Viktoriin

Vaba foorum kus võib arutada mujale mittesobivatel teemadel.
Vasta
Tschy
Liige
Postitusi: 116
Liitunud: 29 Dets, 2012 17:09
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Tschy »

Tomahawk kõlab natuke nagu tomat?
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Hydrazine »

Kes nüüd esimesena pihta pani... aga jah õige vastus on Tomahawk Cruise Missile. Pamidor, Tomat, Ei teagi kuidas see erinev vene keele dialekt areneb aga nagu tomatiga vastu pead saama.
Aga äärmiselt huvitav relvasüsteem välja töötatud, saab lasta allveelaevalt, vee alt, pealveelaevalt, kui ka õhust pommitajalt. Ja seni lahingus ennast parimana tõestanud tiibrakett. Raadius on vägev, ja peale starti toimetab omaette nagu korralik robot. Tõmbab trajektoori maaligi ja lendab maakontuuri jälgides ikkagi kohale ja virutab sulle üüratuma litaka vastu pead, täpselt kümnesse.
Iraagi lahesõjast olid kunagi mingid videod kusagil, kuidas naised hirmunud nägudega istusid lapsed süles, et lennuk jälle nii madalal, aga ei, see oli Tomahawk, mis läks Baghdadi poole oma järjekordset tapatööd tegema, ja väga ägedalt muutis järsult kurssi ka.

Kel isu, see küsib...
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Mida üritatakse sellel pildil väidetavalt maailmas esmakordselt korda saata?

Pilt
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Jaanus2
Liige
Postitusi: 4565
Liitunud: 31 Mai, 2007 13:17
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Jaanus2 »

Pakun, et õhus tankimist. Aga ma ei taha küsida, kui see õige on.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kilo Tango »

Jaanus2 kirjutas:Pakun, et õhus tankimist. Aga ma ei taha küsida, kui see õige on.
Siin sulle esimene õhus tankimine. Ikka voolikuga käis asi.
Pilt
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Tegelikult on austet kf. Jaanus õigus, tegu on tõepoolest esimese õhus tankimise katsetusega, kusjuures pidi asi toimuma kanistriga. Kilo Tango pilt aga demonstreerib esimest vooliku abil toimunud üritust. Nagu ma aru saan, on järg vaba...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Eestis asunud hävituslennuväe lennuväljadel võis peale vene väe ärakolimist näha ruleerimisraja ristumisel stardirajaga ühte tehntsasti soldatite näputööna valmistatud valgustatud hoiatussilti. Taoliste siltide ilmumine oli initsieeritud harjumatu hävitaja MiG-23 ühest riukalikust omadusest, mille tõttu selle lennuki esimestel kasutusaastatel intsidente juhtus ning mille vältimiseks sellised hoiatusplafoonid sisse seati?

Küsimus: mis oli seal kirjas ning miks seda plafooni vaja oli?
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:Eestis asunud hävituslennuväe lennuväljadel võis peale vene väe ärakolimist näha ruleerimisraja ristumisel stardirajaga ühte tehntsasti soldatite näputööna valmistatud valgustatud hoiatussilti. Taoliste siltide ilmumine oli initsieeritud harjumatu hävitaja MiG-23 ühest riukalikust omadusest, mille tõttu selle lennuki esimestel kasutusaastatel intsidente juhtus ning mille vältimiseks sellised hoiatusplafoonid sisse seati?

Küsimus: mis oli seal kirjas ning miks seda plafooni vaja oli?
Kontrollida, et tiibade noolsus oleks sümmeetriline?
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Soojem....aga ebasümmeetriaga pole seotud... :)
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:Soojem....aga ebasümmeetriaga pole seotud... :)
Siis, et tiivad ei oleks tagumises asendis. Loogiliselt võtta on nooljas asendis tiibadega lennukit lihtsam angaaris hoida. Mahub ehk kaks kõrvutigi.
Lemet
Liige
Postitusi: 20799
Liitunud: 12 Apr, 2006 15:49
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Lemet »

Võpusti krõlo...
Errare humanum est-aga veel inimlikum on selle teise kraesse väänamine...
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Põhimõtteliselt õige, instruktsioon näeb ette MiG-23 stardi ainult 16 kraadise noolsusega (kõige esimene asend, seal on üldse 3 asendit).
Lennuki kasutamise esimestel aastatel kippus öistel lendudel juhtuma, et mõni kogenematu kotkas unustas tiivad esimesse asendisse panna.
Sest angaaris ja ruleerimisel olid tiivad tagumises asendis (ruumi säästmiseks).
Sestap seati sisse valgustatud sildid "Võpusti krõlo" (lase tiib välja).

Oli juhtumeid, kus kotkad startisidki 72 kraadise tiivaga, hea oli, kui aegsasti märgati (jõudis veel välja lasta) või märkas seda lennujuhtimistorn, pimedas aga ei pruukinud.
On ka järgi proovitud, et kerealuse kütusepaagi ja rakettidega vajab see masin tagumises asendis tiivaga üle 3000 m rada - selsamal lennuväljal, kus täna õhuturve on :lol:
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kilo Tango
Liige
Postitusi: 10218
Liitunud: 14 Aug, 2008 15:40
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Kilo Tango »

Kapten Trumm kirjutas:Põhimõtteliselt õige, instruktsioon näeb ette MiG-23 stardi ainult 16 kraadise noolsusega (kõige esimene asend, seal on üldse 3 asendit).
Lennuki kasutamise esimestel aastatel kippus öistel lendudel juhtuma, et mõni kogenematu kotkas unustas tiivad esimesse asendisse panna.
Sest angaaris ja ruleerimisel olid tiivad tagumises asendis (ruumi säästmiseks).
Sestap seati sisse valgustatud sildid "Võpusti krõlo" (lase tiib välja).

Oli juhtumeid, kus kotkad startisidki 72 kraadise tiivaga, hea oli, kui aegsasti märgati (jõudis veel välja lasta) või märkas seda lennujuhtimistorn, pimedas aga ei pruukinud.
On ka järgi proovitud, et kerealuse kütusepaagi ja rakettidega vajab see masin tagumises asendis tiivaga üle 3000 m rada - selsamal lennuväljal, kus täna õhuturve on :lol:
Mujal maailmas on selle jaoks lenduril checklist.

Ma pean nüüd ennast natuke koguma, et mitte odavaid küsimusi loopida nagu varem.
Kasutaja avatar
Sho
Liige
Postitusi: 3362
Liitunud: 26 Jaan, 2009 18:45
Asukoht: Viljandi
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Sho »

Odavate küsimuste vastu pole meil midagi.. peaasi et vastused kallid oleksid..
Võtke teed ja tulge homme jälle..
Kasutaja avatar
Hydrazine
Liige
Postitusi: 1182
Liitunud: 17 Mär, 2008 11:12
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: Viktoriin

Postitus Postitas Hydrazine »

Kuna on mõttepaus ja mul tuli mõttepahvak, siis kasutan olukorda kavalalt ära :)

Mis on selle tehnilise vidina nimi, millega ehitati "aedasid", kui rühm maandus laagrisse kusagile?
Et poleks keeruline, siis esimene täht levinud nimes on C.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], HotelVictor ja 3 külalist