
Mis annab analoogse erivõimsuse.
Aga probleem polegi niipalju võimsuses kui arendatavas pöördemomendis, mis veokile on tähtsam.
Sellest ka üüratud pöörded ja ülekanded, et suht nõrk mootor jaksaks vedada (toss ja küttekulu lisaks).
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.