Kaitseliidu sõidukid
Väga positiivne uudis. Kui kellelgi oleks mõni tuttav ARKis, võiks ette võtta Eestis registreeritud ja varasemalt arvel olnud Kamazide omanikeringi, ning hakata tegema teavitustööd, et kui kellelgi on võimalik, siis on olemas võimalus Kamazi varuosasid, juppe jne loovutada Kaitseliidu malvkondades, kes need omakorda organiseerivad õigetele malevatele.
P.S. Lähitulevik võiks tuua Kaitseliidule tagasihoidliku sama tüübi 80'ndate soomukiostu Ukrainast vms, mis pakuks vaheldust praegustele 80'ndate tendikatele. Kindlasti võiks antud ülesanne koostada ja aasta jooksul ka tulemustest teavitada. Kellega vastav hange oleks võimalik luua, kui suures mahus jne.
P.S. Lähitulevik võiks tuua Kaitseliidule tagasihoidliku sama tüübi 80'ndate soomukiostu Ukrainast vms, mis pakuks vaheldust praegustele 80'ndate tendikatele. Kindlasti võiks antud ülesanne koostada ja aasta jooksul ka tulemustest teavitada. Kellega vastav hange oleks võimalik luua, kui suures mahus jne.
otsin eestlasi, kes teenisid eskadrilli ülema major Toompuu all (sinised baretid) / (üksus Alfa); Taškendis, operatsioonid-patrullid: Pakistanis, Afganistanis, Vene-Hiina piiril; Vietnami operatsioon USA "guerrillas" vastu (1960ndad - 1970ndad).
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Kõige efektiivsem otsimismeetod on siiski silmapaistev kuulutus kohalikus lehes ja plakatid kohalike poodide teadatetahvlitel.
Aga kuna meil on kapitalism siis tuleks välja mõelda ka mingi tasu. Sellest niisama võtmisest ei tule midagi välja.
Ma soovitan kaitseliidul teha mingi kampaania nende masinate ehituse toetuseks.
Tasu ei pea olema ju raha, mingi tänukiri, korjanduse märk. Mis iganes.
Mõelge see asi korralikult läbi.
Inimene on nõus asju andma niisama aga see peab olema kuidagi kõigile näha et ta annetab ja on helde.
Sama kehtib firmade puhul. Inimene on edevaks loodud, kiitmine ja tänulikkus on kõige magusam tasu.
Kui see asi korralikult läbi mõelda siis saaks nii need masinad kõik korda ja mujalt juurde ka vaadata.
Tore oleks kui igale malevale saaks midagi.
Aga kuna meil on kapitalism siis tuleks välja mõelda ka mingi tasu. Sellest niisama võtmisest ei tule midagi välja.
Ma soovitan kaitseliidul teha mingi kampaania nende masinate ehituse toetuseks.
Tasu ei pea olema ju raha, mingi tänukiri, korjanduse märk. Mis iganes.
Mõelge see asi korralikult läbi.
Inimene on nõus asju andma niisama aga see peab olema kuidagi kõigile näha et ta annetab ja on helde.
Sama kehtib firmade puhul. Inimene on edevaks loodud, kiitmine ja tänulikkus on kõige magusam tasu.
Kui see asi korralikult läbi mõelda siis saaks nii need masinad kõik korda ja mujalt juurde ka vaadata.
Tore oleks kui igale malevale saaks midagi.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Peaks keegii neile nüüd 2 KPVT-d kusagilt välja leiutama. Siis oleks meestel motivatsiooni ka varuosadeks olev soomuk korda teha.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Jah nii ta on, et paraku SA-struktuuri sobiksid need soomukid rohkem kas sisekaitse toetuseks või staabiks.
Sisekaitse ülesande rollis saaksid nad julgestada sisekaitse üksusi kontrollpostide ehitamisel ja vajadusel kiirelt reageerida, kui kuskil olukord kuumaks läheb.
Staabiks oleks ka neid hea teha, sest KL malevad peavad ikkagi ka "keerulisel ajal" oma staabist maastikule kolima ning parem olgu staap juba soomustatud koos juhtkonnaga.
Sisekaitse ülesande rollis saaksid nad julgestada sisekaitse üksusi kontrollpostide ehitamisel ja vajadusel kiirelt reageerida, kui kuskil olukord kuumaks läheb.
Staabiks oleks ka neid hea teha, sest KL malevad peavad ikkagi ka "keerulisel ajal" oma staabist maastikule kolima ning parem olgu staap juba soomustatud koos juhtkonnaga.
