ЗиЛ tänapäeval

Laevad, lennukid, tankid... Kõik sõjatehnikast.
Vasta
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Mul jäi kõrva, et seda autot olevat tehtud 6 aastat?
Muuseas, sooviks selle ülanukkvõllidega imemootori kohta viidet.
Internetis on vene asjadega enamasti nii, et üks loll kirjutab oma saidil, et on "pushrod engine" ja teised kopeerivad seda, teadmisi asja väljaselgitamiseks pole.
Olen seda ennegi tähele pannud, et idioodid armastavad antud teemal korrutada, kuidas president Zil kalluri mootoriga sõidab.
Zili kalluri mootor kaalub ligi 600 kilo, lapselegi selge, et sõiduautol ei saa seda olla.
http://www.autotravelblog.ru/chem-otlic ... zil-41047/
V-образный блок цилиндров (с прямым углом развала между рядами цилиндров) и головки блока отливались из алюминиевого сплава. Рабочий объем нового двигателя, по сравнению с взятым за основу мотором ЗиЛ-114, увеличился с 6959 до 7695 см3, а мощность возросла с 300 до 315 л.с. Вместо одного нижнего распредвала использовались два «верхних», расположенных непосредственно в головках цилиндров. ГРМ был оснащен гидравлическими компенсаторами, автоматически выбирающими зазор между рычагами и клапанами. Распредвалы приводились двухрядной втоулочно-роликовой цепью, что способствовало снижению уровня шума. В блок цилиндров запрессовывались «мокрые» чугунные гильзы с нижним упорным буртиком.
Lühidalt: mootoriplokk ja kaaned olid alumiiniumist (Zil-130 on üleni malmist), kasutati kahte kettajamiga ülanukkvõlli ja hüdraulilisi tõukureid, hülsid olid alumiiniumplokki pressitud (taolisel menetlusel koostatud alumiiniummootorit mujal NSVL-s ei kasutatud, ka Tsaikadel mitte).

Eelkäija, Zil-4104 7,0 l mootor oli samamoodi analoogse ehitusega mootor
http://zil-avto.ucoz.ru/index/zil_4104/0-11
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

vaoinas kirjutas:Presidendi limusiini juurde peab kuuluma lisaks kõigele funktsionaalsele ka selline omadus nagu väärikus. Videos nähtud räpparivelgedega Zil mõjub presidendi ametiautona pigem naeruväärselt.
Samuti on näha, et venelased suudavad küll oma tõlgenduse lääne luksusautost sinna Zil'i ära toppida, kuid stiilitunnetus ning enese initsiatiiv asju sisuliselt läbi mõelda ja kujundada isegi käsitööauto tasemel puudub neil täiesti. Ma ei tea. Kogu suure Venemaa peale peaks ju leidma mingi disainerite tiimi, või vähemasti ühe tugeva disaineri, kelle käe all kasvõi seda olemasolevat Zil'i baasina kasutades mingi stiililiselt harmoneeruv ja väärikas auto suudetaks kujundada. Kes iganes selle videos nähtud auto on kokku kujundanud, siis selles kompotis on üsna selgelt näha tema sümpaatiad ja tase disainerina ning see tase ei ole kuigi julgustav.
Noh, originaalne (mitte see "pimpitud") Zil-41047, mis loogi Gorba ajal, oli minuarust täiesti rahuldava stiiliga auto. Piisavalt konservatiivne ja pidulik ning millegagi pole mööda pandud.
Neegriveljed ja LED tuuningtuled on muidugi möödalask.
Kõik autod ei peagi olema nagu Honda Civic, näiteks USA presidendi praegune näeb välja nagu oleks Caddillac ristikut süües puhitused saanud.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Roamless
Liige
Postitusi: 4120
Liitunud: 22 Okt, 2005 20:57
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Roamless »

No USA pill ju veokil põhineb, põhimõtteliselt meenutab Cadillaci ainult pealiskere. USA masinas on meeletult soomust ja elektroonikat, kui ZIl oleks sama taseme lähedal, peaks tal tõesti võibolla kalluri mootor ja kere oleme, et Venemaa kodumaiseid analooge ära kanda.
Unforeseen consequences
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2306
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas vaoinas »

Kapten Trumm kirjutas:Noh, originaalne (mitte see "pimpitud") Zil-41047, mis loogi Gorba ajal, oli minuarust täiesti rahuldava stiiliga auto. Piisavalt konservatiivne ja pidulik ning millegagi pole mööda pandud.
Neegriveljed ja LED tuuningtuled on muidugi möödalask.
Kõik autod ei peagi olema nagu Honda Civic, näiteks USA presidendi praegune näeb välja nagu oleks Caddillac ristikut süües puhitused saanud.
Selle pimbitud Zil'i puhul ei ole räppariveljed ja LED-tuled ainuke möödalask - need lihtsalt paistavad enim välja. Väärikat presidendi ametiautot ei saa nii, et võtan sümpaatia siit ja teise sealt ning keeran selle üheks kompotiks kokku. Nagu et pisut Mercedeselt, natuke Rolls-Royce'ilt ja veidi ka vabalt valitud Chrysleri pereautolt ning kõik see siis 80'ndatest pärit Zili külge. Obama Cadillac võib mitte meeldida, kuid ta on vähemasti stiililiselt ühtne tervik.

Honda Civicu mõttearendus jäi arusaamatuks.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Putin paneb muidugi ühe asjaga PR alaselt kõvasti mööda.
See Gorba aegne 41047 nii nagu ta on (võibolla mingite sisemiste täiendustega) oleks PR alaselt praegu bold move.
Umbes nagu "õed ja vennad, ma nälgin siin imperialismivastase rinde kaevikus koos teiega".
Uue presidendiauto loomine pole õigesti ajastatud.
Räpparveljed on tegelikult antud kontekstis teisejärgulised.

Minu isiklik arvamus, gorba aegse Zil-ga sõitjal on maitset tublisti rohkem kui Pullmani mersuga, lihtsalt põhjusel, et selline mersu on igal tõsisel rahamehel.
Sisemiste täiendustega pean silmas seda, et Putinil ei sobiks sõita tippkohtumisele nii, et kätlemise tseremoonia ajal rammus mootoriving ninna lööb.
Sestap on hädavajalik paigaldada korralik sissepritsesüsteem ja heitgaaside töötlemine.
Originaalis on ju 41047 karburaatormootoriga ja ei vasta ühelegi euronormile.
Tõsi, tõenäoliselt on see Zil varustatud originaalis varjestatud elektrisüsteemiga ja ehk sõidab ka peale tuumapomme, kui kõik laiatarbe sissepritsed vaikinud on.
Kõik, mis võib ka läbi kärsata, on vast pagasnikus ka seal kaasas (süütepool, süüte kommutaator jne).
Lihtsuse eelis.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
vaoinas
Liige
Postitusi: 2306
Liitunud: 21 Apr, 2006 1:42
Asukoht: Kalamaja
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas vaoinas »

Minu meelest peaks Vene presidendi ametiauto loomine olema auahne väljakutse, mitte vaevaline ja alarahastatud protsess. Venemaal võiks ju olla sadu tootedisainereid ja insenere, kes sooviksid oma portfolios näidata Presidendi ametiauto väljatöötamise juures osalemist. Ning konkursi korras valitud motiveeritud töörühm inseneridest ja disaineritest peaks käsitööautona suutma kuue aasta jooksul ka täiesti uue lahendusena luua paar katseprototüüpi ja vähemalt kaks ametiautot presidendile. Vähemasti võiks ju asi nii käia, kui on tahe saada Putinile omamaine limusiin.

See oleks muidugi kõiki Venemaale omaseid asjaolusid mitte arvestav idealistlik vaade asjale.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

See oleks muidugi kõiki Venemaale omaseid asjaolusid mitte arvestav idealistlik vaade asjale.
Sedand küll.
Kõiki asjaolusid arvestav (sh ka tänast olukorda) lahendus oleks minuarust mõnevõrra moderniseeritud 41047-ga sõitmine.
See arvestaks uskumatult paljude asjadega, sh autotööstuse tänase reaalne olukord, riigi majanduslik olukord, liidri kuvand jne.
Isegi valge maailma keskkonnamuredega arvestataks, kui see 80ndate karburaatormootor pannakse puhtamalt hingama.
Täiesti win-win seis.

Seda enam, et tänases majanduslikus seisus (ja perspektiivi juures) oleks täielik PR fopaa tegeleda ametilimusiiniga.
Sellise omamaise auto hind on täiesti kujutlematu.
Kui president lendab luikedega ja püüab Amuuri taigast tiigreid, siis peaks Zil-i hollandi veluuriist tagaistmel istumine see kõikse lihtsam sooritus olema. :D
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas EOD »

Kapten Trumm kirjutas: Lühidalt: mootoriplokk ja kaaned olid alumiiniumist (Zil-130 on üleni malmist), kasutati kahte kettajamiga ülanukkvõlli ja hüdraulilisi tõukureid, hülsid olid alumiiniumplokki pressitud (taolisel menetlusel koostatud alumiiniummootorit mujal NSVL-s ei kasutatud, ka Tsaikadel mitte).
ZiL-130 mootoril malmist plokikaaned? :shock:
Tšaika GAZ-13 mootor meenutas 53 mootorit. Erinevuseks 92-st 100 mm-ni suurendatud silindriläbimõõt, nelja lõõriga karburaator, õli-vesi soojusvaheti, generaatori tagaosas asuv roolivõimendi pump ja mõned pisiasjad veel. Mootor oli nagu Volga, UAZ ja GAZ 53 omagi "märgade" malmhülssidega. Kas "pesidendi" auto mootorill olid "kuivad" hülsid? Sinu toodud lingil igatahes "märjad". Gaasijaotusmehhanism erineb tõesti kardinaalselt.
chocolate
Liige
Postitusi: 57
Liitunud: 20 Sept, 2014 22:59
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas chocolate »

Lugedes neid postitusi, siis tundub, et härra Trummil on omal mingisugused huvid seoses 41047-ga. :lol:

See selleks, tegelikult on kogu see probleem siin efektiivses ressursside kasutamises. Mida rohkem lugeda nendel teemadel, seda enam jääb mulje, et täiesti põhjendamatu hulk aega ja raha raisatakse asjade peale, mis lihtsalt ei anna tulemust. Ja tihtipeale lõpptulemusena kirjutatakse see ka veel omakorda korstnasse.
Paratamatult jääb selline mulje, et sealses töökultuuris on sellised väljendid nagu optimeeritus, efektiivsus ja planeeritus täiesti olematud.

Niisamuti nagu siin ühes teises teemas (majandussaktsioonid) läks vaidluseks Volga "imeauto" ja selle arengu üle. Siis seal üks kasutaja tõi väga hästi välja näite volga ja mersu hinnavõrdlusest (koos allikatega). See juba näitab, et oma ressurssidega ei osata ikka absoluutselt midagi peale hakata.

Ja niisamuti nüüd selle limusiini videos, miks ta esimesel käivitusel käima ei läinud? :wall:

Üldiselt, need masinad näevad välja õudsed kui ööd ja üldse jääb mulje sellest isikliku luksuslimusiini arendamise protsessist, kui millestki väga kaootilisest ja kontrollimatust. :scratch:
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Niisamuti nagu siin ühes teises teemas (majandussaktsioonid) läks vaidluseks Volga "imeauto" ja selle arengu üle. Siis seal üks kasutaja tõi väga hästi välja näite volga ja mersu hinnavõrdlusest (koos allikatega). See juba näitab, et oma ressurssidega ei osata ikka absoluutselt midagi peale hakata.
Kahjuks kustutati see teema enne, kui see kasutaja suutis oma väiteid kinnitada.
Taolisi arvutusi võib teha igasuguseid, vähemalt praktika näitab, et reaalsete volgade, ladade ja mossede hinnad on olnud siiski täiesti reaalsuse piires.
St taolistele väidetele vähemalt kaudne kinnitus praktikast puudub.
Muidugi, kui võtta auto loomise kulud kokku ja autot mitte tootma hakata, siis jagades tehtud kulud prototüüpidele (taolisi fopaasid on tehtud ka valges ilmas), võib saada imenumbreid, kuid need iseenesest veel ei näita reaalse seeriaauto omahinda.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

ZiL-130 mootoril malmist plokikaaned?
Tšaika GAZ-13 mootor meenutas 53 mootorit. Erinevuseks 92-st 100 mm-ni suurendatud silindriläbimõõt, nelja lõõriga karburaator, õli-vesi soojusvaheti, generaatori tagaosas asuv roolivõimendi pump ja mõned pisiasjad veel. Mootor oli nagu Volga, UAZ ja GAZ 53 omagi "märgade" malmhülssidega. Kas "pesidendi" auto mootorill olid "kuivad" hülsid? Sinu toodud lingil igatahes "märjad". Gaasijaotusmehhanism erineb tõesti kardinaalselt.
Võibolla ma eksin selle Zili osas :oops:
Plokk igatahes oli malmist.

Märgade hülsside plokk panemise meetodid on ka erinevad, Gaz-i mootorid kasutasid hülsse, mis oli lihtsalt pigistatud mootoriplokki põhja ja plokikaane vahele (hülss oli käega sisse pandav ja tal oli vastav rant, mis istus koos vasktihenditega vannikujulise ploki põhja. See ei olnud pressimine. Kahjuks ma ei leia ühtegi 4104 mootori sise-elu fotot. Kui 4104 hülsid pressiti plokki nt alumise osaga, siis taolisel menetlusel NSVL-s ühtegi mootorit ei tehtud (ZMZ ja UZAM-i alumiiniummootorid olid sissepandavate, tihendiga hülssidega). Mis siis välistaks, et tegu oli ZMZ mootori arendusega. Muide, Gaz-13/14 puhul oli hülsside läbimõõt juba antud ploki jaoks piiripealne (kaugus liiga väike). See loogika tähendaks, et Zil limusiinide mootor võis olla iseseisev konstruktsioon (võis olla näiteks arendatud mingite varasemate prototüüpide põhja, mis tootmisse ei läinud ja jäid tavainimesele seepärast tundmatuks). Mäletan, et Zil tegeles kunagi mingi sport- ja rekordautode teemaga, järsku tollest ajast?

ZMZ V8/rida-4 mootor oli nn moodulmootor, mis võimaldas kolvikäike ja silindriläbimõõte varieerides ja tootmist minimaalselt ümber seadistades saada lihtsasti erineva mahuga jõuallikaid. Analoogne asi oli ka UZAM-412 mootor. Lihtsalt geniaalne, kui hakata süvenema ja mitte "roiskuvast läänest" maha kopitud idee.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
Kasutaja avatar
Kapten Trumm
Liige
Postitusi: 43807
Liitunud: 28 Juul, 2005 15:35
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas Kapten Trumm »

Zili limusiinide mootorite ajalugu näib olevat selline:
7,0 liitrine mootor, ehituselt sarnane veoautomootoriga, alanukkvõlli ja tõukurvarrastega, kuid räägitakse märgadest hülssidest (st Zil-375 blokist jutt ei käi). Plokk malmist, plokikaaned alumiiniumist.
Kasutusel mudelitel 111 ja 114.
7.7 liitrine mootor on täiesti iseseisev disain, veoautomootoriga ühist pole, alumiiniumist plokk, märjad hülsid, alumiiniumist kaaned, kaks ülanukkvõlli ketiveoga.
Kasutuses mudelitest alates 4104.
/Veelgi hullem on see, et koos kohustusliku patriootliku riigioptimismi kehtestamisega nõrgeneks paratamatult ka meie ohutaju, mis on enesealalhoiuks vältimatult vajalik instinkt/ S. Mikser 2014.
jackpuuk
Liige
Postitusi: 2243
Liitunud: 28 Aug, 2007 2:06
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas jackpuuk »

Hunniku jura olete suutnud vahepeal kokku kirjutada :lol:. Õhkjahutusega mootoril on puuduseid samapalju kui eeliseid, pigem on need eelised meiekandis kui kusagil kõrbes. Normaalselt töötavat soojendust pole võimalik sellel rakendada? Tundub, et te pole kokku puutunud elementaarauto, ehk näiteks Trabandiga (minul isiklik kokkupuude minevikus täiesti olemas). Täiesti toimiv soojendus ka meie külmade talvedega, eeliseks veel, et sooja hakkab ikka väga kiiresti tulema. Soojendust on võimalik mitmel moel õhkjahutuse puhul saavutada, tunduvalt keerulisem on sellele konditsioneeri aretada.

