
http://www.ohtuleht.ee/599502/video-lat ... oomusvaega
Pole seal Ämariski midagi hõisata.Selle äsha taasavatud Läti lennubaasi osas on tõenäoliselt tehtud lihtsalt mõned rekonstrukteerimistööd - ehitati mõned vajaminevad hooned ja kõpitseti muud. Ämari dubleerimisest me kindlasti seal rääkida ei saa. Arvatavasti said aru ise (vbla ka soovitati mujalt), et mingi õhuväe baas peaks siiski olema, kus hädakorral miskit vastu võtta.
Eks see asukoht ole ka selline, et väljaspoolt Tallinnat(natuke Harjumaad kah) pole erilist mõtet ametit pidada.Kapten Trumm kirjutas: Pole seal Ämariski midagi hõisata.
Ajakirjas Sõdur kirjutati üsna lahtise tekstiga, et inimesi on 1 vahetuse jagu ja kuidagi mängiks ehk 2 vahetust kokku.
Normaalne 24/7/365 eeldab 5 vahetust.
Lennuvälja remont on asja kõige lihtsam osa.
Edasi läheb märgatavalt keerulisemaks.
Kas seda kõike aga peab palgalise kaadriga tegema (keda kuidagi leida ei suudeta) või saaksid ka ajateenijad hakkama teatud asjadega, siis ma kaldun viimase poole.
Mina otsiks vastust küsimusele minevikust, kas ajateenijate kasutamine on lennuväe lahingväeosas võimalik?Professionaal on üks, aga limiteeritud ajaga ajateenija vähe teine teema. Siinkohal ma samas ei väida, et ajateenija ei saa ülesandega hakkama - mu enda sõber, kes ajateenistuses oli autojuht, oli nt koheselt peale ajateenistust mõnda aega Tallinna lennujaamas kütusemasina peal lennukite tankija ja tundub, et sai sellega ilusti hakkama. Aga pigem arvangi, et kui Ämari tahetakse teha "rahvusvaheliseks" sõjaväelennuväljaks, tagamaks meile siin võimalikult sagedase liitlaste kohaloleku, siis see on vähemalt üks olulisi põhjuseid, miks ei soovita ajateenijaid seal rohkem kasutada. Ajateenija puhul võib sattuda vägagi terav pliiats, kellel sisemine motivatsioon ja asjatundlikkus teeb silmad ette mitmele palgalisele, kuid võib sattuda ka ludri, kes Sulle ükskõiksusest F16 paaki diislit laseb (piltlik näide). Kahju mitte ainult tuksis mootor, vaid kogu liitlaste meile antud usaldusväärsuse hinnang.
Trumm: +1Kapten Trumm kirjutas:Mina otsiks vastust küsimusele minevikust, kas ajateenijate kasutamine on lennuväe lahingväeosas võimalik?Professionaal on üks, aga limiteeritud ajaga ajateenija vähe teine teema. Siinkohal ma samas ei väida, et ajateenija ei saa ülesandega hakkama - mu enda sõber, kes ajateenistuses oli autojuht, oli nt koheselt peale ajateenistust mõnda aega Tallinna lennujaamas kütusemasina peal lennukite tankija ja tundub, et sai sellega ilusti hakkama. Aga pigem arvangi, et kui Ämari tahetakse teha "rahvusvaheliseks" sõjaväelennuväljaks, tagamaks meile siin võimalikult sagedase liitlaste kohaloleku, siis see on vähemalt üks olulisi põhjuseid, miks ei soovita ajateenijaid seal rohkem kasutada. Ajateenija puhul võib sattuda vägagi terav pliiats, kellel sisemine motivatsioon ja asjatundlikkus teeb silmad ette mitmele palgalisele, kuid võib sattuda ka ludri, kes Sulle ükskõiksusest F16 paaki diislit laseb (piltlik näide). Kahju mitte ainult tuksis mootor, vaid kogu liitlaste meile antud usaldusväärsuse hinnang.
Elu siin kuni 1991 näitas, et on ja vägagi. Arvan, et siinsete lennuväeosade lahinguvalmidusele esitati märksa kõrgemaid nõudmisi kui Ämarile täna esitatakse.
Juba ainuüksi kvantiteedis oli tohutu vahe, QRA-s istus igal lennuväljal 8 masinat korraga. F-16 ei ole sõiduauto, et lased bensiinijaamas valest püstolist, lennukite tankimine allub mitmekordsele ohutuskontrollile ja diiselkütuseauto sattumine tankimisalale peab juba ise välistatud olema. St eksimine pole nii lihtne kui tavaolmes. Mind ajab see sõna "professionaal" tihti muigama, meie praktikas on need kõvad professionaalid enamasti ikka endised ajateenijad, kellele meeldib sõjaväes või kellel pole elus muid valikuid, täpselt samade inimkvaliteetide,-nõrkuste ja tugevustega. St nii vastutusvõimelised ja "teravad" kui sellises vanuses ikka ollakse.
Minu enda kogetu väeosade pääslateenistusega ütleb miskipärast, et ajateenijatest vahtkonda koju unustatud dokumendiga naljalt ära ei osta (distsiplinaari hirm), samas KL valvatavatest pääslates on õnnestunud enamasti ikka "ära rääkida". See on selline - suhteline värk.
Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 3 külalist