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Oskab keegi öelda, miks oksjonil maha müüdavad endised Kaitseväe masinad on kollase värviga üle plökerdatud. Kas tegu on mingi uue nõudega, et Kaitseväe värvides autosid tsiviilkasutusse ei tohi müüa? Kusjuures imelik on ka see, et ei müüda enam väliselt täiesti läbi kooruva luitunud värviga romusid, vaid korralikult hiljuti Kaitseväe värvidesse ülevärvitud autosid, mida hiljem kollase värviga "tuunitud" Piltidel olevad Volvod tunduvad olevat värskemad, kui Kaitseliidu enda sarnane tehnika (võin muidugi eksida). Seega kui nad veel sõidavad võiks ju nad anda lihtsalt Kaitseliidule.
http://www.haamer.net/auctionItem.php?i ... Item=11004
http://www.haamer.net/auctionItem.php?i ... Item=11004
Unforeseen consequences
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Selle kohta ei oska kohe muud öelda kui KAHJURID raisk-eelmise riigikorra ajal oleks sellised rotid laagrisse topitud . Aga jah nutune see värk , sell ajal kui tankitõrjujad nügivad oma kahureid käsitsi läbi mülgaste ja miinipildurid veavad oma torusi metsalagendikul asuvatele positsioonidele seljas müüakse üüberläbivusega ja vaikselt liikuvad alla sajatuhande sõitnud autod erakätesse lammutamiseks 

Tahad joosta õpi kõigepealt käima !
Re: Kaitseliit sai veokitele täiendust
Imestangi, et kõigepealt võiks need autod kasvõi reservi panna.
Ühe suurema angaari ehitamine plekist ning sõidukorras saanid sinna ootele panna oleks igati ok plaan. Sõidukõlbmatud võivad ka väljas esialgu reservi doonorid olla.
Ühe suurema angaari ehitamine plekist ning sõidukorras saanid sinna ootele panna oleks igati ok plaan. Sõidukõlbmatud võivad ka väljas esialgu reservi doonorid olla.
Re: Hanked EKV
Vikerraadios küsiti, et mis neist vanematest masinatest saab? Öeldi, et kui ei leita kedagi teist, kes neid tahaks, siis lähevad vanametalliks.Loodetavasti vanemad Pasi XA180 antakse kaitseliidule, mitte ei saadeta sulatusahju.
-
- Liige
- Postitusi: 2322
- Liitunud: 24 Okt, 2014 20:33
- Asukoht: Pärnu
- Kontakt:
Re: Hanked EKV
Kaitseliidul ei maksa siis väga tagasihoidlik olla, tuleb aegsasti tahtma hakata.nimetu kirjutas:? Öeldi, et kui ei leita kedagi teist, kes neid tahaks, siis lähevad vanametalliks.
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
Re: Hanked EKV
Puudutavalt Kaitseliidu "tahtmist" - et pallalt tahtmisest ei piisa.
Kui soovitakse KLi jaoks mingit arvu noid soomukeid(-või isegi kõiki), siis peab KLi "tekkima" ka konkreetne eelarvelahter nende masinate ülalpidamiseks.
Sest see poleks enam senine üksikute BTRide "põlveotsas nikerdamine" malevates.
Teine moment - kindlasti on vähemalt osa noid kaitseväest väljaarvatavaid soomukeid vajalikud misiganes sisekaitselistes ülesannetes.
Et PPA ei peaks erinevates olukordades kaitseväelt soomukeid "laenuks küsimas" käima - vaid et tal oleks omal mingi arv selliseid "ekstreemsõidukeid" käepärast (üldiselt on ju kõigi maade politseidel alati mingi ports politseivärvides soomukeid varuks).
Ning ka sel puhul vajab PPA nende masinate jaoks extra eelarvelahtrit.
Aga loodetavasti ei lähe nonde SISU-Pasidega siis arulagedaks "vanarauastamiseks" - nagu meil üsna hiljuti rootsi roomikliikuritega ju (vist) läks.......
Kui soovitakse KLi jaoks mingit arvu noid soomukeid(-või isegi kõiki), siis peab KLi "tekkima" ka konkreetne eelarvelahter nende masinate ülalpidamiseks.
Sest see poleks enam senine üksikute BTRide "põlveotsas nikerdamine" malevates.
Teine moment - kindlasti on vähemalt osa noid kaitseväest väljaarvatavaid soomukeid vajalikud misiganes sisekaitselistes ülesannetes.
Et PPA ei peaks erinevates olukordades kaitseväelt soomukeid "laenuks küsimas" käima - vaid et tal oleks omal mingi arv selliseid "ekstreemsõidukeid" käepärast (üldiselt on ju kõigi maade politseidel alati mingi ports politseivärvides soomukeid varuks).
Ning ka sel puhul vajab PPA nende masinate jaoks extra eelarvelahtrit.
Aga loodetavasti ei lähe nonde SISU-Pasidega siis arulagedaks "vanarauastamiseks" - nagu meil üsna hiljuti rootsi roomikliikuritega ju (vist) läks.......
Infanterie - königin aller Waffen.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Ja kolmas brigaad tuleb ka nagunii.
Re: Hanked EKV
Borja tabas naelapea pihta. Ja ega EKV neid masinaid ilma asjata ei taha välja vahetada. Iga aastaga muutub nende ülalpidamine järjest kallimaks, sest mis liigub, see kulub. Ühel hetkel vajavad nad juba korraliku kapitaalremonti, mis võib maksta sama palju kui uus soomuk.