Vene masinaid pole võimalik tänapäevastada ei paremate mootorite- ei jõuülekannetega, lihtsalt alus on tänapäevase jaoks vale. Mitte millegagi (vastuvõetavas hinnaklassis) pole võimalik kompenseerida väljatoodud Belarussi juhiistet täpselt tagatelje kohal. Pikaajaliselt on selline lahendus lihtsalt mõrvarlik. Kuna kogu tööstust üritatakse endiselt püsti hoida nõuka pärandi najal, mis sai alguse enne eelmise sajandi 30-aid, siis pole lootustki mingile imele. Surm kapitalistlikule maole! Venemaal on asjad ikka õieti ja see, et mõned miljonid traktoristid sellest vigaseks jäävad, see on lihtsalt asjade kulg.
sitt päev, kellele kurdad
EOD
Liige
Postitusi: 4694
Liitunud: 12 Jaan, 2006 15:57
Asukoht: Tallinn
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas EOD »

Kapten Trumm kirjutas: Zili kalluri mootor kaalub ligi 600 kilo, lapselegi selge, et sõiduautol ei saa seda olla.
Kalluritel kasutati lõpus rida-6 mootorit, mis on USA 1924. aasta mootori edasiarendus (malmist kolvid ja plokikaas asendatud alumiiniumsulamist analoogidega, tõusevvoolukarburaator laskuvvoolukarburaatoriga ja nipet-näpet veel. Isegi silindrimõõt püsis 4 tolli, v.a. viimastel väljalasetel, millistel ZiL 130-ga analoogselt 100 mm. Mootori mass koos siduri ja käigukastiga tõesti 550 või 570 kg.
ZiL-130 mootori mass oli mitte 600, vaid 458 kg, siduri ja käigukastita 412 kg! Kasutati seda ka kalluritel.
Need Vene 21. sajandi alguses kasutusele võetud unikaalsed, maailmas analooge mitteomavad gaasijaotusmehhanismi lahendused on mingil segasel moel kõik Saksa 1942 (!) aasta autotehnika käsiraamatus ära toodud. Reptiloidid Nibirult laenutasid vist saksmannidele ajamasinat, et need saaksid kauge tuleviku lahendused raamatusse panna. :wink:
Manused
Klapiajam 3.jpg
Klapiajam 3.jpg (67.15 KiB) Vaadatud 4789 korda
Klapiajam 2.jpg
Klapiajam 2.jpg (67.14 KiB) Vaadatud 4789 korda
Klapiajam 1.jpg
Klapiajam 1.jpg (85.2 KiB) Vaadatud 4789 korda
vanahalb
Liige
Postitusi: 3430
Liitunud: 21 Juun, 2009 18:48
Kontakt:

Re: ЗиЛ tänapäeval

Postitus Postitas vanahalb »

jackpuuk kirjutas:Tundub, et te pole kokku puutunud elementaarauto, ehk näiteks Trabandiga (minul isiklik kokkupuude minevikus täiesti olemas). Täiesti toimiv soojendus ka meie külmade talvedega, eeliseks veel, et sooja hakkab ikka väga kiiresti tulema.
Elementaarauto Zaporozets kerogaasil oli kaks reziimi - kas sured vingusurma või põleb terve auto maha. Mootoriõlil töötav soojendus on sihuke "lammas-hingab-toas" lahendus. Võib-olla sõiduautol toimib, aga suure klaasipinnaga traktoris istuks nagu õues. Mina tegin T-25-le ratsi kus ventilaator lõi jahutusõhu kabiini minevasse torusse, aga sealgi ei julgenud muidu sõita kui gaasimask rippus istme taga konksu otsas :)
Vasta

Kes on foorumil

Kasutajad foorumit lugemas: Registreeritud kasutajaid pole ja 1 külaline