ЗиЛ tänapäeval

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Wots
Liige
Postitusi: 821
Liitunud: 21 Jaan, 2005 23:04
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Wots »

Sama loogika alusel võiks ka Eesti olla sõltumatu ning isemajandav. Kasvatame hobuseid ning vorbime vankreid.

Igatahes arvan, et kui Lääs ühtegi tootmisvahendit/tehase sisustust ja know how ei müüks siis ühe kuu jooksul Venemaa tööstus jääks seisma. Ja meie räägime siin mingist gaasikraani kinnikeeramise paanikast.
mutionu
Liige
Postitusi: 1468
Liitunud: 08 Nov, 2005 15:52
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas mutionu »

Wots kirjutas:Sama loogika alusel võiks ka Eesti olla sõltumatu ning isemajandav. Kasvatame hobuseid ning vorbime vankreid.

Igatahes arvan, et kui Lääs ühtegi tootmisvahendit/tehase sisustust ja know how ei müüks siis ühe kuu jooksul Venemaa tööstus jääks seisma. Ja meie räägime siin mingist gaasikraani kinnikeeramise paanikast.
Kust selline omapärane ja, minu arvates, vildakas arvamus?
NLiit toimis, kas edukalt või mitte, üsna pikka aega varguse, kopeerimise ja omamaiste kulbiininite peal. Ma ei näe põhjust, miks ei peaks seda olema võimalik korrata.
Kasutaja avatar
Wots
Liige
Postitusi: 821
Liitunud: 21 Jaan, 2005 23:04
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Wots »

mutionu kirjutas:
Wots kirjutas:Sama loogika alusel võiks ka Eesti olla sõltumatu ning isemajandav. Kasvatame hobuseid ning vorbime vankreid.

Igatahes arvan, et kui Lääs ühtegi tootmisvahendit/tehase sisustust ja know how ei müüks siis ühe kuu jooksul Venemaa tööstus jääks seisma. Ja meie räägime siin mingist gaasikraani kinnikeeramise paanikast.
Kust selline omapärane ja, minu arvates, vildakas arvamus?
NLiit toimis, kas edukalt või mitte, üsna pikka aega varguse, kopeerimise ja omamaiste kulbiininite peal. Ma ei näe põhjust, miks ei peaks seda olema võimalik korrata.
Sellel lihtsalt põhjusel, et praegune Venemaa pole enam NSVL oma sateliitriikidega ning suur osa sellest, mis kunagi loodi on nüüdseks ära lagunenud. Infrastruktuure ei ehita paari aastaga ülesse.

Toon sulle lihtsa näite Valgevene Belarussi tehase kohta. Pole küll Venemaa aga näitab ilmekalt suutlikust. Kuna Belarussil puudusid tootevalikus kaasaegsed väiketraktorid. Piseim oli ju MTZ 80 kui mitte aiatraktoreid arvestada. Siiamaani pole Valgevene ega Venemaa suutnud välja töötada ning toota korraliku diisemootorit võimsusega alla 50 hp. Seega osteti 200000 tk(jah kaks sada tuhat) Itaaliast Lombardini tehasest sisse. See oli ainult üks ostutellimus. Nendega varustatakse 3xx ja 4xx seeria traktorid. Ise käisin tehase koolitusel seoses tööga ning sealt kuulsin seda. Laias laastus on sama tehnoloogia nagu MTZ 80/82 tehnoloogia ehk pole elektroonikat rääkimata common-railist vms vaid nagu väiksemal kujul Belarussi mootor. Kõik Lääne traktorid saavad ikka common-rail tehnoloogia mootorid.

Belarussi motoplokid ja aiatraktorid ammu juba Honda mootoritega.

Ilmselgelt oleks odavam ise ehitada 30a vana tehnoloogiaga primitiivseid jõuallikaid kui neid valuuta eest sisse osta aga ju siis pole võimekust.