-
- Liige
- Postitusi: 398
- Liitunud: 25 Jaan, 2009 15:13
- Kontakt:
Re: Hanked EKV
Aga mis seal vanadel Pasidel niimoodi ära kulub, et neid korda ei saaks teha ja veel 10+ aastat aktiivselt kasutada või siis reservi arvata?
Või on taastamise-moderniseerimise kulu arvestatud selliselt, et töö ostetakse täielikult eraettevõtetest korraliku tunnihinna alusel sisse?
Wikipedias on väidetud, et soomlased moderniseerivad oma 80ndatel ehitatud XA-180ned. Ja see tundub mulle, omades masinaehitusega projekteerimise poole pealt ja ka erinevate väga rasketes oludes töötavate masinate taastamise-kaasajastamise poolelt omajagu kogemust, väga loogiline tegevus. Aga, ega ma EKV tingimustest eriti midagi ei tea ka, kui võimekust pole, siis selle tekitamine on kallis jah. Omast sarnaste projektide kogemusest ütleks, et CV kerede ümberehitamisega võrreldes võiks Paside taastamine olla kõvasti jõukohasem.
Või on taastamise-moderniseerimise kulu arvestatud selliselt, et töö ostetakse täielikult eraettevõtetest korraliku tunnihinna alusel sisse?
Wikipedias on väidetud, et soomlased moderniseerivad oma 80ndatel ehitatud XA-180ned. Ja see tundub mulle, omades masinaehitusega projekteerimise poole pealt ja ka erinevate väga rasketes oludes töötavate masinate taastamise-kaasajastamise poolelt omajagu kogemust, väga loogiline tegevus. Aga, ega ma EKV tingimustest eriti midagi ei tea ka, kui võimekust pole, siis selle tekitamine on kallis jah. Omast sarnaste projektide kogemusest ütleks, et CV kerede ümberehitamisega võrreldes võiks Paside taastamine olla kõvasti jõukohasem.
Re: Hanked EKV
See on nagu igasuguse muu rasketehnikaga - mingil hetkel ei piisa enam juppide vahetamisest, vaid tuleb hakata ka konstruktsiooni ennast lappima. See on üldjuhul paras rätsepatöö ja mingist hetkest ei tasu enam ära. Üks asi on telg ära vahetada, hoopis teine asi kui sa pead kusagilt vana ja kulunud terast maha lõikama ja uue asemele panema. Ja ühel hetkel on see teras nii raipeks muutunud, et remont on mõttetu. See on minu isiklik kogemus rasketehnika remontimisel. Osad Pasid on oma elukaare lõpuks kusagil 40+ töökat eluaastat näinud. Ma arvan, et see on isegi hea tulemus.
Re: Hanked EKV
Sry, aga ehitusinsenerina on mul teraseolemusest natuke teistsugune arusaam. Või siis see mis kasutatakse hoonete ja sildade ehitamiseks ja kestab aastasadu ei sobi soomuki karkassiks ja katteplaatideks? Mootor, veermik, elekter ja elektroonika on muidugi iseasi...nimetu kirjutas:See on nagu igasuguse muu rasketehnikaga - mingil hetkel ei piisa enam juppide vahetamisest, vaid tuleb hakata ka konstruktsiooni ennast lappima. See on üldjuhul paras rätsepatöö ja mingist hetkest ei tasu enam ära. Üks asi on telg ära vahetada, hoopis teine asi kui sa pead kusagilt vana ja kulunud terastmaha lõikama ja uue asemele panema. Ja ühel hetkel on see teras nii raipeks muutunud, et remont on mõttetu. See on minu isiklik kogemus rasketehnika remontimisel. Osad Pasid on oma elukaare lõpuks kusagil 40+ töökat eluaastat näinud. Ma arvan, et see on isegi hea tulemus.
Re: Hanked EKV
Kui need ca 55-60 masinat jagada malevate vahel,midagi jätta varuosadeks, küllap ikka tõstaks KL soomuse taset,mis praegu nullilähedane. KL-s saaks mad kôvasti vähem vatti kui EKV-s. Enda rühmas üks jagu,kellel keskmine vanus hakkab lähenema 40-le ning mehed huvitatud rühmale Pasi hankimisest ( esmase investeeringuna on nad välja käinud 20k eurot isiklikust taskust). Loodan seega,et kaine mõistus jääb peale ning need masinad jäävad kasvõi KL entusiastidele,kes neist siiski suudaks midagi välja pigistada. Kui masin suurema osa ajast seisab, siis vist ei kulu ka eriti?
Kui selline asi eos juba kustutatakse,siis see tundub pahatahtlik. Hakkame meelde tuletama neid ukrainlaste vabatahtlike soomustatud Kamaze jms.
Kui selline asi eos juba kustutatakse,siis see tundub pahatahtlik. Hakkame meelde tuletama neid ukrainlaste vabatahtlike soomustatud Kamaze jms.
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline