"Tankid EKV-le"
Kui soomusväge ei jäksata luua,siis peaks kindlasti olema väljaõppe keskus,kus sõdurid saaksid kasvõi väikese väljaõppe tankidest.Oleks esindatud enimlevinud tanki tüübid.Väljaõppesse kuuluks tehnika tundmine,juhtimisõpe,raadioside ja laskeharjutused.Ütleme a. kuuajalised kiirkursused.Ei me ettetea,kunas neid teadmisi võib vaja minna.
kõik on võimalik,vaja ainult tahta
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
No nii ka päris vaadata ei saa.Kapten Trumm kirjutas:Kui ajalukku vaadata, siis Vabadussõja ajal saadi ühte koma teist kallimat tehnikat vaenlaselt ülelöömise teel, sealhulgas ka kaks arvestatavat sõjalaeva (Lennuk ja Vambola) nende vägevate nimedega tsiviilaurikute juurde, mida omast tarkusest sõjalaevadeks nimetati
Eestis oli sellel ajal külalt meremehi ja laeva suurtükkid eriti maismaa omadest ei erinenud.
No jah laev küll kõikus.
Aga kui nüüd seda mõtet edasi arendada - saadi ühte koma teist kallimat tehnikat vaenlaselt ülelöömise teel
Siis äkki peaks meie kõigile kaitseväelastele selgeks õpetama ka hävitajaga lendamise?
Kujutan selgelt ette, et näiteks kui meie vaprad skaudid vallutavad venelastelt terve polgu jagu venelaste tipp tanke või mingi hulga venelaste parimaid hävitajaid siis meie vaprad skaudui istuvad masinatesse ( kas tankidesse või lennukitasse) ja panevad Punase väljaku poole lõikama.

Me oleme ju siin, et isamaad kaitsta. Aga prantslased on ju ka siin, et oma isamaad kaitsta. Kellel siis õigus on?
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”
Erich Maria Remarque “Läänerindel muutuseta”
- Würger 190G
- Liige
- Postitusi: 2063
- Liitunud: 27 Sept, 2005 12:57
- Asukoht: Harjumaa
- Kontakt:
Kui edasi fantaseerida...
Oletame et on selline mobiilne hea väljaõppega eriüksus. Varustatud ümberehitatud g klassi mersude ja-või korralike endurotsiklitega ( mitte nende klikiaegsete husqvarnadega mis praegu on). 100 meest.
Teevad läbi soode äkkoperatsiooni vaenlase tagalasse ... ja mdia nad seal peale hakkavad ... ei midagi... tanke ja lennukeid näevad esmest korda.
Ok natuke hollywoodililk stsenaarium aga ikkagi olematuks see seda ei tee et mehed tehnikat ei tunne.
Oletame et on selline mobiilne hea väljaõppega eriüksus. Varustatud ümberehitatud g klassi mersude ja-või korralike endurotsiklitega ( mitte nende klikiaegsete husqvarnadega mis praegu on). 100 meest.
Teevad läbi soode äkkoperatsiooni vaenlase tagalasse ... ja mdia nad seal peale hakkavad ... ei midagi... tanke ja lennukeid näevad esmest korda.
Ok natuke hollywoodililk stsenaarium aga ikkagi olematuks see seda ei tee et mehed tehnikat ei tunne.
Võiks siia arutelusse veel sellise küsimuse tõstatada, et kes Eestis otsustas, et me ei vaja tanke, nimeliselt, kes on selle otsuse taga
Muuta ajateenijate asemel palgaarmee, seda pooldab kaitseminister Jürgen Ligi.
Kes ostsustas, et Eesti ei vaja tanke
Tean, et näiteks A.Laaneots, kes on ju lahingukogemustega kõrgem ohvitser, ütles kunagi ajakirjanduses, et Eesti vajab tanke.
Jutu mõte siis, et võrrelda inimeste kompetentsust.

Muuta ajateenijate asemel palgaarmee, seda pooldab kaitseminister Jürgen Ligi.
Kes ostsustas, et Eesti ei vaja tanke

Tean, et näiteks A.Laaneots, kes on ju lahingukogemustega kõrgem ohvitser, ütles kunagi ajakirjanduses, et Eesti vajab tanke.
Jutu mõte siis, et võrrelda inimeste kompetentsust.
Meie võitluslipp sini-must-valge
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
aatekõrgusse näidaku teed!