Arvestades palju oli NSVL ajal Lääne kaupa ning praegu siis hästi ei usu, et suudetakse enam tagasi pöörata. Pigem Venemaa ujutatakse üle Hiina kaubaga kuna see on odavam.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

http://www.youtube.com/watch?v=vvuj5E58R0o

Uus Zil Putinile (video 2012. aastast).
Videost tundub enamvähem rahuldav.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Roamless
Liige
Postitusi: 4120
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Roamless »

Nojah, Trummi videlõigu Zil näeb välja, nagu mustanahaline räppar Xbizit oleks käinud vana Zil-i peal "pimp my ride" tegemas. Videos peaks olema sama mudel, millele Putin ei ütles. Xenon tuled ette, uus hele nahksisu sisse, Blueray mängija ette, lisaks mõned nn tänapäevase auto lisad ja ongi kõik. Kus on uus, vanast tugevalt erinev mudel, uus lähenemine jne.
Kunagi nähtud concept Zil mudel, mida Venemaa presidendile pakuti oli igastahes mudeli kujul palju progressiivsem, kuid ilust oli asi kaugel.
https://www.google.ee/search?q=new+zil& ... 1270%3B847

Marussia Chryslerist eeskuju võtnud luksusauto oleks juba ka pilku tänaval köitnud
http://1.bp.blogspot.com/-Hjmg_3PbYFE/U ... sine-1.jpg
Unforeseen consequences
mutionu
Liige
Postitusi: 1468
Liitunud: 08 Nov, 2005 15:52
Asukoht: Pärnu
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas mutionu »

Wots kirjutas: Sellel lihtsalt põhjusel, et praegune Venemaa pole enam NSVL oma sateliitriikidega ning suur osa sellest, mis kunagi loodi on nüüdseks ära lagunenud. Infrastruktuure ei ehita paari aastaga ülesse.

Toon sulle lihtsa näite Valgevene Belarussi tehase kohta. Pole küll Venemaa aga näitab ilmekalt suutlikust. Kuna Belarussil puudusid tootevalikus kaasaegsed väiketraktorid. Piseim oli ju MTZ 80 kui mitte aiatraktoreid arvestada. Siiamaani pole Valgevene ega Venemaa suutnud välja töötada ning toota korraliku diisemootorit võimsusega alla 50 hp. Seega osteti 200000 tk(jah kaks sada tuhat) Itaaliast Lombardini tehasest sisse. See oli ainult üks ostutellimus. Nendega varustatakse 3xx ja 4xx seeria traktorid. Ise käisin tehase koolitusel seoses tööga ning sealt kuulsin seda. Laias laastus on sama tehnoloogia nagu MTZ 80/82 tehnoloogia ehk pole elektroonikat rääkimata common-railist vms vaid nagu väiksemal kujul Belarussi mootor. Kõik Lääne traktorid saavad ikka common-rail tehnoloogia mootorid.

Belarussi motoplokid ja aiatraktorid ammu juba Honda mootoritega.

Ilmselgelt oleks odavam ise ehitada 30a vana tehnoloogiaga primitiivseid jõuallikaid kui neid valuuta eest sisse osta aga ju siis pole võimekust.

Arvestades palju oli NSVL ajal Lääne kaupa ning praegu siis hästi ei usu, et suudetakse enam tagasi pöörata. Pigem Venemaa ujutatakse üle Hiina kaubaga kuna see on odavam.
Eiei. Sa kirjutasid, et tööstus jääks seisma. Ei jääks ju kui on võimalus kasutada sama mootorit, millega seesama MTZ 80 liikus.
Mootorite ostmise põhjuseks, niipalju kui ma aru saan, on omamaiste mootorite lagunemine ja ebaökonoomsus, mis aga ei tähenda võimekuse puudumist. Kui vaja, tekitatakse võimekus. Venemaal on hullemaid asju tehtud.

Tööstus muutuks raiskavamaks ja algelisemaks kuid, seda, et ta seisma jääks, ma ei usu. Seda enam, et midagi kõrgtehnoloogilist nagunii ei toodeta.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas vanahalb »

Wots kirjutas: selgelt oleks odavam ise ehitada 30a vana tehnoloogiaga primitiivseid jõuallikaid kui neid valuuta eest sisse osta aga ju siis pole võimekust.
NSV Liidus oli niisugune väike ja primitiivne traktor T-25, mis üsna edukalt ekspordiks läks, koos omamaise mootoriga. Umbes samasugust või mingit aretist tehakse minuteada tänapäeval Vladimiretši nime all.

See, et eksportmootoreid kasutatakse ei tulene alati võimekuse puudumisest. Sellistel elementaartraktoritel on mootor tihtipeale kõige keerulisem agregaat ja selle hooldamiseks on vaja mingit esinduste võrku. Ülejäänud traktori jaoks piisab kuvaldast ja tellitavast võtmest (piltlikult) Oleneb kuhu eksportida, Honda on terves maailmas esindatud, Lombardini võrk võib samuti sihtriigis olemas olla ning pole mingit mõtet jalgratast leiutada.
See on sama loogika, millega hiinlased Euroopas oma imelike nimedega tõstukeid ja ekskavaatoreid müüvad. Kui on 100% hiina, ei hakka keegi sinnapoole vaatamagi. Kui öeldakse, et mootor ja käigukast on Cat omad, tekib juba mingi huvi.

Eestis ostetaks neid ürgaegseid Belarusse ka hea meelega kui euroliidu iseärasusi poleks. Üldjuhul ostetakse traktor toetusega ja see sisaldab nõuet, et osta tuleb euroliidus tehtud traktor. Common raili ja kogu seda elektroonilist jura ei pea üldse külge aretama, sest iga lisasüsteem muudab asja ebatöökindlamaks. Kogu see arendustöö on kütusekulu vähendamiseks.
Venemaa, mis ise kütust toodab, saab omale lubada viimases hädas ka sellist mootorit kust must suitsulont taevasse kerkib. Samamoodi ka USA või ükskõik mis riik kus kütuseaktsiis ikka mõistlikkuse piires on.
Kasutaja avatar
Wots
Liige
Postitusi: 821
Liitunud: 21 Jaan, 2005 23:04
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Wots »

vanahalb kirjutas:
Wots kirjutas: selgelt oleks odavam ise ehitada 30a vana tehnoloogiaga primitiivseid jõuallikaid kui neid valuuta eest sisse osta aga ju siis pole võimekust.
NSV Liidus oli niisugune väike ja primitiivne traktor T-25, mis üsna edukalt ekspordiks läks, koos omamaise mootoriga. Umbes samasugust või mingit aretist tehakse minuteada tänapäeval Vladimiretši nime all.

See, et eksportmootoreid kasutatakse ei tulene alati võimekuse puudumisest. Sellistel elementaartraktoritel on mootor tihtipeale kõige keerulisem agregaat ja selle hooldamiseks on vaja mingit esinduste võrku. Ülejäänud traktori jaoks piisab kuvaldast ja tellitavast võtmest (piltlikult) Oleneb kuhu eksportida, Honda on terves maailmas esindatud, Lombardini võrk võib samuti sihtriigis olemas olla ning pole mingit mõtet jalgratast leiutada.
See on sama loogika, millega hiinlased Euroopas oma imelike nimedega tõstukeid ja ekskavaatoreid müüvad. Kui on 100% hiina, ei hakka keegi sinnapoole vaatamagi. Kui öeldakse, et mootor ja käigukast on Cat omad, tekib juba mingi huvi.

Eestis ostetaks neid ürgaegseid Belarusse ka hea meelega kui euroliidu iseärasusi poleks. Üldjuhul ostetakse traktor toetusega ja see sisaldab nõuet, et osta tuleb euroliidus tehtud traktor. Common raili ja kogu seda elektroonilist jura ei pea üldse külge aretama, sest iga lisasüsteem muudab asja ebatöökindlamaks. Kogu see arendustöö on kütusekulu vähendamiseks.
Venemaa, mis ise kütust toodab, saab omale lubada viimases hädas ka sellist mootorit kust must suitsulont taevasse kerkib. Samamoodi ka USA või ükskõik mis riik kus kütuseaktsiis ikka mõistlikkuse piires on.

1) Kõige odavam oleks Ida Blokil üldse edasi toota T-25 jm .
2) Kui Belarus mõtleb hakata Läänes konkureerima Lääne tootjatega siis asi läheb nagu Euro Ladadega . Nii odav uus Belarus pole ka, et kompenseerida muude sõlmede puudulikku kvaliteeti ning aegunud lahendusi . Järelturu hinnast pole üldse mõtet rääkidagi. Kuigi Läänes on Lombardinil/Kohleril väga tugev teenindusvõrk siis Belarusil endal suht puudulik kui võrrelda John Deere ja muude sarnastega.

Seega oleks loogiline arvata, et pigem on uued 3xx ja 4xx seeria Russid mõeldud rohkem ikka siseturu ja arengumaade vallutamiseks. Siis kaob nagu kalli importmootorite kasutamise mõte. T-25 mootorit peab väga tugevalt ümber tegema, et saavutada 30-40hp lisaks puudub vesijahutus ilma milleta pole võimalik kabiini kütta.

Ehk me jõuame ikka algusse tagasi- Idas ei osata teha mootoreid.

--------

Sõnastan ümber. Kaasaegne toomine jääb Venemaal kuu jooksul seisma kui Lääs lõpetab tehaseinventuuri tarnimise. Edasi tuleks juba 1940a stiilis tootmine.
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas vanahalb »

Wots kirjutas: Seega oleks loogiline arvata, et pigem on uued 3xx ja 4xx seeria Russid mõeldud rohkem ikka siseturu ja arengumaade vallutamiseks. Siis kaob nagu kalli importmootorite kasutamise mõte. T-25 mootorit peab väga tugevalt ümber tegema, et saavutada 30-40hp lisaks puudub vesijahutus ilma milleta pole võimalik kabiini kütta.

Ehk me jõuame ikka algusse tagasi- Idas ei osata teha mootoreid.

--------

Sõnastan ümber. Kaasaegne toomine jääb Venemaal kuu jooksul seisma kui Lääs lõpetab tehaseinventuuri tarnimise. Edasi tuleks juba 1940a stiilis tootmine.

Ei pruugi see importmootor üldse kallis olla kui niimoodi 200 000 kaupa võtta. Su enda toodud näites maksab Lada samapalju kui Skoda. Russi mootoriga samamoodi - isetehtud asi ja Lombardini tuleks tõenäoliselt samas hinnas.
Venelaste häda on selles, et lolli naftaraha on liiga palju käes ja nad ei hakkagi midagi ise tegema. Kui naftahind tõsiselt kukub, siis alles võetakse jalad kõhu alt välja. Niisugust luksust saavad omale vähesed riigid lubada.

Kusjuures selliseid T-25 mootori sarnaseid õhkjahutusega kuni 100 KW mootoreid teeb läänes Deutz mäletamatutest aegadest siiamaani. Neil on omad plussid, ka see, et paljudes arengumaades ei peagi kabiini kütma. Mõnedel Deutzi mootoriga masinatel, millega tegelenud olen oli kabiiniküte juba tehasest Webastoga (mis oli muidugi üks kallis ja kapriissne lahendus)

Alguse juurde tagasi tulles - et venelased ise midagi tegema hakkaks tuleb neilt kõigepealt naftatulud ära võtta.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Nojah, Trummi videlõigu Zil näeb välja, nagu mustanahaline räppar Xbizit oleks käinud vana Zil-i peal "pimp my ride" tegemas. Videos peaks olema sama mudel, millele Putin ei ütles. Xenon tuled ette, uus hele nahksisu sisse, Blueray mängija ette, lisaks mõned nn tänapäevase auto lisad ja ongi kõik. Kus on uus, vanast tugevalt erinev mudel, uus lähenemine jne.
No kui Putin tahab midagi Pullmanni S600 tasemel, siis jääb see tal omamaiselt tööstuselt saamata. Zil-41045 mõõduka moderniseerimisega (nt sissepritsega mootor, mingi normaalne käigukast jne), siis taoline projekt on ka täna vene tööstusele tehtav. Muideks Zil-i 7,7 liitrine mootor on ülanukkvõllidega ja omab Zil kalluri mootoriga samapalju ühist, et need on samas tehases tehtud.
Minuarust, antud otstarbel, pole sellel videos näitatul ka viga midagi. Ikkagi sõitev auto, ilmselt enamvähem soomustatud jne.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

2) Kui Belarus mõtleb hakata Läänes konkureerima Lääne tootjatega siis asi läheb nagu Euro Ladadega . Nii odav uus Belarus pole ka, et kompenseerida muude sõlmede puudulikku kvaliteeti ning aegunud lahendusi . Järelturu hinnast pole üldse mõtet rääkidagi. Kuigi Läänes on Lombardinil/Kohleril väga tugev teenindusvõrk siis Belarusil endal suht puudulik kui võrrelda John Deere ja muude sarnastega.
Miskipärast arvan, et kui meil tuleks talumehel traktoreid puhtalt oma tasku pealt (mitte eurotoetustest) osta, siis oleks ostetav masinapark natuke teistsugune kui ta täna on. Ning Stokkerist sebitaks John Deere traktoreid vähem. Suured tegijad kindlasti ostaks endist viisi, aga väiksemad ja vähem rahakamad otsiks odavamaid variante.

Belarussil on üks väga oluline eelis, tema teenindusvõrk koosneb rohketest Agrovaru tüüpi kauplustest, kodusest varuosariiulist, hädapärasest töökojast, traktoristist ja raamatust "Remont traktorov MTZ". Sedasi nad töötavad kõik ja täiesti rahuldavalt. Taolist asja pole ei John Deerel ega Lombardinil :D
Viimati muutis Kapten Trumm, 03 Nov, 2014 9:08, muudetud 1 kord kokku.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
mx77
Liige
Postitusi: 1452
Liitunud: 15 Jaan, 2010 20:36

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas mx77 »

Kapten Trumm kirjutas:
No kui Putin tahab midagi Pullmanni S600 tasemel, siis jääb see tal omamaiselt tööstuselt saamata. Zil-41045 mõõduka moderniseerimisega (nt sissepritsega mootor, mingi normaalne käigukast jne), siis taoline projekt on ka täna vene tööstusele tehtav. Muideks Zil-i 7,7 liitrine mootor on ülanukkvõllidega ja omab Zil kalluri mootoriga samapalju ühist, et need on samas tehases tehtud.
Minuarust, antud otstarbel, pole sellel videos näitatul ka viga midagi. Ikkagi sõitev auto, ilmselt enamvähem soomustatud jne.
Mul jäi kõrva, et seda autot olevat tehtud 6 aastat? :shock:

Muuseas, sooviks selle ülanukkvõllidega imemootori kohta viidet.
toomas tyrk See peab ikka üks meeletu edevus ning hea enesearvamus olema, mis sunnib sellist möla sellistes kogustes tootma. Siis nüüd tekib üha rohkem ja rohkem tunne, et ju ikka keegi maksab selle eest.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2306
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas vaoinas »

Presidendi limusiini juurde peab kuuluma lisaks kõigele funktsionaalsele ka selline omadus nagu väärikus. Videos nähtud räpparivelgedega Zil mõjub presidendi ametiautona pigem naeruväärselt.
Samuti on näha, et venelased suudavad küll oma tõlgenduse lääne luksusautost sinna Zil'i ära toppida, kuid stiilitunnetus ning enese initsiatiiv asju sisuliselt läbi mõelda ja kujundada isegi käsitööauto tasemel puudub neil täiesti. Ma ei tea. Kogu suure Venemaa peale peaks ju leidma mingi disainerite tiimi, või vähemasti ühe tugeva disaineri, kelle käe all kasvõi seda olemasolevat Zil'i baasina kasutades mingi stiililiselt harmoneeruv ja väärikas auto suudetaks kujundada. Kes iganes selle videos nähtud auto on kokku kujundanud, siis selles kompotis on üsna selgelt näha tema sümpaatiad ja tase disainerina ning see tase ei ole kuigi julgustav.
Kasutaja avatar
Wots
Liige
Postitusi: 821
Liitunud: 21 Jaan, 2005 23:04
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Wots »

vanahalb kirjutas:
Wots kirjutas: Seega oleks loogiline arvata, et pigem on uued 3xx ja 4xx seeria Russid mõeldud rohkem ikka siseturu ja arengumaade vallutamiseks. Siis kaob nagu kalli importmootorite kasutamise mõte. T-25 mootorit peab väga tugevalt ümber tegema, et saavutada 30-40hp lisaks puudub vesijahutus ilma milleta pole võimalik kabiini kütta.

Ehk me jõuame ikka algusse tagasi- Idas ei osata teha mootoreid.

--------

Sõnastan ümber. Kaasaegne toomine jääb Venemaal kuu jooksul seisma kui Lääs lõpetab tehaseinventuuri tarnimise. Edasi tuleks juba 1940a stiilis tootmine.

Ei pruugi see importmootor üldse kallis olla kui niimoodi 200 000 kaupa võtta. Su enda toodud näites maksab Lada samapalju kui Skoda. Russi mootoriga samamoodi - isetehtud asi ja Lombardini tuleks tõenäoliselt samas hinnas.
Venelaste häda on selles, et lolli naftaraha on liiga palju käes ja nad ei hakkagi midagi ise tegema. Kui naftahind tõsiselt kukub, siis alles võetakse jalad kõhu alt välja. Niisugust luksust saavad omale vähesed riigid lubada.

Kusjuures selliseid T-25 mootori sarnaseid õhkjahutusega kuni 100 KW mootoreid teeb läänes Deutz mäletamatutest aegadest siiamaani. Neil on omad plussid, ka see, et paljudes arengumaades ei peagi kabiini kütma. Mõnedel Deutzi mootoriga masinatel, millega tegelenud olen oli kabiiniküte juba tehasest Webastoga (mis oli muidugi üks kallis ja kapriissne lahendus)

Alguse juurde tagasi tulles - et venelased ise midagi tegema hakkaks tuleb neilt kõigepealt naftatulud ära võtta.

Lombardini mootor polegi kallis(suhteline mõiste) aga selle ostmiseks peab kulutama valuutat ning lisaks suurendab nende kasutamine sõltuvust(varuosad, hooldusosad , oskusteave) Läänest.

Isegi kui omamaine mootor tuleb sama hinnaga siis saab eelnevad 2 probleemi ka lahendatud. Lisaks jääb endale tootmise ja väljatöötamise know-how .

Konkreetselt oleks tulnud Belarusil 3xx ja 4xx seeria ümber teha kui poleks Lomb. mootoreid kasutanud. Õhkjahutusega mootori gabariidid on suuremad ning kabiini kütet(kuna üldplaan näeb ette korraliku kabiini) poleks saanud normaalselt lahendada. Samuti töötab vesijahutusega mootor vaiksemalt.

Kõige parim lahendus Ida-Blokile oleks olnud teha vanast heast Russi mootorist 2 ja 3 silindriline versioon. Tulnuks 100% kodumaine ning küllaltki heade omadustega odav diisel müümaks väljaspool Lääne turgusid. Sama mootori võimsusega JD , millel on astmevaba(mida venelased ei oska toota) käigukast on Russist ainult 5-7K kallim. Setõttu ei ole Russi võimalik müüa ka tänu Lombardini mootorile Läänes.
Kasutaja avatar
Wots
Liige
Postitusi: 821
Liitunud: 21 Jaan, 2005 23:04
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Wots »

Kapten Trumm kirjutas:
2) Kui Belarus mõtleb hakata Läänes konkureerima Lääne tootjatega siis asi läheb nagu Euro Ladadega . Nii odav uus Belarus pole ka, et kompenseerida muude sõlmede puudulikku kvaliteeti ning aegunud lahendusi . Järelturu hinnast pole üldse mõtet rääkidagi. Kuigi Läänes on Lombardinil/Kohleril väga tugev teenindusvõrk siis Belarusil endal suht puudulik kui võrrelda John Deere ja muude sarnastega.
Miskipärast arvan, et kui meil tuleks talumehel traktoreid puhtalt oma tasku pealt (mitte eurotoetustest) osta, siis oleks ostetav masinapark natuke teistsugune kui ta täna on. Ning Stokkerist sebitaks John Deere traktoreid vähem. Suured tegijad kindlasti ostaks endist viisi, aga väiksemad ja vähem rahakamad otsiks odavamaid variante.

Belarussil on üks väga oluline eelis, tema teenindusvõrk koosneb rohketest Agrovaru tüüpi kauplustest, kodusest varuosariiulist, hädapärasest töökojast, traktoristist ja raamatust "Remont traktorov MTZ". Sedasi nad töötavad kõik ja täiesti rahuldavalt. Taolist asja pole ei John Deerel ega Lombardinil :D
Paraku on EUs asjad toetustega. USAs pole toetusi aga ikka ei ole Russi buumi.

See teenindusvõrk, mida kirjeldad on veel alles mingit viisi ex USSR territooriumil. Ning siis on jällegi see nali, et MTZ 80/82 seeria traktoreid jah võib Eestis suur hulk endisi traktoriste parandada kuid uuemate puhul pead ikka teenindusse pöörduma. Aga meil just jutt käibki uutest Belarussidest.

Belarussi suurim viga on selles, et nad ei suuda kvaliteetset ja töökindlat 180+ hp traktorit valmistada. Terve maailm liigub selles suunas, et odavam on pidada ühte 200hp traktorit kui 2x 100hp . Nende lõviosa toodangust on 80-130hp traktorid, mis on sisuliselt MTZ 82 moderniseerimine uue kabiini ja esisillaga. Samast toorikust(käigukast,raam,mootor,sillad,roolisüsteem,hüdro ja ripp süsteem) pole võimalik teha enam suurema kategooria traktorit. Isegi praegu on üle piiri juba mindud ja uuemate Russide pooltelgede murdumine on sageli esinev probleem. Isegi minu onul murdus keset maanteed tagumine ratas alt ära.

Seega ei saa Belarusse kasutada suurfarmide puhul(mille suunas Lääs liigub) . Laadimistööde puhul on probleemiks jällegi normaalse käigukasti puudumine- tööta üks päev mehhaanilise käigukastiga ning teine päev astmevaba/sujuvalt reeversi lülitusega kastiga ning võrdle töö kiirust. Belarusid on siiski transport- ja abitööde rollis.
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 2 külalist