Lehvi, lehvi sa hõõguma palged.
Süüta südames õilsuse leek.
-
- Liige
- Postitusi: 107
- Liitunud: 11 Dets, 2005 21:01
- Kontakt:
Aga on olemas veel üks punkt mille pärast sellised variandid a la "ostame Poolalt 100 T-55 ning paneme need polügoonil seisma" ei sobi.
Nimelt on olemas Tavarelvastuste Euroopas piiramise lepingud mis ei näe erinevusi kas M1A2 või T-34. Tank on ikka tank. Mina ei tea kas praegu NATO kvoot on täis, aga juhul kui on, siis Poola peab oma T-55 ikka kuhugi kaugemale saata et need kaasaegsemate tankidega asendada.
Nimelt on olemas Tavarelvastuste Euroopas piiramise lepingud mis ei näe erinevusi kas M1A2 või T-34. Tank on ikka tank. Mina ei tea kas praegu NATO kvoot on täis, aga juhul kui on, siis Poola peab oma T-55 ikka kuhugi kaugemale saata et need kaasaegsemate tankidega asendada.
ost? denis´ile
Tookord polnud juttu mitte Poola tankide ostmisest, vaid tasuta saamisest.
Postitusi lugedes kasuta kôigepealt oma aju (NB!! peaaju) HOMO SAPIENS !!! (e. foorumlane)
Stellung halten und sterben!!
Stellung halten und sterben!!
Tankipataljon kui veoautofirma ning Borja pensile
Kuulge, mõni inimene, kes tegeleb transpordiäris, näiteks mingi veoautotranspordifirmas ütleks üsna täpselt, palju näiteks 20 tanki ülalpidamine maksaks. Omada 50 rekka-veoautot või paarkümmend tanki pole vast suur vahe. Ühed massinad mõlemad, logistika ja muu värk üsna sarnane. Meil on ju MB, SCANIA, MAN jne. veoautode esindused Eestis olemas, ehk vastav know-how Eesti tsiviilsfääris täiesti olemas.
Mõni probleem siis see tankiüksus koostöös erabusinessiga ära majandada. Kõik ütlevad, et ei saa ja ei saa, siis tuleb uus mees ja teeb asjad ära.
Mõni probleem siis see tankiüksus koostöös erabusinessiga ära majandada. Kõik ütlevad, et ei saa ja ei saa, siis tuleb uus mees ja teeb asjad ära.
- Kapten Trumm
- Liige
- Postitusi: 43808
- Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
- Kontakt:
No no, on teatud asjad, kus riik peab ise oma töö ära tegema - sotsiaalhoolekanne, riigivalitsemine, riigikaitse ja nii edasi.
Teiseks - käib mingi meeletu jutt teemal "tankide pidamine on niiiiiiiiiiiiiiii kallis". Nõukogude ajal viljeleti jah tankidega mööda kodumaad rändamist. Tänapäeval sõidavad tankistid valdavalt simulaatori peal, kus taktikalisi võtteid on parem lihvida kui polügoonil vanande autokerede pihta tulistades. Ega ikka live moonaga vastane õppustel ei tulista. Ja päris sõidutunde tehakse siiski suht vähe.
Mina väidan, et sajakonna tanki mõnikümmend sõidutundi aastas (tanki kohta) maksab umbes samas suurusjärgus nende mõttetult kokku kraabitud Chevy dziipide, Iltiste ja muu vanaaegse jura lõputu lappimine ja väidan, et üsna kontrollivaba kasutamine. Selleks vaadake natuke linnas ringi - väliste tunnuste järgi on ca pooled EKJ numbritega masinad selgelt erasõitude peal.
Selle asemel, et keskenduda 1-2 automargile, arendada välja iseseisev töövõimeline tehniline teenindus neile.
Olgu selleks siis Zil-131, Kraz-260, Unimog või mis iganes.
Mis neid tanke puudutab, siis sõnast T-55 on natuke vähe asja kasuteguri hindamiseks. Esiteks aetakse peamiselt sarnase välimuse tõttu segi omavahel T-54 ja T-55. Teiseks T-55 masinad läbisid Nõukogude armees 80ndatel alguses kapitaalse moderniseerimiskuuri. On vahe, kas tegu on "enne" või "pärast" masinaga. Samuti igasugu finessid, nagu kahuri stabiliseerimine, laserkaugusmõõtja jne olemasolu sõltub mudelist.
T-72 on natuke ülemüstifitseeritud masin. Tegelikkuses ei ole ta mitte mingi tehnikaime, vaid T-64 lihtsustatud (paljuski lahinguvõime arvelt lihtsustatud) variant ühes teises tehases tootmiseks. Seepärast neid lahkelt kõikidele välismaal jagati. Osadel mudelitel on soomuse paksus saadud liiva arvelt soomuses korundi asemel
T-tankide puhul on ilmselt kõige mõistlikum valik T-84 (diiselmootoriga T-80 Harkovi tankitehasest)
Mis puudutab T-54-tüüpi masinate omadusi, siis põhiline mahajäämus on soomuses. Kui sellele nn esimesele põlvkonnale pandi tavaliselt esisoomus 100 mm kandi ja torni esiosa 200 mm, siis teise ja kolmanda generatsiooni masinatel on need kaks korda suuremad.
Kui pakutakse vanu vene tanke, siis ilmselt kõige võimekam masin on T-64. Selle tunnuseks on kasvõi see, et neid naljalt kellelegi ei müüdud ning T-64 oli peamine löögijõud kuni T-80 tulekuni. T-72 oma enamikes mudelites oli see soga, mida müüdi kõikjale, Aafrikast Soomeni.
Mis puudutab posti alguses nimetatud veoautosid, siis soovitaks rääkida mõne tuletõrjujaga ja küsida, miks nad ei kanna neid Gaze ja Zil-e maha. Vastus on üks - hommikul -25 kraadi juures on need ainukesed autod, mis käima lähevad ning mis on asendamatud masinad metsatulekahjudel oma maastikuomaduste pärast.
Enamik siia tassitud vanadest lääne veoautodest on oma tehnilistelt näitajatelt maanteeautod, mida on väheke maastikul sõitmiseks järgi aidatud.
Teiseks - käib mingi meeletu jutt teemal "tankide pidamine on niiiiiiiiiiiiiiii kallis". Nõukogude ajal viljeleti jah tankidega mööda kodumaad rändamist. Tänapäeval sõidavad tankistid valdavalt simulaatori peal, kus taktikalisi võtteid on parem lihvida kui polügoonil vanande autokerede pihta tulistades. Ega ikka live moonaga vastane õppustel ei tulista. Ja päris sõidutunde tehakse siiski suht vähe.
Mina väidan, et sajakonna tanki mõnikümmend sõidutundi aastas (tanki kohta) maksab umbes samas suurusjärgus nende mõttetult kokku kraabitud Chevy dziipide, Iltiste ja muu vanaaegse jura lõputu lappimine ja väidan, et üsna kontrollivaba kasutamine. Selleks vaadake natuke linnas ringi - väliste tunnuste järgi on ca pooled EKJ numbritega masinad selgelt erasõitude peal.
Selle asemel, et keskenduda 1-2 automargile, arendada välja iseseisev töövõimeline tehniline teenindus neile.
Olgu selleks siis Zil-131, Kraz-260, Unimog või mis iganes.
Mis neid tanke puudutab, siis sõnast T-55 on natuke vähe asja kasuteguri hindamiseks. Esiteks aetakse peamiselt sarnase välimuse tõttu segi omavahel T-54 ja T-55. Teiseks T-55 masinad läbisid Nõukogude armees 80ndatel alguses kapitaalse moderniseerimiskuuri. On vahe, kas tegu on "enne" või "pärast" masinaga. Samuti igasugu finessid, nagu kahuri stabiliseerimine, laserkaugusmõõtja jne olemasolu sõltub mudelist.
T-72 on natuke ülemüstifitseeritud masin. Tegelikkuses ei ole ta mitte mingi tehnikaime, vaid T-64 lihtsustatud (paljuski lahinguvõime arvelt lihtsustatud) variant ühes teises tehases tootmiseks. Seepärast neid lahkelt kõikidele välismaal jagati. Osadel mudelitel on soomuse paksus saadud liiva arvelt soomuses korundi asemel

T-tankide puhul on ilmselt kõige mõistlikum valik T-84 (diiselmootoriga T-80 Harkovi tankitehasest)
Mis puudutab T-54-tüüpi masinate omadusi, siis põhiline mahajäämus on soomuses. Kui sellele nn esimesele põlvkonnale pandi tavaliselt esisoomus 100 mm kandi ja torni esiosa 200 mm, siis teise ja kolmanda generatsiooni masinatel on need kaks korda suuremad.
Kui pakutakse vanu vene tanke, siis ilmselt kõige võimekam masin on T-64. Selle tunnuseks on kasvõi see, et neid naljalt kellelegi ei müüdud ning T-64 oli peamine löögijõud kuni T-80 tulekuni. T-72 oma enamikes mudelites oli see soga, mida müüdi kõikjale, Aafrikast Soomeni.
Mis puudutab posti alguses nimetatud veoautosid, siis soovitaks rääkida mõne tuletõrjujaga ja küsida, miks nad ei kanna neid Gaze ja Zil-e maha. Vastus on üks - hommikul -25 kraadi juures on need ainukesed autod, mis käima lähevad ning mis on asendamatud masinad metsatulekahjudel oma maastikuomaduste pärast.
Enamik siia tassitud vanadest lääne veoautodest on oma tehnilistelt näitajatelt maanteeautod, mida on väheke maastikul sõitmiseks järgi aidatud.
-
- Liige
- Postitusi: 107
- Liitunud: 11 Dets, 2005 21:01
- Kontakt:
- Tundmatu sõdur nr. 4
- Liige
- Postitusi: 10495
- Liitunud: 16 Okt, 2005 18:42
- Asukoht: Siilis
OK, laskeväljal päev läbi külmetanud/julgestanud meedikud võisid tagasiteel marketist läbi pööarata sooja saia ostma...Alles eile nägin hüperrymi parklas seismas EKJ sanitaarautot/meedikute chevy või kuidas iganes seda nimetatakse. Vaevalt, et ta ravimeid seal ostmas käis...
Vaatan, sõbrad tankistid - kuidagi hüsteeriliseks hakkab kiskuma teie jutt... endale ei tundu või?
No aga Borja argumenteeri sama loogiliselt vastu kui Kapten Trumm mitte ära tee saladuslikku nägu mingist olematust riigikaitse saladusest.
Meil pole siin mingeid saladusi. Eesti riik on nii väike, et ükskõik millise "saladuse" hangib üsna kiirelt kui tarvis. Võib-olla on mingeid suuri saladusi ka kindlasti kuid tankide ostmise üle argumenteerimine poolt ja vastu teemadel see kindlasti pole.
Pealegi kui ühtegi muud argumenti peale selle, et mulle see tank ei meeldi pole.
Meil pole siin mingeid saladusi. Eesti riik on nii väike, et ükskõik millise "saladuse" hangib üsna kiirelt kui tarvis. Võib-olla on mingeid suuri saladusi ka kindlasti kuid tankide ostmise üle argumenteerimine poolt ja vastu teemadel see kindlasti pole.
Pealegi kui ühtegi muud argumenti peale selle, et mulle see tank ei meeldi pole.
Rimis on ka apteek olemas,ehku käisid varusid täiendamas.DestroyerJanari kirjutas:Tubli Trumm, mees teab, mis mees räägib.![]()
See EKJ masinatega erasõitude tegemine on ikka praegu suureks probleemiks. Alles eile nägin hüperrymi parklas seismas EKJ sanitaarautot/meedikute chevy või kuidas iganes seda nimetatakse. Vaevalt, et ta ravimeid seal ostmas käis...

Erasõidud erasõitudeks.Omal oli kunagi kah midagi sarnast situeišhenit.Ise ehitasin masina valmis,hooldasin,oma bens.Ainult EKJ number.Kui oli vaja,tegin ka kroonusõite.Aga viltuvahtijaid ja vingujaid oli küllaga.Niikaua kuni masin aiaääres seisis,ei huvitanud see kedagi,aga kui üles ehitasin ja sõitma panin,siis oli autotahtjaid küllaga.Miks tema,miks mitte mina.Seda jõrinat sain mitu aastat kuulda,lõpuks rahuneti maha,kui aru saadi,et autot ma ei loovuta.Kui loovutan,siis samasuguse vrakina nagu ta sain.Ühesõnaga,jutu mõte on see,et jutupaunikuid meil ülevalpool jägub,ainult juttude teokstegijaid on vääga vahe.Ja kes tahavad midagi tõsist teoks teha,neil seotakse (bürokraatia) käed jalad kinni.Neid fakte on küllaga.
kõik on võimalik,vaja ainult tahta
Kes on foorumil
Kasutajad foorumit lugemas: Bing [Bot], Google [Bot] ja 1 külaline